home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1197 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2011
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2011  (Læst 101000 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Tour De France 2011
« : 24 Jul 2010, 17:58 »

Så er denne udgave af verdens hårdeste cykelløb, ved at nå til enden. Og det har uden tvivl været en af de mest underholdende udgaver af løbet i nyere tid. Først blev der kørt styrtløb ned af bakkerne i Ardennerne. Så blev der vundet sekunder både hist og her på de berygtede brosten. Herefter begyndte Cavendish på ny at vinde etaper i Touren. Så skulle vi være vidner til fire drabelige dage i Alperne, hvor den unge Schleck skulle vise sig at have fundet yderligere styrke i forhold til sidste års udgave af løbet. Efter få dage med fladt terræn var det igen tid for det helt store, Schleck tabte kæden og dermed også trøjen. Da han så skulle tage den tilbage igen, fik han ikke andet end sejren på Tourmalet. Sidst men ikke mindst, så det ud til at han kunne rive trøjen af Contador, men kræfterne holdt ikke, og dermed kan Contador lade sig hylde som samlet vinder i Paris.

Nu er det så tid til et års pause, før touren på ny vil stikke sit klamme ansigt frem, og det er her spørgsmålet trænger sig på. Hvad kan Tour-ledelsen gøre ved ruten til næste år, for at skabe et lige så spektakulært løb som det vi har været vidner til i år?

Jeg har selv et par forslag til hvad der skal være på menuen til næste år, for at vi igen kan sidde på kanten af sofaen helt til det sidste.

1) Jeg kunne godt tænke mig at se en bjergenkeltstart lignende den der var på alpe d´huez for nogle år siden. Det behøver ikke nødvendigvis være på det bjerg det skal foregå, andre muligheder kunne blandt andet være: Col de la Madeleine, Col de la Ramaz, Port de Pailhéres eller Col de Aspin. Tourmalet kunne også være en mulighed, men da bjerget har været på to gange i år, kommer det sandsynligvis ikke med igen til næste år.

2) Holdtidskørsel er også en ting jeg har savnet i årets tour. Det kunne være den ultimative måde at teste, om det er Astana, Saxobank eller et helt tredje hold, der sidder med det bedste sammenhold. Hvis holdtidskørslen skulle komme på programmet, skal det dog være bedre planlagt end sidste år, hvor ruten lagde op til styrt, og usammenhængende kørsel, grundet de meget små veje.

3) Enkeltstart i Paris. Ja hvorfor egentligt ikke? Hvis næste års tour bliver lige så spændende som i år, ville det være et perfekt punktum for et sådan løb. Samtidigt ligger der jo også noget historisk i det, når man ser tilbage på det drabelige opgør mellem LeMond og Fignon tilbage i 1986.

Det er i hvert fald mine bud på ting der kan gøre noget ved næste års løb, spørgsmålet er om i vil se nogle helt andre ting? Jeg vil ihvertfald gerne høre jeres bud Smiley
« Seneste Redigering: 25 Jun 2011, 00:42 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #1: 24 Jul 2010, 18:03 »

Nu er vi jo nået så langt, at det er blevet offentliggjort, at touren næste år starter i Vendee, tæt på Nantes. 1. etape bliver kuperet, minder meget om den Valverde vandt i Plumelec for nogle år siden. På 2. etape vil der være en 23 km lang holdtidskørsel.
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #2: 24 Jul 2010, 18:08 »

Så gerne at bonussekunder blev genindført. Så havde man f.eks. set en kamp om sejren på Tourmalet, da ingen bare kunne tillade sig at give sejren og 8 sekunder væk. Det ville også gøre at der er mere kamp om den gule trøje, hvis den første uge bliver lidt mere almindelig. Tvivler på at de også lægger brosten ind næste år. En anden måde at opnå spænding om den gle trøje i 1.uge kunne være at fjerne prologena la 2008, hvor den gule trøje så var på spil udfra placeringerne i spurten, hvis man ikke som eg skrev ovenover indførte bonussekunder. I 2008 vandt Valverde desværre den 1.etape med et sekund, så han holdt trøjen dagen efter bare ved at blive i feltet, men hvis ikke han havde haft det forspring så var der lige pludselig en kæmpe kamp om den gule. Man kunne måske lave en af de første etaper bakket til sidst, så Cavendish ikke bare per automatik endte med den gule i en uge.

