home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1262 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276932 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #585: 26 Aug 2008, 21:02 »

Tror ikke det ville blive noget problem for ham at finde en klub. Så så jeg hellere MO vente med at bruge ham til han var kommet ind i den nye klub, og kommet i form.
Nej, det gør jeg ikke. Men jeg tvivler stærkt på at han er ligeså god som en Thomas Rasmussen, Michael Jakobsen, Christopher Poulsen m.fl.
Og hvis der skal prøves ting af i venskabskampene, hvad gør vi så når vi lige pludselig står foran en kvalifikationskamp? Så er holdet slet ikke kørt sammen. Næ, jeg mener vi skal få sat holdet sammen, finde den rigtige spillestil m.m i venskabskampene, og så levere storspil i kvalifikationskampe ne, i stedet for først at få spillet dem sammen i kvalifikationskampe ne. Alt for risikabelt efter min mening.

Hvem siger da, at de ikke går ud og spiller storspil, i kvalifikationskampe ne?  Wink

Hvad Lars Jacobsen angår, så havde han måske nok fundet en klub alligevel, men det er ikke så længe siden, at det pegede på, at han måtte vende hjem til FCK og SAS-ligaen, og hvis jeg kender mini Drillo ret, så ville det ikke være usandsynligt, at Pospech fik flere kampe end Lars Jacobsen... Og eftersom Everton først henvendte sig efter landskampen, så har den jo nok spillet ind, og Premier League er da alt andet lige bedre end SAS ligaen, nu må vi så se om han får spilletid.

Og så er det egentlig sjovt nok, at folk forlanger at Morten Olsen udtager de bedste spillere, men at de ikke vil give ham lov til at eksperimentere med hvem der rent faktisk er den bedste, når de spiller ubetydende kampe  Wink

BenMusalho
Gæst

« Svar #586: 26 Aug 2008, 21:18 »

Hvem siger da, at de ikke går ud og spiller storspil, i kvalifikationskampe ne?  Wink

Hvad Lars Jacobsen angår, så havde han måske nok fundet en klub alligevel, men det er ikke så længe siden, at det pegede på, at han måtte vende hjem til FCK og SAS-ligaen, og hvis jeg kender mini Drillo ret, så ville det ikke være usandsynligt, at Pospech fik flere kampe end Lars Jacobsen... Og eftersom Everton først henvendte sig efter landskampen, så har den jo nok spillet ind, og Premier League er da alt andet lige bedre end SAS ligaen, nu må vi så se om han får spilletid.

Og så er det egentlig sjovt nok, at folk forlanger at Morten Olsen udtager de bedste spillere, men at de ikke vil give ham lov til at eksperimentere med hvem der rent faktisk er den bedste, når de spiller ubetydende kampe  Wink
Jeg tvivler på at et halvt sammenspillet hold leverer bedre spil, end et hold der har spillet sammen i rigtig mange kampe. Wink

Ja, Pospech havde nok fået flere kampe hvis han var vendt tilbage. Men nu må vi jo se om han får spilletid i Everton. Synes ikke selv han er god nok til at spille for dem, men det kan jo være han beviser at han er.

Som sagt, vil jeg aldrig være i tvivl om at Michael Jakobsen eller Thomas Rasmussen er bedre end Silberbauer på venstrebacken. Men MO har jo et eller andet imod TR, så han kommer jo ikke til at spille.. Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #587: 26 Aug 2008, 22:20 »

Jeg tvivler på at et halvt sammenspillet hold leverer bedre spil, end et hold der har spillet sammen i rigtig mange kampe. Wink

Ja, Pospech havde nok fået flere kampe hvis han var vendt tilbage. Men nu må vi jo se om han får spilletid i Everton. Synes ikke selv han er god nok til at spille for dem, men det kan jo være han beviser at han er.

Som sagt, vil jeg aldrig være i tvivl om at Michael Jakobsen eller Thomas Rasmussen er bedre end Silberbauer på venstrebacken. Men MO har jo et eller andet imod TR, så han kommer jo ikke til at spille.. Wink

Thomas Rasmussen har jo tidligere vist, at landsholdet i hvert fald ikke er førsteprioritet, mon ikke det kan have noget at gøre med at han ikke kommer med... I øvrigt halter han defensivt som back, men ok, det må man vel formode at Silberbauer også gør, men igen, han har så, mig bekendt, aldrig åbenlyst vist, at landsholdet ikke er noget han prioriterer særligt højt.

Hvad Michael Jakobsen angår, så er jeg sådan set enig, dog med den lille note, at han så måske mangler lidt i de offensive raids, som jo egentlig er med til at give os nogle giftige offensive overtal, så måske er det derfor Morten Olsen tøver med at udtage ham til venstrebacken. Ret beset er han jo også bedst centralt.

-KNM-
Manager

« Svar #588: 26 Aug 2008, 22:24 »

Nej, TR har vist at LIGAlandsholdet ikke var hans førsteprioritet.

Og lad os da vedtage at TR ikke halter så meget i defensiven som Silberbauer?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #589: 26 Aug 2008, 22:33 »

Nej, TR har vist at LIGAlandsholdet ikke var hans førsteprioritet.

