home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 317 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2010
| | | | |-+  Hvorfor skal FM10 være så svært?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Hvorfor skal FM10 være så svært?  (Læst 7747 gange)
TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #15: 11 Jul 2010, 20:31 »

Jeg har overhovedet ingen problemer med at vinde. Jeg kom til Ajax i sæsonen 10/11 og har ført dem til alle trofæer bortset fra CL i første sæson (Er i øjeblikket i sæsonen 14/15). Udover trofæer får mine spillere også priser og bli'r udtaget til årets hold i diverse turneringer  Smiley
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #16: 11 Jul 2010, 20:46 »

Jeg må sige, at jeg er utrolig skuffet over, hvor nemt FM10 egentlig er.
Jeg laver aldrig mine egne taktikker. Jeg skifter aldrig spillernes indstillinger. Jeg har endnu ikke prøvet, ikke at få succes.
Jeg går hele tiden sur i mine saves, fordi det er for nemt.

Prøvede dog, at lave mine egne taktikker og ændre instillingerne for spillerne, hvilket kun gjorde alting værre. Prøv bare at sætte en standard 4-4-2 uden at røre det. Det virker for mig xD
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #17: 11 Jul 2010, 23:29 »

Jeg synes ikke nødvendigvis at man kan sige at spillet er blevet svære. Jeg er i hvert fald uenig i, at kan kalde det for svært.

IMO kan man stadig vælge et hold, vælge en standart taktik uden at gøre mere, og så være med hvor det er sjovt. At det så ikke sker hver gang på den måde, det er noget andet, men jeg har kun oplevet, at få gode resultater, og det er uden at gøre det voldsomme ud af taktikken - Så jeg mener stadig man kan vinde uden at gå totalt i dybden med alt.

Men man skal tage højde for, at spillet indeholder en tilfældighedsfaktor der gør, at uanset hvordan du spiller og indstiller din taktik, så er det uhyre svært at vinde alt hele tiden. Men sådan skal det også være, det skal være svært at være den bedste, det er jo udfordringen der gør, at man bliver hængende ved spillet, det er det i hvert fald i mit tilfælde Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

fatmanbias
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #18: 13 Jul 2010, 18:24 »

Hejsa.. kan ikke lade være med at dele min mening omkring dette emne.

Jeg syns delvist det er svært, og dette skal forstås på den måde at jeg ikke altid har haft succes.

Jeg vil lige ridse mine successer op:

4 X mester med Tottenham på 4 sæsoner + CL
Div titler bl.a CL og PL med Notts Co.
Alle titler med Man City

Det der gør FM 10 så komplet er jo at der er så mange aspekter i det. Det er ikke bare at sætte sit hold (selvom jeg kan læse at det er der nogle der har succes med), Det er et spørgsmål om at se sine styrker og svagheder ved sit mandskab og sætte taktikken derefter. Og her vil jeg mene det er vigtigt at bygge sit hold op omkring dem der skal score målene, dvs i langt de fleste tilfælde angriberne. Har man en stærk og hovedstødsstærk angriber kan det være en fordel at køre over fløjene og satse på at han måske som targetman header dem ind. Har man derimod en hurtig, kan der være en fordel at stå lidt længere tilbage på banen og køre igennem midten med suppert kanter og mange dybe stikninger.
Der er derudover også det her med at ændre sin taktik så ikke modstanderne lurer dig, men jeg ændrer ikke meget, typisk kan jeg finde på at ændre en support rolle til angreb eller lignende alt efter hvad jeg lige syns i en dårlig periode.. jeg ændre aldrig konceptet helt. og efter nogle kampe hopper jeg tilbage til udgangspunktet igen.

Pressekonferencer er også en del i spillet som kan få det hele til at vælte eller gå godt. Personligt bruger jeg det aldrig, fordi jeg ikke helt kan lurer den.

En dag da jeg søgte lidt rundt på nettet blev jeg bekræftet i at teamtalks har en kæmpe betydning. Jeg fandt en super guide til hvordan man skal udnytte teamtalksene. Her er det moralen der bl.a er fokus på, det er altafgørende at dine spillere har en god moral, hvis ikke, så hænger spillet ikke sammen. Man kan gennem sine teamtalks forvandle den dårlige moral til super. Men alt dette står tydeligt beskrevet i denne guide.

Linket er her http://www.fm-base.co.uk/forum/f72/woifsongs-teamtalk-guide-t29092.html

Jeg vil anbefale at læse denne grundigt. Dog er den engelsk og lidt lang, men den har hjulpet mig meget. Der er nu kommet længere mellem de dårligere oplevelser med FM10.

