home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  2 Brugere, 413 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  United all over
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: United all over  (Læst 12635 gange)
MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #15: 17 Jul 2010, 17:03 »

Sindssygt flot grafik. Det var da helt vildt. Skriftligt er det også super. Skide god blog. Kiu! Smiley
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #16: 17 Jul 2010, 17:13 »

Er du gal en fed blog. Dit grafiske arbejde giver bloggen lige det sidste pift den har brug for. Virkelig godt arbejde! Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #17: 17 Jul 2010, 17:36 »

Klasse updates! Thumbs Up

EDIT: Hvor lang tid har du egenlig lavet grafik? Du er klasse til at lave billede manipulation!
« Seneste Redigering: 17 Jul 2010, 17:40 af asj89 » Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #18: 17 Jul 2010, 18:06 »

Fantastiske updates. Det er vildt dejligt at se!

Gode transfers må jeg sige. Er sikker på, at United er på vej tilbage til ligatoppen med dig ved roret!

Bliver også nødt til at rose dine grafiske evner. Det giver bare bloggen det ekstra pift, og hvis du bliver ved bliver det nok også en af de bedste blogs Freaks længe har set Opstemt
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #19: 21 Jul 2010, 11:57 »

Kan vi regne med en update snart? :b
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #20: 22 Jul 2010, 14:44 »

Kan vi regne med en update snart? :b

Ja, jeg har lige været på last-minute ferie, men jeg smeder nok en update sammen i aften. Thumbs Up
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #21: 23 Jul 2010, 01:09 »

ENDNU EN RUTSCHEBANETUR
24. juni 2011


Good times
December måned havde været fremragende, og januar skulle også vise sig at være fyldt med flotte resultater. Det kørte simpelthen bare for holdet, og med tilgangen af Guti og Milito samt Machedas overståede skadesperiode blev truppen en smule bredere. Milito lagde ud med utrolige 3 mål i 2 kampe og Guti lavede et oplæg i sin allerførste kamp på holdet. Macheda vendte tilbage i en meget imponerende form, taget hans fravær fra fodbolden i betragtning. Det var tydeligt, at der nu var mere energi og overskud til kampene, hvor vi ikke lod os skræmme af storholdene Chelsea og Tottenham.
Januar 2010
Premier League:
United vs. Portsmouth: 3-1
United vs. West Ham: 3-0
United vs. Hull: 3-1
United vs. Tottenham: 0-0
United vs. Chelsea: 1-1
United vs. Bolton: 2-1
FA Cup:
United vs. Leeds: 4-0


Déjà vu
Desværre blev det "kun" til 2 måneder uden nederlag, for i starten af februar tabte vi 2-3 til Liverpool i et brag af en kamp, hvor ærkerivalerne desværre løb med sejren i overtiden. Derefter fulgte et velkendt scenarie, for igen blev spillet sløset og ineffektivt. Februar måned bød blandt andet på uafgjort med Burnley, nederlag til Newcastle og Wolverhampton samt et ekstremt pinligt og skuffende FA Cup-exit mod Hull! Det var en stor skuffelse at ryge ud af cuppen allerede i 6. runde, for jeg følte, at med de seneste fornuftige resultater mod storholdene, havde jeg virkelig en chance for at blive del af klubbens flotte FA Cup vinderrekord. Ikke nok med FA Cuppen, så røg vi også ud af Euro Cuppen i kvartfinalen mod Everton, der, efter den første kamp, simpelthen bare ramte dagen og spillede perfekt, så vi tabte samlet med hele 1-5.

Jussiê og Obertan fejrer en scoring

Denne gang valgte jeg ikke at ændre på taktikken, for jeg vidste, at den fungerede. Derimod hev jeg størstedelen af truppens spillere til side, for at fortælle hvad jeg ville se på banen, og hvornår indsatserne var gode eller dårlige. Det virkede, og spillet blev igen vendt til et fornuftigt niveau. På grund af de flotte præstationer gennem december og januar, lå United stadig på 6. pladsen, selvom vi endnu engang havde været i en kortere spillemæssig krise. Med 4 kampe tilbage var mit mål derfor at opfylde mit personlige ønske om en plads i endnu en omgang Euro Cup, men det var ikke let, for på grund af en usædvanlig tæt liga kunne vi risikere at ende på alt fra en 3. til en 15. plads. Jeg bad til, at spillerne gjorde alt hvad de kunne for at sikre sig de enormt vigtige point i de sidste svære kampe mod Fulham, Everton, Man City og Blackburn. Det virkede, for vi hentede 3 sejre og en uafgjort mod City, så vi endte, hvor vi overvintrede; på 6. pladsen.

