home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 489 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #21 Palermo på vej mod toppen - Tidligere Schalke 04
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: #21 Palermo på vej mod toppen - Tidligere Schalke 04  (Læst 21244 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
#21 Palermo på vej mod toppen - Tidligere Schalke 04
« : 20 Dec 2010, 20:28 »



Schalke 04 - Vejen til mesterskabet


Da jeg for et par uger siden fik mig FM 11 var missionen klar. Jeg skulle starte et spil og efter 1-2 uger spil begynde et nyt. Et spil der skulle være en blog for mig. Efter en sæson med Liverpool valgte jeg at begynde med Schalke 04. Et hold jeg tidligere har blogget om, og et hold jeg igennem en årrække har haft stor sympati for.

Jeg har tidligere haft en del blogs på siden. Alligevel er min sidste blog godt og vel et halvt år gammel. Derfor kan jeg også være en del rusten. Noget jeg håber at i kan bære over mig med. Jeg kan heller ikke selv finde ud af at lave noget grafisk. Derfor har jeg skrevet rundt til nogle få grafikere om hjælp. Har fået fra to personer pt. Men eftersom jeg har været væk fra scenen i et stykke tid kender jeg ikke de nye unge kometter. Er du en af de unge kometter og vil hjælpe til. Så smid en besked til mig.

Jeg har, siden Ebbe Sand tiden, haft stor sympati for Schalke 04, og jeg kan tydeligt huske den dag hvor mesterskabet røg i sidste minut da Bayern München scorede det afgørende mål mod Hamburger SV. Siden da kom tiden med en Søren Larson der lagde ud som lyn og torden og senere faldt sammen, og nu er det en mand ved navn Raül som fungere i angrebet som det største navn.

Schalke 04 har haft en mindre god sæsonstart i Bundesligaen i virkeligheden. Derfor er jeg stærkt opsat på at føre dem til bedre tider. Samtidig har klubben nogle af de bedste fans, i min verden, og det er fans jeg glæder mig til at imponere i FM. Jeg bruger en rimelig simpel opsætning. En opsætning som jeg altid har brugt og som jeg føler mig mest tryg i. Mere er der vel ikke at sige.

Velkommen til min blog om Schalke 04 - Vejen til mesterskabet.




Tak til Krile for grafik
« Seneste Redigering: 03 Jan 2011, 19:51 af Shaft » Logged


jackie94
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #1: 20 Dec 2010, 20:34 »

God indledning, jeg følger med Cool
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #2: 20 Dec 2010, 20:36 »

Jeg følger helt sikkert med! Jeg elskede virkelig din blog til blogkonkurrence hvor du var Burnley. Det sjove er at jeg faktisk selv overvejer kraftigt at starte med Schalke! Smiley Men jeg håber på en masse updates med det samme så jeg får mere lyst til et spil med dem! Wink
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #3: 20 Dec 2010, 21:26 »

God indledning, jeg følger med Cool

Det lyder godt  Thumbs Up
Jeg følger helt sikkert med! Jeg elskede virkelig din blog til blogkonkurrence hvor du var Burnley. Det sjove er at jeg faktisk selv overvejer kraftigt at starte med Schalke! Smiley Men jeg håber på en masse updates med det samme så jeg får mere lyst til et spil med dem! Wink

Dejligt at du kan huske mig!

Synes du skal starte et spil og så kan du løbende skrive til mig hvordan det går. Kunne være interessant :-) angående updates så kommer der nok en snart og så en engang sent i nat..
Logged


ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #4: 20 Dec 2010, 21:29 »

Meget lovende start på bloggen. Jeg har ikke læst nogle af dine forrige blogs, men en gang skal jo være den første.

Jeg skal nok følge med, og glæder mig til at bloggen kommer rigtigt igang! Smiley
Logged


Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #5: 20 Dec 2010, 21:30 »

Det lyder godt  Thumbs Up
Dejligt at du kan huske mig!

