home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 697 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 143298 gange)
KF
Landsholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #300: 16 Jan 2009, 16:47 »

Det siger jo sig selv, at du faar noget ud af, at lave noget i forhold til, hvis du ikke laver noget. Det optimale er dog at sammensaette et program - enten i samraad med en traener, og ellers findes der diverse begynderprogrammer paa nettet. En traener vil dog nok vaere noedvendig anyway, da han skal sikre, at du udfoerer oevelserne korrekt.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #301: 16 Jan 2009, 17:18 »

Jharn:

Du kan sagtens få en masse ud af at bruge maskiner - det handler mere om at du får sammensat et program, hvor du får trænet de forskellige muskelgrupper - derfor er det lidt en dårlig ide bare at træne lidt forskelligt..

Hvor gammel er du, for det vil helt klart være en hjælp at vide det, inden jeg anbefaler en eller en anden form for træning...

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #302: 16 Jan 2009, 17:23 »

Jharn:

Du kan sagtens få en masse ud af at bruge maskiner - det handler mere om at du får sammensat et program, hvor du får trænet de forskellige muskelgrupper - derfor er det lidt en dårlig ide bare at træne lidt forskelligt..

Hvor gammel er du, for det vil helt klart være en hjælp at vide det, inden jeg anbefaler en eller en anden form for træning...

Bliver 17 her til foråret. Og som en lille ekstrainformation: Jeg spiller ishockey på et højt plan 3-4 gange om ugen.

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #303: 16 Jan 2009, 17:41 »

Bliver 17 her til foråret. Og som en lille ekstrainformation: Jeg spiller ishockey på et højt plan 3-4 gange om ugen.

Ok...

Dvs. du er 16 år. Oftest så ser man at en gut på din alder kommer i det, man kalder for en "eksplosiv vækst-periode" - dvs, at kroppen vokser på alle mulige måder - dette er dog meget knogler og ledstruktur, men knap så meget muskler - derfor oplever en del, at de bliver ranglede, og har lidt sværere ved at styre deres krop. Derudover gælder der, at det næsten er umuligt at få større muskler i denne periode.

For dit vedkommende, så gælder det med, at styre kroppen formentlig ikke, når du spiller ishockey på højt plan - det er bare mere generelt. Det med musklerne holder dog stadigvæk. Kroppen kan ikke uden videre sørge for både muskler og knogler. Det betyder dog ikke, at du ikke godt kan blive stærkere samtidig med, at du oplever at dine muskler måske ikke bliver større...men det er begrænset, hvor meget styrke-træning vil ændre på selve udseendet. Nok nærmere styrken i dine muskler det har betydning for.

SAmtidig er der grund til at være forsigtig, når du dyrker så meget sport. Ledskader og træthedsbrud kan jo godt forekomme, hvis du er ALT for aktiv. Jeg ser dog ikke noget problem i, at du er fysisk aktiv ved siden af din træning, men jeg vil anbefale træning med din egen krop som eneste ekstra vægt. Ellers risikerer du at træningen kan skade mere end den gavner. Dvs. at du kan træne med armbøjninger, armstrækninger, mavebøjninger, rygstræk osv...der er masser af muligheder, som absolut gavner!

Hvis du derimod insisterer på at ville træne med ekstra vægt, så jeg foreslå at du træner løseligt efter denne plan:

1.træningsdag:
- Træn biceps, rygmuskulatur, skulder, baglår og lægmuskel.
- Grunden til at du tager biceps sammen med "bagsiden" af kroppen er, at de muskler er bundet sammen i de øvelser du laver.
- Start med at træne rygmusklerne. find maskiner der tager de store muskler først, og bevæg dig så over i de mindre grupper, så over i skuldrene, og slut af med øvelser, som isolerer biceps. Tag derefter ben-øvelserne som afslutning.

2.træningsdag:
- træn triceps, bryst, mave, lår muskler
- samme princip er der her.
- Start med at træne benene denne gang, og derefter bryst, og til sidst triceps.

Derefter tager du dag 1 igen, efterfulgt af dag to. PÅ denne måde kan du selv bestemme om du vil træne to eller fire gange i løbet af en uge.

Samtidig skal du sørge for at mindst lave 2 øvelser til hver muskelgruppe. Altså to øvelser til øverste rygmuskler for eksempel.

Jeg foreslår, at du gør således, at du starter sådan her:

Opvarmning: 1 sæt a 10 gentagelser med lavere vægt end maks. (eks. 40% af maksimal ydelse)
Øvelse: 2-3 sæt af 6-8 gentagelser med maks vægt (altså 100%)
evt.nedvarmning: 1 sæt af 10 gentagelser med lavere vægt end maks.

Sådan kan du gøre med alle øvelserne - bare husk ,at hvis du kan tage mere end 8 på maks i en øvelse, så har du for lidt vægt, og kan du tage 5 eller mindre, så har du for meget vægt på. Derudover skal du holde lidt pause mellem sæt og øvelser, så du kan yde det maksimale igen bagefter. Restitution er meget vigtigt i muskelopbygning.

Hvis du har flere spørgsmål eller andet jeg kan hjælpe med, så spørg mig endlig på MSN. Den står på min profil...

