Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1225 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
193
194
[
195
]
196
197
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 276272 gange)
Meulensteen
Ynglingespiller
Sv: Det Danske Landshold
«
Svar #2910:
11 Jun 2013, 22:28 »
Hold nu fast man, hvor er det dårligt. Jeg så kampen fra 60. minut, og det var først efter kampen jeg indså, at Christian Eriksen var inde. Pinligt Danmark.
Lålålålålååååå
Vi har den bedste midtban' i DK'ååååå
Vi har Michael Krohn-Dehli, Samuel Holmén, Farnerud og Jan K'åååå
Njaourinho
Landsholdsspiller
«
Svar #2911:
11 Jun 2013, 22:32 »
Træneren er sgu det mindste problem.
plutonium
Manager
«
Svar #2912:
11 Jun 2013, 22:36 »
Citat af: Zone 43 11 Jun 2013, 22:28
Holdningen ændres næppe omkring Olsen, og det bør den heller ikke. Han skal bare ud af vagten med det samme. Vi skal have en ny mand ind, der kan få udnyttet den store talentmasse vi har på vej fremad, og også forny spillestilen, så vi ikke hænger fast i MO's spil, der uddødede for 5-8 år tilbage. Med få undtagelser har der ikke været meget juble af siden exiten efter EM'04, groft sagt.
Kampen i dag er den berømte dråbe i glasset.
Nu er jeg ikke tilhænger af at én kamp skal afgøre sådan noget, men når jeg tænker tilbage, så er det vel Danmark - Sverige og Danmark - Ungarn tilbage da vi spillede mod dem i 2011 (kan det passe?) hvor vi sidst har spillet to rimelig gode kampe i træk.
Stabiliteten er uhyggelig lav hos MOs tropper, og jeg mener ikke at det er fordi spillerne er for dårlige. Jeg mener det er fordi vi insisterer på at spille noget fodbold vi ikke egner os til. Den type fodbold MO gerne vil spille kan ikke udnytte Rommedahl ordentligt. Eller Eriksen. Eller Cornelius. Eller vores backs. De spillere vi har lægger op til rimelig hurtig fodbold med masser af dybdeløb og dynamik. Vi skal IKKE spille bolden langsomt rundt mellem alle 6 angribende spillere. Det går ganske enkelt for langsomt. Det har vi ikke et hold til at håndtere. Jeg vil se midtbanen skifte plads hele tiden og fløjene bevæge sig ind i banen og ned af kanten for hele tiden at udfordre. Modstanderen må bare ikke få et sekund til at stille sig til rette.
Dynamik og uro er efter min mening vejen frem med de spillere vi har. Vi kan ikke blive ved med at spille den rundt foran modstanderen eller slå en høj bold ind til én angriber mod to forsvarer. Det holder bare ikke.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #2913:
11 Jun 2013, 22:42 »
Citat af: Zone 43 11 Jun 2013, 22:28
Holdningen ændres næppe omkring Olsen, og det bør den heller ikke. Han skal bare ud af vagten med det samme. Vi skal have en ny mand ind, der kan få udnyttet den store talentmasse vi har på vej fremad, og også forny spillestilen, så vi ikke hænger fast i MO's spil, der uddødede for 5-8 år tilbage. Med få undtagelser har der ikke været meget juble af siden exiten efter EM'04, groft sagt.
Kampen i dag er den berømte dråbe i glasset.
Jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke er sikker. Som jeg sagde var der helt utrolig mange personlige fejl i dag, som gjorde det næsten umuligt for MO at udrette noget. Derudover er jeg også meget i tvivl om hvem der skal tage over og om vedkommende kan gøre det meget bedre med den trup der er til rådighed.
Dog ville jeg meget gerne se Ajax midtbane konstellation på landsholdet for at se om det ville virke - som FC Barcelona også foreslog tidligere i denne tråd. Den vinkel synes jeg kunne være sjov at se og ikke helt umulig at implementere i forhold til den taktik der praktiseres nu.
FC Barcelona
El Cubo
Ynglingespiller
«
Svar #2914:
11 Jun 2013, 23:04 »
Kampen i dag var et nødråb!
Nu må det være nok, kampen i dag havde været nok til at blive fyret i Palermo (dumt input!). Men nu er det nok, igennem hele kvalifikationen har vi med undtagelse af de to kampe i Tjekkiet og Italien, været ufatteligt ringe, ineffektive og fantasiløse. Ved godt vi taber i Italien, men altså det er det eneste på "papiret" bedre hold end Danmark i gruppen.
Kampen i dag, alt som skal siges er enligt sagt, defensivt hullet og usikkert forsvar forsvar, de kreative spillere fejler på deres område og man kunne blive ved. Men det værste for mig er Michael Krohn-Dehli, synes han er for arrogant. Han viser ingen vildskab eller synlig gejst, han løber og kigger på sin direkte modstander. Vor herre bevares han er ikke den største eller stærkeste spiller, men han kan i det mindste udstråle at han vil det.