Og som du skriver kunne en holdtidskørsel på ca. den syvende dag være spændende og så en bjergenkelstart på ca 20 km og så en flad til sidst som sædvanlig.
Logged

It's gonna be legendary

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #3: 24 Jul 2010, 18:19 »

Jeg synes, en tur ved Passage du Gois ville være fantastisk. Ligesom i 99

Hvis nogen skulle være i tvivl: http://www.youtube.com/v/T66LLvqgZS4
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #4: 24 Jul 2010, 18:30 »

Jeg synes, en tur ved Passage du Gois ville være fantastisk. Ligesom i 99

Hvis nogen skulle være i tvivl: http://www.youtube.com/v/T66LLvqgZS4

1. etape starter der næste år Wink
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #5: 24 Jul 2010, 18:45 »

Nå for dælen da! Spændende! Ruten er da ellers ikke offentliggjort?

EDIT: Ah..  http://www.letour.fr/2010/TDF/COURSE/us/grand_depart_2011.html

Anede intet om det, meget sjovt tilfælde at de så kommer der i 2011 Smiley
« Seneste Redigering: 24 Jul 2010, 18:52 af Njaourinho » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #6: 24 Jul 2010, 19:12 »

Jeg håber på, at vi ser Alpe d'Huez igen, derudover vil jeg gerne se to flade enkeltstarter (En på 25 og en på 50, hvilket giver 100 enkeltstartskilomet er), også så jeg egentligt også gerne, at man kom med en bjergetape relativt tidligt i løbet, ala Vuelta'en. Det ville krydre løbet én del! Jeg tror på, at de tre store næste år bliver Contador og Schleck selvfølgelig, også er Menchov deres største konkurrent. Touren i år lå ikke fantastisk til ham, men han var bedre i bjergene end før set, og levede op til sin kunnen på enkeltstarten. Starten lyder spændende, selvom jeg aldrig har brudt mig om holdtidskørsler.
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #7: 24 Jul 2010, 20:36 »

En bjergenkeltstart på maks 15 km, ala stigningen op af Tourmalet, så vores kære Andy Schleck havde en change for at lege med, selvom han gjorde det ganske OK i dag.

Og som andre siger, Alpe D'huez!

Men udover det, så ser podiet sådan her ud for mig næste år:
1. Andy Schleck
2. Franck Schleck
3. Van den Broeck

Contador bliver fail næste år Smiley
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #8: 24 Jul 2010, 20:54 »

Lad os se, om du mener det samme, når Andy er væk og Contador er på Bjarnes hold...
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #9: 24 Jul 2010, 20:59 »

Jeg står ved min mening Smiley Andy Schleck er den fremtidige tour vinder..
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #10: 24 Jul 2010, 21:07 »

Så er denne udgave af verdens hårdeste cykelløb, ved at nå til enden. Og det har uden tvivl været en af de mest underholdende udgaver af løbet i nyere tid. Først blev der kørt styrtløb ned af bakkerne i Ardennerne. Så blev der vundet sekunder både hist og her på de berygtede brosten. Herefter begyndte Cavendish på ny at vinde etaper i Touren. Så skulle vi være vidner til fire drabelige dage i Alperne, hvor den unge Schleck skulle vise sig at have fundet yderligere styrke i forhold til sidste års udgave af løbet. Efter få dage med fladt terræn var det igen tid for det helt store, Schleck tabte kæden og dermed også trøjen. Da han så skulle tage den tilbage igen, fik han ikke andet end sejren på Tourmalet. Sidst men ikke mindst, så det ud til at han kunne rive trøjen af Contador, men kræfterne holdt ikke, og dermed kan Contador lade sig hylde som samlet vinder i Paris.

Nu er det så tid til et års pause, før touren på ny vil stikke sit klamme ansigt frem, og det er her spørgsmålet trænger sig på. Hvad kan Tour-ledelsen gøre ved ruten til næste år, for at skabe et lige så spektakulært løb som det vi har været vidner til i år?

Jeg har selv et par forslag til hvad der skal være på menuen til næste år, for at vi igen kan sidde på kanten af sofaen helt til det sidste.

1) Jeg kunne godt tænke mig at se en bjergenkeltstart lignende den der var på alpe d´huez for nogle år siden. Det behøver ikke nødvendigvis være på det bjerg det skal foregå, andre muligheder kunne blandt andet være: Col de la Madeleine, Col de la Ramaz, Port de Pailhéres eller Col de Aspin. Tourmalet kunne også være en mulighed, men da bjerget har været på to gange i år, kommer det sandsynligvis ikke med igen til næste år.

2) Holdtidskørsel er også en ting jeg har savnet i årets tour. Det kunne være den ultimative måde at teste, om det er Astana, Saxobank eller et helt tredje hold, der sidder med det bedste sammenhold. Hvis holdtidskørslen skulle komme på programmet, skal det dog være bedre planlagt end sidste år, hvor ruten lagde op til styrt, og usammenhængende kørsel, grundet de meget små veje.

