home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 398 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #21 Palermo på vej mod toppen - Tidligere Schalke 04
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: #21 Palermo på vej mod toppen - Tidligere Schalke 04  (Læst 21240 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #15: 22 Dec 2010, 13:45 »



Fiaskoen nærmer sig


Andreas Müller kan allerede nu mærke det hårde pres som en manager lever under i Bundesligaen. På trods af en start der bød på sejr over Bayern München så ligger Schalke 04 på en skuffende syvende plads efter 10 kampe. Med til historien hører dog også at Bundesligaen er så tæt at Schalke 04 rent faktisk kun har fire point op til førstepladsen.

 Grunden til den mindre gode placering skal findes i holdets offensiv som kun har formået at score 14 mål i år. Til sammenligning har Stuttgart stået for 22 kasser.

På trods af den offensive mangel på mål har Schalke 04 Bundesligaen's topscore. Klaas-Jan Huntelaar har nettet syv gange. Det er ligeså mange gange som Stuttgart's Pavel Pogrebnyak. Det var også Huntelaar som blev matchvinder da Schalke 04 startede sæsonen med overraskende at slå Bayern München.

I den anden ende af banen har Schalke 04 haft store problemer. Skader og karantæner har spillet ind, men værst gik det udover Christoph Metzelder som røg ud i tre måneder for en overrevet hassene. Blot to kampe efter gik hans afløser, Nicolas Plestan ud og leverede en svinestreg som kostede ham tre spilledage på bænken. Med alle de problemer i forsvaret har Schalke 04 nydt godt af den måske bedste defensiv spiller i europa lige nu. Jermaine Jones er to gange blevet kåret til ugens spiller i Bundesligaen og leverer utrolige 10,47 tacklinger per kamp. Nærmeste modstander i den konkurrence er Dedë som er noteret for 5,90 tacklinger per kamp.

Selvom Schalke 04 bestemt er med i kampen om mesterskabet i Bundesligaen, så gik det knapt så godt for holdet i den hjemlige pokalturnering. Efter en forventet sejr over Burghausen fik Schalke 04 en af de værst tænkelige lodtrækninger. På udebane mødte Andreas Müller mægtige Werder Bremen som fortjent kunne tage en 2-1 sejr og dermed videre avancement i cuppen.




Ligaen:
Bayern München 0-1 Schalke 04
Schalke 04 1-1 Frankfurt
HSV 1-1 Schalke 04
Schalke 04 2-2 Köln
Schalke 04 1-2 Wolfsburg
Nürnberg 0-0 Schalke 04
Schalke 04 3-1 Hannover
Freiburg 2-1 Schalke 04
Schalke 04 2-0 Gladbach
Kaiserslautern 1-2 Schalke 04

Pokalturnering:
Burghausen 0-2 Schalke 04
Werder Bremen 2-1 Schalke 04




Tak til Krile og Jyden for grafik
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #16: 22 Dec 2010, 14:38 »

Overskriften på sidste blog indlæg passer vist også godt på den her blog, eftersom der ikke ligefrem er nogen der kommentere  Wink

Men når det så er sagt, så kommer der ingen opdate de næste par dage. I morgen har jeg årsdag med kæresten og juleaften holder jeg hos svigerforældrene. Dermed kommer der først en update den 25 december!

I må alle have en god jul!
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #17: 22 Dec 2010, 14:41 »

Ja, det er sgu egentlig lidt synd, for jeg synes det er en god blog. Jeg vil da se frem til flere updates.

Der er trods alt, også kun 4 point op til 1. pladsen. Wink
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #18: 22 Dec 2010, 19:38 »

Rigtig god blog!

Synd med dine resultater, men du skal nok komme efter dem!  Thumbs Up
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #19: 22 Dec 2010, 21:55 »

Ja, det er sgu egentlig lidt synd, for jeg synes det er en god blog. Jeg vil da se frem til flere updates.

Der er trods alt, også kun 4 point op til 1. pladsen. Wink

Jamen mange tak for den kommentar  Thumbs Up

Og ja det er der. Har heller ikke opgivet håbet om sejr endnu!
Rigtig god blog!

Synd med dine resultater, men du skal nok komme efter dem!  Thumbs Up

Tak skal du have!

Og det er lige netop det jeg nok skal!  Thumbs Up
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #20: 23 Dec 2010, 13:23 »



Eventyret i europa fortsætter


Da der blev trukket lod til årets Champions League grupper stod det klart at Schalke 04 og Andreas Müller var på en svær opgave for at komme videre.
Man var havnet i gruppe med de forsvarende mestre fra Inter og det spanske tophold Valencia. Sidst var det israelenske hold Tel-Aviv som stod klar til at levere overraskelser. Schalke 04 havde dog andre planer end at ligge sig ned.

Efter en acceptabelt start på gruppen med en 1-1 kamp mod Valencia chokerede Schalke 04 resten af verden, da de på Giuseppe Meazza vandt hele 3-1 over Inter. Sejren blev grundlagt ved to mål af den store stjerne i Tyskland, Klaas-Jan Huntelaar mens Christian Pander også blev noteret på en scoring, direkte på frispark. Efter sejren var der dermed store forventninger til Schalke 04 da de tog imod Tel-Aviv men efter en kedelig affære stod den 0-0 da de 90 minutter var spillet. Det efterlod Schalke 04 med fem point efter de første tre kampe og var dermed ubesejret.

Efter den kedelige nul-løsning i Veltins-Arena revancherede Schalke 04 sig i Israel. Endnu engang var det Klaas-Jan Huntelaar der var den store spiller da han nettede to gange mens Benedikt Höwedes blev noteret for det sidste mål. Med sejren kunne Schalke 04 nu kvalificere sig ved at besejre Valencia i den femte kamp. Efter en kanon start hvor Ivan Rakitic scorede efter syv minutter faldt niveauet i kampen og Valencia formåede aldrig rigtigt at true Schalke 04's føring. Sejren var hjemme, og det samme var den direkte kvalifikation. Dermed var det lige meget hvad Schalke 04's kamp på hjemmebane mod Inter blev. Alligevel formåede Schalke 04, med en del reserver, at spille 1-1 med de forsvarende mestre. Dermed gik Inter også videre fra gruppen mens Valencia trak det korte strå.


Schalke 04 1-1 Valencia
Inter 1-3 Schalke 04
Schalke 04 0-0 Tel-Aviv
Tel-Aviv 0-3 Schalke 04
Valencia 0-1 Schalke 04
Schalke 04 1-1 Inter






Tak til Krile, Tash og Jyden for grafik
Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #6 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #21: 23 Dec 2010, 13:28 »

God blog. Spændende klubvalg, der primært har fanget min interesse, da layoutet og teksten måske ikke er det helt vilde og nye. Men du skriver fint og tillykke med 1. pladsen. Du må vel drømme lidt om en kamp mod FCK? Smiley
Logged

former zoesuckins

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #22: 23 Dec 2010, 13:31 »

God blog. Spændende klubvalg, der primært har fanget min interesse, da layoutet og teksten måske ikke er det helt vilde og nye. Men du skriver fint og tillykke med 1. pladsen. Du må vel drømme lidt om en kamp mod FCK? Smiley

Tak.

Nææ, er ikke så meget nyt i det. Er nu engang også sådan her jeg har skrevet blogs i små tre år Opstemt

FCK vil være en drømme modstander. Nu bliver det spændende at se hvem jeg får :-)
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #23: 25 Dec 2010, 13:12 »



Schalke 04 i dyb krise


Andreas Müller har mange ting han skal have fundet ud af i vinterpausen. Selvom Schalke 04 har været en af de største overraskelser i årets Champions League halter spillet i den hjemlige liga enormt. På trods af, at forsvaret har spillet ganske habilt har angrebet skuffet.
Det ses blandt andet på legenden, Raúl som endnu ikke har scoret for Schalke 04. Samtidig Klaas-Jan Huntelaar kun scoret en gang i de sidste syv kampe. Noget der gør han nu er seks mål efter Lukas Podolski som topper topscore listen i Bundesligaen med 14 mål.

