home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  2 Brugere, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2011
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2011  (Læst 98508 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #465: 23 Jul 2011, 18:07 »

Ja den har virkelig været skabt til ham, og alligevel brokker han sig gang på gang i pressen. Der kunne meget nemt være 2 lange enkel starter næste år.
Bevars den præstation han lavede i går, var rigtig flot. Men i min verden, så er man ikke en fortjent vinder af Tour De France når man på den måde klynker i pressen.
Jeg håber virkelig Evans tager ham i morgen, men jeg tror det bliver tæt. De har begge brugt mange kræfter, men Evans er sej og en rigtig fighter, så det bliver spændende.
Tour de France og to lange enkeltstarter er meget usandsynligt som ruterne har været de sidste mange år. Sidste gang det skete er i 2007. En prolog og lang enkeltstart er nok meget sandsynligt. Men Tour de France med over 100 enkeltstartskilomet er ligger meget langt tilbage. Det er generelt det samme for alle tre Grand Tours, hvor alle løbsplanlæggere går efter at skabe det mest spektakulære løb
.
Andy har gjort det godt. Men for at vinde Tour de France når man er en rytter som ham og især har en taktisk fordel som hans storebror er, så skal man altså spille dem på alle etaper med mål på en bjergtop og ikke fedtspille den i Pyrenæerne som de i den grad gjorde. Også er dårlige dage som den i Gap heller ikke tilladt. Ligesom det ikke er nok bare at imponere på en enkelt etape. Bortset fra Galibier, synes jeg ikke Andy fik i nærheden af nok af de bjergtoppe der var.

Cadel er den fortjente vinder. Han har haft modgang i mange år. I år har han haft et bedre hold, planlagt sin sæson bedre og generelt bare set bedre ud. Ingen decideret dårlige dage, men han har fightet imod et favoritfelt der ikke har kunne enes og to stærke brødre, og den kamp har han vundet med bravur. Det mandfolkearbejde han gjorde alene på Galibier i den direkte duel med Schleck var imponerende og næsten ligeså flot, ligesom han også var meget stærk i går på Alpe d'Huez. Synd han ikke besidder en bedre acceleration, for det gør det sværere at bemærke, at han faktisk ikke lurepasser så meget som han gjorde før i karrieren. Han prøvede jo at komme væk i går fra brødrene. Også beviser etapen i dag, at han faktisk bare er mest komplet. Næsten et minut ned til Contador. Det er meget meget imponerende.

Fantastisk Tour. Den fortjente vinder. Jeg glæder mig til næste år, hvor favoritfeltet forhåbenligt bliver lidt bredere.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #466: 23 Jul 2011, 18:26 »

TILLYKKE Cadel. Jeg under sgu Evans sejren. Han har fandme fightet flot. Schleck-brødrene bliver godt nok sat på plads efter en enkeltstart, hvor Cadel gennemsmadrer dem TOTALT. Andys togt den anden dag var rigtigt flot, men en tour-vinder skal altså kunne køre ned af, og mestre enkeltarten.

Men hvis Andy ikke kan vinde touren i år, hvornår kan han så?

Andy kørte suverænt på en etape i årets TdF... men på trods af at han har det stærkeste hold så var han ikke i stand til at vinde - jeg mener ikke han har de rigtige folk omkring ham og jeg sætter desuden spærgsmåltegn ved om han har den diciplin der skal til for at vinde.

IMO er Cadel Evans en fortjent vinder og hvis Contador ikke havde kørt Giroen så var han også endt foran Andy.

Næste år kan blive Andys år - men det kræver karantæne til Contador og en Evans der ikke topper  Wink

Logged

YNWA

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #467: 23 Jul 2011, 18:27 »

Fair deal, den skal ej glemmes

Så mangler vi bare at fremhæve alt det andet sludder, som du har skrevet.
Logged

SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #468: 23 Jul 2011, 20:10 »

Så mangler vi bare at fremhæve alt det andet sludder, som du har skrevet.

Kom med det, Cadel er en fedtspiller af rang.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #469: 23 Jul 2011, 20:25 »

Kom med det, Cadel er en fedtspiller af rang.
Manden var den eneste der ville noget på Galibier og prøvede flere gange at angribe brødrene på Alpe d'Huez. For år tilbage, ville jeg ikke tøve et sekund med at give dig ret, men i år. No.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #470: 23 Jul 2011, 20:44 »

Kom med det, Cadel er en fedtspiller af rang.

Du er ikke umagen værd. Måske hvis du rent faktisk havde set løbet, kunne vi tage diskussionen.
Logged

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #471: 23 Jul 2011, 20:48 »

Andy S har ikke lavet andet end at sidde på hjul, og pive over bjergene var for høje, maden var for god, og der var for langt ned. Det er ganske flot den ene dag han kunne køre på cykel.