Cornelius var ikke gearet til det i dag, han kigger på bolden med flade fødder, og han får næsten ingen bolde taget til sig i første halveg, det blev lidt bedre i anden halveg.
Det må være nu at udskiftningen skal ske, DBU har hele sommeren til at få tingene afklaret, og så kan man bruge de sidste kampe og samlinger til at indstudere en evt. ny spillestil under en anden trænere, hvis man at dømme udfra ren fornuft indser at VM i 2014 er tabt for DKs vedkomne.
Samtidigt vil jeg lige høre, hvordan folk har det med at Rommedahl (hvis ikke han takker af nu) formentligt ender med at blive den mest spillende landsholdspiller over Peter Schmeichel?
Rommedahl som har været udskældt i forbindelse med næsten samtlige landskampe de seneste 5 år, med undtagelse af Slutrunden i Sydafrika
plutonium
Manager
«
Svar #2915:
11 Jun 2013, 23:08 »
Citat af: El Cubo 11 Jun 2013, 23:04
Samtidigt vil jeg lige høre, hvordan folk har det med at Rommedahl (hvis ikke han takker af nu) formentligt ender med at blive den mest spillende landsholdspiller over Peter Schmeichel?
Rommedahl som har været udskældt i forbindelse med næsten samtlige landskampe de seneste 5 år, med undtagelse af Slutrunden i Sydafrika
Jeg begræder den dag det sker. For den kommer desværre nok. Jeg mener jo at det bør være en landsholdslegende, der har rekorden for flest kampe. Det er Schmeichel. Rommedahl har været en (set over hele hans karriere på landsholdet fra start til slut) været en god, men stadig på det jævne, landsholdspiller. Jeg mener det er en katastrofe, at han skal være den mest brugte spiller på det danske landshold. Intet mindre end en katastrofe.
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #2916:
11 Jun 2013, 23:11 »
Citat af: plutonium 11 Jun 2013, 23:08
Jeg mener det er en katastrofe, at han skal være den mest brugte spiller på det danske landshold. Intet mindre end en katastrofe.
Hold da op jeg er uenig. Mener ikke man kan have skudt meget mere ved siden af end det.
FC Barcelona
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
«
Svar #2917:
11 Jun 2013, 23:22 »
Citat af: Præsidenten 11 Jun 2013, 23:11
Hold da op jeg er uenig. Mener ikke man kan have skudt meget mere ved siden af end det.
Det der må du næsten uddybe lidt...
Svartovich
Gæst
«
Svar #2918:
11 Jun 2013, 23:22 »
Citat af: Præsidenten 11 Jun 2013, 23:11
Jeg er modsat dig fuldkommen enig med plutonium, udover jeg mener han kun i få perioder har været jævn, synes oftest han har været langt under. Dog ikke så slem som Simon Poulsen har været på det sidste imo.
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #2919:
11 Jun 2013, 23:39 »
Citat af: Sir Jeppe 11 Jun 2013, 23:22
Det der må du næsten uddybe lidt...
Ja det har du ret i, det må jeg næsten.
Han skaber generelt mange muligheder grundet sin hurtighed - både til sig selv og sine medspillere. Hvis vi starter med ham selv må vi desværre konkludere at teknikken ikke altid følger med, men det at han brænder så mange chancer viser altså også at han skaber en del selv. De løb han derudover generelt tager er med til at skabe en god dynamik og få modstanderens forsvar trukket ud og giver derfor plads til sine medspillere. Man skal huske betydningen af rutine og erfaring. Det bliver alt for ustabilt hvis man ikke holder en kerne af spillere men konstant skifter ud.
Tager vi også et kort kig på statistikken, som jeg godt ved ikke siger alt, så følger Rommedahl altså rigtig godt med. Siden 2010 er Rommedahl den landsholdspiller der har lavet flest assist og næst efter Bendtner flest mål, sammen med Krohn-Dehli - såfremt den kilde jeg har er rigtig.
Dette er ikke nogen dybdegående analyse af ham, men jeg synes i hvert fald klart at det er nok til at mane enhver talen om 'katastrofe' til jorden med det samme. Synes jeg simpelthen bare ikke han har fortjent at blive kaldt.
FC Barcelona
plutonium
Manager
«
Svar #2920:
11 Jun 2013, 23:56 »
1) erfaring... vi har en FIN stamme af spillere, der har været med i mange år efterhånden. Måske har de ikke spillet 50-60 kampe, men de har været med i så mange år, at de i forbindelse med truppen kan kaldes rutinerede spillere.
Derudover vil jeg mene, at erfaring kun kan bruges til noget, hvis du udnytter det. Rommedahl er ikke kløgtigere end sin direkte modstander. Han er hurtigere, måske, men han er ikke en snu ræv, der kan fange en urutineret spiller på det forkerte ben. Erfaring skulle gerne gøre, at de andre spillere kan læne sig op ad ham i svære tider, og der synes jeg på ingen måde at han udstråler autoritet på banen.
