home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 870 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  The Broken Gunners, Gunna Be Repaired tidl. Die Wölfe ist erwacht [Arsenal]
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: The Broken Gunners, Gunna Be Repaired tidl. Die Wölfe ist erwacht [Arsenal]  (Læst 58224 gange)
LucasLeiva
Landsholdsspiller

Sv: Verein für Leibesübungen Wolfsburg-Fußball
« Svar #75: 22 Okt 2010, 23:58 »

Flot update benjoe!! Tilykke med sejrene, måske lidt kedeligt at ingen troede du vandt det hele, hehehe Peace. Nu kan du vel tiltrække lidt større spillere, med chlbold næste sæson!

Kolo Abib Touré

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #76: 23 Okt 2010, 00:23 »

Tak Johannes! Haha ingen troede på det, men det lykkedes og det gør det jo bare lidt federe at det virkede umuligt. Haha! Peace
Jeg tjekkede lige efter sæsonen, og spillere som Phillip Lahm, Bastian Schweinsteiger, Naldo, Per Mertesacker Oscar Cardozo osv. var alle ekstremt interesserede i at skifte til min klub, skræmmende, nogle af dem er bare for pebrede. Opstemt

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #77: 24 Okt 2010, 00:11 »

Når jeg engang får skrevet tilbageblikket på sæsonen så følger der en masse forskellige ss af liga osv. men også de forskellige priser klubben har vundet. Smiley
Glæd jer. Opstemt

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #78: 24 Okt 2010, 11:23 »

Når jeg engang får skrevet tilbageblikket på sæsonen så følger der en masse forskellige ss af liga osv. men også de forskellige priser klubben har vundet. Smiley
Glæd jer. Opstemt
Det kan du tro jeg gør! Opstemt
Kan du fortælle om du har lavet flere indkøb end Adler Tunge?

Kolo Abib Touré

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #79: 24 Okt 2010, 15:26 »

Det kan du tro jeg gør! Opstemt
Kan du fortælle om du har lavet flere indkøb end Adler Tunge?
Jeg har lavet lidt flere indkøb end ham og solgt lidt ud. Smiley

Jeg er desværre så syg at jeg ikke kan fokusere på at skrive videre idag, og i morgen starter skole op efter ferie så måske kommer der en masse opgaver, men vil forsøge at få skrevet det færdigt i morgen eller tirsdag. Smiley

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #80: 27 Okt 2010, 20:37 »

Når jeg ser tilbage på tiden der gik…
…så kunne det ikke være gået bedre. Jeg sidder ved mit skrivebord og mindes det første år i Tyskland nærmere betegnet Wolfsburg. En fantastisk by, fanstatisk klub, fantastiske mennesker. Alt havde bare været fantastisk. Op ad min sportstaske tager jeg mine to priser op og sætter på bordet. Den første er for årets manager i Bundesligaen, en flot sølvpokal forestillende en manager med den ene hånd i lommen og den anden hånd ude og svinge efter spillerne for at få dem fremad. Præcis ligesom man ser Joseph Guardiola for Barcelona, og som man også så fra mig, men Guardiola er langt mere kendt en jeg er og er ham pokalen bør sammenlignes med, selvom han ikke er manager i klubben. Den anden pokal er mindre men i solidt guld, dette er den pokal jeg føler betyder mest for mig. Årets manager kåret af de tyske spillere. Spillerne som jeg har stor respekt for har dermed anerkendt mit arbejde og stemt mig op som årets manager, så et år senere to pokaler rigere. Faktisk var jeg tæt på to pokaler mere, Edin Dzeko og Diego ville begge give mig deres pokaler for de to priser de vandt, men jeg afviste da det er dem der har spillet og har gjort sig fortjent til de priser.

Dzeko havde imponerende nok, dog ikke overraskende, vundet den gyldne støvle i Europa. Han havde vundet den foran en Sergio Agüero og en Darren Bent. Begge farlige angribere men slet ikke ligeså farlige som Dzeko! Det var denne pokal han ville give mig som tegn på sin påskønnelse af mit arbejde i klubben, han accepterede dog at jeg ikke kunne tage imod den. Diego havde jo ligeledes vundet en pris og det var årets spiller i Bundesligaen og det synes jeg egentligt var helt fortjent han havde spillet helt utroligt godt og sjældent svigtede os.  Klubbens spillere stoppede dog ikke dér med at vinde priser, Diego Benaglio vandt æren af at være årets målmand i ligaen, og jeg er glad og stolt over det. Han havde en magisk sæson og uden ham var det ikke blevet en ligeså god sæson. I konkurrencen om årets forsvarer havde jeg flere kandidater som jeg følte kunne komme op og toppe, og det blev da også en af vores spillere der toppede. Arne Friedrich vandt den, og et ’Arne han er for cool!’ skulle da lige synges for ham, selvom han ikke forstod det store.

