home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:23:17 andersnomanni Blogs SAF Challenge
12 Mar 2025, 23:26 g00n Træningsbanen Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
Antal Registrerede Brugere: 23540
  0 Brugere, 646 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Kerniol
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 283949 gange)
-Johnson-
Førsteholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1245: 17 Mar 2009, 15:30 »

Hold kæft hvor er MO dog stiv! Jeg har altid villet give ham lang snor, fordi han er landstræneren, og nogle af de dispositioner, som man har kritiseret har været ganske fornuftige. Indtil i dag. Hvordan kan man ved sit fulde fem udtage Søren Rieks til det danske landshold?!?! Ja, særligt på baggrund, at han endnu ikke har givet debut til Thomas Enevoldsen. TE er en sand åbenbaring for dansk fodbold, og jeg er sikker på, at han opnår rigtig mange kampe for landsholdet (åbenbart når MO er stoppet) Og hvad laver Jakob Poulsen i truppen? Han er sku den største nulbon på det danske landshold nogensinde. Jeg gider sku ikke se ham på mit landshold!

just my 5 cents!

Rolig nu. Hele holdet er ikke udtaget endnu. Og desuden passer Rieks som type formodentlig meget bedre ind i Olsens filosofi end Enevoldsen. Poulsen er også fin at have med pga. den alsidighed han besidder.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1246: 17 Mar 2009, 15:38 »

Det virker som en fornuftig trup må man sige. Dem Cube nævner kan også være muligheder til de sidste fem pladser, dog skal Kjær spille U21. Men man kan jo sige, at nogle af kritikerne omkring udtagelsen har fået lidt svær på tiltale synes jeg. At han vælger ikke at udtage Lars Jacobsen i første omgang, men allerede sætter navn på Bøgelund, må der være nogle der forhåbentligt bliver glade for. Jeg tror stadig på at Jacobsen udtages og finder vej til startopstillingen, men MO sender alligevel et signal med den "manglende" udtagelse.

At MO udtager Rieks  kan sagtens forsvares. Hans kanonform startede allerede før vinterpausen, hvilket også gav ham en fortjent plads på ligalandsholdet og den er forsat ind i foråret.

Nu ved jeg ikke med Michael Jakobsen, for han er pt. skadet, så ved ikke om han når at blive 100% klar til de to kampe. Ellers må man jo sige, at truppen helt mangler venstre backs, og her kunne Simon Poulsen bestemt være et alternativ, selvom det vil være endnu en helt ny mand i back-kæden, ligesom Michael Jakobsen i øvrigt vil være det. Derfor tror jeg det ligger til at enten Chris Sørensen eller Thomas Rasmussen bliver udtaget.

verdenskrig
Manager

« Svar #1247: 17 Mar 2009, 15:49 »

Hold kæft hvor er MO dog stiv! Jeg har altid villet give ham lang snor, fordi han er landstræneren, og nogle af de dispositioner, som man har kritiseret har været ganske fornuftige. Indtil i dag. Hvordan kan man ved sit fulde fem udtage Søren Rieks til det danske landshold?!?! Ja, særligt på baggrund, at han endnu ikke har givet debut til Thomas Enevoldsen. TE er en sand åbenbaring for dansk fodbold, og jeg er sikker på, at han opnår rigtig mange kampe for landsholdet (åbenbart når MO er stoppet) Og hvad laver Jakob Poulsen i truppen? Han er sku den største nulbon på det danske landshold nogensinde. Jeg gider sku ikke se ham på mit landshold!

just my 5 cents!

Jeg er på sin vis enig i at TE godt kunne have fået sin debut på landsholdet, men så skal man altså heller ikke gøre ham bedre end han egentlig er...

Åbenbaring.. arhh mon dog... TE er en ganske habil midtbanespiller som er forholdvist komplet, og ikke rigtigt har de store svagheder.. Omvendt savner jeg egentlige spidskompetancer fra ham, hvor man kan sige at " her overgår han enhver anden i suppen"..

TE er god, men han skal stadig udvikle sig meget, og en åbenbaring er han i den grad ikke.. Det ville være en fornærmelse mod typer som laudrup brødrerne, schmeichel, elkjær, agger osv som netop var åbenbaringer i dansk fodbold Peace

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1248: 17 Mar 2009, 16:00 »

Lars Jacobsen kommer nok ikke med denne gang, når både Bøgelund og Jakob Poulsen er med, med mindre selvfølgelig Jakob Poulsen er udtaget til en af de mere offensive pladser (f.eks. en ellers noget tynd højrekant).

Det centrale forsvar ser lidt tyndt ud, men mon ikke der hentes en gardering eller to mere ind på fredag.

