home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  United all over
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: United all over  (Læst 12634 gange)
whale
Gæst
 
United all over
« : 16 Jul 2010, 02:15 »



INTRODUKTION

Velkommen
Hej, og velkommen til bloggen, der er min første nogensinde. Efter at have spillet lidt på fmfreaks.dk's mini-game scenario "United in Ruins", blev jeg overbevist om, at dette var spillet, jeg skulle starte blogkarrieren med. Som sagt er det min første blog, så jeg håber på en masse ris/ros og konstruktiv kritik.

HISTORIE

Back in the days

Newton Heath LYR F.C.
Da medarbejderne hos Lancashire and Yorkshire Railway (LYR) i Manchesters Newton Heath-område i 1878 stiftede en fodboldklub for firmaets ansatte, havde de færreste regnet med den udvikling, klubben har haft. Oprindeligt døbt Newton Heath LYR F.C., blev klubben finansieret af firmaets arbejdsgiver og i takt med den stigende professionalisme inden for engelsk fodbold omkring år 1900, begyndte klubben at lønne spillerne og deltage i egentlige turneringer. På grund af en årrække med dårlige placeringer i starten af 1900-tallet, endte klubben i en massiv gæld på over 2500 pund, der i nutidens verden ville svare til næsten 2 milliarder kroner.
Klubben blev dog reddet af Manchester Bryggeriernes bestyrende direktør, J.H. Davies, der skød penge i klubben og efterfølgende blev udnævnt til klubbens formand for på den måde at muliggøre senere investeringer. Davies' tiltræden medførte et navneskifte, hvor forslag som Manchester Central og Manchester Celtics blev droppet til fordel for klubbens nye navn; Manchester United Football Club.

De seneste år
Efter den amerikanske rigmand Malcolm Glazers opkøb af klubbens aktier var United endt i en katastrofal situation. Glazer familien havde opbygget en milliardgæld mens de holdt klubben kørende. Det var til stor utilfredshed for fansene, da United ellers havde været gældfri i mange år. Økonomien var igen fuldstændig ødelagt, som det var sket ca. 100 år før. Denne gang var der dog ingen bryggeridirektør til at annullere klubbens enorme gæld, så den måtte genopstå på egen hånd, og det krævede en manager med tiltro til egne og ikke mindst truppens evner. Trænersædet var tomt, eftersom tidligere manager Sir Alex Ferguson valgte at gå på pension, for ikke at slutte karrieren med en katastrofal sæson ud fra hans imponerende standarder.  Efter kortvarige kontraktforhandling er valgte bestyrelsen af ansætte mig, Mr. Jensen, som manden, der skulle få klubben tilbage til toppen.

NYE TIDER I UNITED
1. august 2010


Uniteds frelser
Kalenderen siger pt. august 2010, og jeg har nu været ved United-roret i over et år. Før jeg kaster mig over at fortælle om klubbens nuværende situation, vil jeg kort gennemgå den forgangne sæson; min første som "red devil". Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg frygtede dét at være styrmanden i en storklub i forfald. Bestyrelsen var rimelig og forlangte ikke det store i første sæson, hvor en respektabel slutplacering i Premier League var det eneste vigtige krav. Men det var ikke bestyrelsen, jeg frygtede. Det var langt værre med klubbens fans, som havde set legenden Sir Alex Ferguson træde af på toppen efter at have skovlet et utal af titler og trofæer ind til dem. Der var store forventninger til mig - jeg skulle redde djævlenes ære, inden det var for sent.

Sommerudsalg i Manchester

Macheda og Giggs - den nye elite

Min frygt var et resultat af det udsalg, der havde været i truppen før min tilgang. På grund af den dårlige økonomi måtte fansene tage afsked med klubbens største stjerner, både for at transfersummmerne kunne hjælpe i klubkassen, men også for at lette lønbudgettet. Af de allerstørste spillere, der forlod klubben, kan Wayne Rooney, Patrice Evra og Nemanja Vidic, der alle røg til Real Madrid, nævnes. Dimitar Berbatov endte, hvor han kom fra; i Tottenham og nyindkøbet Antonio Valencia røg direkte videre til ærkerivalerne fra Manchester City uden at have spillet en eneste kampe i den røde trøje.
Tilbage var en absurd blanding af klubbens rutinerede legender og en talentmasse, der pludselig blev stillet store krav til. Paul Scholes, Ryan Giggs og Gary Neville måtte se helt unge spillere som tvillingeparret Rafael og Fábio, vidunderbarnet Federico Macheda og den nyindkøbte senegaleser Mame Biram Diouf overtage pladser i startelleveren. De uerfarne herrer var klubbens store håb for en bedre fremtid.
Sommeren 2009 i Manchester United var præget af salg - kun salg. Bestyrelsen havde begrænset transferbudgettet til ingenting. Der var ikke penge til det mindste køb eller lønninger til spillere, der ellers kunne skifte på fri transfer. Alle penge ved eventuelt salg røg direkte til klubbens gæld, så jeg havde ikke mulighed for at lave en eneste udskiftning.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2010, 15:30 af whale » Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #1: 16 Jul 2010, 02:16 »

