home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1152 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277519 gange)
DeBuur
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2310: 10 Aug 2011, 22:04 »

Ja, jeg ved ikke med jer, men jeg synes ikke Rommedahl gjorde det godt i dag. Jeg vil ikke komme op og skændes igen, men jeg prøver virkelig at se hvad i siger, men jeg forstår det ikke. Synes virkelig ikke han har niveauet til landsholdet...

Enig..men så spiller han lige et par gode kampe på landsholdet... finder en ny klub..så husler han sig igennem et par sæsonner igen.... han kan ikke være nedslidt..med alle de kampe på tribuen  Wink

YNWA

DeBuur
Manager

« Svar #2311: 10 Aug 2011, 22:06 »

Det er virkelig to guldkorn fra Ajax vi har i Eriksen og Boilesen !

Jep.... Ajax formår at udvikle talent fulde spillere... sådan har det altid været.... går og drømmer om at et eller andet dansk angrebs talent ryger til Ajax.... og nej jeg tænker ikke på Nicki bille  Wink

YNWA

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #2312: 10 Aug 2011, 22:09 »

Viktor Fischer?

former zoesuckins

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2313: 10 Aug 2011, 22:23 »

Ja, jeg ved ikke med jer, men jeg synes ikke Rommedahl gjorde det godt i dag. Jeg vil ikke komme op og skændes igen, men jeg prøver virkelig at se hvad i siger, men jeg forstår det ikke. Synes virkelig ikke han har niveauet til landsholdet...

Hehe, ja jeg har altså kun set én Dansk spiller komme frem til en rigtig stor chance, og det var altså Rommedahl (ok, to hvis vi tæller Kvist med, men det var altså i den gale ende...). Det prinsessefodbold de øvrige spillere på banen spiller, kommer vi ikke på måltavlen af, med mindre vi får et frispark mere, som Eriksen kan sparke lige så tilfældigt ind, som det første.

Fint at få Kadrii ind, den type mangler vi i den grad. Specielt efter Rommedahl blev taget ud.

Yessir
Manager

« Svar #2314: 10 Aug 2011, 22:25 »

Helt enig angående Kadrii, han er præcis den type spiller vi har alt for få af.

Det skulle jo ske en dag, at vi skulle blive enige om noget hvad angår spillere på landsholdet  Græder

DeBuur
Manager

« Svar #2315: 10 Aug 2011, 22:43 »

Der er lys for enden af tunnellen..... spørgsmålet er så om det er et godstog der er på vej til at tromle os ned Wink

Norge er IMO bedre end Skotland vi har brug for spillere som Kadrii og Eriksen...de kan skabe noget mod de lidt tunge Nordmænd.

Forsvaret...tjaa ikke helt godt men dejligt hvis Agger og Kjær kan undgå skader de næste uger.

Målmanden burde være lindegaard og CP og Bendtner skal altså kun på hvis de kommer i form.

YNWA

asj89
Gæst

« Svar #2316: 10 Aug 2011, 23:41 »

Hehe, ja jeg har altså kun set én Dansk spiller komme frem til en rigtig stor chance, og det var altså Rommedahl (ok, to hvis vi tæller Kvist med, men det var altså i den gale ende...). Det prinsessefodbold de øvrige spillere på banen spiller, kommer vi ikke på måltavlen af, med mindre vi får et frispark mere, som Eriksen kan sparke lige så tilfældigt ind, som det første.

Fint at få Kadrii ind, den type mangler vi i den grad. Specielt efter Rommedahl blev taget ud.
Det er korrekt, men så ser vi jo også en klassisk Rommedahl afbrænder..

N17
Manager

« Svar #2317: 10 Aug 2011, 23:57 »

Synes vi bliver klart farligere - og bedre spillende, da Nicklas Pedersen kom i front. Han er mere stationær i sit spil end Bendtner, men deltager stadig godt i det opbyggende spil.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2318: 11 Aug 2011, 22:36 »

Det er korrekt, men så ser vi jo også en klassisk Rommedahl afbrænder..

