home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:33:03 RasmusA12 Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2026 ...
I går kl. 13:15:29 ydersog Blogs #68 Youth to Gold
I går kl. 10:57:41 ydersog Challenges The real Sir Alex Ferg...
12 Mar 2026, 07:57 Broen13 Blogs [29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17 Broen13 Klubsøgnin... Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
09 Mar 2026, 07:49 Broen13 Klubsøgnin... Wellington Phoenix
Antal Registrerede Brugere: 23342
  0 Brugere, 934 Gæster Online.

Nyeste Bruger: IzyamBof
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 663 664 [665] 666 667 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1347097 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Arsenal tråden
« Svar #9960: 01 Sep 2011, 21:25 »

Bla fordi at man sammenligner vores sidste opstilling med jeres på papirets bedste hold, incl de nye i har hentet ind.

Hvis man skal sammenligne skal man tage de 11 bedste mod de 11 bedste.

Gerrard bliver ikke nævnt men man tager Arteta med som også har været meget skadet de seneste sæsoner.

Desuden er der mange troer og hvis'er i sammenligningerne men ikke rigtig nogle facts.

I spiller et system - vi spiller et andet.
Dette er bare et eksempel og har intet  med virkligheden at gøre Wink
Men lad os forestille os at i spiller 4-3-3 og vi spiller 3-5-2. Dvs at spillerne har vidt forskellige ingange til til kampene. Det gør også at en af jeres angribere pludselig skal sammenlignes med en af vores offensive midtbanespillere, det er jo ikke muligt. For RVP har helt andre kompetancer end feks Adam.
Kan du følge mig bare lidt? Wink

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #9961: 01 Sep 2011, 21:29 »

Altså vi kunne godt selv se at vi total elendige. Det synes jeg altså div Gunners fan har lidt svært ved.

I har solgt/lejet et godt stykke over 20 spillere. Hvad har i hentet 8-10 nye ind og alligevel kalder i det en styrket trup og bredden er god nok? Det hænger altså ikke helt sammen i min verden  Huh
I har solgt 2 af de mest kreative folk i PL og jeres dyreste indkøb er Champerlain på 18? år og som aldrig har spillet PL.
Arteta, som nogle synes er en frelser er nok ikke det rette ord men i ved hvad jeg mener, skal nu til en stor klub nu hvor han stille og roligt ihf ikke bliver bedre men max kan holde niveau. Og det har altså de sidste sæsoner ikke været prangende. Han har været en profil hos Everton men se på deres trup, det er ikke svært at blive det Wink

Hehe. Vi har solgt 2 profiler. Rigtigt. Den ene var skadet i størstedelen af 10/11-sæsonen, og fandt aldrig rigtig niveau. Det kan Arteta + Benayoun tilsammen nok erstatte. Ikke fordi nogen af dem er nær så gode som Cesc, men fordi en Cesc uden form i under en halv sæson, næppe er bedre end Arteta i en halv sæson, og Benayoun i en halv sæson. Ganske simpelt - at have to spillere til, på skift, at dække pladsen over hele året, må være omtrent lige så godt, som at have en i under den halve. Selvom den, der kun spiller en halv, så er langt bedre end de andre.
Nasri er fint erstattet af Gervinho, mens vi har fået lidt ekstra bredde på kanterne i form af Chamberlain og Miyaichi. Apropros Chamberlain, kan du altså ikke vurdere kvalitet ud fra pris. Du må da kunne se det samme i jeres egen trup, hvor Suarez kostede noget i stil af det halve af Carroll, og jeg ved da godt hvem af dem, jeg mener er bedst.

Vores transfervindue har været vidt forskellige. Vi gik ud og købte tidligt og havde en plan A-B og C. Vi er gået efter unge sultne og tildels britiske spillere, Bellamy og Doni er dog ikke incl her.
Ingen i Liverpool tråden har på et eneste tidspunkt, mig bekendt ihf påstået at vi vinder PL. De mest optimistiske af os håber på en CL plads. Målet for klubben er at etablere os i top 4-5 i år og så forbedre os igen næste år

I har solgt og solgt og solgt og så solgt en hel del flere inden i for alvor kom igang. Da i så begynder at handle får i en del nej'er eller prisen er presset så højt op at i siger nej tak.
Jeg vil påstså at i ikke har fået de forstærkninger i gerne ville have, som g00n siger i havde håbet at handle på øverste hylde men det skete ikke, og derfor kan i på heller ingen måde være tilfreds.

