home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1210 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 150 151 [152] 153 154 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277564 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2265: 04 Jun 2011, 23:19 »

Vi må være godt tilfredse med dagens 3 point. De første 30 minutter var ganske gode, dog manglede skarpheden. Derefter gik vi i det sædvanlige lallegear hvor markeringerne ikke var tætte, og man i stedet for at dække sin mand, fokuserede på at jagte bolden - Noget der sagtens kunne have kostet.

Synes MO for en gangs skyld ramte plet i sin startopstilling, og man kan ikke beklage at CP startede på bænken hvis man tænker på hans manglende spilletid i Liverpool samt generelt dårlighed. Bendtner ser stadig uskarp ud, og er virkelig på vej til at vise at han ikke har så meget at have sin selvtillid i. Lad os håbe at han snart bliver solgt til en klub der har en stamplads klar til ham, så han kan blive farlig for os igen

/Gazlgor @Attention Whores

Stort set enig, dog med det lille aber dabei, at vi tydeligvis stadig ikke har et kvalificeret alternativ til Christian Poulsen. Det er ikke holdbart, at han ikke spiller i Liverpool, så sådan set rigtigt nok, at han ikke er berettiget en startplads. Problemet er bare, at alternativet, Kvist, gang på gang kludrer rundt i det på den plads. Han har slet ikke formatet til den plads på landsholdet. I dag kan han ikke engang bruge den undskyldning, at det var fordi Poulsen holdt ham tilbage i sit spil. I dag fik han præcis den type ved siden af sig, som han hele tiden har sagt han skal have, for at præstere, og så præsterer han alligevel ikke.

Og ja, det er efterhånden ved at være overordentligt foruroligende, at vi ikke har nogen oplagte alternativer til Bendtner. Nu har Junker jo rent faktisk præsteret to sæsoner i Holland, så måske var det ved at være tid, at prøve ham fra start. Problemet ved ham, er bare at han fylder for lidt. Man ser ham ikke i løbet af en hel kamp, han er typen der bare pludselig dukker op af ingenting, og scorer sine mål, og det er resten af holdet nok bare ikke godt nok, til at vi har råd til. Under alle omstændigheder, så svarer det jo nok også lidt til at pisse i bukserne, for at holde varmen, da manden jo ikke er helt ung mere.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2266: 04 Jun 2011, 23:26 »

Jeg tror ikke at nogen fra holdet havde en decideret god dag i dag, Kvist inklusive. Jeg tror dog godt at han ville kunne udfylde CPs plads bedre end han gør, så det er da det bedre alternativ af de to. Og ja, det er tit at vi mangler kvalitetsspillere på pladserne, men det er jo pga. Danmarks relative lille geografiske størrelse. Vi kunne jo se på venstre back hvordan Simon Poulsen sagtens kan løbe fremad, men intet kan med en bold, og kun kom i vejen defensivt af rene tilfældigheder. Og vores alternativ er så Mtliga, der er præcis af samme støbning, bare lavere. Nej, der er langt mellem snapsene.

Og helt korrekt med Junker. Han gør det godt i Holland, men han mangler en mand som Bendtner ved sin side, og det kommer jo aldrig til at ske med vores formation på landsholdet. Og jeg mener stadig at Bendtner så vil være en bedre mand fra start end Junker, eftersom vi kun har en mand i front. Forhåbentlig beviser Bendtner bare senere at han er bedre når han får fast spilletid.

/Gazlgor @Attention Whores

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

DeBuur
Manager

« Svar #2267: 30 Jul 2011, 23:07 »

VM 2014

Så ved vi hvem vi skal møde for at komme med til VM.

Gruppe B

Italien
Danmark
Tjekkiet
Bulgarien
Armenien
Malta

Italien bliver naturligvis en svær modstander men jeg frygter Tjekkiet lige så meget idet de generelt er svære at møde på udebane.

YNWA

plutonium
Manager

« Svar #2268: 30 Jul 2011, 23:13 »

Jeg glæder mig vildt meget til at se Italien i Parken! Om jeg så skal slås for at få en billet er det et must for mig at se den Opstemt

Der er kun to landshold for mig, og det er det danske og det italienske.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #2269: 30 Jul 2011, 23:20 »

Det bliver godt at se Balotelli skabe sig i Parken, hvis han altså bliver udtaget ovenpå alt det lort, som han går og laver. Men alt i alt vil jeg sige, at det er middelmådig lodtrækning, da vi højst sandsynligt blot skal kæmpe om andenpladsen i puljen. Jeg ser både Bulgarien og Tjekkiet som farlige modstandere med meget stærke hjemmebaner, så der skal virkelig point på kontoen især på hjemmebane. Dog altid noget at Grønkjær ikke er med denne gang mod Italien.

