home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1189 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2011
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2011  (Læst 101333 gange)
Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #195: 06 Jul 2011, 19:59 »

Jeg er sådan set ligeglad med hvem der bliver smidt ud! Uanset om de plejer at køre op langs feltet, må den slags ikke ske. Derfor skal han/de ud.

Ja men jeg siger bare, at hverken du eller jeg kan vurdere hvem der var skyld i det. Det er jo nok næppe både føreren og fotografens skyld.
Hvis det passer, det som nogle medier melder, at føreren blev fyret på stedet, så syntes jeg det lyder meget mærkeligt, at man ikke har en undersøgelse igang først.
Medmindre han selvfølgelig har erkendt, at det var hans skyld.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #196: 06 Jul 2011, 20:07 »

Det har du selvfølgelig ret i. Men jeg synes bare stadig det uforsvarligt og derfor skal han/de ud. Nu ser det så ud til at føreren er blevet smidt hjem, så det må ligesom være nok om den sag. Tilbage til dagens etape.

En forfærdelig dag, med alt alt for mange styrt. Og desværre også et exit, til en rytter jeg rigtig godt kan lide, Janez Brajkovic. Flot sejr til Cavendish. Igen er jeg altså imponeret af Rojas, synes det er flot at han spurter fra Greipel, Hushovd og hvem der nu ellers var der.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #197: 06 Jul 2011, 20:09 »

Nogen der ved, hvor Tyler Farrar var i spurten? Ved godt de siger de ikke går efter den grønne trøje, men Farrar skal selvfølgelig altid være til stede under spurterne..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #198: 06 Jul 2011, 20:14 »

Farrar blev nr. 97. Ved ikke om han ikke kunne, eller mente at stigningen var for hård, og så sparede kræfterne.
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #199: 06 Jul 2011, 20:15 »

http://tour.tv2.dk/article.php/id-41483850:cavendish-sur-p%C3%A5-rutearrang%C3%B8rerne.html

Nu skal han fandme bare holde sin kæft!!! Det er jo lige netop det der er meningen med den måde ruten ligger på, så Cavendish også skal yde noget efter ændringen af reglerne for den grønne trøje. Jeg er slet ikke i tvivl om at løbsarrangørerne sidder og gnider sig i hænderne efter den måde starten af løbet har udartet sig på, da dette er fuldt ud med vilje. Desuden, står der jo heller ikke nogle steder at den første uge skal ligge til sprinternes fordel...
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #200: 06 Jul 2011, 20:20 »

Jeg er uenig med dig jskovc Smiley

Jeg synes faktisk han til dels har ret. Det er da interessant med så mange andre slags etaper, men det gør jo ikke noget at der også er sprinteretaper? Det er en fuldgyldig del af sporten, og bestemt også noget der er interessant. Jeg synes derfor at han til dels har ret.

Omkring de andre pointregler, så håber jeg at det bliver modbevist, men det er sq uhyggeligt, så mange styrt der har været, og hvordan disse især er faldet omkring spurten på ruten. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #201: 06 Jul 2011, 20:25 »

http://tour.tv2.dk/article.php/id-41483850:cavendish-sur-p%C3%A5-rutearrang%C3%B8rerne.html

Nu skal han fandme bare holde sin kæft!!! Det er jo lige netop det der er meningen med den måde ruten ligger på, så Cavendish også skal yde noget efter ændringen af reglerne for den grønne trøje. Jeg er slet ikke i tvivl om at løbsarrangørerne sidder og gnider sig i hænderne efter den måde starten af løbet har udartet sig på, da dette er fuldt ud med vilje. Desuden, står der jo heller ikke nogle steder at den første uge skal ligge til sprinternes fordel...

Fuldstændig enig.
Touren skal ikke være det samme år efter år. Ligesom det i nogle år favorisere bjergrytter, og andre år er enklestarter i fokus. Så skal man selvfølgelig også ændre i den første uge, så det ikke bare som standart er fem helt flade etaper.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #202: 06 Jul 2011, 20:31 »

Tja dels enig og uenig i det Cav siger.

På en måde gør det etaperne spændende, men det hæmmer også en god gammeldaws massespurt.
Ved at man smider en lille knold på inden afslutningen gør at en del sprintere falder fra eller mister positioner hvilket gør at en - f.eks. idag - Gilbert kan sprinte med i afslutningen. Du har aldrig før set ham deltage af i massespurterne eksempelvis Smiley

De flade etaper gør at der også er noget sjov for de hurtige drenge, men de bliver så som sagt ødelagt ved en bakke til sidst - hvad enten den er inden de sidste 2-3 kilometer eller den slutter på en mindre stigning (læs: IKKE Mur).

