home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:39:03 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 264 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Tiki-taka
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Tiki-taka  (Læst 62742 gange)
-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #45: 12 Jan 2011, 16:40 »

At taktikken fungerer bedst i Barcelona er vel ingen hemmelighed, men vil sagtens mene at man kan få den til at fungere i andre klubber. Selvfølgelig europæiske topklubber da spillerne skal have et hvis kreativt og teknisk niveau. Vil dog mene at jeg indtil videre har sammensat en udgave der i høj grad minder om barca stilen til mit Real Madrid hold. Så det er ikke umuligt at implementere i andre klubber Smiley
Madrids midtbane med Özil, Canales, Xabi Alonso, Granero, Ronaldo, Pedro Leon og Di Maria kan sagtens spille denne form for fodbold. Specielt en midtbane med Xabi Alonso som den defensive, Canales som den dybdeliggende playmaker og Özil som den avancerede har fungeret rigtig godt for mig.
Med hensyn til mine problemer med boldbesiddelsen har jeg fundet en løsning. Spille mere smalt, så der er kortere mellem spillerne hvilket gør de kortere afleveringer mere effektive og der er mindre chance for at de bliver opsnappet af modstanderne. Derudover har jeg givet begge mine backs rollen som wingback offensiv, med breddespil sat til 'hold kanten'. På den måde tilbyder de bredt spil, samtidig med at spillet bliver mere snævert. I de kampe jeg har prøvet det har mit hold lavet et sted mellem 360-450 afleveringer pr. kamp og en boldbesiddelse på ca. 60%. Prøver at få afleveringerne tættere på 500 pr kamp Smiley
Men det er ikke umuligt at spille tiki-taka i andre klubber end barca så det skal ikke afskrække jer Wink
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #46: 12 Jan 2011, 20:17 »

At taktikken fungerer bedst i Barcelona er vel ingen hemmelighed, men vil sagtens mene at man kan få den til at fungere i andre klubber. Selvfølgelig europæiske topklubber da spillerne skal have et hvis kreativt og teknisk niveau. Vil dog mene at jeg indtil videre har sammensat en udgave der i høj grad minder om barca stilen til mit Real Madrid hold. Så det er ikke umuligt at implementere i andre klubber Smiley
Madrids midtbane med Özil, Canales, Xabi Alonso, Granero, Ronaldo, Pedro Leon og Di Maria kan sagtens spille denne form for fodbold. Specielt en midtbane med Xabi Alonso som den defensive, Canales som den dybdeliggende playmaker og Özil som den avancerede har fungeret rigtig godt for mig.
Med hensyn til mine problemer med boldbesiddelsen har jeg fundet en løsning. Spille mere smalt, så der er kortere mellem spillerne hvilket gør de kortere afleveringer mere effektive og der er mindre chance for at de bliver opsnappet af modstanderne. Derudover har jeg givet begge mine backs rollen som wingback offensiv, med breddespil sat til 'hold kanten'. På den måde tilbyder de bredt spil, samtidig med at spillet bliver mere snævert. I de kampe jeg har prøvet det har mit hold lavet et sted mellem 360-450 afleveringer pr. kamp og en boldbesiddelse på ca. 60%. Prøver at få afleveringerne tættere på 500 pr kamp Smiley
Men det er ikke umuligt at spille tiki-taka i andre klubber end barca så det skal ikke afskrække jer Wink
 
Hvordan spiller du smallere? Med den funktion hvor man kan vælge opspil? Kant, kanter, midten osv?
Logged

welbz is dat guy

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #47: 12 Jan 2011, 20:24 »

Rettede bare bredde slideren til 5 hak fra venstre så den står på det sidste niveau af snævert før slideren går over på normal. Under bredde spil har jeg sat min to backs og min højre kant til at holde kanten, mens min venstre kant (Ronaldo) trækker ind i banen Smiley
Men kommer med en større opdatering og forklaring når jeg har spillet den første halvsæson færdig. Er nået til november nu.
Logged

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #48: 14 Jan 2011, 20:40 »

Har i et stykke tid fulgt med her, og det har da givet mig noget inspiration Wink

Er ved at starte med Barca, og ser frem til at forsøge at spille som dem IRL. Dog bliver det nok noget svært, da jeg ikke er noget nær et taktisk geni. Derfor ville jeg sætte stor pris på hvis i fortsat ville komme med nogle taktiske råd Smiley

EDIT: Skal desuden siges, at i kampen efter jeg havde læst denne tråd så statistikken således ud:
« Seneste Redigering: 15 Jan 2011, 12:22 af TheHansibush » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Tiki-taka
« Svar #49: 15 Jan 2011, 16:32 »

Sådan ville jeg mene, at det ser ud i de fleste træningskampe hos stort set alle, der prøver kræfter af med Barca. Det sjove begynder først efterfølgende, men pøj pøj med det TheHansibush :-)

Jeg kan nu fortælle, at jeg har fået spillet min første sæson færdig. Taget i betragtning af, at jeg på ingen måder er "i form", og ej heller har fået stablet en ordentlig træning på benene, samt fået sat mig ind i det øvrige features ordentligt, så er jeg egentlig ganske tilfreds. Hvis vi starter med at tage et kig på resultaterne, så blev ligaen afgjort ved indbyrdes opgør - og det var selvfølgelig Real Madrid (som den eneste klub), der gjorde mig selskab oppe i toppen. Ironisk nok røg jeg ud til netop Real Madrid i kvartfinalen i Champions League på straffespark, men fik lov til at hævne mig en smule, da jeg hentede pokalen hjem med en sejr i finalen.



