home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 379 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  High School
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: High School  (Læst 18613 gange)
Søgaard
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #45: 07 Maj 2012, 21:53 »

Men ligger England ikke alt for meget op ad Danmark? Og det tager kun 2 timer i et fly, så er du der? Nu er det selvfølgelig dit valg, men jeg ville klart foretrække noget mere eksotisk, og længere væk.

Jeg forstår heller ikke dem, som tager på efterskole 20 km. hjemmefra.
Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne svare for Petur, men jeg ville vælge et land, hvor jeg kunne sproget, som England, hvis jeg skulle afsted.

For mig, så er det vigtigere at kunne fungere det sted, hvor man eventuelt skulle hen, fremfor at skulle opleve noget fuldstændig nyt. Ved at tage til eksempelvis Brasilien, så kommer du til et helt fremmed kultur med andre normer og værdier, hvor du samtidig med at suge til dig af nye indtryk, skal slås med at lære sproget og forstå alt og alle. Man vil uden tvivl opleve at mange personer på sin vej ikke kan engelsk og man lærer, trods alt, ikke flydende spansk den første uge man er afsted.

Så det vil være nemmere at falde til i et engelsksproget land, hvor man så i højere grad vil kunne bruge tiden på at lære kulturen og falde til socialt, fremfor at bruge tiden på at lære sproget.

Edit: Nu var det bare mine tanker omkring det og jeg er iøvrigt alt for gammel til at tage på sådan en tur Tunge
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #46: 07 Maj 2012, 21:57 »

Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne svare for Petur, men jeg ville vælge et land, hvor jeg kunne sproget, som England, hvis jeg skulle afsted.

For mig, så er det vigtigere at kunne fungere det sted, hvor man eventuelt skulle hen, fremfor at skulle opleve noget fuldstændig nyt. Ved at tage til eksempelvis Brasilien, så kommer du til et helt fremmed kultur med andre normer og værdier, hvor du samtidig med at suge til dig af nye indtryk, skal slås med at lære sproget og forstå alt og alle. Man vil uden tvivl opleve at mange personer på sin vej ikke kan engelsk og man lærer, trods alt, ikke flydende spansk den første uge man er afsted.

Så det vil være nemmere at falde til i et engelsksproget land, hvor man så i højere grad vil kunne bruge tiden på at lære kulturen og falde til socialt, fremfor at bruge tiden på at lære sproget.

Edit: Nu var det bare mine tanker omkring det og jeg er iøvrigt alt for gammel til at tage på sådan en tur Tunge

Det kan jeg til dels godt give dig ret i. Men ville aldrig vælge England. Så langt hellere USA eller Australien, da du altså kan rejse til England på 2 timer, og for 1000 kr (i don't know). Men tror det ville være fantastisk at opleve et land som Brasilien i et år, og tror, at på en skole som han ville komme på, der ville en del kunne tale engelsk.

PS. Man taler portugisisk i Brasilien :p
Logged

Manchester United

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #47: 07 Maj 2012, 22:02 »

Men ligger England ikke alt for meget op ad Danmark? Og det tager kun 2 timer i et fly, så er du der? Nu er det selvfølgelig dit valg, men jeg ville klart foretrække noget mere eksotisk, og længere væk.

Jeg forstår heller ikke dem, som tager på efterskole 20 km. hjemmefra.

Det er nu lidt ligegyldigt hvor langt det ligger væk. For mig handler det om at prøve noget nyt, da jeg er noget så træt af at rende rundt i Grenaa. Har brug for noget nyt, men tror bare Brasilien er lige i overkanten. Tror ikke helt jeg er klar på den udfordring.

EDIT: Fantastisk Søgaard, som revet ud fra min mund. I Brasilien er de ikke så glade for at snakke engelsk, og det ville gøre det svært for mig at falde til socialt. Så skulle jeg lære sproget først, og det ikke noget jeg har lyst til at bevæge mig ud i. Endnu et point til engelsk. Skal desuden også have engelsk på A niveau på gymnasiet når jeg kommer hjem, så det er jo den perfekte cocktail.

EDIT2: MS@ Det er bare desværre således at Australien ikke er en mulighed mere. Ligesom USA. Ellers havde jeg klart gået all-in på Australien.
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Søgaard
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #48: 07 Maj 2012, 22:04 »

Det kan jeg til dels godt give dig ret i. Men ville aldrig vælge England. Så langt hellere USA eller Australien, da du altså kan rejse til England på 2 timer, og for 1000 kr (i don't know). Men tror det ville være fantastisk at opleve et land som Brasilien i et år, og tror, at på en skole som han ville komme på, der ville en del kunne tale engelsk.

PS. Man taler portugisisk i Brasilien :p
Spansk, portugisisk.. Same, same Wink

Det vil da helt sikkert også være en kæmpe oplevelse at tage til et helt fremmed land, hvilket Mathié herinde sikkert også kan skrive under på, da han har været en tur i Brasilien.

Personligt ville jeg dog aldrig leve i et land, uden at kunne tale sproget delvist, før jeg flytter dertil. Hvis man ikke kan de mest simple ting, så bliver det hurtigt til en belastning, hvis man ikke kan købe to liter mælk og et brød, uden at skulle lege med en helt masse fakter, fremfor sproget.