Håber du/i kan bruge det til noget.

/fatmanbias
Logged

United master
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #19: 13 Jul 2010, 18:41 »

Nice link Fatmanbias.

Ærgeligt jeg ikke er 100% skarp på engelsk, ellers havde jeg læst den, mon der ikke er en engang der vil oversætte den for os stakkels danskere Opstemt
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #20: 06 Aug 2010, 02:00 »

Fantastisk med en god debat om emnet her!

Jeg har ikke selv haft så forfærdelig meget tid til at kunne læse dette her igennem, men jeg kan se at de fleste af jer, ikke har problemer med at vinde titler - eller holde formen ved lige.
Nu har jeg spillet min anden sæson færdig med Dortmund og jeg endte på en 5. plads. Generelt ved hver kamp, tjekkede jeg selvfølgelig oddsne og satte min filosofi ud fra det. Det har faktisk givet en forbedring fra sidste sæson af.

Der er så bare noget jeg godt kunne tænke mig at vide. For det kan godt være man ikke lige kan vinde x antal kampe i streg uden at tabe, men mit højeste har været 6-7 stykker og sådan er det stadigvæk. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at slå den stime, men hvordan? Har I nogle gode tips til det? Eller generelt nogle gode tips til evt. taktikker, teamtalks osv. - alt der har med at sætte den rigtige taktik osv.

Håber vi kan fortsætte her.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvorfor skal FM10 være så svært?
« Svar #21: 06 Aug 2010, 13:41 »

Omkring at slå en stime med x-antal sejrer i træk, kan være svært.

Oddsene kan give et indblik i hvilken filosofi og strategi, du skal spille mod de forskellige hold.

Guldbrands taktiske teorier er et godt udgangspunkt, som mange har haft glæde af. Dog følger jeg ikke helt disse teorier, da jeg har et lidt andet koncept med henhold til taktikker.

Guldbrand giver udtryk for, at man skal finde sin modstanders styrke og svaghed, og ramme dem via. Dette punkt, hvilket jeg er delvist enig i. Min egen erfaring er også hvordan modstanderens personlighed er i truppen, da dette også er en vigtig faktor i FM, i hverfald i mine øjne. Hvis en modstanders trup er storfavoritter til en kamp og mange af spillerne opfører sig professionelt (altså i personligheden,) er det også sværere, at bryde modstanderen på det metale.

Nu starter jeg som regel selv, i forholdsvist små klubber, hvor min trup med F.C. Nordsjælland er meget ambitiøse, hvilket også er godt, hvis de skal overraske, f.eks. Mod større og bedre hold. Jeg kigger på mine trænere, talentspejdere osv. Og ser deres råd til kampene, imens jeg kigger på oddsene, som giver et godt udgangspunkt med hensyn til filosofi, strategi og holdtale, hvilket også er vigtigt.

Jeg går ikke nødvendigvis efter modstanderes styrke og spiller modsat, som mange andre har haft glæde af, men bevarer mit taktiske koncept, med samtidig roder jeg lidt rundt i filosofien og startsstrategien for hver enkelt kamp.

Mange mener at man skal spille meget flydende og offensivt fodbold, når modstanderen er storfavoritter, men dette vil jeg også kun eklærer mig delvist enig i, da jeg tit har haft succes med, at spille lidt tilbageholdende og give modstanderen plads og vinde stort over storfavoritter. Så sent som en kamp i første sæson af mit FCN-save, vandt jeg 3-0 (næsten 4-0) over Brøndby, som var storfavoritter, og der spillede jeg balanceret og defensivt, hvor mine spillere skulle holde sig på sin plads, og ikke give dem så meget rotation med hensyn til, at skifte rundt og gå ind på andre positioner.

Personligt har jeg haft meget succes i nogle af de gamle spil, som 07'eren, hvor jeg kom til Newcastle i 2. sæson og vundet CL og PL, på trods af at de lå til nedrykning, da jeg overtog klubben, og uden at være super meget indblandet i Transfer, men blot at justerer på det taktiske og mentale hos mine spillere. Så jeg synes at FM10 er blevet lidt sværere, men det må såmænd godt blive sværere endnu, efter min mening. Men jeg kan ikke sammenligne 10'eren med 09'eren osv. Da jeg ikke har spillet dem. Begyndte faktisk først, at spille for halvandet år siden, hvor jeg fik 07'eren gratis. Smiley
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010