Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 18:23:17
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
12 Mar 2025, 23:26
g00n
Træningsbanen
Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22
Broen13
Baren
fm25
07 Feb 2025, 12:51
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
Antal Registrerede Brugere:
23540
0 Brugere, 636 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Kerniol
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
78
79
[
80
]
81
82
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 283843 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: Det Danske Landshold.
«
Svar #1185:
09 Feb 2009, 12:37 »
Han er oppe på 3 kampe i streg, han ikke har deltaget i. I øvrigt er alle tre vundet, så man kunne godt frygte, at han bliver holdt ude, i hvert fald indtil resultaterne ikke flasker sig igen.
Og lige netop Krøldrup synes jeg har haft ualmindeligt svært ved at komme ind på landsholdet, så tror bestemt ikke, at det er nogen fordel, hvis ikke han spiller. Generelt så er det ret vigtigt, at det centrale forsvar spiller regelmæssigt, for er der nogen man ikke har råd til er lidt uskarpe i timingen af tacklinger etc, så er det de centrale forsvarsspillere. Så det er meget problematisk, at Agger har fået en mere sekundær rolle i Liverpool, og at Krøldrup sidder over i så mange kampe i træk, lige op til en landskamp. OK tre kampe er ikke verdens undergang, men flere, så begynder det at blive et problem, specielt når man har haft så svært ved at komme ind i landsholdsvarmen, som Krøldrup har.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1186:
11 Feb 2009, 09:25 »
http://www.bold.dk/nyt/Agger-Uholdbart-hvis-jeg-ikke-spiller
Positivt at han vågnede op, inden han blev narret til at skrive under på en ny kontrakt. Han skal spille fast, ellers skal han videre i systemet, der er masser andre klubber der sagtens kan bruge ham - sådan cirka alle klubber i verden, med undtagelse af United måske. Hvis Benitez skal spille med 6 mand i forsvaret for at finde plads til Agger i startopstillingen, så er Liverpool ikke den rigtige klub for ham...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1187:
12 Feb 2009, 10:04 »
1-1 det er vel egentlig et ok resultat, når man tænker på, hvor få spillere vi faktisk havde, der var i kamptræning (og her ville flere SAS ligaspillere ikke have gjort det bedre, tvært imod
).
Nu fik jeg desværre (eller måske skulle jeg sige heldigvis) kun anden halvleg med, da klovnen glemte alt om, at der var landskamp i aftes, og altså først kom i tanker om det omkring pausetid. Jeg synes det var tydeligt at se, at kampformen manglede hos mange af spillerne. Timingen i afleveringer, tacklinger og afslutninger var ikke imponerende, og opdækningen hang noget løsere, end den nok ville have gjort, hvis flere var i kampform.
Det var et utaknemmeligt tidspunkt at give en SAS ligaspiller debut på landsholdet, og Jakob Poulsen var da heller ikke mere end lige kommet på banen, inden han var dybt involveret i Grækernes mål. Men synes egentlig han kom godt efter det senere i kampen, og fik lavet nogle af de løb frem i banen, som Lars Jacobsen åbenbart ikke fandt nødvendige. Det var tydeligt, at vi havde overtaget i kampen, når vi fik vores backs med frem over banen, og kunne lægge et højt pres, mens det var Grækernes kamp, når vi stillede os tilbage, og forsvarede dybt, og altså ikke fik vores backs med frem.
I den del af kampen jeg så, synes jeg faktisk, at det var Borring og Rommedahl, der var vores bedste spillere. Synes også jeg så dem i en lidt ny rolle, i forhold til hvordan vores kanter tidligere er blevet brugt, da de begge søgte mere ind i banen, frem for bare at rende rundt ude på kridtstregen, hvor især Rommedahl, i kraft af sin manglende evne til at slå et indlæg, er helt håbløs. Det gjorde det også muligt for de to at bytte plads en gang imellem, uden at det forringede deres roller væsentligt, da det netop ikke var dem der skulle levere indlægene.