Kjær og Løvenkrands synes jeg har fortjent en plads, men måske man mener der er mest værdi i at have Kjær i startopstillingen på U21 holdet, frem for på bænken for A-landsholdet. Kunne næsten forestille mig, at Løvenkrands kunne være en af de fem der udtages på fredag.

Synes det er lidt spændende, om der bliver fulgt op på interessen for Bergvold, det kunne være interessant at se, hvor meget han har udviklet sig, siden han skiftede til Italien.

Jeg tror ikke på, at både Løvenkrands og Simon Pulsen bliver udtaget, der er ingen grund til at have 5 venstrekanter med (Kahlenberg, Jørgensen og Borring). Kahlenberg kan godt nok bruges lidt mere centralt, og det kan Jørgensen måske også, hvis det skal være, men synes stadig ikke der er nogen grund til at hive yderligere to venstrekanter ind, når vi samtidig kun har én (to hvis vi tæller Jakob Poulsen med til den plads) højrekant.

En offensiv midt/hængende angriber mere ville nok heller ikke være af vejen, Krohn-Dehli måske. Det er jo i øvrigt også en plads Jakob Poulsen kan dække, som indskifter er han ret fleksibel, og det kunne måske være en af grundene til at han er med. Bliver Jon Dahl klar, bliver det jo selvfølgelig ham, det synes jeg ikke man kan sige noget til, men ellers ser jeg Krohn-Dehli som den oplagte mulighed (det kan dog sagtens være, at jeg sidder og glemmer en eller anden, der er mere oplagt).

Men der må da i hvert fald helt sikkert blive udtaget mindst én venstreback, da det trods alt, med de spillere der nu er udtaget, er den tyndest besatte post... Thomas Rasmussen er lige vendt tilbage fra en skade, og havde næsten ikke luft til at spille weekendens kamp, hvor han var meget hæmmet i sit spil, på grund af sin manglende form, han havde dog rutinen til ikke at lade det gå ud over holdet. Poulsen er røget på bænken i Midtjylland. Jakobsen synes jeg stadig ligner en der prøver på at vænne sig til at skulle spille venstreback i AaB, og så blev han vel også skadet, da han sparkede den City spiller (og af en eller anden grund selv fik frisparket  Smiley)? Chris Sørensen ligner et oplagt bud, han havde da i hvert fald en god kamp i weekenden, og så var det ham der spillede mod Grækenland, hvilket heller ikke er uvæsentligt, specielt når det lader til at Lars Jacobsen ikke kommer med. Det ville ikke være godt, allerede at skulle skifte på to pladser i forhold til sidste kamp. Hvordan er status pt for Mtiliga?

verdenskrig
Manager

« Svar #1249: 17 Mar 2009, 16:11 »

Nu kommer jeg med en holdning som mange nok vil blive forarget over Peace

Men jeg mener personligt at vi skal udskiftet Jon.. Syntes så langt fra han er god nok mere, og det har jeg faktisk ikke ment det sidste års tid.. Syntes han er utrolig rusten, mister bolden for tit, og falder alt for nemt ud af kampene...

Han tager heller ikke de klassiske jon løb mere, og det er vel 5-6 kampe siden han sidst har scoret... At han så kæmper og er en god holdspiller er fint, men jeg mener bare ikke det er nok når man spiller off midt.. Jon har altid levet på at score mange mål, for det er begrænset havd han eller er rigtig god til på en fodboldbane (lidt ala jan k) men når han ikke scorer, og ikke engang tager de løb mere så mener jeg faktisk han er ret så ubrugelig i det system vi spiller..

Syntes virkelig alderen har indhentet ham, og mener ikke han gavner med andet end sin gode person både på og udenfor banen..
Ved godt det er utopi at MO sætter ham af før Jon selv siger stop, men havde jeg været landstræner ville jeg ikke betænke mig et øjeblik med at fjerne jon fra startopstillingen Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Andreas93
Gæst

« Svar #1250: 17 Mar 2009, 16:17 »

Men jeg mener personligt at vi skal udskiftet Jon.. Syntes så langt fra han er god nok mere, og det har jeg faktisk ikke ment det sidste års tid.. Syntes han er utrolig rusten, mister bolden for tit, og falder alt for nemt ud af kampene...

Han tager heller ikke de klassiske jon løb mere, og det er vel 5-6 kampe siden han sidst har scoret... At han så kæmper og er en god holdspiller er fint, men jeg mener bare ikke det er nok når man spiller off midt.. Jon har altid levet på at score mange mål, for det er begrænset havd han eller er rigtig god til på en fodboldbane (lidt ala jan k) men når han ikke scorer, og ikke engang tager de løb mere så mener jeg faktisk han er ret så ubrugelig i det system vi spiller..