Nu lyder det også til USA er Chamberlains førsteprioritet, hvilket er forståeligt, da jeg selv kender en del, som har været derovre på forskellige ophold i både High School og College. De har alle haft positive oplevelser, ligesom jeg kender en del, som har været på rejser i Australien efter gymnasiet, som også kun har positivt at fortælle derfra. Fælles for begge er jo igen, at vi kan sproget på forhånd og derfor er det nemmere at kommunikere med befolkningen og blande sig i fællesskabet, som f.eks. vil komme i ens klasse, hvis man kan snakke med dem fra dag 1 Smiley
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #49: 07 Maj 2012, 22:12 »

Jeg havde nok også taget Brasilien, hvis det var mig. Jeg ville foretrække Australien eller USA over Brasilien, men jeg ville ikke tage til England, om end det ikke ville være ringe at tilegne sig en britisk accent.

Ja det er en helt fremmed kultur i Brasilien, men er det ikke også fedt nok? Man tager vel ikke væk for at opleve noget, der ligger så tæt op af det man er vant til, gør man? Jeg ville i hvert fald ikke.
Jeg har en klassekammerat, der var i Mexico i et år og han lærte sproget relativt hurtigt blot ved hjælp af en lille lommeordbog og så den smule engelsk de rent faktisk kunne der. Det lyder selvfølgelig ikke specielt tillokkende, at man ikke rigtigt kan snakke med nogen til at starte med, men det er en utrolig motivation for at lære sproget.
Hvis det ikke lyder specielt fedt, så vær sikker på, at de taler engelsk, så du kan få undervisning dernede. Hvis man selv lægger arbejde i det, så vil man ikke have noget problem med sproget efter et halvt år. Desuden, hvor mange tøser tror du ikke, at du kan få på krogen, hvis du kan snakke portugisisk? Wink

@Søgaard
Shame on you, at du troede, at man taler spansk i Brasilien, jeg er skuffet.

Efter jeg havde skrevet mit indlæg kom der lige to mere.
@Chamberlain
Pyt med om du skal have engelsk A bagefter. Jeg har engelsk A, jeg har ikke været nogen steder, og jeg får lige så karakterer som en, der har gået på international skole i Schweiz.
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #50: 07 Maj 2012, 22:15 »

Jeg havde nok også taget Brasilien, hvis det var mig. Jeg ville foretrække Australien eller USA over Brasilien, men jeg ville ikke tage til England, om end det ikke ville være ringe at tilegne sig en britisk accent.

Ja det er en helt fremmed kultur i Brasilien, men er det ikke også fedt nok? Man tager vel ikke væk for at opleve noget, der ligger så tæt op af det man er vant til, gør man? Jeg ville i hvert fald ikke.
Jeg har en klassekammerat, der var i Mexico i et år og han lærte sproget relativt hurtigt blot ved hjælp af en lille lommeordbog og så den smule engelsk de rent faktisk kunne der. Det lyder selvfølgelig ikke specielt tillokkende, at man ikke rigtigt kan snakke med nogen til at starte med, men det er en utrolig motivation for at lære sproget.
Hvis det ikke lyder specielt fedt, så vær sikker på, at de taler engelsk, så du kan få undervisning dernede. Hvis man selv lægger arbejde i det, så vil man ikke have noget problem med sproget efter et halvt år. Desuden, hvor mange tøser tror du ikke, at du kan få på krogen, hvis du kan snakke portugisisk? Wink



Det er som taget ud af min mund.

England og Danmark minder alt for meget om hinanden, og at man KUN rejser et sted hen for sproget forstår jeg ikke. Selvfølgelig er det en kæmpe fordel, men livet bliver kun spændende af udfordringer Smiley.
Logged

Manchester United

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #51: 07 Maj 2012, 22:18 »

Tror bare ikke lige at det er mig. Er ikke ligefrem verdensmester i at lære sprog, og bliver det heller aldrig. Er ret sikker på at jeg ikke ville kunne tilpasse mig derover. Vil gerne ud og opleve England, og hvordan de lever derover, på trods af at det muligvis ikke er så forskelligt fra det vi kender i DK.

Og min kæreste kan nu meget godt lide mig, på trods af at jeg ikke snakker portugisisk Wink
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Enged
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #52: 07 Maj 2012, 22:20 »

Tror bare ikke lige at det er mig. Er ikke ligefrem verdensmester i at lære sprog, og bliver det heller aldrig. Er ret sikker på at jeg ikke ville kunne tilpasse mig derover. Vil gerne ud og opleve England, og hvordan de lever derover, på trods af at det muligvis ikke er så forskelligt fra det vi kender i DK.