Årets hold blev markant præsenteret af os da vi sammen med Bayern Leverkusen var de eneste hold over to spillere på holdet, Leverkusen havde så bare ikke flere end det hvorimod vi havde yderligere to mere. Diego Benaglio, Arne Friedrich, Diego og Edin Dzeko blev vores spillere på årets hold.

Transfervinduet åbnede noget tid efter og her ville jeg handle stort, det gjorde jeg og det blev til en utrolig talentfuld, lynhurtig, bomstærk, målfarlig brasilianer til et trecifret beløb. En tysker blev også hentet ind til det centrale forsvar, en spiller jeg har haft i kikkerten i længere tid, men skiftet er først blevet en realitet denne sommer. Jeg afslører ikke hvem det er denne gang men vil snart afsløre det.

I min første update for jer skrev jeg følgende som mine forventninger:
Forventninger fra bestyrelsen:
•   Wolfsburg skal som minimum være med i guldkampen.

•   Wolfsburg skal som minimum komme i kvartfinalen i den tyske pokalturnering.

Mine forventninger/krav til denne sæson:
•   Vi skal ende inden for top 5

•   Pokalturneringen vil ikke ligge i mit fokuspunkt, men jeg er enig med bestyrelsen og mener at vi skal komme i kvartfinalen mindst.

•   Vi skal hente unge spillere ind som kan blive store, eller hente spillere som kan gå direkte ind i formation og trup.

•   Vi skal have hentet nogle kompetente trænere ind, og få sat ordentlige træningsprogrammer op til de fleste spillere.
•   Vi skal have et fast spilkoncept og købe ind efter dette koncept.

Efter at kigge listen igennem og tænke sæsonen igennem vil jeg mene at alt er bestået! Jeg vandt ligaen og bestod tydeligt kravene om placeringen i ligaen. Pokalen vandt jeg også og bestod med bravur. Jeg har hentet unge talentfulde spillere ind og ellers købt spillere der gik direkte ind i truppen med det samme. Jeg har fået kompetente trænere ind og sat træningsprogrammer op til de spillere jeg ville påvirke i en bestemt grad. Og jeg har kun købt folk ind jeg kan bruge i dette spilkoncept og holder fast i det koncept. 

Bundesligaen - Holdstatistik -Spillerstatistik - Den Gyldne Støvle - Årets Spiller i Bundesligaen - Årets Målmand i Bundesligaen - Årets Forsvarer i Bundesligaen - Årets Manager i Bundesligaen - Årets Manager kåret af spillerneKampprogram - Bedste Elleve Wolfsburg - Årets Hold i Bundesligaen

Næste update: Transfervinduet

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #81: 27 Okt 2010, 20:43 »

En god update! let at læse det hele Wink.

Glæder mig til transferene! Kommer den i morgen, eller tager FM11 lidt for meget af tiden Wink?

Kolo Abib Touré

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #82: 27 Okt 2010, 20:46 »

En god update! let at læse det hele Wink.

Glæder mig til transferene! Kommer den i morgen, eller tager FM11 lidt for meget af tiden Wink?
Tak! Smiley

Jeg har ingen anelse hvornår den kommer ud, men FM11 er ikke tidslugeren da jeg slet ikke har prøvet det endnu. Thumbs Up
Jeg vil gerne lige forsætte min blog noget mere, og køber heller ikke FM11 lige med det samme så spiller nok FM10 og denne blog i et stykke tid mere. Smiley

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #83: 27 Okt 2010, 20:46 »

Dejligt Benjoe! Det glæder mig! havde fryget at den ville stoppe da FM11 udkom! og du har mig som læser stadigvæk aligevel!

Kolo Abib Touré

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #84: 27 Okt 2010, 20:48 »

Dejligt Benjoe! Det glæder mig! havde fryget at den ville stoppe da FM11 udkom! og du har mig som læser stadigvæk aligevel!
Jeg synes også selv at én enkelt sæson er lidt kort tid for min blog. Opstemt Dejligt at du trofast følger med, altid rart! Opstemt

EDIT: Hvem tror du jeg har købt, altså en brasilianer til angrebet og en tysker til center forsvaret? Opstemt

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #85: 27 Okt 2010, 21:13 »

Neymar til angrebet.. midterforsvareren der er jeg ikke så sikker på.. Boateng eller Badstuber Smiley?