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #2270: 31 Jul 2011, 09:03 »

Det bliver godt at se Balotelli skabe sig i Parken, hvis han altså bliver udtaget ovenpå alt det lort, som han går og laver. Men alt i alt vil jeg sige, at det er middelmådig lodtrækning, da vi højst sandsynligt blot skal kæmpe om andenpladsen i puljen. Jeg ser både Bulgarien og Tjekkiet som farlige modstandere med meget stærke hjemmebaner, så der skal virkelig point på kontoen især på hjemmebane. Dog altid noget at Grønkjær ikke er med denne gang mod Italien.

Italien og Tjekkiet er MEGET bedre hold end Danmark, nej det bliver 3pladsen man kommer til at slås om med Bulgarien.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #2271: 31 Jul 2011, 19:39 »

Danmark slutter under Bulgarien, Italien og Tjekkiet.. 

Men mindre den nye landstræner for løfter holdet til et anden niveau (!)
« Seneste Redigering: 31 Jul 2011, 19:42 af Messi1987 » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #2272: 31 Jul 2011, 19:45 »

Danmark slutter under Bulgarien, Italien og Tjekkiet.. 

Men mindre den nye landstræner for løfter holdet til et anden niveau (!)

Ikke for jeg gider ind og diskutere Morten Olsen og manglende niveau på landsholdet, men det er vel næppe hans skyld at vores Bendtner, C. Poulsen, og Sørensen sidder på bænkene i deres klubber, mens resten af holdet lider af glasben?

Holdet bliver jo ikke mærkbart bedre/dårligere fordi vi skifter landstræner, med mindre vi får Houdini.

Swizz CataR
Manager

« Svar #2273: 31 Jul 2011, 19:57 »

Men tror alligevel en ny landstræner vil ændre meget. Ikke at det nødvendigvis giver et andet resultat, men det kan nemt give et andet udtryk. Som jeg ser det har Morten Olsen lavet "den typiske fejl", nemlig at han har holdt ved sine favoritter for længe. Dermed ikke sagt, at de alle skulle være droppet tidligere, men jeg tror at mange af de spillere, der de kommende 5-10 skal løfte holdet, simpelthen har fået for lidt rutine i en tidlig alder.

Jeg hægter mig især ved, at man den dag i dag spiller med samme taktik som i år 2000. Derved udelukker vi en række spillere, der ellers gør det godt rundt omkring, måske med Mads Junker som bedste eksempel.. Kanterne som engang var vores force er ikke længere de samme typer, og vi kunne formentlig have godt af at skifte grundtankerne i vores taktik totalt ud.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2274: 31 Jul 2011, 21:24 »

Argh ikke den diskussion igen. Vi spiller i den grad ikke samme taktik som i 2000. Samme formation måske, men taktikken har ændret sig lysår, i takt med at spillerne har ændret sig. Bendtner spiller en helt anden rolle i dag, end Sand gjorde i 2000, Christian Eriksen spiller en helt anden rolle end Jon Dahl, Agger en helt anden rolle end Henriksen osv. Som sagt, formationen er måske nok den samme, når TV sætter navnene op i deres faste skabeloner, men spillerne spiller helt anderledes, løbemønstrene er helt anderledes. Så er der noget der er kørt fast, så er det den ensporede og totalt unuancerede kritik af Morten Olsen.

Og hvem skulle man have brugt mere tidligere, og i stedet for hvem? Det er nemt nok at sige nu, hvor det er en gratis runde, da man aldrig kan finde ud af hvad resultatet var blevet, men blot gætte på det, og så bruge de gætterier i den førnævnte ensporede kritik. På samme måde kan jeg også kun gætte på, at resultaterne sandsynligvis havde haltet endnu mere de seneste år, hvis man havde skiftet nogle af de rutinerede ud med grønskollinger noget tidligere. Og så var det selvfølgelig det kritikken havde gået på i stedet.

Efter min mening så har vi bare ikke spillerne til mere, vi har ingen laudrup, Arnesen, Schmeichel, Elkjær osv, vi har glasben, bænkevarmere, og så en håndfuld middelmådige Superligaspillere til at spæde op med. Det er forklaringen på de haltende resultater, ikke Morten Olsen, som efter min mening er en enorm kapacitet, som vi får mere end svært ved at erstatte.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #2275: 31 Jul 2011, 21:33 »

Argh ikke den diskussion igen. Vi spiller i den grad ikke samme taktik som i 2000. Samme formation måske, men taktikken har ændret sig lysår, i takt med at spillerne har ændret sig. Bendtner spiller en helt anden rolle i dag, end Sand gjorde i 2000, Christian Eriksen spiller en helt anden rolle end Jon Dahl, Agger en helt anden rolle end Henriksen osv. Som sagt, formationen er måske nok den samme, når TV sætter navnene op i deres faste skabeloner, men spillerne spiller helt anderledes, løbemønstrene er helt anderledes. Så er der noget der er kørt fast, så er det den ensporede og totalt unuancerede kritik af Morten Olsen.

