home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  1 Bruger, 421 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2010
| | | | |-+  Hvorfor skal FM10 være så svært?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hvorfor skal FM10 være så svært?  (Læst 7748 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Hvorfor skal FM10 være så svært?
« : 08 Jul 2010, 22:13 »

Hvorfor skal FM10 være så svært?
Overskriften siger det hele. Alle sammen har vi hver vores glæder ved spillet Football Manager, andre har knap så gode glæder ved spillet. FM, som omhandler at sætte den rigtige taktik som fører til sejrer og triumfer har stjålet alle fodboldentusiasters hjerter og er nu en fast del af hverdagen for os.

Når man så snakker om versionen, FM10, så kan man diskutere i timevis over, hvorfor skal FM10 være så svært? Jeg er vel ikke den eneste der har problemer med spillet. De tidligere versioner var langt nemmere at få succes i, nu er det som om, FM10 er gjort en tand sværere og langt mere realistisk. Derfor mister man automatisk lysten til spillet, og det ville jo være brandærgerligt, når man har fulgt spillet til punkt og prikke gennem tiden man fik sit første Football Manager spil.

Tilbage til snakken om 10’eren. Jeg har nu i flere spil med diverse klubber, forsøgt at gøre det der gør en specielt glad – nemlig, at føre ens klub til mesterskaber og andre triumfer. Personligt, har jeg haft over 10 spil kørende, både med top,middel og bundklubber. Alligevel, har jeg ikke fået et eneste mesterskab ud af det. Kun et VM. At vinde VM er i sin egen forstand, men man vil jo gerne vinde mesterskabet også. Det irriterer mig og gør mig egentlig skuffet.
Jeg har prøvet at følge diverse taktiske teorier bl.a. fra Guldbrand, men synes ikke de har hjulpet det store. Det har ikke ført til mesterskaber i så fald.

Men nu handler det heller ikke kun om at vinde mesterskaber. For når man skal vinde mesterskaber, er man nødt til at holde sig i toppen og dermed holde formkurvene ved lige gennem en hel sæson. Til trods for det, har jeg altid problemer med at holde mig med i toppen – der hvor det sjoveste sker. Jeg kan dominere ligaen med flot spil og sejre på de vigtigste tidspunkter lige indtil vinteren begynder at røre på sig. Det er tit hen over vinteren jeg begynder at miste kontrollen. Der kan jeg ryge fra en 1,2,3,4 eller 5. plads måske til en 14. plads hvor jeg skuffer helt vildt. Som eksempel, kan jeg tage mit Dortmund save i 2027 nu. Jeg kom til hos dem midt inde i sæsonen. De lå på 14. pladsen. Jeg fik dem op på en 3. plads og der lå jeg lige indtil vinteren. Det endte så med en 6. plads. Godt nok får jeg europæisk fodbold ud af det, men det er stadig sjovere at være i ’’toppen’’. Jeg sætter min filosofi ud fra det, oddsene siger ved optakten til kampen. Er du favorit – stift/meget stift. Er du ikke favorit – flydende/meget flydende. Sådan har jeg opfattelsen af det. I andre kan have en anden.

Det jeg vil frem til, er, at jeg synes FM10 er et for svært spil. Man skal virkelig være nøje med sin taktik, end man skulle i de gamle versioner synes jeg. Godt nok har FM10 fået en masse nye features vi har set meget frem til. Dog, skuffer det mig meget med den sværhedsgrad der er. For nogen er det mere realistisk at man ikke bare vinder mesterskabet ved at blinke med øjnene, men for mig i hvert fald, er det blevet for svært. Jeg siger ikke jeg er en der giver op eller bare er dårlig til spil. Sådan har jeg bare min opfattelse af Football Manager 2010.

Hvad siger I andre? Er FM10 også et for svært spil for jer? Giv jeres mening til kende!