Ja, I gik ud og købte en masse acceptable spillere. Ingen store stjerner, men en masse, der vel mest er til bredden. Det har skabt en solid, bred trup hos jer, hvilket er rigtig fint, da I allerede har et par profiler i Suarez og Gerrard (hvis han kan finde niveauet). Altså et fint vindue for jer.
At der i et enkelt øjebliks glæde er skrevet et enkelt indlæg, hvori der nævnes, at vi kan vinde mesterskabet, er jo ikke det samme som, at vi alle mener, at vi skal gå efter det. Jeg mener da heller ikke selv, at det er helt umuligt, ligesom det heller ikke er umuligt for Liverpool. Chancerne er bare små - for begge klubber.

Angående vores transfervindue, er der ikke penge til stjerner alá Sneijder, Kaká, og hvem vi nu ellers blev linket med. Det handler ikke om overgangssummen, men derimod lønnen. I vores £70M-budget, var lønnen eftersigende inkluderet. Tænk på, at sådan en spiller ville kræve £180k/uge. Med 52 uger om året, giver det £9,360M. Til en spiller. Kontrakten er næppe et-årig, og lad os nu regne med en standard 3-års kontrakt. Det er næsten £30M i løn til en spiller. Så let ville vi dog ikke slippe, da profiler som Van Persie & Sagna nok ville kræve det samme (eller tæt på). Så kommer vi pludselig op på £25M om året til 3 spillere (hvis vi går ud fra, at de er ok med lidt mindre).
Af ovenstående årsag gik vi i stedet efter folk som Hazard, Gervinho, M'Vila osv., som du også selv nævner. Prisen på M'Vila blev dog presset for højt op, mens vi fik at vide, at Hazard ganske enkelt ikke var til salg, uanset hvad. Götze ligeså. Derfor kom Arteta ind, og trods hans alder, kan han udfylde rollen i et år eller to, til Hazard (forhåbentlig) kommer. Benayoun er der til at dække for Arteta, hvis nu han skulle blive langtidsskadet, som det er set før. I stedet for M'Vila, har vi valgt at rykke et par talenter op. Frimpong ser utrolig lovende ud, mens Coquelin gjorde fin figur (jeg tror dog, han godt kunne bruge et års tid på lån hos en mindre PL-klub først).

Jeg tror på de 2 Manchester klubber og Chelsea nupper top 3. Så skal i første omgang Gunners, Liverpool og måske Spurs slåes om de efterfølgende pladser.

Helt enig, og det tror jeg også, 99% af alle andre Arsenal-fans er. Vi vil selvfølgelig forsøge at ende højere end 4. pladsen, men jeg vil absolut være tilfreds med at blive #4 i år, da jeg føler, at vi er midt i en udskiftning. Til næste sæson vil vi forhåbentlig kunne få Hazard, Cahill, og måske også Marvin Martin, hvorefter vi så vil kunne presse på længere oppe.

Så er der alle sammenligningerne spiller mod spiller. Imo spild af tid. Det er jo totalt umuligt at sammenligne. Ingen spillere i verden er ens og når taktikkerne er jo også vidt forskellige.
Så er det jo umuligt at sammenligne.

Det er lidt fjollet, ja. Men omvendt er det vel også lidt fjollet af os alle, at debatere klubbernes transfers pt., hvor spillerne endnu ikke har vænnet sig helt til livet i klubberne. Og i mange af de nye Arsenal-spilleres tilfælde, har de endnu ikke optrådt for klubben en eneste gang.

EDIT: Glemte lige at nævne, at vi ganske rigtig har sluppet 20 spillere - men størstedelen af dem kommer fra U19/reserveholdene. Af de 11 nye, er 4-5 stykker ligeledes unge spillere, der nok først får nogen reel indflydelse om et par år. I alt er der vel gået 3 førsteholdsspillere ud, mens 5-6 stykker er kommet ind.

PS: Undskyld, hvis nogle af pointerne er taget op på forhånd - det har taget lidt tid at skrive dette indlæg. Læser de andre igennem om et øjeblik. Peace
« Seneste Redigering: 01 Sep 2011, 21:31 af Indsæt_Navn » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #9962: 01 Sep 2011, 21:30 »

Fair nok. Men der bliver stadig snakket om en bredere trup og tildels styrket trup.

