home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 306 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  High School
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: High School  (Læst 18521 gange)
Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #15: 01 Jan 2011, 23:31 »

Nu ved jeg ikke om karakterer er et krav, men det er jo nok noget du skal have undersøgt før du skal afsted.. Det ville være træls at have været lidt for useriøs i skolen og du derfor ikke kan komme afsted.

Hvis jeg tager til USA så har jeg skam heller ikke tænkt mig at gøre skolen til en sovepude. Nej aldrig. Man vil sku hellere være på den sikre side! Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #16: 01 Jan 2011, 23:35 »

Noget så sjældent som en snak jeg ved ganske meget om - smukt. Sagen er at jeg til sommer skal afsted, til USA. Med EF iøvrigt. Jeg har været hele møllen igennem med forbedrelse, interview... Ja, faktisk alt man skal inde selve afrejsen. Måske med enkelte undtagelser. Derfor vil jeg da også sige at jeg en eller anden form for ekspertise på området - til trods for jeg endnu ikke er steget på flyet.

Der var én der sagde familien blev "ret tilfældigt" valgt. Det er heldigvis langt fra sandheden. I hvert fald hos EF. Der laver de på det nærmeste en profil af éns personlighed, som de så sender til USA. Her har de lokale folk, der besøger og snakker med de familier der har lyst til at have en boende, og ud fra det vurdere de som om de er egnet - og derefter om personlighederne/interesserne passer sammen. Så dét bliver langt rigtig meget arbejde i. Desuden kan man skifte familie undervejs, hvis ikke man kan med dem man er blevet sat sammen med, men de bestræber sig på at gøre dette mindst muligt.

Karakter er et krav. I et eller andet omfang. Man skal mindst have 7 i engelsk, og desuden forventer de at du får mindst C i alle dine fag derhenne. En let pris oversigt lyder således - i hvert fald for min rejse:

70.000 alt i alt cirka. Omkring 6K af disse går dog til en 14 dages forberedelse camp, med andre EF-elever, hvor vi bliver samlet i enten NY eller Boston inden vi bliver sendt ud til familierne.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #17: 01 Jan 2011, 23:39 »

Jeg er da glad for at du siger at det med famillien er langt fra tilfældigt. I mit tilfælde ville en sportsintresseret familie være fantastisk! Men det ville da også være træls hvis det var helt tilfældigt. Så ville det jo let kunne ødelææge ens ophold.

Men det lyder spændende det du skal! Held og lykke! Smiley Men nu spørger jeg sikker MEGA DUMT! Hvad er EF? crazy Mine hjerne fungere ikke optimalt lige nu! Grin
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #18: 01 Jan 2011, 23:45 »

EF er et firma. Education First. Det er dem der står for mit ophold. Du kan bare søge på "EF" og så ellers kigge lidt rundt på deres hjemmeside. Der står meget om det hele, om end man selvfølgelig skal være lidt kildekritisk. Det er naturligvis kun én side af et sådan ophold du får derigennem.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: High School
« Svar #19: 02 Jan 2011, 00:01 »

Jeg er da glad for at du siger at det med famillien er langt fra tilfældigt. I mit tilfælde ville en sportsintresseret familie være fantastisk! Men det ville da også være træls hvis det var helt tilfældigt. Så ville det jo let kunne ødelææge ens ophold.

Men det lyder spændende det du skal! Held og lykke! Smiley Men nu spørger jeg sikker MEGA DUMT! Hvad er EF? crazy Mine hjerne fungere ikke optimalt lige nu! Grin

Nu kender jeg et par stykker, der er i udlandet. Jeg kender en pige, der er havnet hos en kvindelig præst og umiddelbart  lyder det jo lidt kedeligt, men hun er utrolig glad for det, så man kan altså ikke dømme familierne, før man har boet hos dem Wink

Mathié her fra siden er også i udlandet. Han er i Brasilien og det er selvfølgelig noget anderledes end USA - han skal jo lære et helt nyt sprog, men han er også utrolig glad for det, og han får nogle vilde oplevelser, som man nok ikke engang får i USA. I kan tjekke hans blog, han linker til den i sin signatur. Han er afsted med Rotary, hvor man også bliver udvalgt. Det er - så vidt jeg ved, billigere end at blive sendt afsted privat. Han skifter familie ca. hver tredje måned, men han er nok bedre til at fortælle om det end mig. Han skriver nok i tråden, når han engang ser den.