AFC
« Seneste Redigering: 08 Jul 2010, 22:30 af AFC » Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #1: 08 Jul 2010, 22:24 »

FM10 er blevet langt sværere syntes jeg.. Man skal (jeg skal) kæmpe hårdt for at ikke blive fyret i 1.sæson. Mine kampe går også langt bedre når jeg går på ferie i en dag. Jeg tror dem der starter med at købe FM10 og ikke har prøvet de andre spil, hurtigt bliver træt af det, da de måske bliver lidt frustreret hvis de ikke vinder.. Jeg syntes godt at FM11 kunne blive en tand nemmere, men der skal stadig være udfordring i det..

Flot skrevet forresten Smiley
Logged


søgaard
Gæst
 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #2: 08 Jul 2010, 22:40 »

Jeg kan huske, at du også havde et lignende indlæg før sidens nedbrud, hvor jeg også prøvede at hjælpe dig en smule.
Det, som det lyder til, hvis du for det meste ryger ned i tabellen, når man kommer forbi nytår, er at du slet ikke skifter nok ud. Der er ikke ret mange spillere, som kan holde niveauet oppe, hvis de skal spille 50 kampe til ende i en sæson.

Jeg har gennem de sidste mange sæsoner kørt med rotation mellem flere spillere. 3-4 spillere på de centrale pladser (altså midterforsvaret, centrale midtbane og angrebet) og 2 på de ydre pladser. Ikke ment, at jeg så skifter ud hver kamp, men at jeg doserer deres kampe, således at 3.angriberen får nogle af de lettere kampe og jeg således har en frisk topangriber til de vigtige og hårde kampe. Altså udskiftning alt efter hvilke kampe der er tale om, så du altid har friske alternativer. Man kommer nemlig til at opleve en formnedgang, hvis man spiller størstedelen af ens kampe med de sammen 11 mand. Der er selvfølgelig enkelte topspillere, som er tilpas centrale for holdet, så man sjældent kan undvære dem eller de simpelthen kan holde niveauet gennem en hel sæson, så er det selvfølgelig bare at lade dem spille. Mange spillere kan "desværre" ikke dette.

Om spillet så direkte er for svært? Næeh, overhovedet ikke. Et realistisk syn på tingene i spillet samt en taktisk snuhed, så kommer succes langsomt. Jeg har oplevet at det er blevet sværere i forhold de forrige udgaver af spillet, men direkte umuligt er det ikke at få succes.

Jeg synes dog på ingen måde, at det bør laves nemmere. Spillet har fået den tand realisme, som vi de seneste år har savnet i spillet, hvor man kunne banke ethvert hold uanset om man var et Serie 6 hold eller Barcelona. At gøre det nemmere vil være et tilbageskridt for spillet, da det vil tage noget af den realisme, som er kommet i spillet, væk.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #3: 08 Jul 2010, 23:11 »

Jeg er fuldstændig uenig. Synes faktisk at når man kommer længere hen med spillet og man har et tophold begynder det ligefrem at blive for nemt at vinde alting. For eksempel med mit Inter save hvor jeg mistede lysten pga. at jeg vandt stort set alt hver sæson i år 2020 cirka.
Jeg synes at hvis man holder sig til det grundlæggende som Direkte afleveringer hører til hurtigt spil og korte afleveringer til langsomt spil så går det sagtens Smiley Og når fm så venligt fremhæver til en hvad en god playmaker skal kunne og hvad en god centerforsvar skal kunne osv. så kan man nemt gennem tiden skifte sine gamle spillere ud med spillere der passer perfekt ind i systemet.
Kort sagt følger man det mest basale så mener jeg at man i hvert fald er sikret nogenlunde succes med hvert hold og i hvert fald hvert storhold. Jeg ønsker det i hvert fald ikke nemmere Wink
Logged

FC Barcelona

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #4: 08 Jul 2010, 23:23 »

