home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  3 Brugere, 242 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Øjeåbnerne!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Øjeåbnerne!  (Læst 29201 gange)
Cesc
Gæst
 
Øjeåbnerne!
« : 12 Jul 2010, 00:14 »

Øjeåbnerne!
VM er netop slut. Helte og skurke er skabt på ny. Vinderen er udråbt og kampe i stakkevis er fløjtede færdige for sidste gang. Helte er der kommet mange af, især for mig! Spillere har gjort sin entré på en helt store scene og vist sig fra deres bedste side. Eksempler er blandt andet Thomas Müller, Mesut Özil og Diego Forlan, der alle på hver deres måde har gjort denne VM-slutrunde til en særlig oplevelse. Men hvilke spillere har netop gjort indtryk på dig, og hvorfor og hvad har de gjort for at spille sig ind i dit hjerte?

Lad mig begynde...

Siphiwe Tshabalala
Det var kærlighed ved første blik! Jeg så ham i kampen mod Danmark kort inden VM, hvor han lavede en første berøring der fuldstændig satte en dansker af. Lige efter det øjeblik var jeg vild med ham, og i åbningskampen var jeg helt solgt. Der spillede han en suveræn kamp, var over det hele og kronede indsatsen med en lækker kasse, der var blandt de allerbedste VM-scoringer i den færdiggjorte turnering. En sand sydafrikansk perle, som jeg tror kommer til Europa!

Xavi Hernandéz
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har haft så stor fokus på Xavi før, men da jeg har holdt med Spanien hele vejen igennem, har jeg virkelig ENDELIG fået øjnene op for denne playmaker. Hold kæft hvor er han suveræn. Hvad skal Barcelona bruge Fàbregas til? Xavi behøver ikke mange ord, men han overstråler alt og alle med det blik for spillet han har!

Bastian Schweinsteiger
Tak for et henrivende VM! I alle kampe pånær den mod Spanien var han en særklasse, og han var i mine øjne en af arkitekterne bag Tysklands uventede storsejre mod Argentina og England. En spiller, der virkelig er blomstret op i denne slutrunde, og jeg beundrer manden utrolig meget for det arbejde han ligger for dagen! En klasse fodboldspiller, der når at vinde utrolig mange trofæer i sin karriere!

Marc Van Bommel
Se det arbejd han gør for sit hold. Vi så det så sent som i dag. Vel nok er det ikke kønt eller spor sportslig på nogen måde, men det er godt nok effektivt og han er virkelig en vigtig del for Holland! Han er et rigtig svin, og synes sgu' der er noget charme over den måde han bare går til stålet. Han frygter intet og tager skraldet. En spiller, jeg synes er undervurderet meget!

Nu er det jeres tur!
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #1: 12 Jul 2010, 00:36 »

Hvordan du kan fremhæve en så usympatisk spiller som Van Bommel som i 3-4 af 7 kampe burde havde set rødt fatter jeg intet af, fatter dog endnu mindre af at dommerne ikke har smidt den bindegale mand ud.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #2: 12 Jul 2010, 00:40 »

Enig med Sunbao.
Eneste navn, jeg vil putte på min liste er Mesut Özil. En gennemført fantastisk spiller, hvis potentiale rækker langt langt længere, end jeg havde troet. Med sin direkt-hed, sin elegance, historie og spillestil har han potentiale til at blive et lige så stort navn som Zidane i en tid, hvor store personligheder mangler at tage fodbolden op på et niveau, hvor det hele igen bliver smukt, elegant og kunst. Det mangler vi i moderne fodbold, men ellers har Schweinsteiger selvfølgelig udviklet sig til en rigtig god central midtbanespiller, mens jeg synes Iniesta har imponeret mig. Fortjent at Forlan blev turneringens spiller, men Iniesta skulle have været nummer to. :-)

Så Mesut Özil har været eneste øjeåbner. Jeg venter blot på, at han skifter til en større liga, så vi endelig kan følge den elegance, den lethed og den taktiske snilde i de helt store kampe.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #3: 12 Jul 2010, 00:42 »

Øhh bare fordi han er et svin så kan du da ikke underkende de fodboldmæssige sider han har.. han dirigerer med sine tropper, går forest når der skal fightes, har et ganske fint pasningsspil, tackler igennem så det synger..

Jeg er helt enig med Cesc.. Det er sgu ikke tøssefodbold det her, og for at nå langt i en vm slutrunde skal du have nogle spillere der kan flække igennem medmindre du har så mange geniale fodboldspillere som Spanien crazy

Det er sgu en romantisk tankegang du har Sunbao, men Van Bommel er en klassespiller som har en rigtig stor andel i Hollands succes.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #4: 12 Jul 2010, 00:45 »

Van Bommel er bestemt en god spiller ja, men hvis vi lige ser bort fra det, og kigger på hvor blinde dommerne har været, så havde han fået flere udvisninger og formentligt været skyld i at holdet var røget ud længe før finalen.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #5: 12 Jul 2010, 00:55 »

Van Bommel er bestemt en god spiller ja, men hvis vi lige ser bort fra det, og kigger på hvor blinde dommerne har været, så havde han fået flere udvisninger og formentligt været skyld i at holdet var røget ud længe før finalen.

Hvis og hvis.. hvis Lampards skud var dømt inde var tyskland måske ikke gået videre..

Faktum er at Van Bommel åbenbart må være god til at styre sin vildskab siden han aldrig træder nok over stregen til at få rødt.. Det sker i hvertfald yderst sjældent i forhold til hans spillestil.. Og nej dommerne ser ikke gennem fingre med noget..