I betragtning af de seneste dages nyheder om hvordan Søren Larsen for tiden spiller i den 5. bedste Franske række, og hvordan det er med til at gøre ham til en hård hund, fordi det i den række, drejer sig mere om at slå og sparke, end om at spille fodbold, så synes jeg godt nok han lå og rodede meget rund på jorden. Egentlig så satte han vel ikke en fod rigtigt efter han kom ind, og han tabte samtlige nærkampe, og trillede ofte rundt på jorden bagefter. Ok, der kunne godt have været dømt straffe da han blev væltet i feltet, men det blev der nu engang ikke, så synes det var meget begrænset hvad han bidrog med. Mon ikke bare vi skulle sætte ham af, og vente med at udtage ham igen, til han har fundet sig en ny klub, hvor han spiller på et noget højere plan end den 5. bedste Franske række.
Zone 43
Manager
«
Svar #1188:
12 Feb 2009, 12:28 »
Heldigt for dig, at du kun fik set anden halvleg. Kampen var jo ved at overgå Ungarn kampen i kedsomhed, hvilket siger alt om den. Det var tydeligt at se, at mange af de danske spillere ikke var i 100% kampform og vi skal være ret så glade for det uafgjorte resultat og imo burde vi havde tabt.
Til gengæld er det glædeligt at SAS-Liga spillerne kan nå i kampform inden næste kamp, en kamp som skal vindes. Vi har to 'nemme' kampe i foråret, som vi bør kunne vinde uanset hvordan kampformen ser ud. Det er først til sommer, når vi møder Sverige, at der bør være en smule tvivl om hvem der vinder. Malta og Albanien skal besejres, hvad enten det er ude eller hjemme vi møder dem. Og så lige et tak til Malta for nulløsningen mod Albanien.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1124845.ece;jsessionid=9B2900839A364354FB35B59F7E921086
Havde det været en kval kamp kunne jeg forstå irritationen, men en sølle venskabskamp, som vel var ventet ville blive sådan, kan end jeg ikke hidse mig op over. Jeg forstår dog ikke hvorfor man ligger landskampe sådan, som det var tilfældet i går, hvor man lige når 2-3 træningspas inden kamp mens der er liga- og cup kampe i de store ligaer. Så hellere have en hel uge med landsholdet.. :-)
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1189:
12 Feb 2009, 12:44 »
Det er egentlig sjovt at se, hvordan pressen hagler landsholdet og især Morten Olsen ned, og får det til at lyde som verdens undergang, når vi taber eller spiller uafgjort i en venskabskamp. Mens de, hvis vi slår en svær modstander, eller spiller lige op med dem, spiller det ned, og slår meget på, at kampen er helt uden betydning, da det jo bare er en venskabskamp, hvor modstanderen ikke går op i det.
Hvad er det der gør en tabt venskabskamp mere betydningsfuld end en vundet venskabskamp? Det har jeg altså stadig ikke kunnet gennemskue...
PS - det var første halvleg jeg gik glip af, Zone, ikke anden. Og ja, jeg er enig i, at den var kedelig, men synes stadig holdet kunne tage noget med fra den. F.eks. at man ikke skal forsvare dybt, når man møder et hold som Grækenland, men derimod skal forsøge at holde et højt pres. Og også at vores kanter er sværere at dæmme op for, og giver flere farlige situationer foran mål, når de får lov at slippe sidelinien.
Zone 43
Manager
«
Svar #1190:
12 Feb 2009, 12:51 »
Citat af: DNE 12 Feb 2009, 12:44
PS - det var første halvleg jeg gik glip af, Zone, ikke anden.
Citat af: Zone 43 12 Feb 2009, 12:28
Heldigt for dig, at du kun fik set anden halvleg.
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1191:
12 Feb 2009, 13:22 »
Tøhø, jeg læste det ellers to gange, for lige at sikre mig, at jeg havde læst rigtigt, og så lykkedes det mig alligevel at læse det forkert...
Jeg vil da håbe, at jeg har været mere grundig med det arbejde jeg har lavet i løbet af dagen, ellers kommer jeg jo nok bare til at gøre det om i morgen...
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1192:
12 Feb 2009, 13:40 »
Jesus Christ hvor er der mange tudehoveder når det kommer til landsholdet. Som om MO gør det for at genere folk personligt. Folk må dels have liiiiidt for lidt at gå op i så de kaster sig i stedet over landsholdet hvor det er gratis at spille hr. Bagklog. Man kaster sig over MO så snart der er et eller andet der ikke liiige går efter ens eget hoved.