Cadel har kørt klogt det kan man ikke ligefrem sige om Andy.

Og hvor jeg dog håber han igen intet vinder næste år, ham og hans storebror er bare ikke gode nok!
Logged

Tash
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #472: 23 Jul 2011, 21:10 »

Når man ikke udnytter en svækket Contador, samt at man er en mand i overtal i de store bjerge, så fortjener man heller ikke at vinde. Det Schleck gjorde på Galibier var flot, ja, men jeg har lige så stor respekt for Evans' præstation på det bjerg. Han var den eneste mand med benene, og det viste han i den grad. Han har virkelig fortjent denne sejr mere end nogen anden i år.
Logged

bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #473: 23 Jul 2011, 22:38 »

Jeg mener ikke det er Giroens skyld, at Contador ikke vinder. Hvis man tager et kig på holdene har saxo bank bare mindre krudt at skyde med :/
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #474: 23 Jul 2011, 22:44 »

Giro d'Italia har uden tvivl mærket Contador. Contador var i ringe form i 2010 - han var endnu ringere i 2011. Til gengæld var han topmotiveret og toptunet i Giro d'Italia - og her havde han et ringere hold - men alligevel var han en hel del skarpere.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #475: 24 Jul 2011, 01:16 »

Du er ikke umagen værd. Måske hvis du rent faktisk havde set løbet, kunne vi tage diskussionen.
Helt enig. Evans var en af mine personlige favoritter inden - ikke favoritter til at vinde Touren, men en af dem, jeg holdt med. Det er fantastisk. Smiley
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #476: 24 Jul 2011, 01:22 »

Jeg vandt héle 50 kroner på hans samlede sejr. Da det nu ikke skulle blive Sanchez var Cadel min anden personlige favorit.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #477: 24 Jul 2011, 09:52 »

Jeg synes på alle leder og kanter, at Cadel Evans var den rigtige vinder. For mig er han hvad man har snakket om i så mange år, nemlig en sand etapeløbskører, hvor Schleck'erne i langt højere grad blot er bjergryttere. De er langt fra gode nok på enkelstarten, og jeg forstår ikke at de ikke gør mere ved den.

Af hvad jeg ved af, så har Samuel Sanchez heller ikke altid været glad for enkelstarten, men igår kørte han jo fænomenalt. Det samme gjorde Evans, der på den måde sætter al tvivl til side. Stor respekt for det herfra.

Jeg synes gennem hele turen, at Cadel har vist de rigtige ting. Hvor han før var kendt for at sidde på hjul og ikke tage initiativ, samt sidde på et hold uden samarbejde, så viste han i år en fantastisk udvikling. Under holdtidskørslen var han med til at trække (hvor Andy og Franck blot sad på hjul hele vejen), og allerede på den første korte stigning var han med fremme ligesom Contador (men hvor Andy manglede). Han har kæmpet en vis del ud af bukserne.


Hvis man skal nævne tre ryttere jeg synes har gjort mest positivt opmærksom på sig selv i dette års tour, så vil jeg foruden Evans også nævnte Thor Hushovd og Lars Bak. Førstnævnte ville jeg ønske så meget var dansk, for hold da op hvor har han kørt godt. Fænomenal rytter, der tør tage både ansvar og initiativ. En rigtig teamplayer der samtidig har utrolig stor individuel klasse. Fantastisk!

Lars Bak, ja han er vel uden tvivl den bedste dansker. Han har været feltets frontmaskine på næsten samtlige flade etaper, og han har udført opgaven med bravour. Synes klart han er den dansker der har gjort det bedst for sit hold.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #478: 24 Jul 2011, 10:44 »

Jeg mener ikke det er Giroens skyld, at Contador ikke vinder. Hvis man tager et kig på holdene har saxo bank bare mindre krudt at skyde med :/

Nu var det jo ikke fordi at Leopard og BMC var klasser bedre?

De var vel stortset kun til stede på de flade etaper (der gjorde begge mandskaber det så også godt), men ligeså snart det gik en smule opad så var alle pånær kaptajnerne stortset væk.

Og hvor er jeg glad for at endnu en gang at Linus Gerdeman blev skippet af Riis for et par år tilbage. Magen til sølle rytter.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #479: 24 Jul 2011, 11:11 »

Leopards hold var jo klasser bedre. O'Grady kørte virkelig godt opad. Fuglsang var også med i starten på Alpe D' Huez. Jens Voigt sad og trak hele vejen over Tourmalet(mener det var Tourmalet). Maxime Monfort var skylden i at Andy vandt på sit togt via det utrolig store arbejde han gjorde. Cancellara holdte Fränk og Andy fremme hele tiden på de flade og på de kuperet etaper.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010