home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  High School
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: High School  (Læst 18493 gange)
Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
High School
« : 01 Jan 2011, 21:42 »

Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste her på siden der overvejer at tage et smut på High School i foreksempel USA. Derfor vil jeg gerne starte denne tråd!

I min situation er det sådan at jeg faktisk ikke ved hvad jeg skal lave efter friskolen. Jeg går i 8. klasse. Så hvis jeg skal på High School så bliver det om ca. 1½ år. Sjovt nok var det mine egne forældre der tilbød det. De havde spurgt en del til hvad jeg ønskede at lave når jeg er færdig med friskolen. Og det vidste jeg som sagt ikke og så kom dette tilbud. Grunden til tilbuddet er at en af mine fars bedste venners datter er på High School lige nu. Hun boede i Silkeborg inden hun tog afsted. Hendes far bor i Grenaa. Kunne være nogle af jer kendte hende. Men hun ELSKER det i hvert fald. Jeg følger også med i hvad hun laver derover inde på Facebook og jeg må sige at det ser rigtig spændende ud.

Men nu vil jeg så høre jeres menning. Kender i nogen som har været på High School i USA eller har i måske selv været det? Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

søgaard
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #1: 01 Jan 2011, 21:59 »

Jeg kender selv en del, som har været en tur i USA (5-6 stykker) og der er ingen af dem, som har fortrudt det år, som de har taget derovre. Fælles for dem alle er dog, at de ikke er bange for at tage initiativ og er meget åbne. Hvis du ikke er meget for nye omgivelser og generelt at få brudt dine vaner, så bør man simpelthen droppe det, da sådan et ophold kræver at man er villig til at snakke med alt og alle, som man kommer i nærheden derovre, da det ellers meget nemt kan blive træls. Du får ikke meget ud af det, hvis du blot sidder foran computeren derovre i stedet for herhjemme, men man bør virkelig tage imod samtlige tilbud man får fra værtsfamilien og ellers sørge for at komme i kontakt med folk fra skolen.

Jeg kender nogle, som har haft en udvekslingsstudent boende hos sig herhjemme, men han var egentlig ikke villig til at lære til sig af det danske samfund og var generelt meget indelukket. Den værtsfamilie havde simpelthen så svært ved at finde på noget interessant de kunne vise knægten, da han ikke rigtig snakkede med dem, men hellere ville sidde oppe på sit værelse.

Du skal jo så også være forberedt på at du bliver nødt til at rykke alle rødder op herhjemme og det kan egentlig godt være lidt svært at vende hjem igen efter sådan et år og selvom det har været superfedt. Dine venner herhjemme har pludselig levet et år uden dig og har måske udviklet sig og startet på nye skoler, hvor der er kommet nye kammerater. Jeg ved da, at et par stykker af dem, som jeg kender, har haft svært ved at falde ind i den gamle gruppe, som de gik med før de tog afsted, fordi den gruppe havde ændret sig en del på det år i forhold til hvordan den enkelte person havde ændret sig.

Det vil dog under alle omstændigheder være superfedt at bo i USA i et år, men der er masser af overvejelser, som man bør tage før man ligesom beslutter sig om man er parat til at tage det år derovre. Et par stykker af dem, som jeg kender har ventet til de gik i gymnasiet og været decideret udvekslingsstudent, da de var mere modne på det tidspunkt og måske også bedre kunne forklare sig på engelsk i forhold til en, som lige er gået ud af 9.klasse og dermed bedre kunne fungere både i skolen og hos venner og værtsfamilie.
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #2: 01 Jan 2011, 22:07 »

Jeg vil overhovedet ikke sige at jeg er indelukket eller ikke er til nye omgivelser. Faktisk er det helt modsat. Især ved sidste nævnte. Det er jo fedt at kommer derover og opleve den amrikaniske kultur. Selv har jeg en ven som tager derover om 1½ år. Jeg har dog under ingen omstændigheder tænkt mig at tage på den samme high school som ham. Dog vil jeg da forsøge at have noget kontakt mde ham.

Jeg skal jo også vise hvad jeg kan socialt i det at man hurtigt skal i gang med at lære nye mennesker at kende. Ellers ender det jo bare med at man sidder derhjemme foran computeren.

Det med at komme hjem igen er også noget jeg frygter. Jeg har masser af venner her i Grenaa så der er vel altid nogen som bare har "stayed the same". Eller det kan man vel håbe men det er faktisk også lidt urealistisk. Men her er facebook jo foreksempel et fantastisk værktøj. Man kan jo følge med i hvad ens venner har gang i derhjemme. Dog uden at bruge hele sin tid foran computeren.

Jeg ved også at det ville være et fantastisk år for det siger alle. Man bliver bedre til engelsk, man møder en ny kultur og andre mennesker, og får oplevet skolelivet i USA.
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

korzika
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #3: 01 Jan 2011, 22:44 »

Jeg kender en, der har været udviklingsstudent. Han var det godt nok i Australien.

Han er blevet meget bedre fagligt, og taler sproget godt, hvilket der til tider er morskab fra klassen, da det lyder ret fedt. Smiley

Hans accent er virkelig nice.