Som det kan ses på ovenstående screenshots, så har jeg god grund til at være tilfreds med tingene rent spillemæssigt. Messi's statistik er nok ikke nødvendigt at komme ind på, det er vist svært at beskrive med ord, hvor godt han klarede rollen som den falske ni'er. Hvad angår David Villa, så er jeg også positivt overrasket, idet han alt i alt formåede at smække 31 bolde i netmaskerne på trods af, at han stort set kun spillede som venstre fløj. Har lagt alle besiddelserne sammen i ligaen, og det endte med at jeg havde en overordnet boldbesiddelse på omtrent 60%. I sæsonen 2009/2010, hvor Barca vandt ligaen med 99 point havde de en gennemsnitlig besiddelse på 68% i ligaen (kilde). Selvom jeg er tilfreds med, at jeg er ganske tæt på at opnå samme resultat, så vil jeg forsøge at give det en sæson mere, og se om jeg kan få besiddelse nogle procenter op. Hvad angår mine afleveringer, så havde jeg overordnet en statistik der lød på 83% hvad angår vellykkede afleveringer, hvilket er jeg ganske tilfreds med. Tre gange blev der i øvrigt lavet fejl, der førte til mål. Dette var hvad jeg kort havde tid til at skrive, men jeg vil uddybe mig lidt på et senere tidspunkt, og komme lidt ind på de enkelte spilleres statistik, og endelig komme med en lille konklusion om hvorvidt den lille mission er lykkedes eller ej :-)
« Seneste Redigering: 15 Jan 2011, 16:34 af Vondracek » Logged

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #50: 16 Jan 2011, 11:18 »

Nu har jeg fået spillet et par kampe i ligaen, og det er med svingende resultater.

I én kamp kan jeg vinde 3-0 over Sevilla på udebane med over 70% boldbesiddelse, og i den næste kan jeg tabe 2-0 til At. Madrid, stadig med omkring 70% boldbesiddelse. Noget der ved hvad det kan skyldes?
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #51: 16 Jan 2011, 21:01 »

Så er jeg efterhånden kommet frem til en taktik som jeg føler mig bekendt at kunne dele med jer andre. Har fået spillet den første halve sæson færdig, og fører ligaen samt vandt min Champions League gruppe. Statistisk set er jeg egentlig også meget godt tilfreds med boldbesiddelsen, afleverings procent osv. Selvfølgelig også mine spilleres indsats. Specielt Ronaldo der har været helt outstanding!
For lige at starte ud vil jeg komme med et screenshot af taktikken, holdindstillinger og spillerindstillinge r.

Formation
Holdindstillinger

Som i kan se spiller jeg ikke den 4-2-3-1 som Real gør i virkeligheden, da jeg ikke følte at man kunne spille tiki-taka på samme niveau i en 4-3-3, hvorfor jeg skiftede over til den. Ligesom Vondracek har jeg prøvet at implementere den 'falske 9er' i min taktik, og med stor succes. Her er spiller indstillingerne så.

Iker Casilias

Sergio Ramos - Ricardo Carvalho - Pepe - Marcelo

Sami Khedira

Xabi Alonso - Mesut Özil

Angel Di Maria                                                      Cristiano Ronaldo
 
Gonzalo Higuain


Af nævneværdige kampe kan nævnes:



En kamp der blev vundet 2-1. Selvom resultatet måske ikke lyder overbevisende er statistikken det, og dominerede da også kampen fuldstændigt. Som i kan se var det også Pepe der scorede et uheldigt selvmål på et Barca indlæg. Men er meget tilfreds med den måde jeg dominerede ærkerivalerne på, og så end da på Camp Nou  Thumbs Up



Første kamp i ligaen og hvad kan jeg sige? 7-0! Ganske vidst var statistikken ikke tilfredsstillende, men når man vinder 7-0 og angrebsspillet bare kører er det svært at stille sig utilfreds. En suveræn præstation af Ronaldo skal da også nævnes da han stod for hele 5 af de 7 mål. God sæson start!



En på papiret svær kamp, men gæsterne blev sendt tilbage til Baskerlandet med et 4-1 nederlag, en kamp hvor vi dominerede fuldstændig. En boldbesiddelse på 68% taler for sig selv, og med 4 mål er dette i mine øjne den bedste kamp mit hold har spillet.

Resten af kampene gik sådan her: Kampe hvilket betyder at ligaen ser sådan her ud: La Liga 2010/2011.
Af andre nævneværdige ting end kampene, kan det sige at Özil har været eminent med assits på samlebånd mens Ronaldo har været ustoppelig. 33 mål på 24 kampe i alle turneringer er det blevet til. Spiller statistikken i La Liga ser derfor således ud: Spillerstatistik. Som i kan se har Ronaldo bombet mål på samlebånd, hvorfor han også har den højeste gennemsnits bedømmelse i ligaen. Havde dog gerne set ham lave lidt flere assists, men når han scorer mål som han gør klager jeg ikke. På assistslisten dominerer Özil som sagt, mens Higuain også har lavet sin del samtidig med han også laver mål. Xabi Alonso har den højeste afleveringsprocent hvilket selvfølgelig også glæder mig Wink

Selvom jeg ikke er fan af downloadede taktikker blev der tidligere spurgt om vi ikke kunne lægge vores taktikker ud, derfor uploader jeg min da jeg selv føler den er færdig. Vil dog langt hellere anbefale at man selv sætter sig ned og prøver sig frem i stedet for at downloade, da det både er sjovere når det til sidst virker, men også fordi det er den eneste måde man forbedrer sig på. Har ihvertfald lært en hel del af det her Smiley
Lover ikke min taktik virker for jer, og da den er testet med Real Madrid ved jeg ikke hvordan den fungerer med Barcelona. Tror dog ikke der burde være forskel. Men vil da gerne høre hvordan det går for jeg med den Smiley



Held og lykke med det Smiley
« Seneste Redigering: 17 Jan 2011, 19:06 af -RVM- » Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Tiki-taka
« Svar #52: 16 Jan 2011, 21:20 »

Har selv forsøgt på det før, er dog aldrig gået så meget i dybden med det som i tydeligvis er. Så det er da bare ren luksus at man her kan læse sig frem til hvad man skal gøre, og endda bare downloade det.

Thumps up til jer! Thumbs Up
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #53: 17 Jan 2011, 14:25 »

Med Barcelona kunne det måske være idé at bruge Pique som boldspillende og så Puyol som opbakker?
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #54: 17 Jan 2011, 15:23 »

Kan du sikkert have ret i, har aldrig spillet med dem så ved det ikke. Du kan jo prøve dig frem, og så ellers dele ud af erfaringerne Smiley
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #55: 17 Jan 2011, 15:36 »

Jeg spiller med FCK. Man kan på en måde godt sammenligne holdene.
Jeg har spillet et par kampe og har styret spillet fuldstændig. Ligesom jer. Jeg vil nu prøve at spille med en boldspillende og opbakker.
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #56: 17 Jan 2011, 17:46 »

Tror heller ikke det er umuligt at spille denne slags fodbold i andre lande end Spanien (og andre topligaer). Kunne dog sagtens forestille mig at det kræver at man er et tophold i det respektive lands liga, hvilket FCK jo selvfølgelig er. De burde ihvertfald også have spillerne til at dominerer de andre hold i ligaen, ligesom Barca og Real i Spanien. Men sig endelig til hvordan det går med din forsvars kombination, kunne godt tænke at vide det for synes det lyder som en god ide Wink
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #57: 17 Jan 2011, 18:16 »

Pospech på højre. Han lægger op til flere mål og scorer også selv en gang i mellem. Og er rigtig solid defensiv. Wendt er rigtig solid defensiv, intet kommer forbi ham. Offensivt er der ikke så mange assister, men spiller den fint videre til midtbanen. Zanka og Ottesen lukker intet forbi. Og med deres hurtighed (14 og 14) passer de perfekt til det høje pres. Zanka fungerer som boldspillende og gør det fint.
Logged

kuszman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #58: 17 Jan 2011, 18:46 »

tror i den ville fungerer i Premier League med Man U? Opstemt
Logged

Crealk
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #59: 17 Jan 2011, 18:51 »

tror i den ville fungerer i Premier League med Man U? Opstemt

Jeg har kreeret min egen form for Tiki-Taka med Manchester United, dog i en 4-4-2, hvorfor den er lidt mere ustabil, og det er til dels også lidt sværere, da der er flere stærke hold, og man vil derfor ikke kunne opretholde den høje boldbesiddelse. :-)

Men det er bestemt muligt og det kræver bare at man kommer igang med at analysere kampene og nøje overveje hvad man skal gøre for at det skal lykkes. I første sæson kom jeg på en 2.plads lige under Arsenal, mens jeg her i 2.sæson pt. ligger nr. 1.

Wayne Rooney har været den helt store oplevelse, som Vondraceks Messi og -RVM-'s Ronaldo..
Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010