Kolo Abib Touré

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #86: 28 Okt 2010, 17:19 »

Neymar til angrebet.. midterforsvareren der er jeg ikke så sikker på.. Boateng eller Badstuber Smiley?
Fine bud, men desværre forkerte. Opstemt

Jeg er kommet på en kraftig penicillin kur, pga. en hård omgang lungebetændelse så mit hoved køøører rundt lige nu, tvivler på jeg får skrevet en update idag, men vil se om jeg lige får den presset ind i morgen, når lægen alligevel sagde jeg skulle blive hjemme igen i morgen. Smiley

V-4-E
Førsteholdsspiller

« Svar #87: 28 Okt 2010, 19:04 »

Er først lige begyndt at følge med, men absolut en rigtig god blog du har gang i. Den er humoristisk og skrevet letlæseligt, så Thumbs Up herfra Opstemt

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #88: 28 Okt 2010, 20:08 »

Er først lige begyndt at følge med, men absolut en rigtig god blog du har gang i. Den er humoristisk og skrevet letlæseligt, så Thumbs Up herfra Opstemt
Mange tak!
Godt jeg stadig kan tiltrække nye læsere trods FM11 er lige om hjørnet. Opstemt

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #89: 29 Okt 2010, 16:27 »

Transfervinduet
Min anden sommer i tyske Wolfsburg er nu overstået og vi er begyndt halvkolde september, men sommeren har været et godt minde, og været en varm en af slagsen! Som manager er der dog ikke meget tid til at være på stranden og nyde vejret så jeg lod min kæreste tage af sted med veninderne, fint, fint.

Det gav mig en masse tid derhjemme til at søge spillere til klubben, og som bekendt er Football Manager et fantastisk hjælpemiddel til dette, da det har et fantastisk netværk og Sports Interactive laver deres arbejde helt fantastisk! Jeg lavede derfor en database med Wolfsburg som havde de spillere som jeg havde og med de bedste talentspejdere (for at kunne få bedre og mere præcise bedømmelser af potentielle spillerindkøb) og ellers en smule forbedret omdømme, vi har jo trods alt lige vundet ’The Double’. Derefter søgte jeg efter spillere til forskellige positioner og fandt dette meget interessant, det gav en anden tilgang til det med at købe spillere. Jeg fandt to angribere der skilte sig ud fra mængden og som jeg nok godt kunne tiltrække i virkeligheden også. Neymar og Hulk. Udfra spillet havde begge store evner, og var skam heller ikke spillere jeg ikke kendte, men jeg havde bare nærmest glemt dem, mærkeligt at man kan glemme dem. Jeg sendte derfor i det virkelige liv en talentspejder ud og se lidt på hvad Neymar kunne, og tog selv til Portugal for at se nærmere på Hulk, med det frygtindgydende navn, dog knap så grøn og vred!

Han var faktisk utroligt flink, og efter at jeg havde købt flybilletter til mig og min kone, jeg kunne jo ikke tage af sted uden at hun kom med og shoppede, kvinder. Men efter billetterne var købte ringede jeg til ham, og med en smule gebrokken spansk fra gymnasietiden i Danmark fik jeg aftalt et møde med ham dernede, spansk, portugisk, brasiliansk, same shit… næsten… Mødet med Hulk blev på Portos træningsbane hvor han og andre spillere fra klubben stod, der var dog ikke mange, da klubben ikke var begyndt med så mange træningskampe osv. jeg gik derfor over til Hulk og præsenterede mig, på engelsk, og tænkte straks at han ikke ville forstå mig, men jojo det kunne han og begyndte at tale engelsk uden problemer, en glædelig overraskelse. Jeg overtog rollen som træner for gruppen og vi startede med lidt interval træning for at se han løbeevner og temposkifte mm.  Derefter var der lidt skudtræning, med en svedig træner da jeg endnu engang blev trukket med ind i træningen og skulle selv løbe, endda en løbeduel mod Hulk, det blev ikke nogen sjov fornøjelse for mig. Videre med skudtræningen hvor Hulk igen sprudlede med flere præcise mål mod trekanten, også de mere simple scoringer røg ind uden problemer, jeg kunne skam også score de lette scoringer men ingen scoringer i krydset, dog to på overliggeren, men det tæller vidst ikke. Træningskampen blev et hold med mig og Hulk på samme hold da jeg ikke turde være mod ham, haha! Vi udgjorde angrebet og spillede fint sammen og Hulk flashede flere gange sine dribleevner og overblik for medspillere når jeg haltende og halsende kom humpende frem i angrebet, jeg er jo trods alt en gammel mand! Efter det hele tog jeg gruppen ud på bar og vi fik os nogle øl. Dejligt. Det var endda Tuborg, som jeg igen fandt i udlandet! Delikat. Efter et par jokes for at bryde isen ordentligt så blev jeg lidt mere alvorlig og spurgte om hvad han mente om at komme til Tyskland og spille for Wolfsburg som jeg trænede. Han sagde hurtigt at det ville være fedt, eller nærmere betegnet, ”That could be f*cking awesome” sådan husker jeg det i hvert fald. Mere husker jeg så heller ikke fra den aften, bortset fra tømmermænd om morgenen. Damn.