Den kan man sgu ikke klandre Rommedahl for, der var ikke meget plads, til at få bolden forbi den kolos de havde stående i målet. Men ikke desto mindre, så var det vores største chance, inklusive Eriksens mål, som helt klart ikke var et skud på mål, men et indlæg, der tilfældigvis sejlede i mål.

Det kan godt ske boldbehandlingen blev bedre i anden halvleg, end den var i første, men evnen til at skabe chancer blev væsentligt forringet, i hvert fald indtil Kadrii kom på banen. Schøne og Krohn-Dehli på hver sin kant, og så Eriksen på den offensive midtbane, det er bare en konstellation der ikke fungerer. Vi styrer måske nok spillet med den konstellation, og får gang i en masse pasninger, men det hele foregår udenfor feltet, og bliver alt for tandløst. Der SKAL mindst en, og helst flere spiller på de pladser, der er langt mere målsøgende i deres spil. Jeg tror stadig på, at Kadrii og Rommedahl på kanterne og så Eriksen på midten som omdrejningspunktet kunne være en ideel opstilling. To målsøgende spillere der tager de løb der skal til, og kommer frem til afslutningerne, og så en kreativ offensiv midtbanespiller, der kan finde dem med sine afleveringer. Men tre spillere der løber rundt uden for feltet og kan slå afleveringerne, det dur bare ikke, når der ikke er nogen der søger ind i feltet og kan modtage afleveringerne.

Så umiddelbart synes jeg at det, med henblik på kampen mod Norge, var temmelig bekymrende det vi så i aftes. I hvert fald hvis det var en indikation om, at Rommedahl kunne være på vej ud, så vi netop får den konstellation med tre spillere, der kører bolden rundt i en evighed udenfor feltet, indtil modstanderen får fat i den, og kan slå kontra. Skal Rommedahl ikke spille, så SKAL Kadrii starte inde, for at det hele ikke skal ende i en gang boldflytteri.

Zimling gav til gengæld et positivt indtryk, så skal vi bare have fundet en, der kan vippe Kvist af pinden også, for ham er jeg altså stadig ikke imponeret af. De fleste af hans boldberøringer ender jo i afleveringer bagud eller til siden. Han var efter min mening en stor del af problemet i første halvleg.

Boilesen må for min skyld også hellere end gerne fortrænge Simon Poulsen helt fra venstrebacken. Han er mindst på niveau med Poulsen, og bliver jo efter al sandsynlighed bedre endnu. Han var måske nok lidt involveret i Skotternes andet mål, men den slags situationer har Simon Poulsen også bragt sig selv i utallige gange. Så hellere satse på en, der rent faktisk har alderen og potentialet til også at forbedre den defensive del af backspillet.

Bendtner skal se efter at finde sig en klub på hans niveau, hvor han kan få noget regelmæssig spilletid, sker det ikke inden kampen mod Norge, så ser jeg ingen grund til at han optager en plads på holdet, som lige så godt kunne gå til anden side. Ikke fordi der er alverden andre gode angribere at vælge imellem, men som han spiller for tiden, så kan der sagtens findes bedre alternativer, som rent faktisk gider arbejde for at få et resultat.

På trods af den voldsomme kritik af at Lars Jacobsen var udtaget, så synes jeg faktisk han spillede en ganske god første halvleg, forhåbentlig finder han sig snart en ny klub, hvor han kan få regelmæssig spilletid. Jeg vil i hvert fald nødig undvære ham.

DeBuur
Manager

« Svar #2319: 25 Aug 2011, 16:42 »

MÅLMÆND
Thomas Sørensen (Stoke)
Anders Lindegaard (Manchester United)
Stephan Andersen (Evian)

FORSVAR
Daniel Agger (Liverpool) (ny anfører)
Simon Kjær (Wolfsburg)
Bo Svensson (Mainz)
Nicolai Boilesen (Ajax)
Lars Jacobsen (klubløs)

MIDTBANE
Christian Eriksen (Ajax)
Jakob Poulsen (FC Midtjylland)
Lasse Schöne (Nijmegen)
Michael Silberbauer (Young Boys)
William Kvist (Stuttgart)
Dennis Rommedahl (Olympiakos)
Michael Krohn-Dehli (Brøndby IF)
Niki Zimling (Club Brugge)

ANGREB
Nicklas Bendtner (Arsenal)
Nicklas Petersen (Groningen)

IMO er det forkasteligt at se spillere som Lars Jakobsen og Rommedahl på holdet - de kan umuligt være i træning.
Bendtner har Olsen et alibi for at udtage idet han reelt har spillet for Arsenal og alternativerne er jo ikke ligefrem lette at få øje på.