Hvis i bare har hentet nye ind for de profiler i har solgt er det vel maks status quo eller måske endda svagere fordi de ikke er i nærheden af feks Cesc og Nasri niveau.

PhilipFlink
Manager

« Svar #9963: 01 Sep 2011, 21:39 »

Adam virker for mig som om, at han i flere tilfælde virker for tung. Men ingen tvivl om, at han kan ligge nogle gode afleveringer og fremragende hjørnespark. Dertil synes jeg nu en Song ihvertfald er ligeså god. Song spiller dog, så vidt jeg har forstået Scousernes taktik, mere deffensivt orienteret end Adam. Altså er en sammenligning selvfølgelig svær.
Henderson har jeg nu aldrig set det store i, andet end en klassisk engelsk spiller der ikke kan noget specielt, men altid gør det solidt. Nu er det selvfølgelig begrænset hvad jeg den dømme ham udfra, men det er det indtryk, jeg har fået af ham. Der vil jeg i den grad foretrække Arteta (hvis han finder formen) og Wilshere, som jeg virkelig beundrer. Fremragende spiller. Downing - Gervinho er hip som hap, Gervinho er rigtig farlig, men mangler tit og ofter lige det sidste, mens Downing altid sparker nogle gode indlæg. Lucas ser jeg dog bedre end en f.eks. Frimpong, dog igen på et tyndt grundlag, da jeg ikke har set meget til Frimpong.

For mig at se, synes jeg jeres trup kvalitetmæssigt ligner meget hinanden. Og som så mange andre tror jeg også, at det er Liverpool og Arsenal, der skal kæmpe om den sidste CL plads. Selvfølgelig er Spurs også med, men har størst tiltro til Liverpool og Arsenal.

I sammenligningen skal man vel heller ikke glemme, at Liverpool har brugt rigtig store summer på deres spillere, mens Wenger som altid, har købt billigst muligt. Value for the money, som Fergie også siger.  ;-)

Præcis.. Det lyder meget rigtigt.. Også det jeg ville have frem.. Synes også det er det jeg skriver. At det er meget lige, hvis ikke en tak bedre til Arsenal, men det er vel som man ser det Wink (Og med hvilke briller)
« Seneste Redigering: 01 Sep 2011, 21:42 af Flink14 » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #9964: 01 Sep 2011, 21:45 »

Hvem siger at de ikke kan leve op til Nasris niveau? Nasri var hos os i 3 sæsoner, spillede godt men ikke fantastisk i første sæson, spillede middelmådigt i anden, spillede rigtig godt i første halvdel af tredje og faldt så igennem som resten af truppen. Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have fundet en fuldgod erstatning i Gervinho. Cesc er en super spiller ja, men man må tænke på at han var skadet i meget af sidste sæson og spillede langt under niveau i resten af den. Der kunne Arteta have gjort det lige så godt, hvis ikke bedre. Og der var vi altså med i toppen i et godt stykke tid. Nu har vi forbedret vores defensiv ganske godt som var vores største syndebuk i sidste sæson, og krydret med lidt ekstra bredde og nogle unge spillere der bliver ældre og bedre, så er det jo vel ikke status quo eller ringere? Jeg vil vove at påstå at vi står bedre end i sidste sæson, især skaderne fra sidste sæson taget i betragtning (Cesc langt under niveau når han var med, Van Persie ude i størstedelen af første del, Vermaelen ude i stort set hele sæsonen).

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #9965: 01 Sep 2011, 21:48 »

Bla fordi at man sammenligner vores sidste opstilling med jeres på papirets bedste hold, incl de nye i har hentet ind.

Hvis man skal sammenligne skal man tage de 11 bedste mod de 11 bedste.

Gerrard bliver ikke nævnt men man tager Arteta med som også har været meget skadet de seneste sæsoner.

Desuden er der mange troer og hvis'er i sammenligningerne men ikke rigtig nogle facts.