Hvad forventer man? At vi spiller som Spanien? Kampen i går skulle bruges til at spille forsvaret sammen, så hvis ikke det havde været for Lars J's manglende kamptræning så han derfor ikke kunne spille mere end en time, var det perfekt med 90 minutters sammenspil til Krøldrup/Agger, selvom førstnævnte begik en del fejl, som han også selv var inde på. Han er ikke i Aggers klasse hvad angår timing og forudseenhed, men et eller andet må han kunne når han spiller godt halvdelen af kampene for et sub-top hold i Serie A. Det er trods alt mere end hvad nogen andre kan prale med pt., selv Agger.
Helt fint med Chris Sørensen og Lars Jacobsen på backerne. Begge får forhåbentligt mere spilletid inden det om 1½ måned gælder Malta ude, og så ser jeg dem begge som rigtig gode løsninger. Begge er klar de stærkeste kort defensivt på deres pladser pt., mens andre, især på venstre back, er bedre offensivt. Ude mod Malta er vi dog, imo, nød til også at stå stærkt, spille simpelt frem ad banen, for at stresse malteserne. De fik trods alt 0-0 hjemme mod Albanien der ikke så ringe som de var får år tilbage. 0-0 ude mod Portugal er lidt imponerende.
Midtbanen giver sig selv, i hvert fald centralt. Det skulle dog lige være man kunne håbe på at Daniel Jensen bliver lidt småskadet og ikke kan være med og Leon A samtidigt får masser med spilletid. Så kunne sidstnævnte være interessant i en udekamp på Malta i stedet for Daniel Jensen der, til tider, kan være lidt vag i nærkampene. Offensivt er han dog mindst lige så god som Leon A.
Mon ikke Jon Dahl kommer tilbage til kampen (med mindre han igen bliver skadet) og spiller bag Bendtner. Sidst i kampen kunne en Søren Larsen være oplagt (ville være frækt at satse med ham fra start som makker til Bendtner). Han viste senest mod Malta hvordan den pølse skulle skæres, selvom han heller ikke der var i kampform. På fløjene vil Rommedahl være det oplagte valg, som sædvanligt. Hans hurtighed kan seriøst slå skår i Maltas forsvar. På den modsatte plads kunne det være sjovt at se Borring igen. Han imponerede mig sgu i går må jeg sige. Især målet var koldt sat ind og kan kun være med til at sætte ekstra gang i hans selvtillid.
Hvem der skal med på bænken er jeg sådan set ligeglad med, synes pt. der er et okay udvalg. Kald mig jubel-idiot, men hvornår har en venskabskamp været decideret spændende resultatmæssigt? Lad os få noget stabilitet ind i holdet. Ingen skader, det samme midterforsvar fra kamp til kamp, måske udskiftning på venstre back alt efter modstander, men helst ikke på højre. Lars J er bare bedre end de andre i topform.
Kigger man på de spillere der er aktuelle til landsholdet pt. synes jeg ikke det ser så dårligt ud hvad angår spilletid. Spørgsmålet er som vi igen bliver ramt af mange skader...
Overblik:
Thomas Sørensen
- I topform pt. Spillede virkeligt godt i går, det ser forrygende ud her.
Jesper Christiansen
- Kommer i topform til kampen mod Malta, da han starter allerede næste uge mod Man City og får masser af SAS Liga-kampe i benene.
Stephan Andersen
- Får også masser af SAS Liga kampe i benene. Spørgsmålet er om hans voldssag kommer til at påvirke ham, man kan jo håbe det ikke gør.
Brian Jensen
- Kunne da være sjov at se i en landskamp og han står da også forrygende pt., men på trods af hans alder har han INGEN rutine internationalt og laver fra tid til anden nogle gevaldige fejl, senest mod Spurs.
Lars Jacobsen
- Får forhåbentligt nogle kampe for Everton inden Malta-kampen. Tony Hibbert er ikke lige sådan at sætte af, men har på fornemmelsen at Lars J. får lidt længere snor end Krøldrup af den kære Moyes.
Kasper Bøgelund
- Får også godt med spilletid, endda i UEFA Cupen frem til Malta-kampen. Efter min mening efter Lars J når vi måler i topform.
William Kvist
- Kommer til at kæmpe en hård kamp i FCK på midtbanen, så spændende at se hvor meget spilletid til bliver til.