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #304: 16 Jan 2009, 17:48 »

Det er kun bagskulder han skal træne første dag. Mens for skulder skal trænes sammen med bryst. Smiley

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Gosser
Manager

« Svar #305: 16 Jan 2009, 17:54 »

Jeg har læst en del på forskellige fitnesssider, og de er meget skeptiske overfor maskiner. De skriver nærmest, at man ingenting får ud af dem.

Nå, det var ved brugen af maskiner problematikken skulle findes Smiley Både baseret på egne erfaringer og hvad jeg generelt har hørt og læst, så er det bedst at lave øvelserne med håndvægte, stang, kabler osv., i stedet for maskiner.

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #306: 16 Jan 2009, 18:04 »

Nå, det var ved brugen af maskiner problematikken skulle findes Smiley Både baseret på egne erfaringer og hvad jeg generelt har hørt og læst, så er det bedst at lave øvelserne med håndvægte, stang, kabler osv., i stedet for maskiner.

Hvorfor egentlig? Så stor kan foreskellen da heller ikke være?  Huh

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #307: 16 Jan 2009, 18:23 »

Det er kun bagskulder han skal træne første dag. Mens for skulder skal trænes sammen med bryst. Smiley

Ja selvfølgelig...det er sandt - men ofte vil skulderen også blive trænet med de store muskelgrupper ved flere øvelser...min skulder har det i hvert fald mere end fint Peace og jeg træner den stort set kun sammen med de store muskelgruppe-øvelser...

FC-Sjælland
Førsteholdsspiller

« Svar #308: 18 Jan 2009, 13:33 »

Hej alle.
Jeg er en dreng på 13.
Jeg spiller fodbold på Brøndby 1.
Jeg vejer 50 kg og er 170 høj. Jeg vil meget meget gerne blive hurtigere på de første 10-20 meter og hoppe højere.
Jeg ville høre om ankelvægte kunne bruges i min alder og hvilken vægt de skulle være på.
Håber på svar hurtigst muligt.
I må meget gerne have en viden om det.
På forhånd tak.

Alle snakker om C.Ronaldo, Messi, Kaka osv.
Men om 10 år er alle de glemt og jeg er fremme Opstemt
GLEM DEM!

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #309: 18 Jan 2009, 15:38 »

Hej alle.
Jeg er en dreng på 13.
Jeg spiller fodbold på Brøndby 1.
Jeg vejer 50 kg og er 170 høj. Jeg vil meget meget gerne blive hurtigere på de første 10-20 meter og hoppe højere.
Jeg ville høre om ankelvægte kunne bruges i min alder og hvilken vægt de skulle være på.
Håber på svar hurtigst muligt.
I må meget gerne have en viden om det.
På forhånd tak.
Hvis du spiller i Brøndby, så har du også en træner, som kender til det. Så jeg vil råde dig til at spørge din træner, eller gå op til Junior og spørge deres træner, de var ihvertfald gode til at vejlede mig, da jeg spillede der (næsten 1 år siden) Opstemt

FC-Sjælland
Førsteholdsspiller

« Svar #310: 18 Jan 2009, 17:00 »

Hvis du spiller i Brøndby, så har du også en træner, som kender til det. Så jeg vil råde dig til at spørge din træner, eller gå op til Junior og spørge deres træner, de var ihvertfald gode til at vejlede mig, da jeg spillede der (næsten 1 år siden) Opstemt
Har snakket med dem begge og de ved ikke helt om det er godt.

Alle snakker om C.Ronaldo, Messi, Kaka osv.
Men om 10 år er alle de glemt og jeg er fremme Opstemt
GLEM DEM!

NisseQl
Ynglingespiller

« Svar #311: 18 Jan 2009, 21:11 »

Jeg har læst en del på forskellige fitnesssider, og de er meget skeptiske overfor maskiner. De skriver nærmest, at man ingenting får ud af dem.

Maskiner er gode til at starte op med , i og med det dine muskler bliver vant til at arbejde med vægt . efter 2 ugers tid kan du så gå over til frivægte .

Maskiner bliver frarådet af mange da du i en maskine gør at ens bevægelsesmønster bliver meget fastlåst. Men det er en god idé at starte op med maskine .

Men som sagt efter 2 uger på maskine ville jeg råde dig til at opsøge en instruktør og få ham til at vise dig nogle øvelser, og derefter kan du selv sammensætte et to-split program - som betyder man deler træning til alle kroppens muskler ud over 2 dage.

Dette kunne være som allerede forslået, eller også:

Bryst, Skulder, Tricep
Ben, Ryg, Bicep, Mave

jemil
Landsholdsspiller

« Svar #312: 29 Jan 2009, 09:31 »

Hallo igen :-)

Kan nogen sige mig hvordan man træner hurtighed og acceleration? Det jeg vedd er, at man skal bare løbe så hurtigt man kan 20-30 meter og at man skal altid være 100% klar når man træner spurt.

er det helt forkert, eller er det andet man skal gøre?

19-18!

andersfa123
Gæst

« Svar #313: 29 Jan 2009, 09:34 »

Urlacher
Reserveholdsspiller

« Svar #314: 29 Jan 2009, 15:37 »

Så skal jeg så småt til at igang igen, efter en januar der for mig har været præget af sygdom. Derfor har jeg altså ikke været i stand til at træne.

Så det er vel næsten at starte forfra  Sur

Long Live Spurs!

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010