Der er også interne uroligheder i Schalke 04 hvor flere og flere spiller begynder at sætte spørgsmålstegn ved Andreas Müllers evner til at føre holdet til top. Bestyrelsen tror stadigvæk på ham, og det gør han selv også. Müller har fortalt at der er flere spillere som kan være på vej væk fra klubben. Blandt dem er Ivan Rakitic, hvis kontrakt udløber efter sæsonen og endnu ikke vil forlænge sin aftale. Også José Manuel Jurado og Edu rygtes væk fra holdet.

Inden sæsonen var målsætningen for Schalke 04 mesterskabet. Efter en skuffende sæsonstart er målet i stedet podiet. Her har man for tiden seks point op til Frankfurt som højst overraskende overvintre på tredje pladsen. Müller udtalte følgende. ”Sæsonen er ikke forløbet som ventet, men vi er stærkt opsatte på at slutte godt af i foråret. Vi kan nok ikke nå mesterskabet mere, men vi har bestemt en realistisk chance for podiet som vi vil gå efter”.

Schalke 04 har også fundet deres modstander i Champions League. Sampdoria er modstanderen og den første kamp bliver spillet i Italien på Luigi Ferraris. Efter 17 kampe fører Sampdoria Serie A med seks point ned til Roma.




Bundesligaen:
Schalke 04 0-1 St. Pauli
Leverkusen 1-0 Schalke 04
Schalke 04 1-1 Dortmund
Werder Bremen 0-2 Schalke 04
Schalke 04 1-2 Stuttgart
Mainz 1-3 Schalke 04
Schalke 04 0-1 Hoffenheim




Tak til Krile og Jyden for Grafik
Logged


nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #7 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #24: 25 Dec 2010, 13:25 »

Det må jeg give dig shaft, nu har jeg læst utallige blog rundt på de forskellige manager sites. Men den her fanger mig på en hel specielt måde.

Du fanger læserne , og tager dem med ind i historien. Jeg sidder i spæningen og venter på de næste updates.

Har ikke andet end ros til overs. Intet flueknepperi fra min side af. Behold dampen oppe, og det vil blive alle tiders blog:)
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #25: 25 Dec 2010, 15:22 »

Det må jeg give dig shaft, nu har jeg læst utallige blog rundt på de forskellige manager sites. Men den her fanger mig på en hel specielt måde.

Du fanger læserne , og tager dem med ind i historien. Jeg sidder i spæningen og venter på de næste updates.

Har ikke andet end ros til overs. Intet flueknepperi fra min side af. Behold dampen oppe, og det vil blive alle tiders blog:)

Tak for den dejlige ros! Det betyder rigtig meget!

Jeg skal nok holde dampen oppe Wink
Logged


stokkeDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #7 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #26: 25 Dec 2010, 15:42 »

Spændende læsning..

Men føler mig lidt dum, og vil lige høre:
"Rapporterer" du om dit spil, eller er det real-life info?

Stokke
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #27: 25 Dec 2010, 15:43 »

Spændende læsning..

Men føler mig lidt dum, og vil lige høre:
"Rapporterer" du om dit spil, eller er det real-life info?

Stokke

Det er fra mit eget FM spil :-)
Logged


stokkeDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #7 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #28: 25 Dec 2010, 15:44 »

Endnu mere spændende læsning så..
Man bliver jo helt inspireret
- selvom jeg dog tvivler på mine egne journalist evner xD

Men skal da helt klart følge med her - og kan se jeg mangler en del endnu xD

Stokke
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #7 Schalke 04 - Vejen til mesterskabet
« Svar #29: 25 Dec 2010, 16:02 »

Må indrømme at det er en af de bedste blogge jeg har set længe! Keep on the good work dude! :-)
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010