Hvis man laver en kombination af flade, lettere kuperet/kuperet og bjergetaper så vil det være perfekt. Smiley

Omkring de andre pointregler, så håber jeg at det bliver modbevist, men det er sq uhyggeligt, så mange styrt der har været, og hvordan disse især er faldet omkring spurten på ruten. Smiley

Det har gjort det lidt mere interessant ude på ruten at lavet om på pointreglerne, men det koster bare lidt på styrt, da de er sådan en hård kamp om positionerne at det kan koste.
Men dette kan man jo evaluere efter Touren - evt. måske skal der ligges pointspurte fremover hvor vejen er lidt breddere?
« Seneste Redigering: 06 Jul 2011, 20:33 af Nove » Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #203: 06 Jul 2011, 20:34 »

Da Farrar vandt på 3. etape, var der ingen form for forhindring i massespurt. Den dag var Farrar bare for stærk, og de andre mistimede deres spurt. Men selvom der har været overtal af de sværere etaper, samt holdtidskørsel, så har der været en mulighed for massespurt, som dog blev halvt forpasset for nogle af holdene... Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #204: 06 Jul 2011, 20:40 »

 Thumbs Up ASO skal IMO have ros for deres planlægning i år, der er virkelig drama og så syntes jeg det er frisk med disse bakke afslutninger.

Jeg syntes ikke de har været væsentlig flere styrt end ellers - da Gesink styrter idag sker det på en meget bred vej hvor det mere handler om at rytterne er uopmærksomme ende det handler om en farlig rute - Nickis styrt er sgu unik og viser hvad der sker når en motorcyklist er der hvor han ikke skal være...... hans karriere er sikkert kort  Wink

Da vi ser de første billeder af brajkovic ligger han sgu meget stille...en fotograf hopper af og fyrer løs istedet for lige at tjekke om manden levert... det var ulækkert at se på !

Kort tid efter kommer der en til og fjerner cyklen..hvorefter lægen så kommer og tilser Brajkovic... hmmmm grotesk IMO

Logged

YNWA

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #205: 06 Jul 2011, 20:42 »

Typisk fotografer Wink Især dem som bliver ved med at tage billeder og billeder.
Synes dog heller ikke at dem som filmer cykelløbet bør vise billeder af det - man bør tage hensyn til familien.

Ville ikke være just fedt hvis Weylandt eller Kivilev* havde haft en 5-årig søn som skulle se sin helt cykle? Særligt sidstnævnte som var godt med i Paris-Nice så vidt jeg husker.

*grunden til jeg tager ham som eksempel er fordi at det var det første styrt jeg så med dødelig udgang og denne har sat sig tungt i min hukommelse. Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #206: 11 Jul 2011, 20:11 »

I følge L'Equipe er den tidligere CSC-rytter Alexandr Kolobnev blevet testet positiv for at have benyttet et (så vidt jeg kan forstå) urindrivende middel under dette års Tour.

http://www.lequipe.fr/Cyclisme/breves2011/20110711_194407_kolobnev-positif.html (fransk)
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #207: 11 Jul 2011, 20:41 »

Var ellers en mand jeg gerne havde set være på SBS.

Ærgeligt for alle parter at der nu kom en positv prøve i dette års Tour.

Nu går medierne og det danske land sikkert amok over at cykling er uh åh så slem.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #208: 11 Jul 2011, 20:57 »

Var ellers en mand jeg gerne havde set være på SBS.

Ærgeligt for alle parter at der nu kom en positv prøve i dette års Tour.

Nu går medierne og det danske land sikkert amok over at cykling er uh åh så slem.

Det tror jeg ikke. Medierne har imo fået en mere afdæmpet forhold til doping. Men havde det nu været en af de helt store ryttere, var der selvfølgelig kommet stor hysteri. Men når det "bare" er Kolobnev, og at det trods alt ikke er det værste dopingmiddel, så tror jeg ikke der sker det store.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #209: 11 Jul 2011, 21:02 »

Men når det "bare" er Kolobnev, og at det trods alt ikke er det værste dopingmiddel, så tror jeg ikke der sker det store.

Nu er det vist et stof, som har til hensigt at skjule de værste dopingmidler, som han er blevet fanget med.
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 33 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010