Synes du skal starte et spil og så kan du løbende skrive til mig hvordan det går. Kunne være interessant :-) angående updates så kommer der nok en snart og så en engang sent i nat..


Jeg er lige nu i gang med et lidt større editor projekt(lyder rimelig smart) så det bliver ikke Schalke 04 i denne omgang! Smiley Men jeg er desværre en af de uheldige som ikke har fået juleferie endnu så må nøjes med at læse din update imorgen! Wink
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #6: 20 Dec 2010, 21:59 »

YES! har ventet på dig Lars! Håber ikke du har for travlt med Firstdown, så du kan få lagt mange updateringer ind her!

Lovende! KIU! Peace
Logged

Kolo Abib Touré

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #7: 20 Dec 2010, 22:11 »

Meget lovende start på bloggen. Jeg har ikke læst nogle af dine forrige blogs, men en gang skal jo være den første.

Jeg skal nok følge med, og glæder mig til at bloggen kommer rigtigt igang! Smiley

Jamen jeg er glad for at have dig overbord for første gang så :-)
Jeg er lige nu i gang med et lidt større editor projekt(lyder rimelig smart) så det bliver ikke Schalke 04 i denne omgang! Smiley Men jeg er desværre en af de uheldige som ikke har fået juleferie endnu så må nøjes med at læse din update imorgen! Wink

Jeg har da heller ikke juleferie Wink Men det lyder spændende det du er i gang med! :-)
YES! har ventet på dig Lars! Håber ikke du har for travlt med Firstdown, så du kan få lagt mange updateringer ind her!

Lovende! KIU! Peace

Ligefrem ventet på mig?  Shockeret

Har travlt med FD, men mon ikke jeg finder tid til at opdatere. Kan ikke garantere der kommer hver dag som i mine andre blogs, men der burde komme rimelig ofte i hvert fald. Smiley

Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #8: 20 Dec 2010, 22:15 »

Ja, har ventet siden din Burnley blog stoppede!
Logged

Kolo Abib Touré

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #9: 20 Dec 2010, 22:17 »



Felix Magath ud - Andreas Müller ind


På trods af at Schalke 04 formåede at komme på en anden plads sidste år. Kun fem point efter de senere tabere af Champions League finalen har de i dag valgt at fyre deres manager, Felix Magath. Det skulle, ifølge rygterne, ske fordi Magath har været oppe og toppes med bestyrelsesformande n Josef Schnusenberg omkring transfers midler.


Udover den flotte sæson som Schalke havde sidste år som gør at de i den kommende sæson deltagere i Champions Leagues, så har Magath leverede store ting tidligere i sin karriere. Først som spiller selv, hvor han i 1981 scorede det afgørende mål i Europa Cup finalen. Hans hold, Hamburg Sv vandt 1-0 over Juventus.

Som manager havde Magath også en stor rolle i de fleste af hans klubber. Efter en mindre god start på hans træner-karriere fik han for alvor gjort sit navn kendt da han førte Bayern München til både sejr i cuppen og ligaen. Efter en svag start blev han dog fyret, og i stedet fortsatte han karrieren i VfL Wolfsburg. Her opnåede Magath sin største succes da han, højst overraskende, førte Wolfsburg til mesterskabet. Herefter skiftede han til Schalke 04 hvor han, som tidligere nævnt, i sin første sæson fik en anden plads i Bundesligaen. Nu er hans tid i Schalke slut.

Schalke 04 har været i egne rækker for at finde Magath's afløser. Den tidligere spiller i Schalke, Andreas Müller er blevet ansat. Andreas Müller nåede at spille 266 kampe for Schalke igennem 12 år og scorede 30 mål. Inden da var han en del af Stuttgart og Hannover 96.

”Andreas Müller skiftede til os dengang vi spillede i anden divisionen og har været en del af hele Schalke 04's fremgang gennem årene. Müller har været loyal mod os, og han nyder stor respekt i klubben. Vi er sikker på at Müller har det der skal til for at føre os det sidste skridt. Skridtet mod mesterskabet.” siger Josef Schnusenberg i en pressemeddelelse.




Tak til Krile og Jyden for grafik
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #10: 21 Dec 2010, 11:43 »



Tæt på kickoff


Sæsonen er ved at nærme sig sin start. Andreas Müller har haft en hård måned til at gøre sit hold klar. En måned hvor der, udover de sædvanlige venskabskampe, er sket en del ting omkring Schalke 04. Müller's første opgave som manager var hvem der skulle være anfører for holdet. Valget faldt på den 24 årig målmand, Manuel Neuer. Neuer har aldrig nogensinde optrådt for en anden klub end Schalke 04 i hele sit liv, og er for fansene en vigtig del af det nuværende hold. Viceanføren blev den kun 22 årige Benedikt Höwedes. Höwedes har ligesom Neuer aldrig spillet for andre end Schalke 04.


Sæsonens venskabskampe er også veloverstået. Udover en enkel kamp mod sine reserver spillede Schalke 04 alle deres kampe på udebane. Efter et møde med Zenit som vandt fortjent tog Schalke 04 til Skotland på en turné. Her svingede resultaterne meget, men grunden skal primært findes i, at der var mange unge spiller som fik chancen. Det var også under træningslejrens første kamp at Klaas-Jan Huntelaar blev skadet. Huntelaar forventes dog at være klar til sæsonstart. Anderledes gik det for venstre backen, Lukas Schmitz som er ude i to måneder.

I et forsøg på at minimere deres lønninger har Schalke 04 lejet tre spillere ud. Der er tale om Albert Streit. Streit er en 30 årig højre midtbane spiller, hvis styrke ligger i hans tekniske kunnen. Olympique de Marseille har lejet ham for resten af sæsonen. Streit kostede dem 1 million her, mens de har ret til at købe ham for 7 millioner under lejeperioden. Også den 24 årig rumæner, Ciprian Deac er lånt ud for Schalke 04. Her var det Werder Bremen der slog til og lejede midtbanespilleren for fem millioner. De har ret til at købe ham for 20 millioner under lejeperioden. Til sidst blev den unge defensiv midtbanespiller, Christoph Moritz lejet ud. Her var det den franske klub, Lille som slog til og betalte en million for ham. Der er ikke aftalt nogen pris som franskmændene kan købe ham for under lejeperioden. Moritz handlen fik Schalke 04's anføre, Manuel Neuer til, offentligt, at udtale sig negativt om klubben og dens ambitioner. Dagen efter trak Neuer dog sine udmeldelser tilbage og undskyldte.

En af nøglepersonerne for Schalke 04 er Ivan Rakitic. Derfor gik der også et chok gennem byen da hans agent, Otto Giacobacci fortalte at Rakitic ikke er interesseret i at forlænge hans nuværende kontrakt med Schalke 04 som udløber efter denne sæson. I stedet forlængede Schalke 04 kontrakten med 19 årig Levan Kenia som er udset til at overtage Rakitic plads hvis han ikke formår at ombestemme sig inden en anden klub slår til. Kenia har underskrevet en fem årig kontrakt som giver ham 65.000 om ugen i løn. Også en anden af Schalke 04's midtbanespillere oplevede en stor oplevelse i denne sæsonstart. Jermaine Jones fik sin landsholdsdebut for USA. Det skete da han startede inde da USA mødte Brasilien og fik 0-0. Jones er 28 år gammel.

Samtidig er der trukket lod til første runde af den tyske pokalturnering. Her skal Schalke 04 op imod Burghausen. Kampen bliver spillet på Burghausen stadium, Wacker-Arena.