Og hvem skulle man have brugt mere tidligere, og i stedet for hvem? Det er nemt nok at sige nu, hvor det er en gratis runde, da man aldrig kan finde ud af hvad resultatet var blevet, men blot gætte på det, og så bruge de gætterier i den førnævnte ensporede kritik. På samme måde kan jeg også kun gætte på, at resultaterne sandsynligvis havde haltet endnu mere de seneste år, hvis man havde skiftet nogle af de rutinerede ud med grønskollinger noget tidligere. Og så var det selvfølgelig det kritikken havde gået på i stedet.

Efter min mening så har vi bare ikke spillerne til mere, vi har ingen laudrup, Arnesen, Schmeichel, Elkjær osv, vi har glasben, bænkevarmere, og så en håndfuld middelmådige Superligaspillere til at spæde op med. Det er forklaringen på de haltende resultater, ikke Morten Olsen, som efter min mening er en enorm kapacitet, som vi får mere end svært ved at erstatte.
+1

Folk ser sig hurtigt sure på Morten Olsen når tingene ikke fungerer, men i sidste ende er der stort set ingen af hans dispositioner jeg er uenige i.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

plutonium
Manager

« Svar #2276: 31 Jul 2011, 23:01 »

Jeg mener ikke at Morten Olsen er en taktisk dygtig træner. Han har nogle fantastiske visioner, men han prøver at få holdet til at spille på en måde, som de ikke magter. De landsholdsspillere vi har for tiden magter bare ikke at spille dominerende possessionsfodbold.

Vi har ikke den kreative nerve til at spille sådan. Der skal en træner altså være dygtig nok til at konstatere, at vi må spille mere simpel og direkte fodbold. Ofte er problemet jo at vi ikke får trykket nok skud af. Vi prøver at sætte fløjene i scene, så de kan slå en flad bold eller et indlæg ind i feltet. Det er jo decideret hovedløst, når man spiller med én på toppen, når de tre centrale midtbanespillere i trekanten ikke trækker ind i feltet. Vi er slet ikke gode nok til den type fodbold.

Der kommer snart en generation der har spillet efter MOs 4-3-3 system siden u-landsholdene, og det bliver bedre når de kommer frem. Men når de så er klar til at spille som MO gerne vil, så stopper han gudhjælpemig...

Jeg er absolut ikke tilfreds med MOs måde at køre landsholdet på. Men jeg anerkender at han har visioner og er med til at styrke den røde tråd mellem landsholdene. Men det er også den eneste ros jeg reelt har til manden.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #2277: 01 Aug 2011, 00:33 »

Har stadig svært ved at tilgive ham for hans pludselige åbenbaring for flere af spillerne under VM sidste sommer. Det virkede jo til, at han nærmest brugte slutrunden til at takke flere spillere for god tjeneste i hans egen landstrænerkarriere i stedet for at spille for at vinde. Der var flere udtagelser, som var vanvittige - jeg formoder, i har en ide om hvilke spillere, jeg snakker om... Jeg er dog fuldstændig afklaret over hvilke forhold han er træner under. 70 % bænkevarmere, 28 % middemådige fodboldspillere og 2 % rendyrket talent. Men sender man Simon Poulsen på banen, som iøvrigt hverken har balance og teknikken til at løbe normalt, så har man satme også selv gjort tingene sværere end de kunne være. Virkelig.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2278: 02 Aug 2011, 21:48 »

Jeg mener ikke at Morten Olsen er en taktisk dygtig træner. Han har nogle fantastiske visioner, men han prøver at få holdet til at spille på en måde, som de ikke magter. De landsholdsspillere vi har for tiden magter bare ikke at spille dominerende possessionsfodbold.

Vi har ikke den kreative nerve til at spille sådan. Der skal en træner altså være dygtig nok til at konstatere, at vi må spille mere simpel og direkte fodbold. Ofte er problemet jo at vi ikke får trykket nok skud af. Vi prøver at sætte fløjene i scene, så de kan slå en flad bold eller et indlæg ind i feltet. Det er jo decideret hovedløst, når man spiller med én på toppen, når de tre centrale midtbanespillere i trekanten ikke trækker ind i feltet. Vi er slet ikke gode nok til den type fodbold.

Der kommer snart en generation der har spillet efter MOs 4-3-3 system siden u-landsholdene, og det bliver bedre når de kommer frem. Men når de så er klar til at spille som MO gerne vil, så stopper han gudhjælpemig...