Jacob Poulsen
- MO blev dybt imponeret af ham, og han har derudover også erfaring fra hollandsk fodbold, som efter hans egen menig, lærte han en masse taktisk og teknisk. Har et godt spark og er meget opportunistisk, hvad vi så i går, selv om han startede ud med at være fejlplaceret ved grækernes udligning.
Chris Sørensen
- Kommer uden tvivl i topform frem til næste landskamp. Bedste venstre back defensivt pt.
Michael Jakobsen
- Spændede hvad han kan bedrive det til som venstre back i AaB her i foråret. Kan han finde samme niveau som i efteråret i centerforsvaret, er han bestemt aktuel. Bare ikke inde omkring landsholdet pt. så det vil måske være risikabelt pludseligt at skulle spille ham ind, men skader kan give ham chancen.
Thomas Rasmussen
- Vores bedste venstre back offensivt. Døjer lige nu med en skade, men mon ikke han når at komme i form også, og han kunne bestemt også være en mulighed til Malta.
Patrick Mtiliga
- Ser ikke ud til at være en af MO's yndlinge, men i og med at han er fast inventar i startopstillingen hos en af Hollands sub-top klubber må han også have noget værdi.
Christopher Poulsen
- Lige nu bagerst i køen af de spillere der er aktuelle til landsholdet på venstre back imo. Kommer dog også til at være i topform uden tvivl.
Daniel Agger
- Selv uden kamptræning er han en gevinst for landsholdet. Er forudseende i sit spil, hvilket ikke kan fjernes af manglende form. Timingen kan dog være et problem, så et par gange i går, ud til at mangle noget netop her, hvor markeringen ikke sad tæt nok.
Per Krøldrup
- Oplagt makker til Agger i centerforsvaret pt. Kan han få 4-5 kampe i Fiorentine spredt ud over den 1½ måned ser det fornuftigt ud.
Michael Gravgaard
- Kan hr. Jol se ud over hans dårlige debut, kan Gravgaard virkeligt komme i topform og være en god backup.
Anders Møller Christensen
- Vil også være i topform til Malta kampen. Vil dog være efter de tre ovennævnte hvis de forudsætninger jeg har sat op, er til stedet.
Simon Kjær
- Må stadig være bagerst i køen pt, på trods af hans store talent. Er simpelthen ikke spillet ind på landsholdet og det vil være en stor risiko at tage på nuværende tidspunkt.
Ulrik Laursen
- Virker til at have tabt noget niveau, specielt hurtighed, siden skiftet til FCK sjovt nok. Er usikker på om han vil være manden at sætte ind hvis der opstår skader. Vil dog være i kampform.
Daniel Jensen
- Har været en del skadet, men er normalt starter hos Werder Bremen, for hvem det dog ikke går særlig godt pt. Er skaden fra i går ikke så slemt, vil han dog også have kampe i benene inden Malta.
Christian Poulsen
- Situationen ser lidt blandet ud i hans klub pt. Sejrsmålet i weekenden kan dog ikke undgå at tælle i den rigtige retning og Juventus har så mange kampe pt. så han skal også nok være i form.
Leon Andreasen
- Startede med en udvisning for Hannover (typisk fristes man til at sige
), men derudover skal han nok komme i gang i klubben, der virker som det perfekte match. Med mindre de da vælger at smide træneren på porten og den nye så ikke bryder sig om Leon A (ville ikke være nyt for danskerne).
Thomas Kristensen
- Skal også nok være i form til Malta-kampen. Vil få godt med spilletid i FCK hvor han er starter som det ser ud nu.
Jon Dahl Tomasson
- Spørgsmålet er om han kommer i form inden Malta-kampen. Gør han det, vil han være klart førstevalg til pladsen som hængende angriber.
Morten Nordstrand
- Imponerede mig ikke i går, men skal nok være i form til Malta-kampen.
Michael Krohn-Dehli
- Kunne være et friskt pust at have på bænken, hvis ikke Jon kan holde hele kampen, eller ikke kan få det til at fungere. Skal også nok være i form.
Dennis Rommedahl
- Klart førstevalg på højre fløj. Er kommet til en klub hvor han får spilletid så også han skal nok være i form.
Dennis Sørensen
- Imponerer mig ved at være (næsten) fast inventar i Bundesligaen. Godt nok hos et bundhold, men det er alligevel imponerende at han formår at tilpasse sig netop det forhold, når man kommer fra et dansk tophold, hvor man ikke har nedrykning hængende over hovedet konstant.