Hvis du er lidt nervøs nu for at rejse til udlandet, så kan du jo også tage på efterskole. Det er overhovedet ikke det samme som en udlandstur, men, hvis du er lidt i tvivl mht. til uddannelse, så er det også fantastisk - det er det eneste, jeg kan sige. Hvis du er meget sportsmand, så kan du jo tage en idrætsefterskole Wink Der er jo også muligheden for, at du tager afsted efter din ungdomsuddannelse. Jeg er selv ret sikker på, jeg skal ud på en større rejse efter gymnasiet - gerne til USA Smiley
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #20: 02 Jan 2011, 00:09 »

Nu kender jeg et par stykker, der er i udlandet. Jeg kender en pige, der er havnet hos en kvindelig præst og umiddelbart  lyder det jo lidt kedeligt, men hun er utrolig glad for det, så man kan altså ikke dømme familierne, før man har boet hos dem Wink

Mathié her fra siden er også i udlandet. Han er i Brasilien og det er selvfølgelig noget anderledes end USA - han skal jo lære et helt nyt sprog, men han er også utrolig glad for det, og han får nogle vilde oplevelser, som man nok ikke engang får i USA. I kan tjekke hans blog, han linker til den i sin signatur. Han er afsted med Rotary, hvor man også bliver udvalgt. Det er - så vidt jeg ved, billigere end at blive sendt afsted privat. Han skifter familie ca. hver tredje måned, men han er nok bedre til at fortælle om det end mig. Han skriver nok i tråden, når han engang ser den.

Hvis du er lidt nervøs nu for at rejse til udlandet, så kan du jo også tage på efterskole. Det er overhovedet ikke det samme som en udlandstur, men, hvis du er lidt i tvivl mht. til uddannelse, så er det også fantastisk - det er det eneste, jeg kan sige. Hvis du er meget sportsmand, så kan du jo tage en idrætsefterskole Wink Der er jo også muligheden for, at du tager afsted efter din ungdomsuddannelse. Jeg er selv ret sikker på, jeg skal ud på en større rejse efter gymnasiet - gerne til USA Smiley

Efterskole har jeg udelukket. Det er ikke noget jeg har lyst til! Smiley Selvom jeg ved at det er fedt at tage på efterskole så har jeg takket nej til den mulighed.

Mathié har skam også lovet mig at deltage aktivt i denne diskussion så det venter jeg da bare på! Grin

Men til det med familierne så kan man jo bruge ordsproget: "Man skal aldrig dømme en bog på omslaget". Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #21: 14 Sep 2011, 03:42 »

Havde glemt alt om denne tråd. Som nuværende udvekslingsstudent kan jeg måske være nogle til hjælp. Jeg tog afsted i midten af juli og vender hjem næste sommer. Jeg bor i det øverste af Minnesota og er senior på en High School med cirka 400 elever. Så hvis nogle skulle gå rundt med nogle spørgsmål om det at være udvekslingsstudent, at bo i USA eller at gå på High School, skal jeg gerne forsøge at svare.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #22: 15 Sep 2011, 00:09 »

Er det dyrt at bo i USA? Og er det svært at arrangere det hele, hvis man havde tænkt så måske at gå i skole og bo der i 1-2 år?
Og så det vigtigste: Får du set noget football på de fantastiske stadioner? Opstemt
Logged

19-18!

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #23: 15 Sep 2011, 03:25 »

Rejs gennem en organisation. Jeg er ikke engang sikker på der bliver givet Visa til folk der blot ønsker at komme herhen og studere privat.

Jeg er som sagt afsted 1 år, og det koster cirka 60-65.000. Hvis du mener om det er dyrt som sådan at bo herover, når først man er her: Rungende nej! Jeg har set en halvliter Coka Cola koste så latterligt lidt som 1 dollar på en tankstation. Benzinen er cirka halvpris af Danmark og sådan er der så meget. Det er helt klart billiger. En klipning koster fx 15-20 dollars.

Nej, ikke endnu. Jeg bor syv timers kørsel fra Minneapolis, så det er lidt af en rejse for at komme til nærmeste station. Men jeg får dog spillet masser af football. 2 timer dagligt, som træning med football-holdet.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Enged
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #24: 15 Sep 2011, 13:29 »

Nu læste jeg lige dit indlæg fra inden du rejse, Nibali.
Hvordan går det så med at få mindst C i alle dine fag? Jeg kunne forestille mig, at specielt amerikansk historie er svært, fordi det er så meget udenadslære. Jeg har en veninde, der også var afsted for et par år siden, og hun sagde, at hun dumpede de fleste fag, fordi det simpelthen er for anerledes i forhold til i Danmark.
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #25: 15 Sep 2011, 13:34 »

Rejs gennem en organisation. Jeg er ikke engang sikker på der bliver givet Visa til folk der blot ønsker at komme herhen og studere privat.

