home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Øjeåbnerne!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Øjeåbnerne!  (Læst 29212 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #30: 12 Jul 2010, 17:52 »

De to keepere, Muslera og Eneyama, synes jeg i den grad stod en flot slutrunde, og de bør nævnes sammen med Portugals Eduardo, der kun lukkede en enkelt kasse ind i de fire kampe.

Pique, Ramos, Alcaraz og Lugano kan man ikke komme uden om i forsvarskæden, begge gik forrest, når det gjaldt. Salcido ligeså. Skal vi have lidt dansk med må det være Agger og Simon Poulsen, der var Danmarks bedste.

Sneijder, Xavi, Tsbalalala, Alexis Sanchez samt den hollandske centrale midtbane med van Bommel og De Jong, der var ren klasse, hvad enten man hader dem eller ej. De to har en rigtig stor andel i, at Holland kom så langt.

Af angribere kan et hav nævnes, jeg nøjes med et fåtal. Villa, Higuain, Asamoah Gyan, Forlan, Luis Suarez, Javier Hernandez, Tevez osv osv..

Har bevidst ikke nævnt nogen tyskere, for så ville de være de eneste nævnte. De er i mine øjne de moralske verdensmestre!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #31: 12 Jul 2010, 18:03 »

Kan bestemt ikke se noget frispark der? Opstemt
Nej, det er vel meget forventeligt når du har Materazzi som avatar. Wink (Jeg kan godt se ironien, den var bare oplagt Tunge)

Hmm ja... lorte VM. Den eneste jeg gider at fremhæve er sgu Mesut Özil. Damn en genial playmaker at have på sit hold. Vidste godt, at han havde nogle skillz inden VM, men ikke, at han ville owne dem alle. Det var rimeligt vildt at se. Der var ikke én på det spanske hold der overraskede mig, dog forstår jeg stadig ikke Busquets berettigelse på det landshold, men ja, når man siger Özil, så kan man ligeså godt sige resten af Tysklands hold, de er imo. det mest interessante hold, hvis vi kigger lidt frem mod EM12, hvor nogle af spanierne heldigvis er ved at ældes lidt. Tunge

Elsker dog Lugano og Suarez fra Uruguay. (Gider ikke fremhæve Forlán, den mand er så ond Tunge) Lugano er fandme noget af en kaptajn og Suarez ved hvad det vil sige at ofre sig for fædrelandet. Salcido var egentligt også forfærdeligt god, men den eneste kamp, hvor jeg fik et fuldt indtryk af ham (Mod Frankrig) var han bare for ond. Tunge
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #32: 12 Jul 2010, 18:08 »

Fernando Muslera har i mange situationer været utrolig usikker, så må sige at jeg ikke forstår hvorfor du mener at han har overrasket dig. Synes stadigvæk at det er utroligt at han ikke får mere af fingrene på Giovani van Bronckhorsts langskud, og en keeper som Neuer havde nok puffet den forbi sammenføjningen.

Så lidt en kommentar til Mesut Özil. Så spillede han helt sikkert et flot VM, men hold kæft hvor brænder han mange kæmpechancer. Det er ikke kun her i slutrunden, men også i opvarmningskampene for Tyskland før VM. Fantastisk boldkontrol og sindssygt overblik (som måske hænger sammen med at hans øjne sidder så langt ude fra hovedet, at han er fri for at dreje det for at se hvem der er bag ham). Men han har nogle meget opgivende attituder og efter Ghana kampen kom der ikke engang et smil frem på hans læber på trods af det fantastiske mål han selv huggede i kassen.
Logged


Arsenal Football Club


Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #33: 12 Jul 2010, 20:13 »

Ved ikke om det er fordi, at jeg som tilhænger af spansk fodbold er så vandt til det, men synes på ingen måde Iniesta er specielt slem i den kategori...David Villa og Marchena, for at nævne nogen fra min egen klub (eller forhenværende), er begge værre imo

Muligvis er der spillere der er værre end den kære Iniesta (Busquets er også et godt bud), men i finalen igår havde jeg kun hovedrysten til overs! Især episoden, hvor han måske skulle være præsenteret for et gult kort.. Han ryger i en tackling med Van Bommel? og falder og ligner en der har brækket benet.. Da han ikke får frispark løber han op, og skubber til Van Bommel..

Derudover kan nævnes episoden, som førte til Hollands røde kort.. Den lignede til forveksling Robbens friløber, som Puyol stoppede.. Robben fortsatte sit løb, selvom han  kunne have ladet sig falde, hvilket ville resultere i et rødt kort til Puyol.. Heitinga placere en arm på Iniesta's skulder, og herefter er Iniesta ikke sen til at falde..

I de sidste par slutrunder har man fra dommersiden lagt vægt på at straffe tacklinger bagfra og professionelle frispark! Jeg synes det er på tide, at man ser nærmere på det voldsomme filmeri.. Synes man burde statuere eksempler hvor man viste, at man ikke ville tolerere den slags.. Giv da spillerne et rødt kort for bevist at bringe spillet i miskredit! Så kan de være at tåber som Busquet og Iniesta begynder at koncentrere sig om det de er gode til, nemlig at spille fodbold!
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #34: 12 Jul 2010, 20:23 »

Muligvis er der spillere der er værre end den kære Iniesta (Busquets er også et godt bud), men i finalen igår havde jeg kun hovedrysten til overs! Især episoden, hvor han måske skulle være præsenteret for et gult kort.. Han ryger i en tackling med Van Bommel? og falder og ligner en der har brækket benet.. Da han ikke får frispark løber han op, og skubber til Van Bommel..

Helt enig! Kan slet ikke tage de spanskere, som whiner over den mindste takling, og så laver de den værste gang skuespil.
Logged


Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #35: 12 Jul 2010, 20:48 »

Lige præcis en kamp som i går, kan jeg nærmest kun bifalde at smide 50% ekstra i filmeriet, når Holland nu vælger at spille den form for fodbold de gør. Det er direkte patetisk at se et landshold med Hollands kvaliteter rent teknisk spille som de gør.

Puyol kunne være udvist ja, men nu vælger Robben at køre videre... Synes ikke det er Iniestas skyld Heitinga ryger, det var helt på sin plads med det andet gule.

Men selv med Puyols røde kort, så burde kampen være endt med ca. 7 Hollandske spillere på banen og 10 spanske.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #36: 13 Jul 2010, 22:48 »

Er slet ikke enig med dig omkring Eneyama, Zone.. Han stod godt mod Argentina ja, men han var hæslig mod Sydkorea og Grækenland.. Han stod som en typisk afrikansk keeper.. Store redninger fulgt op af mærkværdige indgreb  crazy
Jeg vil nævne tre mand som har overrasket mig.. Gider btw ikke nævne Özil da mange nu har beskrevet ham perfekt, og er i øvrigt helt enig med dig Nico om at han skal forbedre sine afslutninger. Der er simpelthen ikke råd til missere ala den mod Ghana hvis man vil vinde VM!

Sami Khedira

Før VM havde jeg mine betænkeligheder omkring ham.. Kunne han afløse Ballack, samt stå for det kæmpe pres det er at spille på det tyske landshold, ved en VM slutrunde.. Han har mere end overrasket mig.. I alle kampe minus mod Spanien har han stået som en klippe foran forsvaret, og tacklet, knoklet, vundet dueller i luften, og sendt angreb efter angreb i gang med genialt pasningsspil. Fantastisk spiller som det tyske landshold heldigvis har stor glæde af i mange mange år fremover Smiley.. Ham og Schweinsteiger er som jeg ser det den mest komplette midtbaneduo der pt findes i verden i landsholdsregi!

Eduardo

En af VM's klart bedste keeper stod inden VM som et ubeskrevet blad, og mange satte spørgsmålstegn ved ham.. Jeg skal lige love for at han gjorde al tvivl til skamme.. Med komplet målmandsspil hvor han viste sig god i næsten alle facetter af spillet, og krydret med en samling fantomredninger, var han afgjort Portugals bedste spiller.. Synd at smørhår og co ikke viste samme format, men overrasker det nogen?
Portugal har fået en værdig arvetager efter keepere som Ricardo og Baia!

Arne Friedrich

Jeg er nærmest rystet.. Før VM var jeg dybt bekymret ved tanken om at den gamle rotte skulle danne midterforsvar med Merstesacker.. Mindes stadig hans fadæse af en kamp mod Costa Rica ved VM 06, og har generelt aldrig haft et særlig imponerende indtryk af ham..
Jeg kan bare konstatere at jeg tog grueligt fejl.. Han var intet mindre end genial, og ham og merte stod i næsten alle kampe som to klipper.. Han er ikke hurtig eller adret, men han er klog, forudseende, og EKSTREMT fysisk stærk.. Han vinder alt i luften og med sin forudseenhed fik han ofte placeret sig så godt at han ikke fik problemer selv mod angribere der var hurtigere end ham selv..  Fantastisk VM af ham  Opstemt

I andre har nævnt mange gode overraskende navne men lige dem her sprang særligt i øjnene på mig og måtte få en kommentar med på vejen Thumbs Up
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #37: 13 Jul 2010, 23:02 »

Jeg kan altså ikke forstå jer der er skuffet over Holland i VM-finalen og i det hele taget VM.. Holland meddelte tidligere inden VM at de kom for at vinde og ikke for at være med. De kan jo ikke komme i finalen og slet ikke så langt hvis de spiller med en offensiv hvor de ikke bare losser bolden frem, men istedet prøver sig at spille til det da de har spillere som Robben, Sneijder og Van Persie som godt kan lave lidt med bolden.. De kan kun komme så langt ved at grundlægge en stærk defensiv og derefter spille hårdt. Og det virkede..
Jeg syntes at det var flot taktisk af Holland, og ikke mindst den hårde defensiv..
Logged


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #38: 13 Jul 2010, 23:30 »

Jeg vil så nævne mine til tider lidt alternative øjenåbnere:

1# Sydamerikansk forsvarsspil:
Her tænker jeg især på Paraguay, Uruguay og eftersigende også Chile som jeg ikke fik set. Jeg er enormt imponeret over det høje forsvarspres, og jeg synes i den grad at vi skal tage det til os i Danmark. Den iver og løbevillighed de viser er helt fantastisk, og jeg synes det er såå fortjent at Uruguay kom så langt som de gjorde. Virkelig virkelig flot i min bog Smiley

2# Thomas Müller:
Jeg har set en del af Bayerns kampe i år, og ingen tvivl om, at knægten besidder noget specielt. Men den måde han har spillet på under VM har i mine øjne været helt fantastisk. Normalt er han angriber, og derfor var jeg også en kende tvivlende da han skulle spille fløj under VM. Opgaven løste han dog perfekt, og selv om han ikke var typen der var en karakteristisk bred wing, så var hans dybdeløb og hans timing helt perfekt. Rigtig flot at en herre på blot 20 år, og med blot en seniorsæson under beltet!

3# Asamoah Gyan
Jeg har aldrig rigtig set ham som nogen specielt god fodboldspiller, men scoringsmæssigt bragte han stort set alene Ghana helt til kvartfinalen. 4 mål mener jeg det blev til foruden straffesparkskonkur rence, og jeg synes virkelig han var udfordrende og farlig i sit spil. Han viste langt bedre teknik og fysik end jeg egentlig antog ham for at besidde. Afrikas bedst præsterende spiller ved VM måske Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #39: 13 Jul 2010, 23:45 »

Synes der var en hel del som overraskede mig!
En Özil kan man ikke komme udenom, som mange andre også har sagt, så synes jeg at hans pasninger og løb i dybden var helt sublime. At han så brændte nogle store chancer, er en hel anden sag.
En anden spiller jeg vil fremhæve er tuneringens bedste spiller, Diego Forlan. Jeg ved godt at der måske var forventet meget af ham, men sammen med Suarez udgjorde de et dødhamrende farligt angreb. Jeg troede egentlig at Forlan var i karrierens efterår, men hold op hvor blev jeg imponeret!
Synes også at Fabio Coentrao gjorde en fantastisk figur. Portugal har vidst fundet den længe ventede kvali venstreback! Hans offensive løb, og samarbejde med Cristiano var helt fabelagtigt.
Jeg kunne blive ved Müller, Van der Wiel, Sydafrika, Tyskland, Uruguay, Javier Hernandez, New Zealand!
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #40: 14 Jul 2010, 00:50 »

Så lidt en kommentar til Mesut Özil. Så spillede han helt sikkert et flot VM, men hold kæft hvor brænder han mange kæmpechancer. Det er ikke kun her i slutrunden, men også i opvarmningskampene for Tyskland før VM. Fantastisk boldkontrol og sindssygt overblik (som måske hænger sammen med at hans øjne sidder så langt ude fra hovedet, at han er fri for at dreje det for at se hvem der er bag ham). Men han har nogle meget opgivende attituder og efter Ghana kampen kom der ikke engang et smil frem på hans læber på trods af det fantastiske mål han selv huggede i kassen.