Sæsonopsummering
Som så ofte før havde jeg blandede følelser ved slutningen af sæsonen. De tidlige cupexits var enormt irriterende, for de var oplagte muligheder for at hente et "nemt" trofæ hjem. Alligevel betød cupexitsne, at jeg selv og truppen kunne lægge al fokus og energi på ligaen, som fra sæsonstart også var min klare førsteprioritet. En 6. plads var, hvad jeg havde håbet på, men det var dog frustrerende med nedturene i efteråret og omkring februar, for når spillet fungerede, rækkede det helt sikkert til en kamp om Champions League-pladserne. Sommerens transfervindue skal udnyttes til det fuldeste, for holdet mangler kort sagt stabilitet. Det er vigtigt, at jeg får hentet nok backups, der har et passende niveau, så kvalificeringen til Champions League ikke går i vasken igen.
Romelu Lukakus flotte overtagelse af Machedas rolle førte til, at han blev kåret som årets unge spiller, Pavlyuchenko og Jussiê blev kåret som årets køb og vores anstrengelser gjorde, at vi blev sæsonens mest overpræsterende hold. Forhåbentlig sker sidstnævnte igen næste år, for så har vi for alvor blandet os i toppen igen.
« Seneste Redigering: 23 Jul 2010, 01:58 af whale » Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #22: 23 Jul 2010, 22:21 »

TRANSFERVINDUET 2011
30. juli 2011


Gode nyheder
Mens jeg ventede spændt på transfervinduets åbning, fik jeg i juni måned to gode nyheder. Den 1. juni meddelte bestyrelsen mig højest overraskende, at endnu en stationsudbygning lå forude, for Old Trafford skulle til næste sæson kunne huse præcist 100.000 tilskuere! Et par uger senere fik jeg meldingen om en drastisk forbedret økonomi, der resulterede i et overskud til aktionærerne; Glazer-familien.

Malcolm Glazer fejrer overskuddet


På grund af overskuddet, fik jeg bevilget omkring 350 millioner til indkøb, og det passede mig helt fint. Dog var jeg klar over, at jeg blev nødt til at hæve mine standarder og ikke længere købe en stor del transferlistede spillere, som jeg tidligere havde gjort. Derfor besluttede jeg at skaffe mig af med en del spillere, for på den måde at kunne købe flere kvalitetsspillere fri af deres kontrakter.

Penge i kassen
Mit første salg var Javi García, der simpelthen bare ikke passede ikke ind i den kreative defensive rolle, han og Sandro delte. Derudover røg Tuncay Sanli til hjemlandet Tyrkiet, fordi han ikke længere var nødvendig som altmuligmand, når nu jeg ville købe kvalitetsbackups til alle pladser. Cristian Molinaro og Magnus Troest så ikke længere United som deres fremtid, så de røg til Siena og Sporting. Sidste nævneværdige afskedigelser var Michael Owen, der, på grund af sin dyre løn opvejet med de svingende bidrag, blev lejet ud til Bolton, og Guti, der frit forlod klubben, da han kun var hentet som en midlertidig backup.

