home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 195 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Tiki-taka
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Tiki-taka  (Læst 62776 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #75: 18 Jan 2011, 17:03 »

Nu har jeg efterhånden prøvet med Juventus i 2 mdr, og det går VIRKELIG skidt!! Jeg har masser af boldbesiddelse, men der kommer bare nada ud af chancerne... Har prøvet af twiste den lidt diverse steder såsom Del Piero som venstre kant, spillet med komplet angrebsspiller i stedet for den dybdeliggende osv osv.

Men jeg tror problemet ligger på den centrale midt, hvor Juve ikke råder over en rigtig playmaker eller en spiller med gode offensive evner som Iniesta/Xavi... Så jeg ryger nok ud af klappen indenfor et par uger!
Logged

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #76: 18 Jan 2011, 20:26 »

Tja hvorfor ikke? De har jo en teknisk stærk trup, og tror helt bestemt at en spiller som paulo henrique vil gøre det godt i den avancerede playmaker rolle, mens en Neymar som inderste kant ude i venstre siden og Keirrison på toppen ville være en farlig duo Smiley
Præcis hvad jeg tænkte Wink
Men har lidt problemer med at finde ud af hvem jeg skal bruge/hente til højrekanten Skuffet
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #77: 18 Jan 2011, 20:39 »

Marquinhos er da rigtig fin?
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #78: 18 Jan 2011, 20:41 »

Eller Madson. Smiley
Medmindre du bruger ham på den anden kant. Smiley
Logged

Hala Madrid!

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #79: 19 Jan 2011, 14:28 »

Marquinhos' stats er ganske vidst udemærkede, men assistenten siger kun 2 stjerner på højre kant Skuffet
Elano er dog heldigvis klar om godt en måned, selvom han kun får 2,5 stjerne på kanten Opstemt

EDIT: ..og Madson får kun 1,5 stjerne ude på kanten crazy
« Seneste Redigering: 19 Jan 2011, 19:35 af TheHansibush » Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #80: 20 Jan 2011, 17:45 »

jeg syntes det er lidt mærkeligt at fløjene ikke løber mere med bolden vondrack, er der en grund til det? messi holder/dribler da meget på/med bolden til kamp?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #81: 20 Jan 2011, 17:55 »

jeg syntes det er lidt mærkeligt at fløjene ikke løber mere med bolden vondrack, er der en grund til det? messi holder/dribler da meget på/med bolden til kamp?
Hvis du kigger på Messis foretrukne træk, så løber han ofte med bolden, så det vil han gøre uanset om du beder ham om at gøre det eller ej.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #82: 20 Jan 2011, 22:15 »

Min defensiv står rigtigt godt og jeg scorer sådant set også rigtigt mange mål. Jeg synes, at jeg får det optimale ud af Villa, Xavi, Pique, Mascherano og Alves, mens jeg stadig forsøger at gøre Messi bedre endnu, selvom han også spiller ganske, ganske godt.. jeg har bare ét problem som der går mig meget på.

Jeg kan ikke få Iniesta til at fungere optimalt. Jeg bruger ham i en klassisk 4-3-3 ved siden af Xavi, som spiller avanceret playmaker 'support' og med Mascherano bagved i en ankermandsrolle. Jeg spiller Iniesta som en central midtane 'angreb', med al den kreativ frihed han kan trække, tilmed næsten alt den offensive mentaliet han kan få. Løb fra dyb har jeg sat til ofte, løb med bold har jeg eksperimenteret med og ved ikke helt, hvor jeg skal ligge den, da jeg spiller shortpassing uden så mange berøringer. Derudover ingen langskud, nogle gange indlæg og dybe stikninger. Jeg har sat ham til at forsøge at løbe i hullerne, mens jeg har sat ham til at zonemarkere uden tætte markeringer. Jeg har sagt til ham, at han ikke skal holde på bolden men derimod har han frihed til at flytte sig væk fra sin position.

Han spiller med et gnm. i ligaen på 7.02. Jeg er i starten af marts, han har lavet 2 mål og 4 oplæg i 19 kampe. Hvad gør jeg galt?
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #83: 20 Jan 2011, 22:49 »

Mener at Vondracek spillede Xavi som en dybdeliggende playmaker support og iniesta som avanceret playmaker angreb. Måske kunne det være en løsning?
Derudover ville jeg foreslå:
Løb fra dyb: blandet
Løb med bold: sjældent
Dybe stikninger: ofte
Langskud: sjældent
Indlæg: sjældent

På den måde holder du ham i en nogenlunde fast position på midten mens han i angreb også trækker sent ind i boksen for at få fat i evt. retur bolde. Langskud, indlæg og løb med bold på sjældent siger sig selv. Han skal ikke løbe rundt med bolden eller forsøge sig med en masse skud ude fra. Han skal holde bolden på jorden og spille angriberne fri da det er hans styrke. Da barca heller ikke ligefrem har nogle store angribere generelt ville det også være dumt at sætte ham til at lave indlæg. Så heller ingen af dem.
Dette er ikke et facit men et forslag til hvordan det kunne løses. Har aldrig spillet med barca og iniesta så har ikke erfaringer med det, men du kan jo give det et forsøg Wink
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #84: 20 Jan 2011, 22:58 »

Okay, tak for rådet.. synes bare ikke helt det giver mening med 2 playmakere, men det kan det måske komme til?

Og ja, selvfølgelig skal han ikke løbe så meget med bolden. Men hans dribling stat er 19 og jeg synes det var lidt synd, hvis han ikke havde lidt frihed til at løbe med bolden. Men jeg forsøger at smække den ned på sjældent.

Tak for rådet Smiley
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #85: 20 Jan 2011, 23:01 »

Skal heller ikke kunne sige om det virker, har som sagt ikke spillet med barca, men havde succes med det i Real med Özil som den avancerede og xabi alonso som den dybe, det virkede ihvertfald fint.. men ja prøv dig frem, og sig endelig hvordan det gik når du har fået prøvet det Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #86: 21 Jan 2011, 16:38 »

Hvis du kigger på Messis foretrukne træk, så løber han ofte med bolden, så det vil han gøre uanset om du beder ham om at gøre det eller ej.
Okey.. Hjælper ikke rigtig på mit spg.?
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Tiki-taka
« Svar #87: 21 Jan 2011, 17:00 »

jeg syntes det er lidt mærkeligt at fløjene ikke løber mere med bolden vondrack, er der en grund til det? messi holder/dribler da meget på/med bolden til kamp?

Den kan du tro der er - og den primære grund til, at jeg ikke har sat dem til at løbe mere med bolden skyldes ganske enkelt den høje boldbesiddelse, som jeg vil opnå pr. kamp. Derfor spiller jeg med simple korte afleveringer, for det meste (logisk nok) fremad banen, for på den måde at opnå besiddelse, men selvfølgelig også skabe målfarlige chancer.

Og som T.Iglemose ganske rigtig siger, så har jeg ikke givet Messi "løb med bold" etc. i indstillingerne, da dette træk blandt andet er én af hans mange foretrukne træk. Så hvad angår lige præcis Messi, så har jeg ud fra indstillingerne forsøgt at give ham en rolle som den falske ni'er, som han fungerer som på nuværende tidspunkt, samt forsøgt at få ham til at hjælpe med at opnå Tiki-Taka-effekten. Alle de øvrige "realistiske træk" sørger hans foretrukne træk for at klare :-)
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 17:02 af Vondracek » Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #88: 21 Jan 2011, 22:38 »

Den kan du tro der er - og den primære grund til, at jeg ikke har sat dem til at løbe mere med bolden skyldes ganske enkelt den høje boldbesiddelse, som jeg vil opnå pr. kamp. Derfor spiller jeg med simple korte afleveringer, for det meste (logisk nok) fremad banen, for på den måde at opnå besiddelse, men selvfølgelig også skabe målfarlige chancer.

Og som T.Iglemose ganske rigtig siger, så har jeg ikke givet Messi "løb med bold" etc. i indstillingerne, da dette træk blandt andet er én af hans mange foretrukne træk. Så hvad angår lige præcis Messi, så har jeg ud fra indstillingerne forsøgt at give ham en rolle som den falske ni'er, som han fungerer som på nuværende tidspunkt, samt forsøgt at få ham til at hjælpe med at opnå Tiki-Taka-effekten. Alle de øvrige "realistiske træk" sørger hans foretrukne træk for at klare :-)
Okay, tak. Det giver lidt mere mening Smiley Jeg undrer mig også lidt over hvorfor den ene fløj (jeg tror det er Villa) ikke spiller dybe afl. når den anden gør?
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Tiki-taka
« Svar #89: 23 Jan 2011, 12:34 »

Okay, tak. Det giver lidt mere mening Smiley Jeg undrer mig også lidt over hvorfor den ene fløj (jeg tror det er Villa) ikke spiller dybe afl. når den anden gør?

Igen, så er det bevist gjort - og svaret er endnu engang ganske simpelt. Villa (venstre) vil jeg have til at fungere som en målmaskine ude fra venstrefløjen, da han jo netop er en mand med mål i støvlerne. Dette er Pedro (højre) dog langt fra, så istedet for udelukkende at forsøge at få ham på scoringstavlen, vil jeg have ham til at byde ind med flere assists - og derfor spiller han selvfølgelig med dybe afleveringer.
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010