Jeg er som sagt afsted 1 år, og det koster cirka 60-65.000. Hvis du mener om det er dyrt som sådan at bo herover, når først man er her: Rungende nej! Jeg har set en halvliter Coka Cola koste så latterligt lidt som 1 dollar på en tankstation. Benzinen er cirka halvpris af Danmark og sådan er der så meget. Det er helt klart billiger. En klipning koster fx 15-20 dollars.

Nej, ikke endnu. Jeg bor syv timers kørsel fra Minneapolis, så det er lidt af en rejse for at komme til nærmeste station. Men jeg får dog spillet masser af football. 2 timer dagligt, som træning med football-holdet.

Planen var også at rejse igennem en organisation eller sådan noget lignende.

De 60000-65000 er med bolig, måltider hver dag osv? Jeg ved at de fleste normal varer er ret så billige (Ihvertfald i forhold til pissedyre Færøerne), men det var nu mere det med priser at bo nogle steder, hvis du forstår?

Det lyder fantastiskt. Ville jeg være utrolig intresseret i at træne, desværre er der bare slet ingen mulighed for at arrangere sådan noget her.

Det med at tage til USA og studere og bo i et år eller to er lidt af en drøm jeg gerne vil realisere indenfor ikke alt for lang tid, så jeg takker for din hjælp Smiley

Edit: Hvordan er det også at i "udviklingsstudenter" får skrabet 60000-70000 kroner sammen? Bare arbejkde en hel masse ved siden af skolen og leve af næsten ingenting i mange, mange måneder, eller?
« Seneste Redigering: 15 Sep 2011, 13:44 af jemil » Logged

19-18!

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #26: 15 Sep 2011, 13:40 »

Nu læste jeg lige dit indlæg fra inden du rejse, Nibali.
Hvordan går det så med at få mindst C i alle dine fag? Jeg kunne forestille mig, at specielt amerikansk historie er svært, fordi det er så meget udenadslære. Jeg har en veninde, der også var afsted for et par år siden, og hun sagde, at hun dumpede de fleste fag, fordi det simpelthen er for anerledes i forhold til i Danmark.

Sjovt Smiley

Har 2 venner der begge har boet i USA i et års tid som udvekslingsstudent, og de sagde det var langt nemmere end i DK, så de fik nemt A i mange fag Smiley
Den ene i nord cali og den anden syd cali.
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #27: 15 Sep 2011, 14:06 »

Sjovt Smiley

Har 2 venner der begge har boet i USA i et års tid som udvekslingsstudent, og de sagde det var langt nemmere end i DK, så de fik nemt A i mange fag Smiley
Den ene i nord cali og den anden syd cali.
Der kan man bare se. Hun boede i Jersey tror jeg nok, jeg er ikke sikker. Men det kommer sikkert også an på, om man gider at lave sine ting.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #28: 15 Sep 2011, 14:16 »

Der kan man bare se. Hun boede i Jersey tror jeg nok, jeg er ikke sikker. Men det kommer sikkert også an på, om man gider at lave sine ting.

Tja formentlig Smiley

Men nu er mine to venner ikke de mest flittige Wink
Har desude også været derovre og besøge dem, eller været på ferie med dem 3 gange.
Den ene gang var jeg også på den enes skole som faktisk blev der nogle år mere, så jeg var med til et par timer i hans JC (Junior College) Og det følte jeg også var relativt nemt Smiley

Nu skal jeg ikke tale for resten af landet, men dem der har taget et år i Californien kan umuligt ha fortrudt det Smiley Det sted er så vildt! For ikke at snakke om Vegas som ikke er så langt væk Smiley

Om 12 dage tager jeg til New York og efterfølgende ned til Florida, så får jeg også set Øst kysten  Thumbs Up
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #29: 15 Sep 2011, 17:09 »

Jeg er sgu glad for at denne tråd er blevet aktiv, igen. Jeg har nemlig fået taget det første skridt imod High School i USA, da det første interview med en organisation er blevet faslagt. Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvilken stat jeg skal rejse til, men jeg har dog et krav til den skole jeg skal på. Det skal være muligt at spille fodbold (soccer) der. Altså at de har et soccer hold, på skolen.
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010