Dyrere indkøb
De ekstra transferindtægter og det meget lettede lønningsbudget banede vejen for en masse fantastiske, men også halvdyre indkøb. Gutis erstatning blev den unge og alsidige Mathis Guth, som jeg fik øje på, da han i forrige sæson var udlejet til Bolton fra Stade Rennais FC. Prisen var 82.5 millioner kr., men jeg er overbevist om, at pengene er givet godt ud, idet vi taler om en ung playmaker/angriber, der er enormt stærk med begge ben. I den alsidige kategori faldt jeg desuden over 20-årige Lewis Holtby, der blev hentet i Schalke for 90 millioner kr. Holtby skal, med sin evne til at slå farlige indlæg, hovedsageligt tage sig af højrefløjen, når Obertan behøver pause. Eftersom Bolton nu betalte størstedelen af Owens tunge løn, valgte jeg at hente 2 nye angribere, fordi jeg ikke ville risikere en sæson som den forrige, hvor angrebet var stærkt svækket af skader. Første angrebsindkøb var, ligesom Mathis Guth, en ung franskmand. 19-årige Matthieu Dubourg blev hentet i Olympique Marseille for 105 millioner kr. på grund af sine jævnt fordelte tekniske, mentale og fysiske evner.  Udover Dubourg fik jeg bragt Burnleys Steve Fletcher til klubben for 92.5 millioner, og så var alle offensive indkøb gjort. Efter salget Javi García gik jeg på jagt efter en defensiv midtbanespiller med kreative kompetencer. Valget falgt på Toulouse FCs Moussa Sissoko, der blev mit hidtil dyreste indkøb med en overgangssum på 125 millioner kr. De resterende transferpenge blev brugt på forstærkninger i den bagerste kæde. Her skulle Freiburgs Ömer Toprak, Sporting CPs João Pereira og Lilles Pascal Pierrat alle fungere som backups for henholdsvis Wes Brown, Rafael og Fábio.


OVERBLIK TRANSFER IND:
Mathis Guth (Stade Rennais FC) 82.5M
Lewis Holtby (Schalke) 90M
Matthieu Dubourg (OM) 105M
Steven Fletcher (Burnley) 92.5M
Moussa Sissoko (Toulouse FC) 125M
João Pereira (Sporting CP) 7M
Ömer Toprak (Freiburg) 82.5M
Pascal Pierrat (LOSC Lille Métropole) 22M   
Total:         606.5M

OVERBLIK TRANSFER UD:
Javi García (Mallorca) 30M
Tuncay Sanli (Besiktas) 41M
Paul Pogba (Wigan) 4.25M
Ritchie De Laet (Peterborough) 6.5M
Cristian Molinaro (Siena) 41M
Michael Owen (Bolton) Lån for 2.5M
Magnus Troest (Sporting) 11M
Guti (Klubløs) Fri
Total:         136.25M

Logged

nikolajl
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #23: 23 Jul 2010, 23:17 »

Excellent! Thumbs Up
Hvordan kommer den nye startopstilling til at se ud?
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #24: 24 Jul 2010, 00:47 »

Excellent! Thumbs Up
Hvordan kommer den nye startopstilling til at se ud?

Jeg har en update på vej med de første måneder af den nye sæson, hvor den kan ses. Regner med at næste update kommer sent i aften eller engang i morgen. Smiley
Logged

PyRm8
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #25: 24 Jul 2010, 10:09 »

En super fed blog du har kørende her! :-)

Har selv prøvet kræfter med denne challenge, men havde nok ikke lige så meget tålmodighed som du har til at få United tilbage på skinnerne  :-)
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #26: 27 Jul 2010, 15:48 »

NEXT STOP: CHAMPIONS LEAGUE
1. januar 2012


Nu eller aldrig
DE 25 SPILLERE:
GK:
BEN FOSTER
BEN AMOS
-
DL/R:
FÁBIO
RAFAEL
JOÃO PEREIRA
PASCAL PIERRAT
JOHN O'SHEA
DC:
WES BROWN
JOHNNY EVANS
ÖMER TOPRAK
GABRIEL MILITO
DAVID SEARLE
DM:
SANDRO
MOUSSA SISSOKO
ML/R:
RYAN GIGGS
GABRIEL OBERTAN
NABIL HEINRICH
LEWIS HOLTBY
AM C:
MATHIS GUTH
JUSSIÊ
ST:
FEDERICO MACHEDA
STEVEN FLETCHER
ROMELU LUKAKU
MATTHIEU DUBOURG