Jonas Borring
- Lige nu førstevalg i mine øjne på den plads i og med at Grønkjær næppe kommer i topform, og jeg er spændt på at se om han kan finde tilbage til sit gamle niveau. Borring kommer helt sikkert i topform til Malta-kampen.
Jesper Grønkjær
- Kommer han i topform, vil han være foran Borring, men jeg tvivler stærkt på at det bliver tilfældet til Malta-kampen.
Martin Jørgensen
- Præcist som med Grønkjær tvivler jeg stærkt på at han når at komme i topform efter lang tids sygdom. Spiller også mere og mere back i Fiorentina, og har tabt en del af sin hurtighed. Kæmpe erfaring der dog kan være brug for i de kommende landskampe.
Thomas Kahlenberg
- Har sat ham ud som venstre fløj, da det oftest er hans udgangsposition både på klubhold og landshold. Fast starter i Auxerre så er i hvert fald i kampform til Malta-kampen. Spørgsmålet er hvilken type MO foretrækker på den position.
Martin Vingaard
- Ligesom Kahlenberg er hans udgangsposition oftest på venstre kanten. Har imponeret mig i hans hidtidige landskampe, måske fordi forventningerne ikke har været store, men er også faldet ud fra tid til anden. Får han spilletid i FCK kan det kun udvikle ham endnu mere.
Nicklas Bendtner
- Klart førstevalg i front, og kan også se frem til godt med spilletid i Arsenal hvor Adebayor er skadet pt. Spørgsmålet er hvor meget Arshavins ankomst betyder for Bendtner, da russeren vel lige knap er angriber i den forstand, mens Eduardo nok skal bruge lidt til før han er helt på top.
Søren Larsen
- Kommer til at mangle i kampform, men det så ikke ud til at påvirke ham hjemme mod Malta, så tror han vil være meget anvendelig i udekampen også, hvis vi skal satse til sidst.
Morten 'Duncan' Rasmussen
- Scorer godt med mål i BIF og vil også være i kampform til Malta-kampen, men kan ikke se ham være specielt tæt på hverken startplads eller som førstereserve.
Marc Nygaard
- Forsætter han sin målfest fra efteråret kunne han være et alternativ til Søren Larsen med sin enorme styrke i hovedspillet. Der vil malteserne uden tvivl komme til kort.
Pyha det blev til lidt mere end jeg lige havde regnet med, sig til hvis jeg har glemt navne
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1193:
12 Feb 2009, 13:52 »
http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=50313964086&ref=nf
Glemt da Simon Poulsen som aktuel til venstre fløj. Ser dog ikke ham som aktuel pt. da han får meget lidt spilletid i AZ, selvom han udvikler sig hele tiden med hans egne ord, og van Gaal skulle være meget tilfreds med ham.
Glemte også Silberbauer der spiller konstant i Holland. Har været afprøvet som venstre back, meeen synes det vil være lige lovlig satset at bruge ham der. Han kunne derimod være aktuel som central midtbane, eller som højre fløj, hvor jeg faktisk havde svært ved at finde alternativer til Rommedahl, hvis ikke man da lige hiver nogle af venstre-fløjene herover.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1194:
12 Feb 2009, 14:15 »
Peter Løvenkrands. Forudsat han forsætter den gode start i Newcastle, vil han være et godt alternativt til venstre fløjen
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1195:
12 Feb 2009, 14:20 »
Og så glemte du vist også Løvenkrands, der langt om længe ser ud til at have fundet et sted hvor han kan få lidt spilletid. Han kan bruges som alternativ til Borring på venstrekanten, eller som angrebsmakker til Bendtner.
Ellers er jeg stort set enig, synes dog Jesper Christiansen har fået rigeligt med chancer på landsholdet, uden at gribe dem (et problem han i øvrigt også har haft med bolden, altså det der med at gribe den).
Gravgaard ser jeg heller ikke det store lys i, så det ville ikke gøre mig noget, hvis han blev overhalet indenom af Kjær.
På venstrebacken ser jeg egentlig helst Mtiliga, men kan sagtens leve med at pladsen går til Chris Sørensen, det vigtigste er, at der kommer lidt ro på den plads.