PÅ ARBEJDE
2. august 2010


Sæsonen 2009/2010 tilbageblik
DE 25 SPILLERE:
GK:
BEN FOSTER
BEN AMOS
TOM HEATON
DL/R:
FÁBIO
RAFAEL
GARY NEVILLE
DAVID GRAY
JOHN O\'SHEA
DC:
WES BROWN
JOHNNY EVANS
CORRY EVANS
CRAIG CATHCART
RITCHIE DE LAET
ML/R:
RYAN GIGGS
GABRIEL OBERTAN
MAME BIRAM DIOUF
RAVEL MORRISON
MC:
PAUL SCHOLES
DARRON GIBSON
RODRIGO POSSEBON
PAUL POGBA
ST:
FEDERICO MACHEDA
MICHAEL OWEN
DAVIDE PETRUCCI
JOSHUA KING



Ikke nok med at truppen var tynd i forvejen, så blev sæsonen indledt med et hav af skader. Den aldrende mand, 35-årige Paul Scholes, kom på overarbejde, men han leverede en flot og solid indsats og kan ikke få skylden for de, i starten, meget svingende resultater. Når truppen ikke var hærget af skader, så startelleveren således ud:

Macheda - Owen
Giggs - Possebon - Gibson - Diouf
Fábio - Evans - Brown - Rafael
Foster

Omkring december måned, da klubben ellers var placeret lige under midten af tabellen og leverede stabile resultater, fik jeg en chokmelding. På grund af den stadigt forværrende finansielle krise røg klubben under administration og blev fratrukket 9 point. Samtidigt blev ethvert bud på spillerne taget til overvejelse, men heldigvis kom der ingen. Pludselig var det overkommelige mål om en midterplacering blevet til en kamp om overlevelse i Premier League.
Det var dog som om, at denne udmelding fik klubhjertet til at banke ekstra hårdt i mange af spillerne, for efterfølgende gik det op ad bakke i ligaen samt i Champions League, hvor United endte på en 1. plads i gruppe E, der bestod af Wisla, CSKA Moskva og Fiorentina. Faktisk slog vi også Atleticó Madrid ud af den efterfølgende knockoutrunde, men i kvartfinalen blev de forsvarende mestre fra F.C. Barcelona for stor en mundfuld for mit mandskab. Med fremgangen i resultaterne endte vi på en flot 12 plads med 44 point.
Jeg var både glad og skuffet, skuffet fordi de 9 fratrukne point betød, at vi gik glip af kampen om kvalificering til Euro Cup. Jeg var dog ikke skuffet længe, for pludselig lå beskeden om fairplay rekord og Euro Cup kvalifikation i min indbakke!
Sæsonen gik over al forventning, specielt takket være følgende spillere, der leverede imponerende indsatser gang på gang: Wes Brown, Ryan Giggs, Federico Macheda og Mame Biram Diouf. Giggs lavede næstflest assists i ligaen, mens Macheda blev kåret til årets unge spiller på grund af sine 12 ligamål, efterfulgt af Gabriel Obertan på 3. pladsen. Både unge og gamle leverede varen!
Den flotte indsats i Champions League samt kvalifikationen til Euro Cup var så stort et boost for klubbens økonomi, at bestyrelsen i maj måned informerede mig om udbygningen af Old Trafford. 175 mio. kroner skulle over sommeren gå til, at yderligere 16.000 kunne få plads på The Theater of Dreams og følge Uniteds fortsatte kamp om at genvinde storheden.