Syntes virkelig alderen har indhentet ham, og mener ikke han gavner med andet end sin gode person både på og udenfor banen..
Ved godt det er utopi at MO sætter ham af før Jon selv siger stop, men havde jeg været landstræner ville jeg ikke betænke mig et øjeblik med at fjerne jon fra startopstillingen Peace

Jeg er på ingen måde forarget  Smiley jeg deler nemlig samme holdning som dig. Men jeg tror dog ikke, at han ryger af landsholdet, før at der kommer en ny landstræner til.

-LFC-
Manager

« Svar #1251: 17 Mar 2009, 16:21 »

Giv ham hans rekord og smid ham så afhelvede til.. det er længe siden han har været god nok! Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #1252: 17 Mar 2009, 16:29 »

DNE og KongFjong: Kjær er blevet udtaget til U-21 holdet, så med mindre A-holdet ryger ind i et hav af skader tror jeg næppe på han kommer op igen, i hvert fald ikke i denne omgang.

http://www.bold.dk/nyt/Kjaer-rykkes-ned-paa-U21-landsholdet

Jon Dahl var engang god, med tryk på engang. Han har været skadet længe, er nu løbet ind i en ny. Hvis ghan når at blive den skade kvit, får vi en spiller med der kun er udtaget for noget han kunne engang. Nu har vi spillet en del kampe uden ham og det er gået lidt op og ned, men vi er nu engang kommet videre uden ham på holdet, så ser jeg ingen grund til han pludselig skal med igen...
Har det lidt på samme måde med Martin J. Han har været ude i 8 mdr eller noget i den stil, spiller 2-3 kampe og så er han med igen. Han er slet ikke god nok som venstrekant mere, og bla spiller han jo alle andre steder på banen for Fiorentina end netop venstrefløj, seneste spillede han def midt.

De 2 er kun med i truppen/betragtning for noget de kunne engang...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1253: 17 Mar 2009, 16:30 »

Pas nu på hvad i skriver, det er allerede nu gemt i Googles evige arkiver, og kunne meget nemt vende tilbage og bide jer i røven, når Jon Dahl kommer over sin skade, og scorer hattrick i næste kamp  Wink Han har jo vist i Feyenoord, at hans målnæse intet fejler, det er skaderne der holder ham tilbage. Jeg vil til enhver tid foretrække en kampklar Jon Dahl på den offensive midt, frem for en hvilken som helst anden. Han har rutine, og har stor betydning både på og udenfor banen.

Andreas93
Gæst

« Svar #1254: 17 Mar 2009, 16:32 »

Pas nu på hvad i skriver, det er allerede nu gemt i Googles evige arkiver, og kunne meget nemt vende tilbage og bide jer i røven, når Jon Dahl kommer over sin skade, og scorer hattrick i næste kamp  Wink Han har jo vist i Feyenoord, at hans målnæse intet fejler, det er skaderne der holder ham tilbage. Jeg vil til enhver tid foretrække en kampklar Jon Dahl på den offensive midt, frem for en hvilken som helst anden. Han har rutine, og har stor betydning både på og udenfor banen.

Jeg ville sku kun blive glad, hvis at det skete  Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1255: 17 Mar 2009, 16:36 »

DNE og KongFjong: Kjær er blevet udtaget til U-21 holdet, så med mindre A-holdet ryger ind i et hav af skader tror jeg næppe på han kommer op igen, i hvert fald ikke i denne omgang.

Jon Dahl var engang god, med tryk på engang. Han har været skadet længe, er nu løbet ind i en ny. Hvis ghan når at blive den skade kvit, får vi en spiller med der kun er udtaget for noget han kunne engang. Nu har vi spillet en del kampe uden ham og det er gået lidt op og ned, men vi er nu engang kommet videre uden ham på holdet, så ser jeg ingen grund til han pludselig skal med igen...
Har det lidt på samme måde med Martin J. Han har været ude i 8 mdr eller noget i den stil, spiller 2-3 kampe og så er han med igen. Han er slet ikke god nok som venstrekant mere, og bla spiller han jo alle andre steder på banen for Fiorentina end netop venstrefløj, seneste spillede han def midt.

Er det ikke også det jeg skriver?  Wink at man har ment, at han har mere gavn af at spille på U21 holdet, end af at sidde på bænken for A-landsholdet.

Med hensyn til Jon Dahl og Martin Jørgensen, så er jeg ikke enig. Jon Dahl har jeg gjort rede for, og hvad Martin Jørgensen angår, så må han jo kunne et eller andet, eftersom han trods alt stadig får spilletid i Fiorentina, der pt ligger nummer 5 i en af verdens bedste ligaer... Der er jo som sagt i forvejen en del venstrekanter med blandt de spillere der er udtaget, så måske det slet ikke er derude Morten Olsen har tænkt sig Jørgensen skal spille (hvis han overhovedet skal spille).