Jeg var tilbage i det tyske og opsummerede det hele i Portugal, først regningerne som min kæreste havde været så sød at give mig. 420.000 danske kroner havde hun brugt i det portugiske paradis. Det var hvad der svarede til to måneders løn med min nye treårige kontrakt med 210.000k kr. om måneden, men det kunne jeg vel overleve sagde min kæreste. Jaja, videre til Hulk han virkede som en helstøbt spiller, og det jeg fandt ud af i Portugal var det samme jeg fik ud af Football Manager. At han var en teknisk dygtig spiller, med gode driblinger, skud, overblik osv. hans fysik var også sublim og jeg fandt da hurtigt ud af hvorfor man kaldte ham Hulk, selvom han er lynende hurtig så er han utroligt fysisk stærk og en spiller der ville pynte ved siden af Edin Dzeko. Min talentspejder gav mig en færdigskrevet rapport om Neymar og igen passede det meget godt med FMs bedømmelse af ham, sjovt. Han skrev at jeg ville gøre en glimrende handel med Neymar men at han ville blive meget dyr at købe, Neymar sagde selv at han ville nok ikke kunne forlade klubben med mindre de fik 150 mio. eller mere.

Tre dage senere havde han skrevet under på en kontrakt i Barcelona, og Barcelona havde betalt 170 mio. for skiftet så han var udelukket. Så jeg satte kræfterne efter at købe Hulk. En snak med deres sportsdirektør og beløbet han krævede var den samme som Neymar kostede, 170 mio. en smule prutten om prise og jeg kom med beløbet 120 mio. og han sagde at det var et ok beløb og jeg kunne nu forhandle med Hulk. Hans agent kom med et fint forslag og så var han signet!

Med ham og René Adler indkøbt, som jo blev udbudt til spotpris til os for 70 mio. var klubkassen næsten tom, derfor ville jeg gerne sælge klubbens keeper Diego Benaglio, som trods en flot første sæson ikke er på niveau med Adler, og et beløb på 85 mio. blev sendt fra Milano, A.C Milans bud blev accepteret og der var nu 55 mio. flere penge til indkøb. 30 mio. gik desværre til den klub som klubben havde købt Benaglio fra sidst og det blev et gigantisk boost for den klub. Godt for dem. Vores italienske centerforsvarer Andrea Barzagli blev ligeledes tilbudt til interesserede klubber da han gerne ville væk, Valencia bød 70 mio. og han blev solgt.

Vi manglede dermed en centerforsvarer og jeg havde et godt øje til to spillere fra Tyskland, Holger Badstuber og Benedikt Höwedes.  Holger Badstuber kunne jeg dog ikke betale en transfersum for da Bayern krævede meget mere end jeg havde til rådighed. Derfor gik jeg efter Benedikt Höwedes, som Schalke i starten krævede 100 mio. for, men igen pruttede jeg prisen ned og denne gang blev beløbet så 72,5 mio. et pænt beløb og han kan forhåbentligt blive det værd.

Cícero var sidste mand som jeg købte i sommervinduet, han havde været udlejet fra Hertha BSC Berlin og havde været solid på midtbanen og jeg valgte derfor at gøre skiftet permanent for 26 mio. hvilket er en rimelig fair pris for det han viser på banen. Gaël Kakuta og Gai Assulin er derudover begge blevet hentet på fri transfer som tidligere nævnt.

Alt i alt er jeg overordentligt tilfreds med denne sommers handler og selvom vi får en hård og lang sæson glæder jeg mig meget til at se hvad der sker. Det er helt sikkert at vi ikke falder igennem på samme måde som Wolfsburg gjorde sidst vi vandt mesterskabet med en 8. plads til følge, og vi vil ende bedre end det og med Champions League gruppespil sikret så bliver det utroligt spændende! Jeg glæder mig til at se hvad mine spillere kan præstere denne sæson! Vi ses igen snart.

Næste update: Fin start i ligaen, men trist alligevel

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010