Old Trafford - 91.797 pladser


« Seneste Redigering: 17 Jul 2010, 15:29 af whale » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #2: 16 Jul 2010, 10:00 »

Rigtig rigtig god start Smiley Virkelig flot skrevet. Især i indledningen formåede du at holde mig klistret til skærmen, og også dejligt i den sidste update med et spot på truppen, da den jo har været gennem en hel række af ændringer Smiley Dertil er rusultaterne rigtig godt klaret Smiley

Keep It Up Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

asj89
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #3: 16 Jul 2010, 10:51 »

Du har virkelig et talent for at lave blogs. Den er jo genial, og når jeg tænker på det er den første du nogensinde har lavet! Smiley
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #4: 16 Jul 2010, 12:10 »

Flot start du har fået!
Synes bestemt, at du skriver rigtig godt. Har selv prøvet lidt kræfter med den samme database, og må sige at du klarer det yderst godt.
Glæder mig til at se, hvordan 2. sæson går for dig Smiley
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Tumle3175
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #5: 16 Jul 2010, 12:49 »

Super flot start!
Det skriftlige er helt i top! og det samme er resultaterne, når man tænker på dit spillermateriale!  Smiley

Keep Up The Good Work  Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #6: 16 Jul 2010, 13:00 »

Mange tak for de pæne ord. Opstemt
Jeg er næsten færdig med den omfattende udskiftning, transfervinduet naturligvis medførte, men lige nu står den på sol og sommer udendøre. Cool
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #7: 16 Jul 2010, 13:47 »

Har lige læst de første par updates og jeg føler trang til at rose dig Smiley

Det skriftlige er super flot; rigtig flot sprog og fejlfrit! (jeg lagde i hvert fald ikke umiddelbart mærke til noget Smiley )
Lay-outet synes jeg er rigtig flot og jeg kan helt vildt godt lide dit indledende banner. Super flot grafik Smiley

Resultaterne ser også rigtig fine ud når man tager den økonomiske modvind i betragtning! Opstemt

KIU!  Thumbs Up
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #8: 16 Jul 2010, 23:28 »

Jeg er som de andre helt vild med din blog Opstemt Især din indled var genial og jeg blev virkelig fanget der Smiley

Glæder mig til næste update Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #9: 17 Jul 2010, 02:45 »

TRANSFERVINDUET 2010
3. august 2010


Sommerovervejelser
I de tidlige sommermåneder, da transfervinduets åbning ikke var langt væk, begyndte jeg at spekulere på de indkøb, der skulle have højeste prioritet. De 3 mest oplagte forstærkninger var en ny venstreback, idet jeg i forrige sæson ikke havde en naturlig backup til Fábio. Derudover havde mine backup-centerforsvarere vist sig at være et meget svagt punkt, hvilket resulterede i, at vi ofte indkasserede unødvendige mål. Samtidig manglede jeg erfaring i angrebet, hvor Michael Owen var den eneste mand over 20 år. Jeg havde på daværende tidspunkt ingen idé om, hvilken prisklasse mine fremtidige indkøb lå i, når klubben stadigvæk havde rod i økonomien. Bestyrelsen meddelte mig kort efter, at de forstod nødvendigheden af en grundig forstærkning af truppen, hvis klubben hurtigt skulle til tops og igen få gavn af præmie- og tv-indtægter i de forskellige turneringer. Derfor bevilgede de mig et transferbudget på hele 300 millioner kr. mod et krav på en placering i øverste halvdel af tabellen. Jeg takkede for deres forståelse og besluttede, at jeg skyldte dem mere, end hvad de forlangte. Mit personlige mål var noget større end det bestyrelsen havde. United måtte ikke glippe europæisk fodbold, og i år skulle det ske via en top 7-placering!

Første indkøb
Med de 300 millioner kroner var de 3 prioriteter forholdsvis hurtigt klaret. Fábios kollega på venstrebacken blev den transferlistede Cristian Molinaro fra Juventus, der blev hentet for 27 millioner kr. I centerforsvaret faldt valget på "en af vores egne"; danske Magnus Troest var uønsket i Genoa, så han blev købt for 11 millioner kr. I den lidt dyrere ende betalte vi 49 millioner kr. for russiske Roman Pavlyuchenko, der ikke længere kunne bruges i Tottenham, eftersom Berbatov var vendt hjem og bombede løs.

Diouf smiler under præsentationen i Barça
Det var ikke alle klubber der måtte rette blikket mod transferlistede spillere, og det fik jeg at føle. Barcelona havde set Mame Biram Dioufs fremragende sæson, og jeg kunne ikke holde på ham, da de gentagne gange erklærede deres store interesse gennem bud. Diouf røg (desværre) til den catalanske storklub for 75 millioner kr. Derudover ville Barcelona også have fingrene i den lovende nordmand, Joshua King, der endte med at tage flyet med Diouf, mens Barça sendte yderligere 15 millioner kr. til Manchester.