JKJ
Gæst

« Svar #1256: 17 Mar 2009, 16:36 »

Jeg er på ingen måde forarget  Smiley jeg deler nemlig samme holdning som dig. Men jeg tror dog ikke, at han ryger af landsholdet, før at der kommer en ny landstræner til.

Rommedahl, Jon Dahl, Martin J + dem der aldrig spiller for deres hold som feks Søren Larsen og Lars Jacobsen håber MO bliver som landstræner de næste 10 år, så er de nemlig sikret en plads på holdet...

Og DNE, det må gerne gemmes i googles evige arkiver, for jeg står ved hvert et ord  Djævel

JKJ
Gæst

« Svar #1257: 17 Mar 2009, 16:38 »

Er det ikke også det jeg skriver?  Wink at man har ment, at han har mere gavn af at spille på U21 holdet, end af at sidde på bænken for A-landsholdet.

Med hensyn til Jon Dahl og Martin Jørgensen, så er jeg ikke enig. Jon Dahl har jeg gjort rede for, og hvad Martin Jørgensen angår, så må han jo kunne et eller andet, eftersom han trods alt stadig får spilletid i Fiorentina, der pt ligger nummer 5 i en af verdens bedste ligaer... Der er jo som sagt i forvejen en del venstrekanter med blandt de spillere der er udtaget, så måske det slet ikke er derude Morten Olsen har tænkt sig Jørgensen skal spille (hvis han overhovedet skal spille).

Jo det var det faktisk, jeg fik det bare lige læst på en anden måde, min fejl Wink

verdenskrig
Manager

« Svar #1258: 17 Mar 2009, 16:39 »

Specielt dit sidste statement er jeg enig i..

Jeg er simpelthen så træt af at folk bliver udtaget for noget de kunne engang.. Jon og Martin har de senese 1-2 år ikke været i nærheden af den klasse der skal til for at løfte vores landshold.. Det samme kunne man i øvrigt have sagt om Niclas jensen, og man kan i den grad sige det om rommedahl..

Det er spillere som engang var profiler men i det hæmmer mere end de gavner.. Det er synd for både dem og holdet for enhver landsholdsspiller med de kvaliteter disse 4 spillere har haft burde have æren af at stoppe på toppen.. Syntes ganske enkelt det er dårligt hjemmearbejde af Olsen, og endnu et bevis på at manden ikke er sit ansvar værdig Sur

Er det Morten Olsen der gemmer sig her Wink Grin..

Ej du har helt ret i at en kampklar og topfit jon stadig vil være en gevinst på landsholdet, for så vil han have det overskud som hans plads kræver.. For uden overskud kan han simpelthen ikke tage de løb som er hans største varemærke.. Og dem som gør at han er topscorer på landsholdet.. (plus indersiden selvfølgelig Wink )

Men det sidste du siger er bare ikke grund nok.. Rutine er fint, men hvordan ser du hans betydning på banen.. Er det rent mentalt?.. For teknisk ser jeg faktisk at han efterhånden hæmmer os mere.. Det er altså udholdbart at have en 10'er der er så usynlig som han efterhånden er blevet Peace..

At en spiller er rutineret og har en "betydning" er bare ikke holdbart nok til at han kan komme i betragtning til et landshold.. Det er hans tekniske og taktiske kvaliteter der kommer som klart nr 1 og dem har jon mistet med årene..

Derfor bør han ikke være en del af landsholdet mere, i hvertfald ik som fast mand Peace

Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1259: 17 Mar 2009, 16:44 »

Rommedahl, Jon Dahl, Martin J + dem der aldrig spiller for deres hold som feks Søren Larsen og Lars Jacobsen håber MO bliver som landstræner de næste 10 år, så er de nemlig sikret en plads på holdet...

Og DNE, det må gerne gemmes i googles evige arkiver, for jeg står ved hvert et ord  Djævel

Pt spiller Rommedahl fast, og ud over sidste sommer og efterår, har han også gjort det godt på landsholdet, selvom han har spillet meget lidt for sit klubhold. Jon Dahl spiller og scorer mål, når han ikke er skadet. Martin Jørgensen spiller kampe igen, efter han er blevet sin sygdom kvit. Søren Larsen kom ind og gjorde det godt mod Malta, og straks forlangte den samlede Danske presse, som ugen forinden havde sablet Morten Olsen ned, for bare at udtage ham, at han skulle starte inde samme med Bendtner, nærmest for tid og evighed... Lars Jacobsen er ikke udtaget (endnu) denne gang, mens en AaB'er er med i hans sted. Hvad er problemet?  Wink

Sider: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010