home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1136 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277303 gange)
DeBuur
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2430: 17 Sep 2011, 14:08 »

Jim Stjerne Hansen DBU har virkelig fået et problem at løse.

Det kan man sige ja til men omvendt Laudrups nej tak gør nu at der er et åbent spil og dermed kan det vise sig at der reelt er flere træner kapaciteter der tør melde deres kandidatur... og dermed kan det vise sig at DBU faktisk står med bedre kort nu.

Lars Olsen begynder at blive nævnt som kandidat...uha tænker jeg så...håber på noget helt andet og gerne en fra udlandet og her kigger jeg især på Holland

YNWA

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2431: 17 Sep 2011, 14:23 »

Jeg vil klart foretrække en dansk landstræner frem for en udenlandsk. Der er meget få udenlandske trænere jeg anser som interessante. Hverken Rijkaard, van Basten, Gullit eller hvad de ellers hedder, mener jeg er relevante for det danske landshold.

Jeg er mest bekymret over, at Jim Stjerne har udtalt, at spillestilen nu ikke betyder noget. Det handler om at vinde. Det er selvfølgelig rigtig nok, men MO var med til at sørge for at alle u-landshold spiller 4-3-3. VI har netop et U17 landshold der er det første hvor spillerne har spillet efter den røde tråd i alle deres ungdomsår, og så vil man nu muligvis hive en ind der spiller 4-4-2 hvor de spillere måske ikke passer ind. Det forstår jeg ikke helt må jeg indrømme Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #2432: 17 Sep 2011, 22:43 »

Jeg er mest bekymret over, at Jim Stjerne har udtalt, at spillestilen nu ikke betyder noget. Det handler om at vinde. Det er selvfølgelig rigtig nok, men MO var med til at sørge for at alle u-landshold spiller 4-3-3. VI har netop et U17 landshold der er det første hvor spillerne har spillet efter den røde tråd i alle deres ungdomsår, og så vil man nu muligvis hive en ind der spiller 4-4-2 hvor de spillere måske ikke passer ind. Det forstår jeg ikke helt må jeg indrømme Smiley

Sad lige og funderede over præcist det samme.. Hvis man ikke mener man bør fortsætte med 4-3-3, hva var så ideen i at indføre den røde tråd igennem alle U landsholdene? Så kan man jo starte helt forefra med alt.. Netop som man faktisk begynder at høste frugten af projektet.

Det giver for mig at se absolut ingen mening, og jeg synes ikke det virker som om DBU ved hva de selv vil Huh

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst

« Svar #2433: 18 Sep 2011, 13:13 »

Men er det ikke også det der farligt at alle skal spille 4-3-3, eller andre tal-kombinationer?

I en klub kan jeg forsvare det 100% for der kan man selv vælge og vrage de spille man vil have til klubben, hvis man kan vælge mellem 2 lige gode spillere vælger man jo ham der passer beste ind i systemmet.

Det er jo langt sværer på et landshold, og i særdeleshed i et så lille land som DK.

Kan i huske Michael Laudrup og hvor svært han havde det på landsholdet mens han jo var blandt de aller bedste i verden når han spillede for Barca eller Madrid.

Imo skal landsholdet spille efter det system vi har spillerne til og ikke omvendt.

Bare det vi skal have en ny træner og nærmest tvinge ham til at spille et bestemt system gør udvælgels processen ekstrem svær.

Så nej, glem nu det der system noget på landsholdet og spil efter hvilket spillere man har til rådighed.

verdenskrig
Manager

« Svar #2434: 18 Sep 2011, 13:16 »

Jamen jeg har også længe selv, sagt det samme som dig.. Men jeg forholder mig skam bare til, at det ikke giver nogen mening set fra DBU's synspunkt..

Det er da totalt spildt arbejde, hvis man dropper projektet, lige når man faktisk er begyndt at have et kuld af unge spillere som snart er klar til at spille på landsholdet, under de rammer de er trænet i igennem hele deres ungdomsperiode..

Jeg så ligesom dig også gerne at man mere så på hva materialet egentlig er til, frem for at lægge sig fast på en spillestil.. Jeg synes bare ikke det virker som om DBU er deres opgave voksne her.. Rent strategisk er det simpelthen så amatøragtigt som jeg ser det crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2435: 18 Sep 2011, 20:17 »

Men er det ikke også det der farligt at alle skal spille 4-3-3, eller andre tal-kombinationer?

I en klub kan jeg forsvare det 100% for der kan man selv vælge og vrage de spille man vil have til klubben, hvis man kan vælge mellem 2 lige gode spillere vælger man jo ham der passer beste ind i systemmet.

Det er jo langt sværer på et landshold, og i særdeleshed i et så lille land som DK.

Kan i huske Michael Laudrup og hvor svært han havde det på landsholdet mens han jo var blandt de aller bedste i verden når han spillede for Barca eller Madrid.

Imo skal landsholdet spille efter det system vi har spillerne til og ikke omvendt.

Bare det vi skal have en ny træner og nærmest tvinge ham til at spille et bestemt system gør udvælgels processen ekstrem svær.