Og lad os da vedtage at TR ikke halter så meget i defensiven som Silberbauer?

Tjae, uanset så har han sat individet over holdet, og den går bare ikke i Morten Olsens bog, det var blandt andet også det jeg nævnte, da JKJ sammenlignede landsholdets "problemer" med Reals for år tilbage. Morten Olsen tolererer ikke primadonnanøkker, og sådanne viste Thomas Rasmussen.

Og som sagt, der har vel været et eller andet Morten Olsen godt lige ville have afprøvet med Silberbauer på den back, og man skal også huske, at han altså spillede der i en hel halvleg, hvor vi havde pænt styr på de nyslåede Europamestre, så helt åben har motorvejen vel ikke været ude på den venstreback.

United-styrer
Gæst

« Svar #590: 26 Aug 2008, 22:36 »

Thomas Rasmussen har jo tidligere vist, at landsholdet i hvert fald ikke er førsteprioritet, mon ikke det kan have noget at gøre med at han ikke kommer med...

I så fald er Morten Olsen da svær at tage seriøst, eftersom TR jo netop er blevet udtaget flere gange. Skulle Olsen pludselig have glemt, at han bærer nag, mens han nu er kommet i tanke om det igen?

Desuden var Thomas Rasmussens brøde altså til at overse. En uanselig, lille ligalandsholdskamp er, hvad han fravælger. Skal man være i kulden i flere år pga. det?

MrTennis
Gæst

« Svar #591: 26 Aug 2008, 22:37 »

Nu har jeg ikke læst tråden, men ahr et godt råd: Fyr Morten Olsen...

-KNM-
Manager

« Svar #592: 26 Aug 2008, 22:39 »

Det er jo heelt galt at sige at han vælger individet over holdet?

Han gjorde det netop for at hjælpe BIF. Det er da, så vidt jeg ved, et hold?

Og så var Silberbauers forsvarsspil generelt klodset. Behøver man nævne straffesparket, der heldigvis ikke blev dømt? Dog gjorde han det bedre end Nicklas Jensen plejer at gøre.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #593: 26 Aug 2008, 22:46 »

Så er Morten Olsen da svær at tage seriøst, eftersom TR jo netop er blevet udtaget flere gange. Skulle Olsen pludselig have glemt, at han bærer nag, mens han nu er kommet i tanke om det igen?

Desuden var Thomas Rasmussens brøde altså til at overse. En uanselig, lille ligalandsholdskamp er, hvad han fravælger. Skal man være i kulden i flere år pga. det?

Tjae, jeg synes egentlig det er fair nok at sætte primadonnaer af holdet, hvis ikke de vil rette sig ind. Jeg er egentlig ligeglad med hvor ubetydelig kampen han meldte afbud til var, han følte sig åbenbart hævet over holdet, og så synes jeg egentlig det er fair nok at sætte ham af, for kan man så alligevel regne med ham næste gang?

Jeg ved ikke hvorfor Morten Olsen lukkede ham ind igen, og derefter satte ham af igen, han har vel tilgivet ham, og givet ham en chance til, hvor han så ikke har været tilfreds med det han har set, hvad ved jeg. Jeg ville da også gerne se Mtiliga få chancen på venstrebacken, men jeg har altså også tillid til at Morten Olsen ved bedre end jeg, hvem der er bedst på pladsen (og nej, at han har forsøgt sig med Silberbauer på backen i en ubetydelig venskabskamp er ikke ensbetydende med at han mener, at han er den bedste på pladsen, det kan jo bare nogle gange være rart nok at se hvor en spiller kan begå sig på banen).

vesperGT
Manager

« Svar #594: 26 Aug 2008, 22:49 »

For mig kommer landsholdet ingen vegne, så længe MO stadig er ved roret...... Ind med en Michael Laudrup eller en udlænding, der kan sortere de fallerede spillere fra, og kan se det danske talent rundt omkring i landet og Europa, så vi kan komme til slutrunder igen Thumbs Up

plutonium
Manager

« Svar #595: 26 Aug 2008, 23:01 »

Laudrup, Wieghorst og Kent Nielsen har altid været mine favoritter til at overtage landsholdet. Laudrup har hvad der skal til, og er tilmed klubløs. Så han kan måske overtage midlertidigt (til VM, og så tilbage på klubplan, hvis han helst vil det). Wieghorst er en ung super talentfuld træner, der får det maksimale ud af ungdommen, så han kunne være fed at få ind, fordi han kunne være med til at sikre et stærkt landshold 5-10 år ude i fremtiden, når talenterne er udviklet. Kent Nielsen er i mine øjne en fantastisk træner, da han formår at ændre sin taktik efter hvilke spillere han har til rådighed. Han sidder ikke fast i en eller anden bestemt taktik. Han kunne sikre, at Danmark ikke er så pokkers nemme at læse som vi nu engang er... Men han er jo lige skiftet til Brøndby (til vinter) så han er jo langt fra mulig..