Schalke 04 4-0 Schalke 04 (2)
Westerlo 1-2 Schalke 04
Zenit 2-0 Schalke 04
Kilmarnock 0-3 Schalke 04
Dundee Utd 2-1 Schalke 04
Queen of Sth 3-0 Schalke 04
Hibernian 1-3 Schalke 04




Tak til Krile og Jyden for grafik
Logged


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #11: 21 Dec 2010, 12:23 »

Rigtig fin start på din blog Smiley Er klart størst tilhænger af den 2. update, da den første desværre havde mange grove stavefejl Smiley Men meget bedre i den anden. Jeg håber du får held med at overbevise Rakitic, da han er og bliver en af de bedste midtbanefolk i Bundesligaen Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #12: 21 Dec 2010, 14:50 »

Rigtig fin start på din blog Smiley Er klart størst tilhænger af den 2. update, da den første desværre havde mange grove stavefejl Smiley Men meget bedre i den anden. Jeg håber du får held med at overbevise Rakitic, da han er og bliver en af de bedste midtbanefolk i Bundesligaen Smiley

Beklager hvis der var en del fejl i første update, men altid noget at du kan lide den anden :-)

Håber bestemt også at jeg kan få overbevist Hr. Rakitic. Han er nøglen på midtbanen så bliver et stort tab hvis han smutter.

Tak for kommentaren!
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #13: 21 Dec 2010, 18:54 »



Truppen der skal skaffe mesterskabet


Schalke 04 har en perfekt målmands duo i Manuel Neuer og Mathias Schober. Der er ingen tvivl om at der er Neuer der er starteren på holdet, men samtidig så er Schober så rutineret at han stadigvæk formår at give Neuer tips og tricks og på den måde fortsætte sin udvikling. Begge målmænd dominere i luften og det er generelt svært at se hvor svaghederne er på dem.
Målmænd:
1. Manuel Neuer
23. Mathias Schober

Forsvar:
2. Atsuto Uchida
3. Christian Panders
4. Benedikt Höwedes
5. Frank Fahrenhorst
13. Lukas Schmitz
14. Besart Ibraimi
21. Christoph Metzelder
22. Nicolas Plestan
24. Sergio Escudero

Midtbane:
8. Ivan Rakitic
10. José Jurado
15. Jermaine Jones
16. Joël Matip
17. Levan Kenia
19. Alexander Baumjohann
25. Hao Junmin

Angreb:
7, Raúl
9. Klaas-Jan Huntelaar
11. Edu
18. Jefferson Farfán
20. Erik Jendrisek


Det centrale midterforsvar er uden tvivl et af de bedste i Bundesligaen. Metzelder er vendt tilbage til Tyskland efter et uheldigt ophold i Real Madrig og er sammen med den unge talentfulde Höwedes en klippe i forsvaret som selv den stærkeste angriber vil få problemer med. Svagheden hos Schalke 04 skal findes i deres backs. Hverken tyske Christian Pander eller japanske Atsuto Uchida er dominerende som backs hvor de, især i det defensive spil, kan få store problemer. Bredden er god hos Schalke 04 som kan dække over de værste skader uden det får den store indflydelse. Spillere som Nicolas Plestan og Frank Fahrenhorst er ganske glimrende reserver til midterforsvaret hvor både Besart Ibraimi og Lukas Schmitz er meget tæt på at være på Uchida og Panders' niveau.

Uden en god midtbane vinder man ingen kampe. Derfor har Schalke 04 også mange gode midtbanespillere som er bygget op af Ivan Rakitic. Rakitic er playmakeren i angrebet og ligger lige bag den enlige angriber. Ved siden af sig på den offensive midtbane er han flankeret af stærke navne som Jefferson Farfan og Real Madrid legenden, Raúl. Alle spiller har hver sin styrke. Raúl er målfarlig. Farfan har en hurtighed, kombineret sammen med råstyrke, som de fleste misunder mens Rakitic har det gyldne overblik. Unge spillere som Kenia og kineseren Hao Junmin står klar, ligesom Alexander Baumjohann også kan gøre sig gældende. På den defensive midtbane ser det stærkt ud for Schalke 04. Jermaine Jones fungerer som den boldvindende midtbanespiller og er blandt de bedste i europa til det, mens José Jurado fungere som bindeleddet mellem den defensive og offensive del af midtbanen. Samtidig har de den talentfulde 19 årige Joël Matip klar som backup mens Peer Kluge som for tiden er på reserveholdet også kan være en brugbar spiller.

Efter ophold i Real Madrid og AC Milan er Klaas-Jan Huntelaar nu taget til Schalke 04 og skal forsøge at genvinde den form han havde i Ajax tiderne. Huntelaar er den ubestridte starter helt i front for Schalke 04. Med sine 27 år er han i sin perfekte alder, og det eneste minus der er ved ham var hans skade der kan spolere hans form i starten af sæsonen. Med backup's som slovakiske Erik Jendrisek og brasilianske Edu har Schalke 04 garderet sig flot for skader helt i front. Samtidig render der nede på reserveholdet en 19 årig tysker ved navn Marvin Pourie rundt og jagter sin debut. Pourie kom til holdet fra Liverpool i 2008 og har de seneste to sæsoner været lånt ud.






Tak til Krile og Tash for grafik
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #14: 22 Dec 2010, 00:04 »



Vejen til millionerne


Alle hold i europa drømmer om at vinde Champions League trofæet. I år bliver finalen spillet på Wembley og det bliver en lang kamp for de to 32 hold som har kvalificeret sig, om at komme hele vejen. Schalke 04 var også med under lodtrækningen i denne uge og kom i gruppe med de forsvarende mestre, Inter fra øverste seednings lag. Det spanske tophold, Valencia fra andet seednings lag og israelske Hapoel Tel-Aviv fra sidste seednings lag.


Inter:
De forsvarende mestre er absolut favoritter i denne gruppe. Over hele linen er der talent, men især deres angreb skiller sig ud hvor man starter med både Diego Milito og Samuel Eto´o helt fremme mens hollandske Wesley Sneijder ligger bag dem. Inter vandt for nyligt også den Italienske Super Cup efter 1-1 ved ordinær spilletid og derefter straffespark over Roma. Schalke 04 møder Inter på udebane i rundens anden kamp og tager imod dem i rundens sjette kamp.

Valencia:
Valencia er et hold som uden tvivl har store profiler, men som samtidig har måtte sige farvel til dem der førte dem til Champions League deltagelse. David Villa og David Silva er begge væk og i stedet er det op til folk som Joaquín og Roberto Soldado om at bringe Valencia langt. Midtbanen bliver styret af den talentfulde Manuel Fernandes som har Juan Manuel Mata ved sin side. Forsvaret er det største problem for Valencia og der de kan risikere at miste den videre kvalifikation i turneringen hvis de ikke passer på. Schalke 04 tager imod Valencia i rundens første kamp og gæster Valencia i rundens femte kamp.

Hapoel Tel-Aviv:
Gruppens klart dårligste hold er Tel-Aviv. De har dog en ganske frygtet hjemmebane og der er uden tvivl på Bloomfield at Tel-Aviv skal sikre sig point hvis de skal have nogen i år. Tel-Aviv gik igennem anden kvalifikations runde og hele vejen til selve gruppespillet. Under vejs besejrede de Levadia, Omonoia og til sidst Rosenborg som man gik videre mod på udebane mål. Holdets største profil er Ben Sahar som holdet har lejet i Espanyol. Sahar har igennem sæsonens første fem kampe nettet fem gange og er manden der skal bære Tel-Aviv i Champions League.

Udover en svær, men ikke umulig Champions League gruppe kunne Schalke 04 glæde sig over at deres vice-kaptajn havde valgt at skrive under på en ny fem årig kontrakt. Benedikt Höwedes får de næste fem år en løn på 205.000 om ugen. Kontraktforlængelse n kom efter at Inter havde givet et tilbud i nærheden af 50 millioner for forsvareren som altså valgte at blive i Schalke 04.






Tak til Krile, Jyden og Tash for grafik
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010