Jeg synes egentlig ikke, FM10 er svært. Jeg synes, det er blevet meget, meget lettere at drive klubben. Man kan sagtens regne med, at den spiller, du henter på transferlisten i sommeren året efter kan sælges for to, tre eller fire gange det beløb, man selv gav året før. Man slipper for de åndssvage underskud, der har været i tidligere versioner. Og man kan komme rigtig, rigtig langt uden stjerner på holdet, hvis man bare henter nok middelmådige stop gap-spillere. Det er i hvert fald sådan, jeg gør det. Hent en spiller, brug ham en eller to sæsoner, sælg ham dyrt. Om og om igen. Langsomt hæver man så niveauet på spillerne. Og på den måde kan man være ret sikker på succes.

Mht. taktikdelen synes jeg det er meget lettere at lave en effektiv taktik med det nye system. Det er rart nok, at man ikke nødvendigvis skal tænke på alle indstillinger, når man vælger, hvordan en spiller skal spille. Medmindre de har et helt specielt talent.

Jeg er lige nu i fjerde sæson med Catania og har en femteplads, en sjetteplads og en UEFA Cup-sejr.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #5: 08 Jul 2010, 23:55 »

Jeg synes det er nemt.
Vandt næsten CL med mit Schalke save i 2 sæson. Og vandt Bundesligaen efter 3 sæson.
Og med Gladbach er det også nemt Smiley

Med mit save med First Vienna FC 1894 fra Østrig er jeg blevet magten efter jeg vandt mit første mesterskab 2015, og har vundet alle år efter. Er i sæson 18/19 nu.
Logged

Chrisflink
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #6: 09 Jul 2010, 00:03 »

FM10 er ikke blevet svære, det er blevet mere realistisk, og jeg syntes SI sagtens kan gøre det endnu mere realistisk. Så man kan føle, hvordan en manager virkelig må have det, når han ser sit stjernespækket hold taber til underdogsne fordi de vælger og kæmpe for de 3point som er livsvigtige i kampen mod nedrykning.
Jeg køre i øjeblikket på 3 sæson, og jeg har valgt FCK som hold, med dem har jeg indtil videre 2x mesterskaber(på vej mod nr. 3), 2x Cup sejre(på vej mod nr. 3), 1x kval til kvartfinalen i CHL, 1x kval til 1/8 finalen, 1x kval til semifinalen(skal lige beholde min 4-2 føring fra udebanen mod Schalke).
Så med det siger jeg bare, med den rette taktiske snilde, og udskiftning af spillere så niveauet på holdet stiger, kan man nå langt. Jeg køre i øjeblikket, også med lister over hver spillertype, så jeg altid kan finde lige den type spiller, jeg står og mangler som erstatning
Logged

Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #7: 09 Jul 2010, 00:35 »

Det er blevet sværre, hvilket er bedre syntes jeg.
Du skulle bare købe en god spiller sidst, og hvis du bare have et drømmehold vandt du jo alt, du skulle jo ikke lave noget taktik.

Syntes det godt man kan så mange nye ting, og har også været frustreret over alt det man skal tænke over, og hvor meget tid man egentlig skal bruge.

Men første sæson er altid den letteste for mig, næste sæson skal du lave en masse ændringer i taktikken hele tiden, du skal aldrig køre det samme og det samme, fordi ellers bliver du læst af din modstander.

Jeg mener dog stadigvæk at det hele ikke kun er taktik, men også held.
Håber det bliver mere realistisk, men mere overskueligt også.
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

PuumBaa
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #8: 09 Jul 2010, 00:37 »

hvor kan man finde guldbrands taktiske teorier?
Logged

Impossible Is Nothing

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #9: 09 Jul 2010, 00:38 »

Jeg har også haft det meget svært i FM10. I hvertfald meget sværere end i de gamle spil. I 08/09 fik jeg okay meget succes, men i 10'eren er det blevet meget mere realistisk, og det har gjort at jeg har haft sværere ved at få succes. Fik dog mesterskabet med City i første sæson, i mit første spil i 10'eren. Men siden har det været svært at finde det rigtige hold og jeg tabte hurtigt de første par kampe som fik mig til at miste lysten til det. Men det gælder vel om at være god til at sætte sin taktik og en god omgang held. Jeg har haft meget stor succes med Guldbrands taktiske teorier, og bruger dem til hver kamp.

Jeg er glad for det er blevet mere realistisk, men alligevel ikke da jeg hurtigt mister lysten til mine spil når det begynder at gå dårligt for mig. Jeg skal vel bare vente til jeg med tiden er blevet bedre til spillet. Men ellers et godt initiativ og du havde jo som sagt fortalt mig at du ville starte tråden, så ville lige lægge et indlæg i den AFC Wink
Logged

Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #10: 09 Jul 2010, 00:42 »

Syntes ikke man skal bakke ud bare fordi man har et par dårlige kampe, og begynder at miste lysten.
Enhver klub kan have en dårlig periode, hvilket kunne være det, at det betyder i spillet.
Men at man kun spiller hvis det går godt, det jo absurd, fordi du kan ikke undgå det Smiley
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #11: 09 Jul 2010, 00:56 »

Jeg syntes kun spillet var svært i starten. Nu klare jeg mig fint og med min standard 4-4-2 taktik køre det på skinner.
og som Baztik siger ovenfor, så går det op og ned. Det er sjældent at succes bare vare ved.
Man skal opbygge sit hold og så kommer succes og nogle gange bliver man fyret og sådan er det.

Man skal vel udfordres lidt ik.

PS: spilller på et save lige nu(som jeg også blogger om) hvor jeg blev fyret i min klub, derefter tog jeg bare et andet job og der går det rigtig godt. Jeg ligger ikke øverst, men det er nu sjovt alligevel:)
« Seneste Redigering: 09 Jul 2010, 00:58 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Baztik
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #12: 09 Jul 2010, 14:57 »

Jeg syntes kun spillet var svært i starten. Nu klare jeg mig fint og med min standard 4-4-2 taktik køre det på skinner.
og som Baztik siger ovenfor, så går det op og ned. Det er sjældent at succes bare vare ved.
Man skal opbygge sit hold og så kommer succes og nogle gange bliver man fyret og sådan er det.

Man skal vel udfordres lidt ik.

PS: spilller på et save lige nu(som jeg også blogger om) hvor jeg blev fyret i min klub, derefter tog jeg bare et andet job og der går det rigtig godt. Jeg ligger ikke øverst, men det er nu sjovt alligevel:)
Præcis.
Spillet er ikke ligefrem lavet til at du får glæde og lykke ved ikke at gøre noget.
Logged

Følg min første og nuværende blog.
Chelsea F.C. - Keep The Blue Flag Flying High

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #13: 09 Jul 2010, 19:45 »

Jeg syntes kun spillet var svært i starten. Nu klare jeg mig fint og med min standard 4-4-2 taktik køre det på skinner.
og som Baztik siger ovenfor, så går det op og ned. Det er sjældent at succes bare vare ved.
Man skal opbygge sit hold og så kommer succes og nogle gange bliver man fyret og sådan er det.

Man skal vel udfordres lidt ik.

PS: spilller på et save lige nu(som jeg også blogger om) hvor jeg blev fyret i min klub, derefter tog jeg bare et andet job og der går det rigtig godt. Jeg ligger ikke øverst, men det er nu sjovt alligevel:)
Præcist. Min første sæsoner i Østrig var frusterende, kunne ikke hamle op med dem i 1 Division. Og 3 klarede jeg det kun lige og lige med at rykke op.
Også er det fedt at spillerne ikke vil forlænger når en storklub pludselig vil have dem. Selvom det er irriterende man mister en stjerne Smiley
Logged

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #14: 09 Jul 2010, 20:24 »

Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ingen problemer med at vinde? - Jeg fik en 5 plads med hvidovre i første sæson.
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010