På højrebacken ville jeg nok bytte rundt på Lars Jacobsen og Kasper Bøgelund, da jeg ser sidstnævnte som den bedste, hvis begge er i form. Synes han passer langt bedre ind i Morten Olsens system, end Lars Jacobsen gør, da han er ekspert i at løbe med frem på de rigtige tidspunkter, en egenskab Lars Jacobsen i hvert fald manglede i aftes mod Grækerne.
Ville også foretrække en Leon Andreasen i topform, frem for en Daniel Jensen i topform, da jeg mener at Leon har noget af den fandenivoldskhed, som holdet har manglet siden Graversen stoppede.
Og ja, så er jeg heller ikke imponeret af Nordstrands hidtidige præstationer på landsholdet, på den offensive midt mener jeg klart, at Krohn-Dehli er at foretrække, frem for Nordstrand, men begge må holdes på bænken, hvis Jon Dahl er i kampform. Skulle vi spille med to angribere, kunne Løvenkrands som sagt være et bud på en makker til Bendtner, ellers kunne Nordstrand vel også komme i spil (igen hvis ikke Jon Dahl er klar), eller måske Jeppe Curth.
Angrebet er nok pt det sted hvor det ser sortest ud, da Bendtner ikke får overvældende meget spilletid i Arsenal, og Søren Larsen spiller i den 5.bedste række i Frankrig hvis han overhovedet spiller (og så i øvrigt slet ikke skarp ud i aftes). Jeg har min tvivl, om hvorvidt Duncan har mentaliteten til noget på et højere niveau end SAS ligaen, han virker ikke helt professionel nok, men skulle vi komme i bekneb kan det vel komme an på en prøve. Nygård har gjort det godt i Randers, og er da en god mulighed at have, hvis Bendtner skulle være ude af den ene eller anden grund.
Det ser jo nok alligevel ud som om jeg hamrende uenig med KongFjong nu, men det er bestemt ikke tilfældet, overordnet set er jeg enig, og at jeg har lidt andre meninger om nogle af pladserne bekræfter vel i virkeligheden bare, at der er grund til optimisme, når der er flere gode muligheder til en del af pladserne.
Edit:
Og så nåede du at komme i tanker om Løvenkrands, inden jeg fik mig snøvlet færdig med mit indlæg
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1196:
12 Feb 2009, 15:13 »
Citat af: DNE 12 Feb 2009, 14:20
Og så glemte du vist også Løvenkrands, der langt om længe ser ud til at have fundet et sted hvor han kan få lidt spilletid. Han kan bruges som alternativ til Borring på venstrekanten, eller som angrebsmakker til Bendtner.
Ellers er jeg stort set enig, synes dog Jesper Christiansen har fået rigeligt med chancer på landsholdet, uden at gribe dem (et problem han i øvrigt også har haft med bolden, altså det der med at gribe den).
Synes nu han har vist god form, men har da begået fejl ind i mellem, men det er ikke mere end hvad man kan sige om Stephan A, Ellegaard eller nogle af de andre alternativer. Eneste andre emner jeg kan se nu, er Kasper Schmeichel hvis han pludseligt stormer frem i en ny klub.
Gravgaard ser jeg heller ikke det store lys i, så det ville ikke gøre mig noget, hvis han blev overhalet indenom af Kjær.
Gravgaard har altid været en personlig favorit, nok derfor jeg sætter ham der hvor jeg gør. Grunden til at jeg gør Simon Kjær som tætteste konkurrent til Krøldrup og ikke Agger er at jeg tror Krøldrup ryger før Agger. Ser da også gerne Kjær får Gravgaard, men får Gravgaard daglig matching i topklasse i en topklub i Bundesligaen er han bestemt et emne. Måske der burde være byttet rundt på de to, for Kjær minder mere om Agger end Krøldrup og omvendt for Gravgaard.
På venstrebacken ser jeg egentlig helst Mtiliga, men kan sagtens leve med at pladsen går til Chris Sørensen, det vigtigste er, at der kommer lidt ro på den plads.
Det er lidt svært at se hvorfor MO ikke prøver ham af, men tror simpelthen ikke han imponerede nok i Wales-kampen, og MO har ikke lyst til at eksperimentere for meget med det forsvar. Mtliga er klart bedst offensivt, så fint for mig at det er Chris S der besætter den plads i resten af kvalifikationen, måske med undtagelse af kampen hjemme mod Albanien hvor vi må formode vi vil være spilstyrende i 90% af kampen.