Kampen mod Norge bliver IMO svær idet Norge kan spille efter uafgjort og så ellers leve på kontra fodbold - dk skal derimod styre og skabe kampen og netop mod Norge frygter jeg al for megen boldflytteri mellem siderne uden at vi kommer til afslutninger - Christian Eriksen er reelt den eneste der på egenånd kan skabe det individuelle og farlige for DK - vi kan ikke fysisk nedkæmpe Norge så jeg imødeser en vanskelig kamp hvor det desuden bliver spændende at se om vores forsvar kan holde tæt.

Det vil også være dejligt at se en Simon Kjær i en rolle hvor stabilitet igen bliver et nøgle ord - hans ophold i Wolfsburg har alt andet end været en succes - personligt håber jeg han returnerer til Italiensk fodbold idet han der havde den bedste tid og jeg tror han der kan udvikle sig yderligere.

Det ville have været dejligt at den Franske sæson var i fuld gang og at Waas havde fået spille tid som højre back for hvem ellers er kandidat til den plads ?

Vi mangler et alternativ til en Bendtner eller en Bendtner i form...hvornår har han sidst spillet en ordentlig landskamp ?

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2320: 25 Aug 2011, 20:05 »

Jeg er ikke så forarget over at Rommedahl og Jacobsen er udtaget (surprise). De er efter min mening stadig de bedste på pladserne, også selvom de ikke spiller. Jeg synes egentlig ikke man så sidst, at der skulle være noget i vejen med den fysiske form, tvært imod var Jacobsen vel en af dem der lavede det største løbearbejde, og Rommedahl var jo faktisk den eneste der kom frem til en reel afslutning.

Bendtner er til gengæld ved at være så ringe, at jeg har svært ved at se, hvad han skal på det hold. Og 10 minutters spilletid (og det er mig bekendt totalt, ud over landskampen mod Skotland, hvor han fik en halvleg, hvilket i øvrigt var ca 45 minutter for meget). Det kan godt ske, at alternativerne ikke er i verdensklasse, men det er altså også ved at være længe siden, at Bendtner har vist tegn på at skulle have potentiale til mere end det niveau alternativerne befinder sig på.

Til gengæld savner jeg Kadrii. Han tabte hovedet i onsdags mod Villarreal, men spillere med hans ukuelige fightervilje, kombineret med et Dansk pas, er altså en mangelvare for tiden. Og med så få spillere der er en reel trussel foran mål, så er der brug for en målsøgende type som ham. Pt har vi vel kun Rommedahl, der er rimeligt giftig foran mål. Bendtner er det i hvert fald ikke, Eriksen er mere oplæggeren, og det samme er Krohn-Dehli.

Jeg håber virkelig, at Zimling starter inde, jeg synes han gjorde et rigtig godt indtryk mod Skotland. Ved siden af ham ville jeg foretrække enten Silberbauer eller Jakob Poulsen, da mit indtryk af Kvist ikke er synderligt forbedret. Jeg har det lidt med Kvist, som den lille dreng havde det med kejseren uden klæder. Jeg kan kun opfatte det på den måde, at folk er forblændet af et eller andet, og derfor ikke forholder sig til det der reelt sker på banen. Men der er jo nok mange, der mener det samme om mit syn på ham, og det kan vi lige så godt lade være med at diskutere, for vi bliver ikke enige, ikke før han har vist bare en smule godt i hvert fald.

Forsvaret er jeg lidt i tvivl om. Ingen tvivl om, at Agger skal starte inde centralt, men jeg er altså ikke helt tryg ved Kjær. Jeg tror faktisk jeg ville foretrække Svensson som makker til Agger. Boilesen og Jacobsen er selvfølgelig selvskrevet til backpladserne, dels fordi de er de bedste vi har på pladserne, dels fordi de er de eneste der er udtaget.