2) Statistik.. Rommedahl spiller som en af vores 3 frontløbere. Han SKAL score mål. Det er ikke noget under, at han, Bendtner og Krohn-Dehli scorer mange mål. Det er deres fornemmeste opgave i en 4-3-3! Bare tag FCK i denne sæson. Mener det er lidt over halvdelen af deres mål der er scoret af to spillere. På samme måde skulle mindst halvdelen da gerne være scoret af de tre offensive spillere i vores formation! Den statistik gør ikke Rommedahl til en starter i min bog.
3) du fanger ikke min anke. Han har været en fin spiller set over 12-13 år, eller hvor længe han nu har været med. Men vil du virkelig forsvare, at han er en legende på det danske landshold? Er han en af de der all-time greats, som man vil huske som en profil på det danske landshold om 50 år? Han er da på ingen måde en Elkjær, Agger, Sand, Laudrup, Schmeichel eller Morten Olsen (da han var aktiv) i min optik. Han er en Grønkjær, Daniel/Niclas Jensen eller Kahlenberg. En spiller der har gjort det FINT, men på ingen måde været en spiller, der går over i historiebøgerne for at have været en sand profil på det danske landshold.
Det er selvfølgelig min mening, og jeg er ikke i tvivl om at der vil være folk der protesterer over mine opremsninger af spillere, men det skal I så have lov til.
Camus
Gæst
«
Svar #2921:
12 Jun 2013, 00:23 »
Citat af: plutonium 11 Jun 2013, 23:56
Han er en Daniel Jensen eller Kahlenberg.
Jeg kan egentlig bedre lide Kahlenberg og Daniel Jensen end Rommedahl, men det er stadig fuldstændig urimeligt at sammenligne deres bidrag med Rommedahls, trods alt..
Det får dit indlæg til at fremstå meget farvet, og ødelægger på sin vis, nogle af de mere rimelige pointer du kommer med..
«
Seneste Redigering: 12 Jun 2013, 00:29 af Camus
»
Rottenburg
Førsteholdsspiller
«
Svar #2922:
12 Jun 2013, 00:57 »
Citat af: Camus 12 Jun 2013, 00:23
Jeg kan egentlig bedre lide Kahlenberg og Daniel Jensen end Rommedahl, men det er stadig fuldstændig urimeligt at sammenligne deres bidrag med Rommedahls, trods alt..
Det får dit indlæg til at fremstå meget farvet, og ødelægger på sin vis, nogle af de mere rimelige pointer du kommer med..
Der er jeg også enig!
Rommedahl er ikk en dag over at være legende!
Han er en "standard/dagligdags" spiller på landsholdet hvor de andre som ovennævnte, Elkjær, Agger, Sand, Laudrup, Schmeichel osv er legender!
Danmark har været et land i mange år som alle andre landshold elskede at spille mod, men fuck hvor Armenien må have grinet og haft det fedt hele vejen fra Parken til Armenien efter at have vundet 4-0 over DK og røvhule os på det groveste!
Jeg ser en udvej!
1. Morten Olsen smutter eller blir fyret!
2. Rommedahl, Simon Poulsen osv "rimelige" spillere tager sig sammen eller også smutter!
3. At vi ser spillere som Fischer, Vibe, Kusk, Wass, K. Schmeichel osv på banen istedet for det gammelmands bold fra 1982.
4. Vi tænker fremadrettet og ikk "BIF" måden at tænke fortid!!! FREMAD FORHELVED DA DBU!!!
/Rottenburg
Strandby
Landsholdsspiller
«
Svar #2923:
12 Jun 2013, 06:54 »
havde personligt håbet på Thomas Frank skulle overtage for Olsen når det var tid.
Ærgeligt for landsholdet han valgte BIF ( pisse godt for BIF )
men hvis vi skal se i fremtiden for landsholdet havde han nok været oplagt, nu hvor han har/havde stor succes for U19.
Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.
To dare is to do.
COYS <3
Magn
Landsholdsspiller
«
Svar #2924:
12 Jun 2013, 07:27 »
Jeg tror næsten alle mener, det må være på tide, Morten Olsen træder tilbage.
Men hvem skal være vores nye landstræner. Skal Morten Wieghorst stoppe i Swansea for at blive landstræner, eller skal Kasper Hjulmand blive landstræner. Andre muligheder kunne være Troels Bech, Ståle Solbakken eller et andet udenlandsk navn. Jeg har svært ved at se, hvem der ellers er af danskere. Michael Laudrup er der jo selvfølgelig, men han bliver nok i Swansea.
Hvem vil have som ny landstræner?
Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.
Sider:
1
...
193
194
[
195
]
196
197
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »