home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 446 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  United all over
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: United all over  (Læst 12637 gange)
whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #30: 30 Jul 2010, 19:48 »

TRANSFERVINDUET 2012
31. juli 2012


Et luksusproblem
Efter en flot sæson, hvor alle spillere viste fremragende spil, var det svært at pege på et eller flere punkter, der krævede forstærkning eller udskiftning. Jeg kom dog frem til, at gennemsnitsalderen i mit centerforsvar måske var en smule for høj og valgte at skille mig af med Gabriel Milito og Wes Brown. Militos kontrakt udløb samme sommer, og så var City hurtige til at tilbyde en ny af slagsen. Wes Brown kunne tilslutte sig kammeraten Rio Ferdinand i West Ham. Desværre måtte jeg sige farvel til Sissoko efter kun en enkelt sæson, fordi hans hjemve til Frankrig simpelthen ikke kunne kureres, på trods af, at han hele to gange fik lov at rejse hjem midt i kampprogrammet. Desværre tabte klubben en del penge på ham, for det højeste bud lød på 95 millioner mod de 125 millioner, vi selv gav. Jeg vurderede, at hans personlige problemer kunne distrahere ham på banen, og en fraværende defensiv midtbane er det sidste, en træner kan ønske sig. Jeg håber for ham, at han finder til rette i Torino hos Juventus. Sidste nævneværdige udgående transfer var det gamle angriberpar Owen og Pavlyuchenko, der stort set ikke blev brugt i forrige sæson, og det var derfor naturligt, at skaffe sig af med dem. Owen havde kontraktudløb, mens Pavlyuchenko røg til tyske Wolfsburg.

Forstærkninger fra syden
Centerforsvaret og den defensive midtbane krævede selvfølgelig nye indkøb. Valgene blev Leverkusens Cristián Zapata og Sampdorias Andrea Poli. Derudover så det ud som om, at Jussiê ikke længere præsterede, som han plejede, så argentinske Javier Pastore blev tilføjet, dog uden at jeg solgte Jussiê. Sidste tilføjelse blev det chilenske talent Rodrigo Muñoz, der i starten skal gøre sig på reserveholdet, og så må tiden vise, om han kan spille sig ind på førsteholdet.


Zapata og Poli i røde trøjer



OVERBLIK TRANSFER IND:
Andrea Poli (Sampdoria) 115M
Cristián Zapata (Leverkusen) 115M
Javier Pastore (Palermo) 140M
Rodrigo Muñoz (Colo Colo) 18M
Total:         388M

OVERBLIK TRANSFER UD:
Gabriel Milito (Man City) Fri
Tom Heaton (Klubløs) Fri
Michael Owen (Fulham) Fri
Moussa Sissoko (Juventus) 95M
Roman Pavlyuochenko (Wolfsburg) 14M
Wes Brown (West Ham) 4.25M
Alberto Massaci (Fulham) 4M
Total:         117.25M

« Seneste Redigering: 30 Jul 2010, 19:54 af whale » Logged

ask-ikk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: United all over
« Svar #31: 30 Jul 2010, 20:02 »

Endnu en enormt flot update fra dig.
Du skriver spændende, og din grafik er ekstremt fed Wink

KIU Thumbs Up
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #32: 30 Jul 2010, 20:41 »

Fed update igen! Smiley
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #33: 30 Jul 2010, 20:48 »

Jeg har glemt at sige tak for alle de flotte kommentarer, jeg får. Det er det, der motiverer mig til at fortsætte bloggeriet. Thumbs Up

En update med hele to sæsoner er på vej. Mere info følger senere i aften. Smiley
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #34: 31 Jul 2010, 02:58 »

Citat af: whale
På trods af, at jeg i ovenstående post skriver, at jeg nu vil gennemgå to sæsoner, så kommer her kun den ene; sæsonen 2012/13. I mit save er jeg pt. i sæsonen 2014/15, så jeg mangler stadig at færddiggøre en gennemgang af 2013/14 sæsonen. Jeg vil på forhånd advare om, at den nedenstående og især 2013/14 opdateringen nok er temmeligt tynde. (sidstnævnte pga. et ekstremt kedeligt år i managersædet.) Efter de er overståede, vil jeg oftere opdatere fra mit save, og opdateringerne skal være mere indholdsrige end tidligere. Kort sagt vil det sige: Denne og 2013/14 opdateringen skal bare fungere som en overgang til grundigere blogging, der starter fra 2014/15 sæsonen. Derfra vil jeg bl.a. indføre screenshots af samtlige spillerindkøb (ikke kun regens), og jeg overvejer at give storkampene egne opdateringer. Jeg håber på forståelse.  Smiley

A PUNCH IN THE FACE
21. maj 2013


Held som drivkraft
Heldigvis for os kunne vi, på trods af sommerpausen, fortsætte hvor vi slap. I løbet af august og september vandt vi alle kampe, udover et enkelt nederlag til Liverpool. I løbet af efteråret blev både resultaterne og spillet en smule dårligere, og skal jeg være ærlig, så havde heldet haft meget at sige, da vi efter de første fire måneder havde 12 ligasejre, 4 uafgjorte og 4 nederlag. I Champions League gruppespillet, hvor vi havde trukket en fornuftig gruppe med Ajax, Sporting Lissabon og Red Star Belgrade, vandt vi 5 ud af 6 kampe. Desværre var 1. pladsen ikke særligt overbevisende, og det måtte der gøres noget ved.

Endnu en justering
På grund af vores tilbøjelighed til at vinde kampe på held, besluttede jeg i slutningen af december måned at skifte tilbage til den klassiske 4-4-2 opstilling, hvor Sandro tog sig af den defensive og Poli af den kreative playmaker centermidtrolle. På grund af den taktiske omlægning måtte der handles i januars transfervindue. Her måtte jeg, desværre, sige farvel til en af klubbens ikoner, Federico Macheda. Real Madrid bød 122 millioner, og jeg accepterede, fordi jeg kunne bruge pengene på en ny midtbanespiller. Jeg faldt over hollandske Louis Asamoah, der netop var skiftet til Anderlecht. Derfor forlangte de hele 180 millioner for ham! Mit instinkt sagde dog, at med hans hurtighed og kombinationen af offensive og defensive kvaliteter, var han den perfekte centrale midtbanebackup til mit hold, så jeg slog til. Den nye taktik fungerede desværre ikke med det samme. Der gik et par uger, før vi fik rettet op på det svingende spil, men det skal siges at Asamoah passede perfekt ind i spillestilen helt fra starten. Han scorede 3 flotte mål og lavede 4 assists i de 12 ligakampe, han spillede.

Il paese di ladri*

Emptyhanded Evans.
En illustration af skuffelsen.

Jeg havde desværre ikke mulighed for at bruge Asamoah i Champions League, da han havde været registreret for Anderlecht, og det er jeg i dag meget ked af. United var nemlig tilbage i slutspillet i CL, og vi gjorde en rigtigt god figur. Første knockoutrunde bød på græske Panathinaikos, der i begge opgør blev besejret med 1-0 sejre. En samlet 2-0 sejr kan ikke siges at være imponerende, men i kvartfinalen mod Juventus fandt vi storspillet frem og vandt med 4-1 samlet. Små tre uger senere skulle vi igen til Italien, denne gang var det i semifinalen mod la Viola, Fiorentina, der skulle besejres. Hjemmekampen endte 1-1, og så måtte vi tage til Artemio Franchi i Firenze med et, ikke alt for godt, udgangspunkt. Efter første halvleg var stillingen 1-1 (2-2 samlet), og midt i anden halvleg scorede Fiorentina, så vi måtte presse på for det alt betydende udebanemål, der ville sende os i finalen. Men det kom ikke, og så var det desværre "arrivederci" til United. Fiorentina røg i finalen, hvor de slog Bordeaux 3-0. Det var i de døende minutter i Firenze, at jeg ærgrede mig gevaldigt over, at min unge hollandske troldmand (Asamoah) kun kunne sidde på tribunen og se på, når Fiorentinas forsvar lukkede ned for alt vores spil. Jeg var fast besluttet på, at næste år måtte det være vores tur til at nå finalen. Men nej, der kom endnu en italiener i vejen. Roberto Mancini og City stjal min Champions League plads i de allersidste minutter af ligaen, hvor de i 87' minut af sæsonens 38. kamp scorede det mål, der betød, at de tog min 4. plads på målscoreforskellen! Jeg var helt knust efter endnu en gang at være endt i Euro Cuppen, og så endda når jeg samme år var millimeter fra Champions League finalen - og måske trofæet? Jeg må være ærlig og sige, at denne sæson var hård for selvtilliden, men jeg må "back in the saddle", som man siger herovre.

*Italiensk for "tyvenes land"
« Seneste Redigering: 31 Jul 2010, 03:11 af whale » Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #35: 01 Aug 2010, 00:42 »

Jeg bliver desværre nødt til at stoppe denne blog, fordi jeg konstant får crash dumps i mit save.  ticked off
Der har været lidt undervejs, som forsvandt når jeg slettede cache mappen, men det virker ikke rigtig længere. Det vender hele tiden tilbage. Græder

Det er pisse ærgeligt, for jeg havde netop fået fingre i en masse sindssyge regens, som jeg så nok bare poster i "Rate mit talent" tråden.

Øv.  ticked off
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #36: 01 Aug 2010, 10:45 »

Ej, det er sku noget skidt whale.. Var helt sikker på, at du for tiden kørte sidens bedste blog. Selv om updaten omkring sæson 13/14 efter eget udsagn var tynd, så synes jeg du på fantastisk vis fik strikket det sammen. Sproget er i sandhed helt perfekt, og din grafik har gennem bloggen været rigtig god og meget kreativ Smiley

Jeg synes det er rigtig ærgerligt at du bliver nødt til at stoppe, og endnu værre for dig selv, da det jo ikke er manglende lyst der har gjort udslaget.
Jeg håber meget, at vi snart ser en ny blog fra din side, fordi i mine øjne har du alle de kvaliteter der skal til for at lave en af de allerbedste blogs på siden Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #37: 01 Aug 2010, 10:51 »

Øv. Det var da trist Skuffet
Men som Swizz siger håber jeg du vil starte en ny blog da du er utrolig kreativ hvad angår grafik. Smiley
Logged

whale
Gæst
 
Sv: United all over
« Svar #38: 01 Aug 2010, 12:29 »

Tak for støtten og de fine kommentarer. Smiley
Jeg er overbevist om, at jeg blogger igen snart, men jeg aner ikke hvilket hold, det skal være. Ubeslutsom Så det skal lige overvejes, ellers må jeg spørge til hjælp herinde. Wink
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: United all over
« Svar #39: 01 Aug 2010, 12:48 »

Hehe ja, det kommer jo selvfølgelig også an på hvilken udfordring du leder efter hehe Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010