Mit bedste bud er Laudrup eller Wieghorst (de (FCN) har jo Hjulmand som assistent-træner, og han kunne nok godt overtage for Wieghorst, der så blev landstræner)

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

kfuglsang
Førsteholdsspiller

« Svar #596: 26 Aug 2008, 23:11 »

Har i hørt at den 8-dobbelte Le Mans-vinder Tom Kristensen skal hjælpe landsholdet frem mod de forestående 2 VM-Kvalkampe?...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #597: 26 Aug 2008, 23:14 »

For mig kommer landsholdet ingen vegne, så længe MO stadig er ved roret...... Ind med en Michael Laudrup eller en udlænding, der kan sortere de fallerede spillere fra, og kan se det danske talent rundt omkring i landet og Europa, så vi kan komme til slutrunder igen Thumbs Up

Hehe, Michael Laudrup er en dårlig version af Morten Olsen, hans filosofi er den samme og hans stædighed hvad systemet angår endnu større, han har bare ikke Morten Olsens evner til at føre sine ideer ud i livet. Lidt af det samme kan vel siges om Wieghorst, selvom jeg måske godt kunne forestille mig, at han ville gøre det bedre end Laudrup, men slet ikke bedre end Morten Olsen, og igen, filosofien er den samme, så der vil ikke gå lang tid, før kritikerne igen begynder at synge deres klagesang. Kent Nielsen er helt klart et bedre bud på en fremtidig landstræner end både Michael Laudrup og Morten Wieghorst, men lad ham nu lige bevise noget på et højere plan før vi udråber ham til ny landstræner.

Og en udlænding der er bedre end Morten Olsen tvivler jeg på at DBU vil betale for (hvis en sådan overhovedet er realistisk at lokke til det Danske landshold). Det kan da i øvrigt ikke være helt tilfældigt, at flere store klubber gennem de seneste år, har forsøgt at lokke Morten Olsen til, han er altså slet ikke så dårlig, det er spillerne han har til sin rådighed, der er problemet. Der er vel heller ikke nogen, der forventer, at Døllefjelde-Musse ville kunne spille lige op med topholdene i SAS ligaen? man må altså sætte forventningerne på et realistisk niveau, og nej, det er ikke realistisk at forvente at Danmark med det spillermateriale vi har til rådighed, kan spille lige op med Spanien, hvilket vi alligevel gjorde i en hel halvleg.

tturbo1
Manager

« Svar #598: 26 Aug 2008, 23:51 »

Er fuldstændig enig med dig Daniel.
Vi må bare erkende, at vi ikke har bedre spillermateriale til landsholdet p.t.
Og så kan du udpege hvem som helst til landstræner uden at vi kommer ret meget videre.
Syntes problemet med de danske spiller er, at de har alt for tralvt med at komme udenlands. De kigger for meget på det økonomiske fremfor det sportslige. Og 8 ud af 10 vender hjem igen efter at have floppet.
Ud af til virker de tit som nogen tøsedrenge når de rejser udenlands (og nogen gange også her hjemme). Så snart de ikke har været på hold et par uger piver de, og så vil de sælges!!! Som f.eks. Mikkel Thygesen og Lars Jacobsen.
Men også en knægt som Jonas Troest piver fordi han ikke får spilletid. I stedet for at lære af Helveg som er en af de mest rutinerede vi har i SAS ligaen. Og så må man sku slås det år indtil Helveg vel endelig går på pension.

-KNM-
Manager

« Svar #599: 27 Aug 2008, 00:56 »

Er uenig i, at spillermaterialet ikke er til mere.

Lars Jacobsen ser ud til at være begyndt at spille godt. Og hvis Thomas Rasmussen holder sit niveau, så ser backsne fornuftige ud.
Midterforsvaret har ikke været bedre i lang tid og det samme med den defensive midtbane. Daniel Jensen, Christian Poulsen og Leon A samt diverse SASligaspillere gør den ganske stærk.

På den offensive midt ser det også pænt ud. Det ser ikke ud til at vi kommer af med Rommedahl, men han gør det egentlig også OK for tiden. Og med Jon Dahl og Kalle på de to andre pladser er det også et pænt Europæisk niveau vi kan diske op med her.

I angrebet må Nicklas Bendter snart være selvskrevet. Selv om han ikke er en verdensklassespille r endnu, så rammerhan oftere og oftere dagen. Og med indhoppere som Søren Larsen og JonD, der kan rykkes frem, behøver han ikke gøre det hver gang.

Alt i alt synes jeg vi har et hold i pæn Europaklasse. Christian Poulsen, Daniel Agger og Martin Laursen må være bedre en den gennemsnitlige topspiller i Europa, mens Thomas R er dårligere.

At danske spillere piver er jeg imidlertid ikke uenig i. De må lære at arbejde for det. Men jeg har egentlig respekt for Thygesen. Han får at vide, at han ikke er aktuel på holdet og vælger så ikke at spilde mere tid, men rejse hjem og blive bedre.

Jeg tror helt klart på at en udenlandsk træner ville kunne hjælpe Danmark. Desværre bør det nok være en træner, der ikke spiller så optimistisk fodbold som MO prøver på. Så længe vi ikke har et materiale, der er bedre end det vi har, så må det flotte fodbold komme i anden række.

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010