Han er også åben, men det skal jeg ikke kunne sige, om han har lært, eller om han altid har været sådan. Smiley  

Det jeg har hørt fra ham, er at opholdet har været meget fedt, og det var et rigtig godt år. Smiley
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #4: 01 Jan 2011, 22:47 »

Du kunne også bare tage til Brazil i et år, og score en masse let påklædte damer (de er vidst rimelig vilde efter drenge med lyst hår og generalt bare europærer), og få tyllert en masse alkohol. Fagligt et det vidst ikke godt, men socialt skulle det være verdenskasse dernede.
Logged

:-)

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #5: 01 Jan 2011, 22:48 »

Overvejede selv kraftigt at tage til USA et år, men hørte mange forskellige meninger om det. Mange mente det var rigtig nice osv. men mindst lige så mange havde haft en dårlig oplevelse og frarådet det. Det hænger eftersigende meget sammen med den familie man får tildelt, hvilket man ikke selv kan vælge men er helt tilfældigt. Så jeg lod vær med at tage chancen og evt. spilde en masse penge på det, hvis jeg tog hjem tidligt.
Logged

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #6: 01 Jan 2011, 22:51 »

Jeg kender også en der har været derovre i et enkelt år, og han har så sandelig heller ikke fortrudt. Jeg har også fuldt lidt med i hvad han rendte og lavede inde på facebook, og det så bestemt interessant ud! Jeg har altid selv "drømt" lidt om at komme til udlandet og bo og lære lidt om en ny kultur osv. Jeg har bare et KÆMPE problem hvad det angår, og det er, at jeg er tryghedsnarkoman. Det lyder lidt vild på den måde jeg skriver det, men så slemt er det dog ikke, mors sovs er bare alt for god. Opstemt Hehe. Ej, jeg vil helt klart anbefale unge at hoppe ud i den store verden i en ung alder for at prøve noget nyt, og jeg tror helt sikkert at man tager ved lære af det.

Lidt off topic, og alligevel ikke, så har jeg en genbo, eller har haft, som tog til Barcelona omkring 18-års alderen, og han er blevet fuldstændig bidt af det dernede. Han har bosat dernede og haft forskellige, dog faste, jobs, og så han han vist fundet sit livs kærlighed som han har præsenteret til alle han kender herhjemme i DK. Opstemt

Så det jeg vil frem til: Spring ud i det, tag chancen, hvis altså du IKKE har problemer med at undvære alt der herhjemme i de 1½ år du skal være væk. Smiley
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #7: 01 Jan 2011, 23:11 »

Nej tak Frederik Wink Jeg skal sku ikke til Brazil. Lige nu er det kun USA der er en mulighed.

Tak for alle jeres svar. De er virkelig nyttige i mine overvejelser. Men heldigvis skal jeg ikke til at bestemme mig nu. Hvis det var nu så var jeg ikke klar imo. Men det skal nok ændre sig. Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Fernando
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #8: 01 Jan 2011, 23:14 »

Jeg skal nu ikke på High School jeg bliver hjemme i kolde Danmark og btw. Petur har jeg aldrig hørt nogen kalde det friskolen - kun folkeskolen.. Smiley

Men har da overvejet det et par gange, men kan bare ikke undvære gode gamle Danmark.
Logged

Henry
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: High School
« Svar #9: 01 Jan 2011, 23:17 »

Det er også noget, jeg har tænkt over et par gange, dog uden at undersøge noget. Jeg vil lige høre, om man skal have vildt gode karakterer for at få chancen til at komme på High School et sted? Smiley For så kommer jeg sgu aldrig afsted Opstemt
Logged


Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #10: 01 Jan 2011, 23:18 »

Jeg skal nu ikke på High School jeg bliver hjemme i kolde Danmark og btw. Petur har jeg aldrig hørt nogen kalde det friskolen - kun folkeskolen.. Smiley

Men har da overvejet det et par gange, men kan bare ikke undvære gode gamle Danmark.

Jeg gik på en folkeskole fra 0-6 klasse. Så smuttede jeg over på en friskole! Smiley Og nej. En friskole er IKKE for børn som har sociale problemer eller lignede. Eller med andre ord. Det er ikke en special skole! crazy
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

søgaard
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #11: 01 Jan 2011, 23:18 »

Det er også noget, jeg har tænkt over et par gange, dog uden at undersøge noget. Jeg vil lige høre, om man skal have vildt gode karakterer for at få chancen til at komme på High School et sted? Smiley For så kommer jeg sgu aldrig afsted Opstemt
Mener ikke der er noget krav med karakterer, men penge er der dog brug for, da det er en halvdyr affære at blive sendt til USA i et år Smiley

Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #12: 01 Jan 2011, 23:20 »

Mener ikke der er noget krav med karakterer, men penge er der dog brug for, da det er en halvdyr affære at blive sendt til USA i et år Smiley



Det med karakter er posetivt. Altså at det ikke tæller med! Grin Men penge skal der som sagt til og heldigvis har mine forældre penge til at sende mig afsted hvis jeg har lyst! Grin
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

søgaard
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #13: 01 Jan 2011, 23:23 »

Det med karakter er posetivt. Altså at det ikke tæller med! Grin Men penge skal der som sagt til og heldigvis har mine forældre penge til at sende mig afsted hvis jeg har lyst! Grin
Nu ved jeg ikke om karakterer er et krav, men det er jo nok noget du skal have undersøgt før du skal afsted.. Det ville være træls at have været lidt for useriøs i skolen og du derfor ikke kan komme afsted.
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #14: 01 Jan 2011, 23:25 »

Nej tak Frederik Wink Jeg skal sku ikke til Brazil. Lige nu er det kun USA der er en mulighed.

Det kan jeg ikke forstå Petur. Hvem kan sige nej til let påklædte latinoer? Ikke mig ihf. Derudover skulle de også kunne noget specielt med deres numser  Wink
Logged

:-)

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010