Udover udskiftningerne i truppen, var der ikke meget nyt under solen, da Premier League sæsonen 2011-2012 blev sparket i gang. Forventningerne til os var kun en smule større end forrige sæson, men vi blev stadig ikke betragtet som en kandidat til mesterskabet, idet medierne spåede os en 7. plads. Det var sådan set også, hvad bestyrelsen havde som minimumskrav, men inderst inde bestemte jeg mig for, at hvis jeg i næste sæson ikke var med i Champions League, så kunne jeg ikke være bekendt at blive i sædet - hverken over for klubben eller mig selv. Vores fælles ambition var efterhånden vokset til at tage del i den største klubturnering af dem alle. Groft sagt var jeg træt af stadig at fedte rundt i Euro Cuppen, som jeg endnu engang ville prioritere lavere end ligaen, så skader ikke skulle tage Champions League fra mig. Tankerne holdt jeg selvfølgelig for mig selv, for jeg ville nødig skabe et unødvendigt pres eller splid i truppen.

Evnen til at forudsige
De sorte skyer over Old Trafford letter.
Nu skinner solen igen på de røde djævle.

Præcis som i 2010/2011-sæsonen, havde bestyrelsen i år truffet det helt rigtige valg angående udbygningen af Old Trafford. Allerede til sæsonens første hjemmekamp, d. 13 august 2011 mod Derby, brugte næsten 99.000 passionerede fodboldfans deres sommeraften på tribunerne. I december måned skete det utrolige. Stadionet var helt fyldt, da 100.000 så ligakampen mod Everton, der desværre kun endte 1-1. Også i 10/11-sæsonen roste jeg mig selv for købet af Lukaku, der blomstrede under Machedas skadesperiode. Min derfra-stammende skepticisme over en trup med få angribere reddede mig i år fra alvorlige problemer, for da nyindkøbte Dubourg rev akillessenen over 2 dage inden premieren, havde jeg alligevel Steven Fletcher til at tage sig af pladsen ved siden af Lukaku i de 3 måneder, Dubourg skulle være ude. Dubourgs skade og de individuelle spilleres præstationer fra træningskampene gjorde, at min foretrukne startellever så således ud i det første halve år af sæsonen:



Lukaku - Fletcher
Guth
Heinrich          Obertan
Sandro
Fábio - Evans - Toprak - Rafael
Foster


Ny strategi
De første måneder af sæsonen gik fremragende. Der blev hentet massevis af ligapoint fra august til december. Helt præcist blev det til 40 af 57 mulige point, og vi lavede kun to deciderede "svipsere"; 2-2 med Burnley og et 1-2 nederlag til Blackburn. De resterende point blev tabt i kampe, hvor vi, trods pointtab, oftest leverede flot spil. Et 1-2 nederlag til de forsvarende mestre fra Liverpool og en 1-1 uafgjort med Chelsea er, i mine øjne, flotte resultater, som endda overraskede mig positivt. Efter 19 kampe stod vi med 12 sejre, 4 uafgjorte og 3 nederlag. Min transferpolitik, der gik ud på at købe en god backup til stort set hver eneste plads, så ud til at fungere fremragende. Truppen var blevet så bred, at jeg i år turde satse mere på ligacuppen. United vandt overlegent i de første runder, der løb hen over efteråret. De forrige år var det hovedsageligt reserver, der spillede i både liga- og FA cuppen på grund af min høje vægtning af ligaen, men i år var flere førsteholdsspillere indblandet. Ligacuppen kunne trods alt være vejen til mit første trofæ med klubben.
United kommer ind i det nye år med manér. Vi ligger pt. nr. 3, og er i en meget tæt duel med Arsenal, Manchester City og Chelsea. I Euro Cuppen blev det til en stensikker 1. plads i en næsten latterligt nem gruppe bestående af Basel, Bielefeld og slovakiske Zilina. Vi hentede selvfølgelig maxpoint og endte med en målscore på 18-1. Næste kamp på programmet er ligacup semifinale, første af to mod Liverpool d. 4 januar. Som jeg allerede har nævnt, vil jeg gøre hvad jeg kan, for at skaffe et trofæ til klubben. Mit ønske forstærkes, når vi kan ødelægge et pokalhåb for de forbandede scousers.
Vintertransfervindu et byder på en enkelt forstærkning til truppen. Den unge Nabil Heinrich har det, på trods af sin fine udvikling, meget hårdt på venstrefløjen, hvor Giggs efterhånden er blevet for gammel til at færdes. Derfor fandt jeg tyrkeren Yusuf Karaca i MKE Ankaragücü, der med sine mange kvaliteter nok kan forsøge sig som den nye Giggs. Karaca kommer om få dage til klubben for en overgangssum på sølle 65 millioner kr.
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #27: 28 Jul 2010, 19:02 »