På højrebacken ville jeg nok bytte rundt på Lars Jacobsen og Kasper Bøgelund, da jeg ser sidstnævnte som den bedste, hvis begge er i form. Synes han passer langt bedre ind i Morten Olsens system, end Lars Jacobsen gør, da han er ekspert i at løbe med frem på de rigtige tidspunkter, en egenskab Lars Jacobsen i hvert fald manglede i aftes mod Grækerne.
Synes Kasper Bøgelund alt for ofte går død i kampene. Grunden til at jeg valgte Lars J er hans erfaring fra landsholdet hvor han er spillet bedre ind og får han succes i Everton bliver han matchet langt bedre end Bøgelund.
Ville også foretrække en Leon Andreasen i topform, frem for en Daniel Jensen i topform, da jeg mener at Leon har noget af den fandenivoldskhed, som holdet har manglet siden Graversen stoppede.
Leon A er også en personlig favorit, og han kan helt sikkert bibringe netop aggressivitet som er Daniel Jensens største mangel. Ind i mellem koster det bare holdet og det har vi som dansk landshold ikke råd til. Det skal han lære at tøjle først.
Og ja, så er jeg heller ikke imponeret af Nordstrands hidtidige præstationer på landsholdet, på den offensive midt mener jeg klart, at Krohn-Dehli er at foretrække, frem for Nordstrand, men begge må holdes på bænken, hvis Jon Dahl er i kampform. Skulle vi spille med to angribere, kunne Løvenkrands som sagt være et bud på en makker til Bendtner, ellers kunne Nordstrand vel også komme i spil (igen hvis ikke Jon Dahl er klar), eller måske Jeppe Curth.
Lige nu er Jon Dahl i kampform, klart at foretrække. Igen har han erfaringen, kender landsholdet og i topform er han for sig selv. Netop det med topformen kan jeg dog være i markant tvivl om, men tror skiftet til Feyenoord har været rigtig klogt.
Angrebet er nok pt det sted hvor det ser sortest ud, da Bendtner ikke får overvældende meget spilletid i Arsenal, og Søren Larsen spiller i den 5.bedste række i Frankrig hvis han overhovedet spiller (og så i øvrigt slet ikke skarp ud i aftes). Jeg har min tvivl, om hvorvidt Duncan har mentaliteten til noget på et højere niveau end SAS ligaen, han virker ikke helt professionel nok, men skulle vi komme i bekneb kan det vel komme an på en prøve. Nygård har gjort det godt i Randers, og er da en god mulighed at have, hvis Bendtner skulle være ude af den ene eller anden grund.
Kampen i går, er ikke repræsentativ for Søren Larsen, og tror heller ikke han er typen at sætte ind til sidst i kampe vi ikke SKAL have et mål i for enhver pris, og vi derfor ikke bare losser bolden op i feltet hvor hans hovedstødsstyrke kan komme til gavn. Han er efter min mening den koldeste af alle danske angribere foran kassen, men han er til gengæld begrænset teknisk, og derfor ikke en 100% konkurrent til Bendtner.
Zone 43
Manager
«
Svar #1197:
06 Mar 2009, 20:37 »
http://www.bold.dk/nyt/TV-aftale-kan-koste-jyske-landsholdspladser
Så få dog afskaffet de fandens mandagskampe. De er jo mere til skade end gavn.. Om jeg fatter, at man overhovedet kunne komme med et sådant forslag dengang.
Når det er sagt, så synes jeg, at det vil være tyndt af MO ikke at udtage spillere fra de to klubber, fordi de skal spille mandag. Hvis han da havde i tankerne, at udtage spillere fra de to klubber.
- Daniel Agger.
United-styrer
Gæst
«
Svar #1198:
06 Mar 2009, 20:51 »
Hvorfor man kom med forslaget? Det er udelukkende kommercielle årsager, det giver sig selv, og set fra den vinkel er der jo ræson i mandagskampe.
Om ikke andet har Olsen da fået endnu en undskyldning for at se bort fra AaB-spillerne.
Juller
Landsholdsspiller
«
Svar #1199:
06 Mar 2009, 21:03 »
Synes også det er til grin at spillere fra en klub udelukkende skal frasorteres pga en åndsvag tv-rettighed. Afskaf den mandags kamp. Ingen fordele ved at spille om mandagen!
Sider:
1
...
78
79
[
80
]
81
82
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »