home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:27:36 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  2 Brugere, 684 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  La Batalla de Hércules
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: La Batalla de Hércules  (Læst 28383 gange)
whale
Gæst

La Batalla de Hércules #4
« Svar #30: 07 Nov 2010, 01:12 »

Stadig med
4-1-3-2 opstillingen.

Efter forårets nedtur var jeg som manager nødt til at tage aktion, og det tog ikke længe at finde syndebukkene: Trezeguet og Portillo havde bidraget med så godt som ingenting. Sammenlagt havde de scoret 7 mål i 39 ligakampe, så udover at transferliste dem begge, besluttede jeg mig for i stedet at spille med en target man og skarpretter i front. Det var den eneste taktiske ændring i denne omgang, og jeg gik ud fra, at vores kontraspil ville få gavn af den.

203 cm angriber, tak.

Udover at jeg nu skulle finde to target men (en starter og en backup), så havde ti af truppens ældre spillere kontraktudløb denne sommer. Jeg valgte ikke at forlænge med dem, men gik i stedet på jagt efter yngre spillere, der stod uden kontrakt.

Ti spillere fra førsteholdet, hvoraf størstedelen var forsvarsspillere, forlod klubben efter kontraktudløb, men et par hektiske uger senere var ti nye hentet til klubben. Den nye tilgang inkluderede fine navne som eksempelvis Urby Emanuelson (tidl. Ajax), Gianni Zuiverloon (tidl. West Bromwich) og Leandro Gioda (tidl. Independiente). Tilbage stod jeg med et transferbudget, der oprindeligt lød på 70 mio., men var betydeligt reduceret på grund af de mange lønninger. Derfor måtte jeg finde to røverkøb, når jeg ledte efter target men, og faktisk faldt mine valg på to i samme klub. Rumænske CFR Cluj lå inde med argentisk-italienske Cristian Fabbiani samt den over 2 meter høje ivorianer Lacina Traoré og ville slippe dem for henholdsvis 11 og 16 millioner kr. Sidst, men ikke mindst, arrangerede jeg tre transfers; Rosenborgs Per Ciljan Skjelbred kommer gratis til Hércules til januar efter kontraktudløb, mens de to sydamerikanske talenter Léo og Ubaldo Domínguez underskrev en forhåndskontrakt og skifter til Hércules henholdsvis januar og juli.

Så man på niveau kontra alder, havde sommeren medført en klar forbedring af truppen, men med så mange nye signings frygtede jeg for sammenspillet. Kun meget få af klubbens spillere nåede at spille alle træningskampene, så måske går der lang tid, før spillet fungerer igen.

Erzael
Manager

Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #31: 07 Nov 2010, 01:22 »

Fantastisk grafisk arbejde whale Wink Smuk opsætning Wink Glæder mig allerede til næste update Smiley

Seller95
Manager

« Svar #32: 07 Nov 2010, 01:46 »

Endnu en god update ! Smiley Glæder mig som alle andre også til næste update! Wink

Arsenal <3

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #33: 07 Nov 2010, 13:47 »

Endnu en fantastisk update, det er virkelig en fornøjelse Thumbs Up

Rigtig gode køb, glæder mig virkelig til at se, hvordan Dominguez gør det og udvikler sig.

V-4-E
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 07 Nov 2010, 13:53 »

Bliver spændende at se, om holdet kan få det til at fungere. Men spændende navne og god blog Wink

whale
Gæst

La Batalla de Hércules #5
« Svar #35: 07 Nov 2010, 23:13 »

Som jeg havde forventet, blev sæsonens første kampe ikke sjove at overvære. Det var tydeligt, at der manglede fælles spilforståelse, for der blev simpelthen ikke skabt chancer og dermed ikke scoret mål. Efter tre spillerunder stod vi med kun et enkelt point efter tre kampe mod Recreativo, Getafe og Malaga, så det var efterhånden ved at være tid til sejr. På landets modsatte kyst, i byen La Coruña, var det Deportivo, der stod for skud, i en kamp der forhåbentligt skulle vende skuden.

Det begyndte forfærdeligt for os, da græske Kostas Mitroglou scorede sit første mål for Deportivo på en flot flugter efter kun to minutter. Et kvarter senere var den gal igen, da højrefløjen Sául, efter en flot dribletur, kunne udplacere Velthuizen i Hercules-målet. Heldigvis fik Alberto Lora reduceret inden pausen med et fladt skud fra kanten af feltet, og så måtte jeg bruge halvlegen på at motivere spillerne til en meget tiltrængt sejr.