Det er der nok flere forklaringer på.. Mezut Özil er ikke som så mange andre unge fodboldspillere. Han er meget, meget, meget genert og hans selvtillid næppe hælder er i top. Han er ikke en spiller der nyder den opmærksomhed der er omkring ham. For et par uger siden havde de på tysk morgen-tv et interview med ham, hvor de havde sat en pæn kvinde i 20'erne til at interviewe ham.. Hvor andre unge fodboldspillere er meget selvsikre i deres optræden, så kiggede Özil dårligt op en gang og kiggede under hele interviewet ikke kvinden i øjnene en eneste gang. Man kan jo selvfølgelig sige, at fordi han ikke har det let med damerne, så behøves det ikke betyde, at han er en dårlig afslutter, men det er en indikator for, at hans selvtillid er temmelig lav, hvilket har stor indvirkning på en afslutninger. Hvis du tror på, at du sparker den ind, så er der noget større chancer for, at du gør det.. Hans sparketeknik fejler jo altså ikke noget, som vi så smukt så imod Ghana.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #41: 14 Jul 2010, 02:42 »

Det er der nok flere forklaringer på.. Mezut Özil er ikke som så mange andre unge fodboldspillere. Han er meget, meget, meget genert og hans selvtillid næppe hælder er i top. Han er ikke en spiller der nyder den opmærksomhed der er omkring ham. For et par uger siden havde de på tysk morgen-tv et interview med ham, hvor de havde sat en pæn kvinde i 20'erne til at interviewe ham.. Hvor andre unge fodboldspillere er meget selvsikre i deres optræden, så kiggede Özil dårligt op en gang og kiggede under hele interviewet ikke kvinden i øjnene en eneste gang. Man kan jo selvfølgelig sige, at fordi han ikke har det let med damerne, så behøves det ikke betyde, at han er en dårlig afslutter, men det er en indikator for, at hans selvtillid er temmelig lav, hvilket har stor indvirkning på en afslutninger. Hvis du tror på, at du sparker den ind, så er der noget større chancer for, at du gør det.. Hans sparketeknik fejler jo altså ikke noget, som vi så smukt så imod Ghana.



Jeg ved nu ikke helt om jeg synes at han har problemer med damerne. Tunge

Men det er helt sikkert at hans selvtillid er lav og jeg læste også et sted at han er ufattelig genert og svær at interviewe. Men det er bare mærkeligt at det skal være sådan, fordi han har alle forudsætninger for at blive en verdensklasse playmaker, han er fast på det tyske landshold i en ung alder, de helt store klubber er ude efter ham og han tjener sindssyg mange penge på at spille fodbold, som er det de fleste drenge drømmer om at leve af. Hvorfor er hans selvtillid så dårlig? Det kan ikke kun være pga. at han er genert.
« Seneste Redigering: 14 Jul 2010, 10:27 af NicolasFelipe » Logged


Arsenal Football Club


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #42: 14 Jul 2010, 08:22 »

Fernando Muslera har i mange situationer været utrolig usikker, så må sige at jeg ikke forstår hvorfor du mener at han har overrasket dig. Synes stadigvæk at det er utroligt at han ikke får mere af fingrene på Giovani van Bronckhorsts langskud, og en keeper som Neuer havde nok puffet den forbi sammenføjningen.

Er slet ikke enig med dig omkring Eneyama, Zone.. Han stod godt mod Argentina ja, men han var hæslig mod Sydkorea og Grækenland..

Nigeria - Sydkorea så jeg ikke, men overordnet set, synes jeg de stod ganske fint, trods enkelte, dumme fejl. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #43: 14 Jul 2010, 10:29 »

Nigeria - Sydkorea så jeg ikke, men overordnet set, synes jeg de stod ganske fint, trods enkelte, dumme fejl. Smiley

Bronzekampen fik du vel set? Her var Muslera hovedrystende ringe og kostede det 2.mål g hans parade på det 1.mål var langt fra overbevisende. Som jeg læste i et citat fra en italiensk journalist, der følger Lazio, så har turneringen godt afspejlet hans spil. Han står nogle fine kampe hvor han virkelig kan virke sikker, men ofte kommer der så kampe a la bronzekampen, hvor han næsten ene mand kan give kampen væk.

Eneyema er en rigtig fint shot stopper, men nogen sikker målmand tror jeg aldrig han bliver. Han havde læst Messis aflstninger og var manden, der forhindrede at Messi kom igang målmæssigt og stod rigtig godt mod Argentina, men både mod Grækenland og Sydkorea blev refleksredningerne altså blandet med en stor portion usikkerhed. Grækenlands 2.mål ser han ikke overbevisende ud og mod Sydkorea laver han en "Thomas Sørensen" på et frispark. Hans højde gør desuden at han heller ikke er fantastisk i luftspillet.
Logged

It's gonna be legendary

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #44: 14 Jul 2010, 21:07 »

Jo, den så jeg godt. Jeg mener kun, at han kostede ved tyskens første scoring. Ved deres anden scoring får han ikke ramt bolden, da han vil bokse den væk - det er set før, og det har heller ikke gjort dem dårligere. Mit helhedsindtryk er og bliver, han stod en fin turnering, til trods for nogen dumme fejl.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010