Yderligere aktiviteter
Den store interesse i størstedelen af mine yngre spillere, samt det faktum at midtbaneveteranen Scholes' evner var dalende, fik mig til at beslutte, at den klassiske 4-4-2 formation skulle ændres til en 4-4-2 diamant med en defensiv playmaker og angribende offensiv midt. Derfor kunne jeg sælge centermidterne Darren Gibson og Rodrigo Possebon, der indbragte fine summer, som blev spenderet videre på to defensive midtbanespillere; Internacionals talentfulde Sandro og Benficas transferlistede ex-madridmand, Javi García. Den offensive midtbane fik Bordeauxs billigt indkøbte Jussiê lov at tage sig af. Den direkte erstatning for den alsidige Diouf, der skiftevis havde spillet fløj og angriber, var umulig at finde. Derfor faldt mine sidste valg på Anderlechts unge monster af en angriber, Romelu Lukaku, og den enormt alsidige Tuncay Sanli, der både er dygtig på begge fløje, den centrale og offensive midtbane samt i angrebet.
Uniteds ungdomsafdeling havde desværre ingen talenter med evner eller potentiale til førsteholdet, så jeg måtte kigge udenbys og fandt den 16-årige og næsten 2 meter høje centerforsvarer David Searle samt den dygtige engelsk-franske venstrefløj Nabil Heinrich, der ligeledes var 16 år. Jeg købte ikke de to unge talenter med forventninger om afgørende indflydelse fra starten, men derimod med stor tiltro til deres potentiale.


En stolt Pavlyuchenko med sin nye trøje



OVERBLIK TRANSFER IND:
Cristian Molinaro (Juventus) 27M
Magnus Troest (Genoa) 11M
Roman Pavlyuchenko (Tottenham) 49M
Sandro (Internacional)   90M
Javi Garcia (Benfica) 23M
Jussiê (Bordeaux) 17M
Romelu Lukaku (Anderlecht) 120M
Tuncay Sanli (Stoke) 44M
David Searle (Brighton) 1.3M
Nabil Heinrich (Norwich) 3.75M      
Total:         386.05M

OVERBLIK TRANSFER UD:
Mame Biram Diouf (Barcelona) 75M
Joshua King (Barcelona) 15M
Rodrigo Possebon (Man City) 31M
Darron Gibson (Standard) 37M
Davide Petrucci (Roma) 9.25M
Febian Brandy (Portsmouth) Fri
Total:         167.25M

« Seneste Redigering: 17 Jul 2010, 15:30 af whale » Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #10: 17 Jul 2010, 15:24 »

THE STRUGGLE CONTINUES
1. januar 2011


Endnu en halv sæson
Indledningen på sæsonen var noget atypisk, da holdet, på grund af kvalifikation gennem fairplay, måtte kvalificere sig til Euro Cup helt fra første kvalifikationsrunde . Det betød kampe mod upåagtede hold som færøske B36 og hviderussiske Dinamo Brest. Træningskampe blev der ikke mange af, og kvalifikationskampe ne fungerede altså som en udmærket sammenrystning af den nye trup, hvor de undertippede modstandere oftest blev kørt fuldstændigt over. Nævneværdigt er det, at B36 ikke havde en eneste skud inden for målrammen over de to kampe, som United samlet vandt med 10-0.
Efter de overlegne sejre i Euro Cup-kvalifikationen var holdets moral i top, og det afspejledes i resultaterne i de indledende Premier League kampe, hvor vi hentede 10 point i de første 4 kampe. Desværre for os, skulle en 4-2 røvfuld af Tottenham vise sig at ødelægge stimen med de fine resultater fuldstændigt. Fra midten af september til slutningen af november måned formåede vi at hente sølle 5 point i 10 kampe! Samtlige angribere led af måltørke og det defensive arbejde var slet ikke optimalt. Jeg måtte gennemgå og omlægge vores spillestil totalt, hvis jeg skulle have noget håb om, at opfylde bestyrelsens krav og undgå at blive fyret.