Og min kæreste kan nu meget godt lide mig, på trods af at jeg ikke snakker portugisisk Wink
Det er jo også helt i orden, det er jo kun dig, der skal tage valget. Peace

Men helt ærligt, tror du så selv, at I holder til at være et år væk fra hinanden? Tunge Udvekslingsstuderen de scorer ALTID. Wink
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #53: 07 Maj 2012, 22:21 »

Det er jo også helt i orden, det er jo kun dig, der skal tage valget. Peace

Men helt ærligt, tror du så selv, at I holder til at være et år væk fra hinanden? Tunge Udvekslingsstuderen de scorer ALTID. Wink

Hvis han tager til England er det no probs. Han kan hurtigt komme hjem, og engelske damer er virkelig (ofte) nasty.
Logged

Manchester United

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #54: 07 Maj 2012, 22:23 »

Det er jo også helt i orden, det er jo kun dig, der skal tage valget. Peace

Men helt ærligt, tror du så selv, at I holder til at være et år væk fra hinanden? Tunge Udvekslingsstuderen de scorer ALTID. Wink

Hun skal sgu et år til USA, så det er et godt spørgsmål. Men det må man jo tage stilling til senere hen. Skal i hvert fald ikke ud og score engelske damer, hvis jeg nu stadigvæk har hende. Det er helt 100% Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Enged
Gæst
 
Sv: High School
« Svar #55: 07 Maj 2012, 22:33 »

Hvis han tager til England er det no probs. Han kan hurtigt komme hjem, og engelske damer er virkelig (ofte) nasty.
Jeg kan da hurtigt finde en række Page 3 girls, der ikke er noget i vejen med. Wink Det generelle niveau kan jeg dog ikke udtale mig om, da jeg ikke har været i England siden 9. klasse. Tunge

Hun skal sgu et år til USA, så det er et godt spørgsmål. Men det må man jo tage stilling til senere hen. Skal i hvert fald ikke ud og score engelske damer, hvis jeg nu stadigvæk har hende. Det er helt 100% Smiley
Uha. Hun render nok med high school quarterbacken. Wink Arg nu skal jeg nok lade være med at ødelægge jeres forhold. Peace Jeg kunne bare forestille mig, at det ville være svært i den alder, men jeg ved jo ikke, hvordan I er, det kan sagtens være, at jeres forhold klarer det, hvis I bare sørger for at have Skype begge to. Wink
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #56: 07 Maj 2012, 22:54 »

Uha. Hun render nok med high school quarterbacken. Wink Arg nu skal jeg nok lade være med at ødelægge jeres forhold. Peace Jeg kunne bare forestille mig, at det ville være svært i den alder, men jeg ved jo ikke, hvordan I er, det kan sagtens være, at jeres forhold klarer det, hvis I bare sørger for at have Skype begge to. Wink

Man ved aldrig. Nu bor vi jo i samme by, og har meget ens vennekredse, så uanset hvad, så ville vi nok se noget til hinanden når vi kommer hjem. Men gider ikke rigtig bruge tid på at tænke over det, eller snakke med hende om det. Lige nu handler det bare om at nyde hinandens selskab, inden der er afgang. Så kan man vel tage snakken, når der er lidt kortere tid til afrejse! Smiley
« Seneste Redigering: 07 Maj 2012, 22:58 af Chamberlain15 » Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #57: 07 Maj 2012, 23:04 »

Selvom at England ikke er særlig langt væk, så er det udfordrende nok at flytte dertil. Man skal ikke undervurdere det faktum at al kommunikation skal foregå på et andet sprog og at man skal ud og finde nye bekendtskaber.

Dog er der selvfølgelig også positive ting ved det. Danmark er ikke langt væk og menneskerne er utrolig imødekommende. Derudover hvis man er sports-interesseret, så er der rig mulighed for at se en masse begivenheder, fx Premier League osv. Jeg har selv boet 5 år i England og det var den bedste periode i mit liv.
« Seneste Redigering: 07 Maj 2012, 23:08 af Saviola » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: High School
« Svar #58: 08 Maj 2012, 08:15 »

England er det fedeste ever, især når man som Petur følger med i engelsk fodbold. Jeg havde lige siden folkeskolen drømt om at prøve at bo i England et stykke tid, og da jeg så endelig fik muligheden blev jeg absolut ikke skuffet.

Pints til £1,20, fodboldstadions overalt, snookerborde en mas, dart i tv - verdensklasse.
Logged



Micks
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: High School
« Svar #59: 08 Maj 2012, 08:31 »

England er det fedeste ever, især når man som Petur følger med i engelsk fodbold. Jeg havde lige siden folkeskolen drømt om at prøve at bo i England et stykke tid, og da jeg så endelig fik muligheden blev jeg absolut ikke skuffet.

Pints til £1,20, fodboldstadions overalt, snookerborde en mas, dart i tv - verdensklasse.

Dart i TV, pff. 
Jeg har boet i Dublin i et halvt aar snart, jeg er ved at gaa amok over Dart, Snooker og Gaelic Football i TV.
Jeg ledte hele Dublin rundt for at finde et sted der viste Spurs mod Man United 1-3 kampen. Alle steder, og jeg mener alle steder viste de Irland mod Frankrig i Rugby!!!  ticked off
Derudover kan Irland varmt anbefales til alle herinde. Fed kultur, gode damer og 30 euro for en tur/retur billet til Liverpool og London med fly.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010