Jeg er absolut ikke tilfreds med MOs måde at køre landsholdet på. Men jeg anerkender at han har visioner og er med til at styrke den røde tråd mellem landsholdene. Men det er også den eneste ros jeg reelt har til manden.

Med tanke på hvor usikkert vores forsvar til tider har set ud gennem de sidste mange år, hvordan tror du så det ville se ud, hvis vi stillede os tilbage på banen, og prøvede at spille på kontra? Jeg forudser nedslagtning på nedslagtning. Den slags fodbold har vi nemlig heller ikke spillerne, til at kunne gøre noget som helst mod de store og middelstore landshold med. Og med den slags fodbold ville vi få langt færre point mod de mindre landshold. Så umiddelbart kan jeg godt leve med at vi spiller en type fodbold, hvor vi (måske) kommer på dybt vand, når modstanderen er et af de store landshold, men pointene til gengæld bliver sat på bogen i de vigtigere kampe mod de mindre landshold.

Og skulle man pludselig havde skiftet system, da et par af de spillere stoppede, som rent faktisk gjorde os virkelig gode i 4-3-3, jamen så skulle resten af holdet, og her snakker vi stadig størstedelen af holdet, omstilles til en anden type fodbold, på den korte tid, som landsholdet rent faktisk har sammen. Så hellere den løbende ændring af systemet som landsholdet har gennemgået (selvom det totalt er gået pressen og Morten Olsen kritikernes næse forbi). Spillet er jo rent faktisk blevet mere direkte og primitivt, efterhånden som udbuddet af spillere er blevet ringere og ringere.

Men hvor venstrebacken tidligere var landsholdets store problem, så kan vi idag tilføje endnu et par pladser til listen over problemer. Jeg nævner i flæng, højrebacken, det centrale forsvar, hvor det kniber med at kunne stille med det samme forsvar to kampe i træk, og når det endelig lykkes, så er det med en Zanka eller Kjær, der spiller som en pose nødder. Den centrale midtbane er også blevet et stort problem, venstrekanten kniber det også med, og angrebet bliver også et større og større problem. Samtidig så har vi fået en offensiv midtbanespiller, der slet, slet ikke har den målnæse, vi har været forvænt med på den plads i mange, mange år. Eriksen er klart en god spiller, men han er en helt anden type end Jon Dahl, og det er lidt ærgerligt, når vi i forvejen har problemer med at finde spillere, der kan score mål. Vi har vel efterhånden kun Rommedahl, der stadig med en rimelig frekvens kan ramme målet.

JKJ
Gæst

« Svar #2279: 03 Aug 2011, 23:52 »

Ikke for jeg gider ind og diskutere Morten Olsen og manglende niveau på landsholdet, men det er vel næppe hans skyld at vores Bendtner, C. Poulsen, og Sørensen sidder på bænkene i deres klubber, mens resten af holdet lider af glasben?

Holdet bliver jo ikke mærkbart bedre/dårligere fordi vi skifter landstræner, med mindre vi får Houdini.

Helt enig, meget kan man beskylde ham for men ikke dette.

Tværtimod har han jo gentagne gange, faktisk i rigtig mange år fortalt til gud og hvermand at man ikke kan komme på landsholdet hvis man ikke spiller forholdsvist fast for sit klubhold.

Og det er vel her at kæden hopper af. For den kære MO gør jo ikke alvor af sine egne trusler med at sætte spillerne af holdet.
Og når der ikke sker noget ved dette så kan jeg da egentlig godt forstå div spillere at de så ikke skifter fordi de er jo ret sikre på at komme med alligevel og også starte inde i landskampene.

Jeg ved godt at vi er et lille land, men på de 3 pladser de spiller har vi altså en del der spillere ret fast i udlandet og som også er unge og med fremtid i. NB er selvfølgelig undtagelsen her mht til alderen.

Stort set enig i alt.

MO vil gerne spille som Barca, han går ihf ikke af vejen for at rose deres spil og deres måde at spille på, men han har bare ikke indset at vi ikke har spillerne til dette.

Som udgangspunkt mener jeg at han skal udtage de ca 20 bedste spillere der er til rådighed og så må han finde en taktik de kan spille ud fra hvad han har til rådighed.
Det er ret åbenlyst at vi i øjeblikket ikke har spilleren der kan spille som Barca/4-3-3.

Hvad opstillingen så skal hedde er jo en smagssag. Men når han bliver simpelthen nød til at rette sig ind og spille med de muligheder han har til til rådighed og dermed også en taktik han kan få mest ud af.

Han er en stolt herre slet ingen tvivl om dette. Han må og skal bide i det sure æble inden hans renume på landsholdet bliver alt det bitre fremfor at det gode, som han virkelig også har bidraget med.
Synd at det sansynligt ender med dette, altså en gammel bitter stædig landstræner.

Sider: 1 ... 150 151 [152] 153 154 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010