December of doom
Efter at være blevet ydmyget 4-1 af Arsenal, besluttede jeg mig for at skifte til en hurtigere spillestil med lidt dybere defensiv linje og med mere offensive fløje, der skulle smide bolden i panden på angriberne. Virkningen af spilomlægningen var tydelig og december måneds resultater kan ses i boksen til højre.
December 2010
Premier League:
United vs. Wigan: 3-0
United vs. Everton: 1-0
United vs. Fulham: 2-1
United vs. Man City: 3-1
United vs. Blackburn: 1-0
United vs. Reading: 5-1
FA Cup:
Grimsby: 7-0

Ligasejrene ser på papiret ikke overbevisende ud, men spillet var i topklasse og jeg dominerede samtlige kampe. De flotte resultater har betydet, at United overvintrer på 6. pladsen, hvilket er godt nyt for mit håb om europæisk fodbold i næste sæson.
Klubbens økonomi er i stadig bedring, og det virker til, at bestyrelsen har lært at træffe de rigtige beslutninger. Deres beslutning om at investere i en udbygning af stadionet har vist sig at være yderst gennemtænkt, for vi er tilbage med en overlegen gennemsnitlig tilskuerrekord og hvor utroligt det end lyder, så blev alle Old Traffords 91.797 pladser udsolgt til en ligakamp mod Liverpool.

Ungdommen blomstrer
På lige fod med bestyrelsens beslutning om stadionsudvidelse, har mit indkøb af Romelu Lukaku vist sig at være en genistreg. Han har været så "heldig", at Macheda har ramt den ene skade efter den anden siden sommeren. Et forvredet knæ, en beskadiget knæskal, en brækket arm, en beskadiget albue samt en overrevet akillessene har betydet, at Macheda har siddet ude i hele 14 uger (!!!) af de i alt 20 uger, ligaen indtil videre har været i gang i. Lukaku fik masser af spilletid på grund af Machedas fravær og leverede flotte og stabile indsatser, men i FA Cup kampen mod Grimsby satte han for alvor streg under sin titel som vidunderbarn:

Ustoppelige Lukaku

"Romelu Lukaku (10, 25, 32, 37, 45+1)"
- 5 flotte mål på én halvleg hvoraf ingen var dødbolde - og så af en kun 17-årig spiller! Romelu har en stor fremtid foran sig, og jeg kan ikke vente med at følge ham fra januar og frem.
Af andre spillere, der har gjort sig specielt bemærket, kan nyindkøbte Pavlyuochenko nævnes. Han har siden sæsonstart scoret fint med mål og ligger pt. ikke langt fra Tevez på ligaens topscorer liste. Romelu og Roman udgør på trods af aldersforskellen en giftig kombination, og på grund af deres fornavnes fælles begyndelsesbogstave r har fansene allerede døbt duoen The Dangerous "DuRo". Angrebets succes havde ikke været muligt uden oplæggerne, og her er Gabriel Obertan virkelig blomstret. Også Nabil Heinrich har, imod al forventning, leveret så flotte præstationer, at han ligner en direkte overtager på Giggs' venstrefløj allerede fra næste sæson.

Ekstra erfaring
Nytårsaften er netop overstået og i morgen skal jeg byde to nye spillere velkommen. Der er tale om et par ældre herrer i form 34-årige Guti og 30-årige Gabriel Milito. Disse transfers blev aftalt i december måned, hvor vi gav sølle 2 millioner for Real Madrids Guti mens Barcelonas Milito var gratis. Guti skal gøre sig som backup til Jussiê på den offensive midt, mens Milito direkte kan konkurrere med Wes Brown om en plads i centerforsvaret.

Forud venter nu en Euro Cup knockoutrunde mod Rubin Kazan samt kampen om at sikre en top-7 placering. Næste update vil sandsynligvis falde omkring maj/juni måned.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2010, 15:38 af whale » Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #11: 17 Jul 2010, 15:25 »

Fejlpost.  Sur
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #12: 17 Jul 2010, 16:27 »

Det ser fortsat super ud Thumbs Up

Hvordan laver du det med billederne? Pavlyuchenko og Lukaku med United-trøjerne? Peace

KIU Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #13: 17 Jul 2010, 16:50 »

Det ser fortsat super ud Thumbs Up

Hvordan laver du det med billederne? Pavlyuchenko og Lukaku med United-trøjerne? Peace

KIU Smiley

Mange tak. Jeg har brugt photoshop i en del år nu, og det er egentlig forholdsvis nemt lavet, når man ved, hvad man skal. Men det tager lidt tid, især det at finde billeder, der kan "splejses" sammen.
Logged

nikolajl
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #14: 17 Jul 2010, 16:53 »

Stor cadeau til dit billedarbejde Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010