Så nej, glem nu det der system noget på landsholdet og spil efter hvilket spillere man har til rådighed.

Man skal jo netop ikke bare vælge en træner, og så tvinge ham til at spille en bestemt formation. Den rigtige måde at gøre det på, er at vælge en træner, der i forvejen står for den type fodbold man gerne vil spille (det er jo eksempelvis det FCK har haft god succes med, og som har gjort at de har kunnet fastholde deres solide magtposition, selvom de har skiftet træner et par gange efter Hodgson i sin tid satte gang i det hele). Og der giver det absolut mest mening at vælge en, der står for den type fodbold, som spillerne allerede kender.

Ideen med den røde tråd, er jo netop, at spillestilen ikke er uvant for spillerne, når de første gang kommer på A-landsholdet. Det giver også god mening, synes jeg.

Det hele giver til gengæld ingen mening, hvis man, efter man har brugt en masse ressourcer på at indføre en rød tråd gennem alle rækkerne, går ud og vælger en træner, der står for en helt anden type fodbold.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2436: 18 Sep 2011, 20:44 »

Helt enig, problemet er jo bare, at man nu i 10 år, både i klubber og på ungdomslandshold, har gået efter den røde tråd der hed 4-3-3, og som nævnt nu har det første U17-landshold (dvs. spillere der KUN har arbejdet efter den røde tråd DBU og MO lagde ud i sin tid) fra de startede med fodbolden stort set, med et stort potentiale med mange store talenter rendende rundt, og så vil man sørme nu ikke udelukke at man henter en træner ind der spiller et andet system? Det hænger da ikke sammen, så ender man netop ud i den situation du nævner: Spillere der er skolet i 4-4-3, men en landstræner der måske vil spille 4-4-2...

plutonium
Manager

« Svar #2437: 18 Sep 2011, 20:50 »

Mig bekendt har MO jo forsøgt at lave det, som Spanien har fået så stor succes med. Er der ikke noget med at de også spiller efter en rød tråd op igennem landsholdene, og at deres gyldne landshold som de har nu er et produkt af den fokuserede træning?

Jeg er stor tilhænger af det så langt, at så længe man stadig lader spillerne udvikle sig frit (dvs. deres individuelle færdigheder) så er det en god ide at lære et ret fast system. Dog må man ikke glemme fordelen i at have alsidige spillere, der kan gå ind i mange forskellige positioner uden at falde igennem.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2438: 18 Sep 2011, 20:52 »

Self skal der være alsidige spillere, og der skal jo også være forskellige spillere til hver enkelt position, for at kunne variere. Men en fasttømret grundidé rent taktisk, som man arbejder ud fra gennem hele ungdomsarbejdet, giver netop det "din" klub FCK nyder så godt af i disse år: Et grundlag der gør det relativt nemt for en ny spiller at glide ind og som gør at man kan føre Superligaen stort selvom man faktisk ikke spiller pisse godt Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #2439: 18 Sep 2011, 20:58 »

Nu er der bare en kæmpe forskel mellem lille DK og kæmpe Spanien Pluto Wink

Spanien har så mange kvalitets spillere at vælge mellem at de sikkert kunne stille med både et fantastisk hold der spiller 4-4-2 og et der kan spille 4-3-3.

Vi skal være heldige hvis vi kan stille et kvalitetshold på 16 spillere der bare spiller regelmæssigt hver uge, lige meget hvilket system vi snakker om Wink

Jeg var allerede mostander af det dengang MO kom frem med ideen, bla fordi at hvad skulle der ske den dag han ikke var her mere.
Og vi har altså ikke det antal talenter som feks Spanien producere hver år.

Desuden har vi her i landet 3-4-5 klubber der spiller for at have bolden kamp efter kamp og gerne vil skabe kampen, mens resten mere eller mindre uofficielt bare spiller for at overleve endnu en sæson i Suppen ( ved godt det er hårdt skruet op Wink )

Hvad gør vi når der kommer en årgang som bare ikke er til 4-3-3 men langt mere til 4-4-2?
Hvad gør vi når der kommer en klasse spiller eller flere som bare ikke passer ind i systemmet?

Vi har simpelthen ikke de muligheder som de store lande har og dermed bliver vi nød til at indordne os under de muligheder vi har, ikke efter hvad der måske er mest populært osv.

Swizz CataR
Manager

« Svar #2440: 18 Sep 2011, 21:06 »

Men man kan jo også se det den anden vej rundt. Det er oppe i tiden, at man som spiller gerne skal kunne fungere på flere positioner og derigennem også i flere formationer. At skære det sådan ud, at man kan spille 4-4-2 men ikke kan finde ud af 4-3-3 er i min verden ikke et gyldigt argument. Selvfølgelig kan man spille begge. Men jeg er enig, at formationen kan gøre en forskel på, hvor godt vi spiller som hold.