F.eks lader dommerne jo generelt alle brokke sig, uden at give en skid mod det.. Så kan ikke se hvorfor det er værre at Van bommel gør det ?  Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #6: 12 Jul 2010, 01:01 »

Van Bommel er en usympatisk fodboldspiller, den værste af alle type spillere, der allerede i første halvleg, mener jeg det var, sagtens kunne have fået et rødt kort for en latterligt brutal nedslagtning af Iniesta, der både risikerede helbred og alt andet. Han er selvfølgelig en fighter og en god holdspiller, men fighter betyder ikke at komme for sent i tacklingerne. Jeg er fuldstændig enig med Sunbao. Med lidt skarpere og lidt mindre nervøse og bange-for-at-gøre-det-forkerte-dommere, så havde Van Bommel slet ikke haft sådan en gloværdig turnering, som I har gjort det til.

At han så i forvejen er på min top 3 over absolutte hadespillere, blandt andet fordi han engang sendte et vist hold ud af en lille turnering, ja så var jeg i himlen, da jeg så Van Bommels ubehagelige og usympatiske hoved forstene !!!
Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #7: 12 Jul 2010, 01:14 »

Hvordan du kan fremhæve en så usympatisk spiller som Van Bommel som i 3-4 af 7 kampe burde havde set rødt fatter jeg intet af, fatter dog endnu mindre af at dommerne ikke har smidt den bindegale mand ud.

Det er så DIN holdning.. Cesc er af en anden holdning, og han argumenter for sit valg. Så der har du svar på dit første spørgsmål. Wink At du ikke fatter at han ikke er blevet smidt ud, er så dit problem.. Jeg er helt enig i at Van Bommel ikke er en smuk spiller at kigge på, men han gør det han er sat på banen til. Han gør et kæmpe stykke arbejde for sit hold, hvilket også er en vigtig del af fodbolden. Jeg er selv en fan af det smukke spil, men man bliver ofte nødt til at have en blanding af spillertyper.
Logged


ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #8: 12 Jul 2010, 01:18 »

Asamoah Gyan
Han var konstant Ghanas farligste mand, og spillede kamp på kamp alene helt på toppen. Han forlod VM 2010 med 3 mål, men det kunne sagtens ha' været blevet til flere kasser. Hans viste en formidabel skudteknik og skulle næsten skabe alle Ghanas målchancer. Lidt ærgeligt farvel han fik med VM, ved at brænde straffe i det 121 min, men i den efterfølgende straffesparkskonkur rence, viste han dog at han var køligheden selv, ved at hamre bolden i krydset. Fuldt fortjent at Gyan var nomineret til VM's bedste spiller.

Thomas Müller
Vandt Den Gyldne Støvle med 5 mål og han delte pladsen som VM's assist-konge. Han var den spiller, som skulle skabe chancerne sammen med Özil. Müller skulle rykke i dybden, hvor han så ville få en bold serveret fra Schweinsteiger eller Özil, og så ville han enten selv hamre den ind, eller spille den ind til Klose.
Logged


DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #9: 12 Jul 2010, 01:53 »

to ord: MESUT ÖZIL
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #10: 12 Jul 2010, 02:36 »

Sjove dommerkendelser samt hvor grimt man kan tillade sig at spille en VM finale..


Men Özil var også for mig en stor uventet oplevelse.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #11: 12 Jul 2010, 02:43 »

Bare mig eller ser Van Bommel ikke lidt, elegant ud med de der løse håndled lige der?

Jeg syntes nu heller ikke Van Bommel på nogen måde er sympatisk, overfor sine modstandere, men hans talent er der da - og specielt hans arbejdsstyrke gør ham efter min mening, ligeså vigtig for Holland som Robben og Schneijder.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #12: 12 Jul 2010, 02:54 »

Det er så DIN holdning.. Cesc er af en anden holdning, og han argumenter for sit valg. Så der har du svar på dit første spørgsmål. Wink At du ikke fatter at han ikke er blevet smidt ud, er så dit problem.. Jeg er helt enig i at Van Bommel ikke er en smuk spiller at kigge på, men han gør det han er sat på banen til. Han gør et kæmpe stykke arbejde for sit hold, hvilket også er en vigtig del af fodbolden. Jeg er selv en fan af det smukke spil, men man bliver ofte nødt til at have en blanding af spillertyper.

Helt enig med dig, og man skal også forholde sig til at han i bayern har vundet mesterskab, pokal, samt er kommet i finalen i Cl med sit hold, mens han ved VM har været med til at få sit hold i finalen..

Selvfølgelig er det ikke kun hans fortjenste men det fortæller vel en fin historie om at han er UTROLIG kompetent til det arbejdsområde han har på en fodboldbane Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #13: 12 Jul 2010, 03:18 »

Sjove dommerkendelser samt hvor grimt man kan tillade sig at spille en VM finale..



Kan bestemt ikke se noget frispark der? Opstemt
Logged


SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Øjeåbnerne!
« Svar #14: 12 Jul 2010, 10:44 »

Faktum er at Van Bommel åbenbart må være god til at styre sin vildskab siden han aldrig træder nok over stregen til at få rødt.. Det sker i hvertfald yderst sjældent i forhold til hans spillestil.. Og nej dommerne ser ikke gennem fingre med noget..

Nej, det er han sgu ikke god til. Men han er god til at skjule det. Han er f.eks. god til at filme, for det gør han også helt uretfærdigt meget. VMs bedste og mest lortede skuespiller og verdens mest usympatiske. Han brokker sig, tackler dumt og filmer.

Jeg hader Van Bommel.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010