3) Enkeltstart i Paris. Ja hvorfor egentligt ikke? Hvis næste års tour bliver lige så spændende som i år, ville det være et perfekt punktum for et sådan løb. Samtidigt ligger der jo også noget historisk i det, når man ser tilbage på det drabelige opgør mellem LeMond og Fignon tilbage i 1986.

Det er i hvert fald mine bud på ting der kan gøre noget ved næste års løb, spørgsmålet er om i vil se nogle helt andre ting? Jeg vil ihvertfald gerne høre jeres bud Smiley

En bjergenkeltstart er altid sjov at se på, men spørgsmålet er om ikke sådan en enkeltstart gør at løbet hælder for meget over til bjergrytternes fordel? Løbet skal vindes af den rytter med de bredeste evner, og hvis det hælder FOR meget til bjergrytterne, vil f.eks. en rytter som Menchov, have meget dårligere chancer.

Til gengæld kunne en hold-kørsel være meget interessant. Havde der været sådan en i år, kunne vi sagtens have set Andy Schleck vinde i stedet for Contador da Saxo Bank har klart det bedste mandskab på flad vej. Ender det med Contador hos Saxo Bank (eller hvad de nu kommer til at hedde) næste år, kan det dog også ende med, at han så vinder endnu mere suverænt.

Enkeltstart i Paris vil jeg mene er en meget dårlig idé. Traditionen byder, at den dag er til at fejre den gule trøje, og selvom traditioner også skal brydes engang i mellem, så er der bare noget over den sidste dag i Touren, når hele feltet cykler ind i Paris i samlet flok, more or less ihf. Smiley
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #11: 24 Jul 2010, 21:09 »

Jeg står ved min mening Smiley Andy Schleck er den fremtidige tour vinder..
Har svært ved og se det, da Andy jo ikke kan slå Contador
« Seneste Redigering: 24 Jul 2010, 21:13 af Messi1987 » Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #12: 24 Jul 2010, 21:10 »

Ja, det er han, når Contador enden stopper eller på anden måde ikke er med, så vinder Andy. Conta vil vinde Touren de næste 3-4 år.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


søgaard
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #13: 24 Jul 2010, 21:18 »

Andy Schleck har udviklet sig meget, men når der reelt bare var Schleck vs. Contador, så manglede Andy det sidste, som vil gøre, at han ville kunne slå Contador. Contador er væsentlig mere eksplosiv og med mindre Andy forbedrer sin enkeltstart meget, så kan jeg ikke se ham slå Contador. Contador havde et stærkt hold og så alligevel ikke.. Han havde et par hjælpere, som var der hver gang, men mange af hans hjælpere blev dog også sat utrolig hurtigt, hvilket gjorde, at han blev isoleret forholdsvis tidligt i årets tour. Med et hold som Saxo Bank, hvor man havde sammensat et hold, hvor rytterne var stærke over det hele. Folk som O'Grady, Voigt og Breschel kan sagtens køre op ad og gøre det udmærket, hvis det er påkrævet af dem. Her sad nogle af Contadors hjælpere nede i den tunge ende, så snart det gik lidt op ad.

Saxo Bank har et væsentlig mere komplet hold end Astanta havde og selvom man vil se begge Schlecks næste år + muligvis en Fulgsang, så vil Bjarne Riis have ryttere i folden, som sagtens kan konkurrere med disse. Det næste skud på stammen, så vi jo allerede under Giroen, hvor Richie Porte kørte fantastisk og kan blive en rigtig god hjælper i bjergene sammen med Chris Anker.

Så jeg ser kampen om pladsen øverst på skammelen meget tæt, men med en overvægt til Contador, hvis han skulle skifte til Saxo Bank og Schlecks ryger til det luxembourgske hold. Det er dog meget usikkert, da vi jo endnu ikke ved hvordan nogen hold kommer til at se ud til næste år og hvilke hjælpere de to har. Der er jo ingen tvivl om, at de ikke kunne have opnået dette alene.  
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011?
« Svar #14: 24 Jul 2010, 21:43 »

Saxo Bank har et væsentlig mere komplet hold end Astanta havde og selvom man vil se begge Schlecks næste år + muligvis en Fulgsang, så vil Bjarne Riis have ryttere i folden, som sagtens kan konkurrere med disse. Det næste skud på stammen, så vi jo allerede under Giroen, hvor Richie Porte kørte fantastisk og kan blive en rigtig god hjælper i bjergene sammen med Chris Anker.


Rygterne siger, at Linus Gerdemann også er på vej til Andersens hold Smiley
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 33 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010