Jeg er helt enig i, at vi skal være fleksible. Men såfremt det er planen at en landstræner bliver på posten gennem et helt årti, så lad ham dog endelig lave en rød linje gennem alle holdene, det kan jeg kun se som at gavne de unge spillere. De kender så det system der spilles med, samtidig med at de får andre input fra klubberne.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

JKJ
Gæst

« Svar #2441: 18 Sep 2011, 21:18 »

Dvs at nu har MO haft en rød tråd i ti år, så kommer der en ny træner som skal have en ny tråd?
Nu hører det jo efterhånden til sjældenhedderne at en landstræner - eller en træner i det hele taget - sidder i ti år så jeg kan da sagtens forestille mig at vi om fem år skal have en ny træner igen, skal vi så have endnu en ny tråd?

Som tidligere skrevet kan man have n tråd i klubberne, de kan selv vælge og vrage hvem de vil have. Det kan man bare ikke på landsholdet hvor der er en hel del begrænsninger og i ille DK har vi altså ikke mange at vælge imellem.

plutonium
Manager

« Svar #2442: 18 Sep 2011, 21:28 »

Self skal der være alsidige spillere, og der skal jo også være forskellige spillere til hver enkelt position, for at kunne variere. Men en fasttømret grundidé rent taktisk, som man arbejder ud fra gennem hele ungdomsarbejdet, giver netop det "din" klub FCK nyder så godt af i disse år: Et grundlag der gør det relativt nemt for en ny spiller at glide ind og som gør at man kan føre Superligaen stort selvom man faktisk ikke spiller pisse godt Smiley

Der er vi ikke udelt enige!

FCK har efter min mening været gode til at gøre deres scoutingarbejde angående trænere - ENIG!

Men det er først i forbindelse med School of Excellence at vi er begyndt at få styr på talentarbejdet, hvor Zohore er første generation. Vi har bragt andre talenter frem, ja, men det er efter min mening lige så meget et tilfælde, for i forhold til klubbens størrelse har vi ikke skabt/formet mange talenter i forhold til andre klubber som Brøndby, FC Nordsjælland, AaB og FC Midtjylland.

Men ja, det at hele den sportslige sektor ved hvordan tingene fungerer og dermed aldrig er i tvivl om hvor vi skal hen gør, at spillerne har let ved at finde sig til rette rent professionelt. Derudover mener jeg at klubben er genial til at scoute spillere ud fra BÅDE deres evner og personlighed. Vi har haft ufatteligt få problembørn i truppen. Det gør at spillere hurtigt føler sig velkommende, da de gerne skulle passe sammen med den trup der allerede er. Det er her jeg nogle gange tænker om andre klubber gør deres arbejde ordentligt.

Desuden synes jeg ikke at vi taktisk har været specielt stabile. Sammenlign Backe med Persson (og ikke mindst trupperne de havde hver især) og der er en kæmpe forskel! Ståle var fantastisk fordi han formåede at bygge en bro mellem de to, idet han startede ud med en afart af Backes filosofi, men langsomt arbejdede sig over i det mere tekniske possessionsfodbold, som Persson efter sigende står for. Jeg synes dog ikke at vi har vist noget endnu, men det er en anden snak.

Men tilbage til landsholdet:
Jeg synes afgjort at man skal finde en træner der gerne vil spille den samme TYPE fodbold som MO, men som ikke er så låst i formation. Jeg mener sagtens at man kan spille 4-4-2 uden at gå for meget på kompromis med landsholdet nuværende spillestil. Forskellen er om vi skal have to angribere der er omkring boksen eller ej. Problemet jeg ser er at få Eriksen indarbejdet i en 4-4-2. Han er ikke en angriber, og man spilder hans evner ved at spille ham som central midt med defensive pligter i samme omfang som fx Zimling havde sidst.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

JKJ
Gæst

« Svar #2443: 18 Sep 2011, 21:41 »

Men tilbage til landsholdet:
Jeg synes afgjort at man skal finde en træner der gerne vil spille den samme TYPE fodbold som MO, men som ikke er så låst i formation. Jeg mener sagtens at man kan spille 4-4-2 uden at gå for meget på kompromis med landsholdet nuværende spillestil. Forskellen er om vi skal have to angribere der er omkring boksen eller ej. Problemet jeg ser er at få Eriksen indarbejdet i en 4-4-2. Han er ikke en angriber, og man spilder hans evner ved at spille ham som central midt med defensive pligter i samme omfang som fx Zimling havde sidst.

Der skal være plads til CE, ganske enig.

Men hvis de 9 andre markspillere bare ikke kan få en 4-3-3 til at fungere ser jeg det desværre som en nødvendighed at CE må indordne sig og ikke omvendt.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2444: 18 Sep 2011, 21:46 »

Men er det ikke bare typisk dansk at der ikke er plads til enerne? CE skal i min bog altid være i startopstillingen, så må vi gøre plads til ham så han kan udfolde sig bedst muligt. Det vil i min bog en total falliterklæring, hvis ikke vi kan få plads til det største talent i  mange år (Sorry Bendtner Peace), blot fordi vi hellere vil spille 4-4-2 eller whatever Smiley

Sider: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010