Starter så selv, for at få lidt igang
Jeg startede med Southampton i League 1, valgte klubben som tidligere har været oppe i PrL at vende i nyere tid også at økonomien var en af de klart bedre i League 1! så det ville give mig de bedste start betingelser
Desuden har Southampton 125 Jubilærum, hvilket bla. kan ses på deres klub logo er lavet om i FM 11 udfra deres ellers normale logo!
Første sæson startede jeg ud med at finde så mange mulighed kup på det frie marked! også ellers lige se hvad klubben havde af spillere!
Man starter med en håndfuld rigtig gode spillere faktisk!
José Fonte (FC) - Solid forsvar! har været fastmand for mig og er det stadig i the Championship
Dean Hammond (MC) - Loyal klubspiller og god nok til League 1, i The Championship kniber det lidt!
Morgan Schneiderlin (MC) - Fastmand på den centrale! han er en allround spiller og score tilmed en del mål!
Adam Lallana (OM HVC) - Super talent man starter med! gør det rigtig godt på fløjen!
Jason Puncheon (OM HVC) - Endnu en rigtig god fløjspiller! har lidt mangler til at kunne følge med i The Championship
Alex Chamberlain (OM HVC) - Han er på ens ungdomshold, men jeg trak ham op med det samme, kom på Englands u19 hold i en alder af 17 år! har potientalet til PrL, Arsenal, Man U og Tottenham har været efter ham! men det lykkedes at holde på ham!
Rickie Lambert (Bo) - stærk angriber til League 1
Som det kan ses starter man med en helt udmærket stamme af spillere!
Men nogle pladser manglede virkelig forstærkninger!
Mine indkøb:
Quinton Fortune (FRI) - gammel united spiller, men virkede fremragene som rotations spiller når nogle skulle ha' pause! kan klart anbefales at hente til et League 1 hold eller lavere!
Micheal Ball (FRI) - Venstra Back, virkelig et kup for klubben! han er dog oppe i alderen, men har stadig nogle sæsoner i sig! og nok til at klare League 1 og Championship!
Ahmed Soukouna (FRI) - Stærk ung angriber som spiller på Malta's u20 hold! kan helt sikkert forstærke de fleste hold op til the Championship!
Alex Smithies (5,75 mil) - Målmand som er udråbt til den nye David Seaman
han tog hele mit transfer budget for den sæson, men var det hele værd! han er virkelig solid! og PrL klubber har også været ude efter ham!
Ellers fik jeg lejet
Jordan Spencer (FC) West Ham
Corry Evans (FC,DM) Manchester United
Jordi Gomez (OMC) Wigan
Daniel Pacheco (Bo) Liverpool
De leje spillere var en rigtig stor hjælp!
Startede sæsonen i en ordinær 4-4-2, offensivt indstillet!
Synes ikke den gav de store resultater. Var i toppen af League 1, men det var rigtig tæt blandt de 5 øverste!
Derfor besluttede jeg at prøve min egen taktik af, som virkelig gav et skub i den rigtig retning!
En 4-3-3 ifl. FM..
Filosofi: Flydene
Mentalitet: Offensiv
Afleveringstil: Kortere
Kreativ Frihed: Mere Udfordrende
Skærm Af: Pres mere på
Tacklinger: Mere Aggressivt
Så begyndte jeg at trække fra i League 1
1. Southampton - 104p
2. Peterborough - 94p
3. Sheff Utd - 85p
En dejligt 10p forspring, samt det mest scorende og mindst scoret imod!
Med nPower League 1 sejren i hus, begyndte jeg at se mod den nye sæson i the Championship!
og her blev jeg stillet et transferbudget på 21 mil, og jeg regnede med at ville ende i toppen af tabellen!
Jeg var egentlig sikker på at jeg ville storme mod toppen, men med halvdelen af sæsonen nu gået er jeg blevet klogere
Mine vigtigste indkøb:
Fri transfer:
Donal McDermott (OMV) - Fik ham på fri, er virkelig tilfreds med det her køb, har vidst sig som en super spiller! med 10 mål og 10 assist!
Eidur Gudjohnsen (Bo/OMC) - Oppe i alderen, men kan stadig levere en solid midtbane præstation!
Jérémy Hélan (FV) - Bliver aftageren efter Michael Ball, har talentet til det!
Paul Stalteri (FH) - Oppe i alderen, men manglede en solid højre back!
Mark Randall (M/OM C) - Positiv overraskelse, har vist sig at være en rigtig god handel, klare det rigtig godt!
Jonathan Lacourt (MC/DMC) - Kom til i vinter pausen! men har gjort det rigtig godt, fik lavet månedens mål i sin første kamp!
Indkøb:
Martin Kelly (2,2 mil) - Lidt flop, blev vildt ledt af min scout! men han har potientale til en solid højreback/central forsvar
Jordan Clarke (7,25 mil) - Ud over det alt for høje prisskilt har han gjort det godt, er den kommende mand på højre back!
Chris Burke (6,75 mil) - Lidt dyr, men Styre den ventre wing! har dog konkurrence fra Chamberlain!
Muhammed Shawky (6,75 mil) - Havde brug for en defensiv midtbane med kvalitet, og han har gjort det rigtig godt
Reice Charles-Cook (200k) - Målmand talent hentet i Arsenal, som har en tilbagekøbt klausul på 35 mil. Håber han kan få et lille gennembrud hvis at Smithies skal gå hen og blive solgt til en større klub!
The ChampionshipStartede rigtig skidt ud, havde annonceret at jeg gik efter toppen af tabellen! men efter de første 10 runder lå jeg nede på en 17 plads! fik dog vendt skuden og er kommet op på en 7. plads!
Det skal så siges at pladserne fra nr. 5-13 ligger inde for 7 point! så alt der skal ikke gå meget galt!
Bruger stadig samme taktik!
det var så mit hold, kom endelig gerne med spiller forslag eller andre kommentare eller idéer til mit hold hvis i lige har nogle
Ellers glæder jeg mig til at se og læse hvad i andre har gjort i League 1 og The Championship!