Fede updates og fedt hold. Keep up the good work! Wink
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #28: 28 Jul 2010, 19:40 »

Gode updates (:
Rigtig spændende at følge din færd!
Bliv endelig ved!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #29: 29 Jul 2010, 02:38 »

DESTINATION REACHED
4. juni 2012


Foster og mit første trofæ
får et champagnebad

Et glimt af succes
Sådan! Jeg har svært ved at få armene ned i de her dage. Der har været en enormt god stemning på kontoret i den seneste tid, og det kan jeg takke spillerne for. Deres indsatser har betydet, at United har taget et gevaldigt skridt op af den engelske rangliste. Det har været 6 hårde måneder siden sidste opdatering, og jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at jeg i det halve år ikke er blevet overrasket. Første overraskelse kom i den føromtalte ligacup semifinale, hvor jeg i starten af januar stod over for Liverpool. Da vi tabte første kamp 2-0, havde jeg sådan set opgivet at bekymre mig mere om turneringen, så returkampen blev spillet med et mere reservepræget hold end den første kamp. Og jeg skal love for, at reserverne havde ladet op, mens de havde været bænkede: 1,2 og 3-0 til United, og så stod vi pludselig i finalen. En endnu større overraskelse kom, da jeg så, hvem vi skulle kæmpe om trofæet med... Ipswich?!. Coca-Cola Championship-holdet havde slået Fulham, Tottenham og Chelsea ud! Jeg må indrømme, at Ipswich skræmte mig på papiret, og kampen blev heller ikke let. En tætpakket Ipswich-defensiv betød, at de første 45 minutter endte målløst, men i 46' minut tog Macheda det perfekte løb, hamrede bolden i nettet med panden og sikrede os en 1-0 sejr og dermed trofæet.

Ligafokus gav bonus
Desværre blev det ikke til flere cupsejre i denne omgang, for Arsenal slog os ud i FA-cuppens 5. runde, og efter vores fortjente avancement mod Olympique Marseille, slog Porto os også ud af Euro Cuppen. Derimod gik det fremragende i ligaen, hvor jeg faktisk havde forventet, at vi efter kort tid ville have sluppet grebet om de 3 andre klubber i den tætte top 4. Men det blev ikke os, der sakkede bagud. Det blev Chelsea, der efter lidt tid tabte pusten, og så lå det i kortene, at enten vi, Arsenal eller Manchester City løb med titlen i år. På trods af de gode muligheder, havde jeg dog ingen forventninger om et mesterskab, for det ville være for meget at det gode. Jeg troede ikke rigtig på, at vi kunne vinde kapløbet over to mandskaber, der var langt stærkere end vores eget - og det kunne vi heller ikke. Selvom vi hentede tæt på max. mulige point, så var det ikke nok, for nøglekampene mod netop Arsenal og City blev begge tabt, og vi endte på en 3. plads, kun fire point efter Arsenal på 1 pladsen. Måske var det glæden over endelig at være i Champions League, der gjorde, at jeg ikke var det mindste skuffet. For mig var der ingen ærgrelse over "at være så tæt på", for min stolthed over denne slutplacering var altoverskyggende.
På falderebet vil jeg fremhæve Dubourg, der tiltrådte på holdet i januar måned efter endt skadesperiode. På trods af. at han ingen kamptræning havde og ikke var spillet ind på holdet, scorede han 11 mål i de 17 kampe, han nåede at spille fra januar til maj. Det tegner godt for United!
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010