De trofaste "Herculigans" var vidner til en elendig start.

Selvfølgelig ville jeg ønske, at det var mine evner som manager, der gjorde, at vi efter pausen scorede to gange og vandt kampen, men det var nok mest på grund af held, at Tiago Gomes kom først til et hjørnespark og reducerede, samt at Emanuelson udnyttede en fejlaflevering i Deportivo-forsvaret og scorede sejrsmålet til 2-3. Sejren var lige præcis, hvad der skulle til, for efterfølgende leverede vi mange flotte kampe.

Med undtagelse af nederlag til de store drenge fra Atlético og Barça, hentede vi syv sejre og en uafgjort fra september til november måned. I pokalturneringen stod det ligeledes på triumf, da segunda-holdet Cartagena blev ødelagt med cifrene 6-2. Desværre sluttede halvåret dårligt, for december måned bød på svære udekampe mod Villarreal og Real Madrid samt en hjemmekamp mod Sevilla, der alle blev tabt på trods af flotte indsatser.

Jeg er yderst tilfreds med de hidtidige resultater. Bortset fra den dårlige start og 0-0 kampen mod Numancia, er alle tabte point røget til store hold. Det kan se bekymrende ud, at jeg kun har formået at score mod Sevilla, men chancerne var der også i andre kampe, hvor eksempelvis den storspillende De Gea reddede samtlige skud på mål.

Mine taktiske ændringer har vist sig at være "okay". På trods af sejre og de mange scoringer, er jeg dog alligevel lidt betænksom, for det er ikke angriberne, der scorer alle målene. I stedet er det midtbanen (især Emanuelson og Gomes), der oftest får netmaskerne til at blafre. Jeg havde selvfølgelig ikke forventet, at se mine target men som topscorere, når de er tiltænkt en rolle som spilstationer i omstillingsspillet. Det er derimod Benítez og Valdez' periodevise måltørker, der bekymrer mig.

Uheldigvis betød de tre tunge nederlag i december, at vi må overvintre på 10. pladsen, selvom vi i længere tid lå godt placeret i den øverste halvdel af tabellen. Jeg er sikker på, at vi kan klare os længere oppe, hvis vi formår at stjæle point fra storholdene i de kommende spillerunder.
« Seneste Redigering: 07 Nov 2010, 23:15 af whale » Logged

Baliian
Landsholdsspiller

« Svar #36: 08 Nov 2010, 00:02 »

God start du har fået på bloggen whale, og jeg kan rigtig godt lide din grafik.
Jeg følger med her.

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #37: 08 Nov 2010, 12:17 »

Jeg tilslutter mig koret og siger fantastisk blog! Du får gode resultater, du skriver fint, og din grafik er absolut enestående! Jeg kan dog ikke forstå du skifter så meget ud i din trup. Jeg håber det kun lige er i starten, fordi du måske er utilfreds? Tunge

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #38: 08 Nov 2010, 14:32 »

Hver update er en sand fornøjelse, grafikken er en fryd for øjet, og du skriver samtidig helt fantastisk, håber virkelig, at du bliver ved Opstemt

Kunne man ikke få nogle flere SS?

Af ligaen og de spillere, der præstere godt (Gomes).

Kan dog godt forstå, at du måske ikke vil give nogle nu, da du sikkert allerede er længere fremme, men et godt råd ville være at tage billeder til de tidspunkter du vil blogge Thumbs Up

KIU! Peace

Hvidberg
Juniorspiller
**

« Svar #39: 08 Nov 2010, 14:48 »

sidder og glæder mig som et lille barn til hver update!
Geniale spillere du har fået sikret dig og alligevel ikke de store udgifter du har haft :-)
Salget af Trezeguet kan jeg dog ikke helt forstå, han er en spiller som måske kunne være mentor for de yngre spillere.

Grafisk arbejde - Thumbs Up
Layout - Thumbs Up
Formulering -  Thumbs Up

Keep up the good woork!!
Peace

Kunsten at være lykkelig, handler om at gøre sine glæder enkle - NUFC!

-RVM-
Førsteholdsspiller

« Svar #40: 08 Nov 2010, 14:52 »

Enig her, fantastisk blog intet mindre! Det er lige før at jeg vælger at droppe mit nuværende spil for at prøve Hercules af. Er virkelig blevet inspireret!

whale
Gæst

« Svar #41: 08 Nov 2010, 18:46 »

Mange tusind tak for al rosen. Fortsæt endelig med det, jeg er glad for at høre, at I nyder læsningen. Opstemt
Jeg vil lige prøve at svare på jeres spørgsmål (som I i øvrigt meget gerne må stille), inden jeg begynder at skrive næste opdatering.

Jeg kan dog ikke forstå du skifter så meget ud i din trup. Jeg håber det kun lige er i starten, fordi du måske er utilfreds? Tunge

Jeg har aldrig brudt mig om at have for mange gamle spillere i truppen, og samtidig var der jo en mindre taktikomlægning, der krævede andre angribere.
Så derfor blev udrensningen voldsom i denne omgang (måske lidt for voldsom). 

Kunne man ikke få nogle flere SS?

Af ligaen og de spillere, der præstere godt (Gomes).

Kan dog godt forstå, at du måske ikke vil give nogle nu, da du sikkert allerede er længere fremme, men et godt råd ville være at tage billeder til de tidspunkter du vil blogge Thumbs Up

Du har helt ret i, at jeg er nået for langt nu, efter at have færdigsspillet 2. sæson. Skuffet Men jeg tager rådet til mig, og starter med det fra næste sæson!

Salget af Trezeguet kan jeg dog ikke helt forstå, han er en spiller som måske kunne være mentor for de yngre spillere.

Jeg vil gerne uddybe salget så. Smiley
1. Først og fremmest var hans spil langt fra imponerende. (Det siger måske mere om mig end ham, men jeg turde ikke satse på ham i endnu en sæson, når jeg ikke kunne få ham til at fungere.)
2. Jeg har aldrig haft succes med langsomme angribere. (Med undtagelse af en god target man.)
3. Du har ret i, at han er en god mentor, men der var ikke plads til ham efter taktikomlægningen, og han ville nok brokke sig over manglende spilletid, hvis han bare skulle stå for tutoring. Tunge
4. Jeg tror, det var sidste chance for få penge for ham, og hans løn var også ret høj.

___________________ ___________________ _______

Jeg ved ikke, hvornår næste opdatering falder, men I kan nok regne med, at blog-tempoet falder, nu hvor weekenden er slut. Desværre er der andre ting at lave.  Rullende Øjne

whale
Gæst

La Batalla de Hércules #6
« Svar #42: 09 Nov 2010, 08:25 »

Januar blev indledt med pokalkamp mod Espanyol, og det var tid til debut for de nyankommne Skjelbred og Léo. Skjelbred måtte dog udskiftes i 2. halvleg grundet træthed og et gult kort. Hans præstation var fornuftig, men kampens store stjerne blev Leandro Gioda, der med to hovedstødsmål endnu engang beviste, at han var en hel fantastisk signing. Gioda havde fra sæsonens start været fast mand i det centrale forsvar, og hans konstante imponerende præstationer gjorde, at det forblev sådan gennem hele sæsonen. Udover Gioda nåede Emanuelson også at prikke bolden forbi Kameni i Espanyols mål, og det begyndte at ligne en ødelæggelse af catalanerne. Desværre for den unge Léo, blev en clean sheet-debut ødelagt af et flot gennemspillet Espanyol-angreb i kampens slutminutter, hvor Ben Sahar efterlod ham chanceløs.

Med en 3-1 sejr i 16.-delsfinalernes første kamp var klubben tæt på at nå længere i Copa del Rey end nogensinde før. Det var derfor med sved på panden, at jeg så spillerne holde stand efter at være kommet bagud 1-0 på Estadi Cornellà-El Prat. En samlet 3-2 sejr betød, at vi sensationelt var videre til kvartfinalen, hvor Athletic Bilbao ventede.
José Rico Pérez lagde hus til en kamp, der nok ikke var pengene værd for de godt 25.000 tilskuere. For at forhindre baskerne i at få vigtige udebanemål, blev der spillet defensivt, og det viste sig at være ganske effektivt. Godt nok formåede vi kun at få 3 skud inden for målrammen, men omvendt fik Bilbao kun 4 på trods af deres overlegne boldbesiddelse, og vi sikrede dermed et flot 0-0 resultat.

Hércules blev ikke spået mange chancer i returopgøret på et af Spaniens mest frygtede stadions; San Mamés. Første halvleg bød ikke på meget andet end baskiske langskud, idet vi virkelig formåede at få skærmet af. Sand action kom dog i kampens anden halvdel, da Benítez i 53’ minut lukkede munden på kritikere og hjemmefans ved at drible uden om Iraizoz og trille bolden i nettet til en 0-1 føring. Toquero fik siden reduceret til 1-1, men en flot holdpræstation betød, at vi yderst overraskende stod i semifinalen mod et kriseramt Deportivo la Coruña.

San Mamés var næsten fyldt, da Hércules leverede en kæmpe overraskelse.

Deportivos manager, Miguel Ángel Lotina, var nødt til at besejre os, hvis han skulle undgå en fyring i klubben, der på daværende tidspunkt kæmpede ved nedrykningsstregen. Hvad han ikke havde haft af held i ligaen, fik han desværre serveret i første semifinaleopgør, der blev spillet på Riazor i La Corunã. Begge mine centrale forsvarere formåede at sende bolden i eget net, efter at Deportivo-indlæg blev rettet så meget af, at Velthuizen kun kunne se på. Benítez og Traoré fik dog begge pustet lidt liv i håbet igen, da de i henholdsvis 36’ og 85’ minut fik scoret, så kampen endte 2-2.

På trods af de to selvmål var to udebanemål et meget fornuftigt udgangspunkt. Derfor var jeg fortrøstningsfuld, da returopgøret blev fløjtet i gang, men to lynscoringer fra Deportivo betød, at min optimisme var væk allerede efter 13 minutter. Selvom vi vadede i chancer og boldbesiddelse, blev det kun omsat til et enkelt mål, og så var det desværre Deportivo, der stod i finalen. Set over begge kampe var det yderst ufortjent, men alligevel var det simpelthen ikke godt nok at lukke to mål ind så hurtigt i en enormt vigtig kamp.

Deportivo stod senere på året over for Atlético Madrid finalen, hvor et hattrick af Agüero sendte pokalen til hovedstaden. 

33-årige Farinós fejrer
et omsat straffespark.
Klubbens store succes i La Copa var altoverskyggende, og noget tydede også på, at spillerne glemte at gemme lidt krudt til januar måneds ligakampe. Ligamæssigt fortsatte vi nemlig, hvor vi slap og tabte 3 kampe i træk. Først d. 4 februar, efter to hårde måneder med 6 nederlag og en uafgjort, vandt vi endelig. Benítez lavede et vaskeægte hattrick i 3-0 sejren over Málaga, og som det også skete i starten af sæsonen, betød sejren, at moralen steg betragteligt. Der blev efterfølgende scoret masser af mål: 5-0 over Recreativo, 5-2 over Levante, 2-0 over Racing og så blev selveste Barcelona slået med 2-0 på José Rico Pérez i slutningen af marts, selvom vi spillede med 10 mand i hele 72 minutter.

Langsomt kravlede vi igen op ad tabellen, og mellemrummet til den EURO Cup-betydende 7. plads blev mindre og mindre. Desværre for mig, spillerne, fansene, bestyrelsen og klubkassen gik det pludseligt ned ad bakke igen, da april og maj-måned var røvfuldstid. Både Almería, Villarreal, Real Madrid og Athletic tog alle point med hjem fra Alicante, og Valencia slog os også i deres sidste kamp på Mestalla, inden sommerferie-flytningen til det større Nuevo Mestalla.

På næsten komisk vis har vi formået at gentage sidste sæson: En 14-7-17 statistik med 49 point - igen et enkelt foran Villarreal. Denne gang rakte pointene dog til en 10. plads, men den var langt fra sikker med kun 3 point til Sporting Gijon på 14. pladsen. Det er jeg simpelthen ikke tilfreds med, og der er behov for en drastisk forbedring til næste sæson, hvis jeg vil opnå mit mål om for alvor at bringe succes til Hércules. Med det svingende spil og en så tæt liga, har jeg været tættere på en fiasko end først antaget.

Tiden må vise, om næste sæson bliver "el año revolucionando", det revolutionerende år...

(Som jeg allerede har beskrevet tidligere, vil næste sæson indeholde flere rapporter fra kampe samt uddybende info om spillerpræstationer med screenshots osv. På den måde vil jeg undgå denne type opdateringer, der bliver en smule for lange og overfladiske. Har I andre idéer eller requests til bloggen, er I velkomne til at skrive.)

blomvikings
Manager

« Svar #43: 09 Nov 2010, 08:37 »

har du mulighed for at vise et SS af stillingen efter 1 sæson i superligaen og 1 div i DK? Tak Smiley

Nice blog btw, følger løbende med Smiley

FredrikLeander
Gæst

« Svar #44: 09 Nov 2010, 08:41 »

Rigtig god og smuk blog du har gang i her! KIU! Thumbs Up
Resultaterne er jo heller ikke dårlige, virkelig godt!

Glæder mig til at følge dig mere.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010