DeBuur
Manager

« Svar #2321: 25 Aug 2011, 20:29 »

Personligt ser jeg simon Kjær som en af fremtidens stjerner - men siden skiftet væk fra Palermo er han gået istå - Wolfsburg er ikke den rigtige klub for ham ligesom Magarth sjælden er den rette træner for nogen....

Samspillet mellem Agger og Kjær har haltet og jeg vil gerne give DNE ret i at Svensson måske er stærkere end Kjær.

Bendtner skylder en god kamp - men det tror jeg ikke vi får at se han skal spille fast for et hold og han var vel bedst i den periode hvor han spillede fast i Birmingham - jeg håber han og ikke mindst hans agent finder den rigtige klub og her ser jeg klubber som Stoke, Sunderland eller Rangers som gode bud .... men IMO overvurderer Bendtner egne evner..han var et kæmpe talent - nu skal han vise at han bliver mere end det og det kræver et par sæsoner hvor han tager sit fodboldliv seriøst og kommer til at spille fast hver weekend.

YNWA

JKJ
Gæst

« Svar #2322: 25 Aug 2011, 21:25 »

Jeg er ikke ret tit enig med MO, men her er jeg det faktisk  Thumbs Up

Hvor mange af de danske spillere vil have tankerne alle andre steder end omkring det danske landshold i løbet af de første dage?
Spillere som Kjær, Bendtner, LJ, MKD og Romme er jo rygtet den ene eller anden vej og det må være i deres tanker, lige meget hvad de siger.

Bestemt ikke optimalt.

http://www.bold.dk/nyt/Olsen-traet-af-transfervinduet

Ang truppen rager det mig efterhånden en papand. MO udtalelser til pressen og dem der gider høre på det kontra de folk han så udtager hænger jo slet ikke sammen.
Hvem vi får som ny landstræner aner jeg ikke, jeg håber bare det er en der har handling bag det han siger!
« Seneste Redigering: 25 Aug 2011, 22:01 af JKJ » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #2323: 25 Aug 2011, 21:52 »

Landsholds fodbold er efter hånden så lang nedprioriteret at det bliver ligegyldigt - spillerne vil gerne på landsholdet som unge - det giver bedre kontrakter osv.... men spillernes lønninger er nu så store f.eks Etos 400.000 kr pr dag kontrakt ! at klubberne enten er tvunget til at spille vildt mange kampe eller overleve ved at en eller anden suspekt forretnings mand eller sheik smider milliarder ind for at sikre driften... derfor er spillerne som regel ikke meget værd når der spilles slutrunder.

Ned med lønnen - spil færre kampe og genopliv landsholds fodbolden.

JKJ>> du er bestemt ikke alene om at se frem til Olsens fratrædelse...

YNWA

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #2324: 25 Aug 2011, 22:13 »

Hvad filan skal manden gøre? Der er jo absolut intet at arbejde med. Han han har jo netop sagt, at han bliver nødt til at udtage spillere uden spilletid i mangel af bedre. At Poulsen, modsat flere andre spillere, IKKE blev udtaget, kan vel forsvares ved, at vi er bedre besat på den centrale midtbane end eksempelvis angrebet.

Og det er vel begrænset, hvad en fremtidig træner skulle gøre så meget anderledes.. Jeg mener, flere trænere, der har arbejdet ungdomsholdene, har jo også flere gange nævnt, at vi er en nation, som halter efter rent udviklingsmæssigt af vores talenter, hvorfor det er super begrænset med kvalitetspillere pr. generation. Vores ungdomslandshold har jo også på fornemmeste vis lige vist, hvad vi har at vente.. Jeg er heller ikke altid enig i hans beslutninger - især ikke omkring VM-udtagelserne - men man må samtidig huske på, at det er elendigt materiale, han har at arbejde med. Virkelig elendigt. At vi overhovdet kom med til det VM var vanvittigt.
« Seneste Redigering: 25 Aug 2011, 22:15 af Njaourinho » Logged

Sider: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010