I spiller et system - vi spiller et andet.
Dette er bare et eksempel og har intet  med virkligheden at gøre Wink
Men lad os forestille os at i spiller 4-3-3 og vi spiller 3-5-2. Dvs at spillerne har vidt forskellige ingange til til kampene. Det gør også at en af jeres angribere pludselig skal sammenlignes med en af vores offensive midtbanespillere, det er jo ikke muligt. For RVP har helt andre kompetancer end feks Adam.
Kan du følge mig bare lidt? Wink

Man skal da naturligvis vurdere holdet ud fra deres stærkeste opstillinger, er der nogen her, der ikke har gjort det? Hvis er det det, kan jeg da kun være uforstående overfor det, men i min verden er det intet i vejen med at vurdere holdene spiller for spiller, hvis, som jeg også nævnte før, at spillerne har god moral og ikke skal vænne sig til et komplet nyt system Smiley

Jeg kan godt følge dig, men jeg mener stadigvæk, at det er et ganske godt redskab til at vurdere (udover reel kamp, hvor man dog ikke kan udlede noget af 0-2 nederlaget), hvordan de forskellige hold står i forhold til hinanden. Når det er sagt, skal man selvfølgelig og tage højde for subjektiveten i sådanne vurderinger, men alt i alt, kan jeg da ikke se noget problem, hvis man sammenlignes holdene i stærkeste opstilling.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #9966: 01 Sep 2011, 21:49 »

Hvem siger at de ikke kan leve op til Nasris niveau? Nasri var hos os i 3 sæsoner, spillede godt men ikke fantastisk i første sæson, spillede middelmådigt i anden, spillede rigtig godt i første halvdel af tredje og faldt så igennem som resten af truppen. Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have fundet en fuldgod erstatning i Gervinho. Cesc er en super spiller ja, men man må tænke på at han var skadet i meget af sidste sæson og spillede langt under niveau i resten af den. Der kunne Arteta have gjort det lige så godt, hvis ikke bedre. Og der var vi altså med i toppen i et godt stykke tid. Nu har vi forbedret vores defensiv ganske godt som var vores største syndebuk i sidste sæson, og krydret med lidt ekstra bredde og nogle unge spillere der bliver ældre og bedre, så er det jo vel ikke status quo eller ringere? Jeg vil vove at påstå at vi står bedre end i sidste sæson, især skaderne fra sidste sæson taget i betragtning (Cesc langt under niveau når han var med, Van Persie ude i størstedelen af første del, Vermaelen ude i stort set hele sæsonen).

+1, super post. Thumbs Up
Så er det nu, du kan læne dig tilbage i stolen og sige "nailed it".

PhilipFlink
Manager

« Svar #9967: 01 Sep 2011, 21:52 »

"Borussia Dortmund have revealed Arsenal bid £35million for Mario Gotze yesterday"

Kan ikke huske hvem, men der var en der skulle spille smart, da jeg skrev vi havde budt 30 mil for Gotze ...
Det var åbenbart rigtigt Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #9968: 01 Sep 2011, 22:02 »

+1, super post. Thumbs Up
Så er det nu, du kan læne dig tilbage i stolen og sige "nailed it".

Haha, genialt klip Grin

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JKJ
Gæst

« Svar #9969: 01 Sep 2011, 22:44 »

Cesc har været meget skadet enig. Men i henter en Arteta som også har en pæn skades historie med sig i bagagen.
Desuden skal han nu vende sig til at være i en klub hvor der forventes sejr hvergang og ikke kun mod de små hold.
Og ja han har masser af rutine men han er i en alder hvor han nok ikke udvikler sig mere og vel højest holder niveau. Og uden at forklejne hans niveau så mener jeg simpelthen ikke i kan være tilfredse med kun at hente ham. Der er simpelthen under jers niveau! Wink

Jeg kender ikke Gervinho af andet end navn, men i første omgang vil jeg påstså at Nasri er en bedre spiller i øjeblikket. Han er stadig ung men med masser af rutine i PL.
Nu skal Gervinho til at vænne sig til PL, tempoet og landet. Og uden at sammenligne så mindes jeg også i var godt tilfreds med Chamka og han blev jo ingen succes.
Desuden skal i jo nok forvente at Gervinho er væk mindst hele januar måned og hvem har i så til at tage over?

RVP er suverænt jeres største profil men han har også en tendens til at blive skadet i kortere og længere perioder. Hvem skal så score jeres mål?

Jeg vil godt medgive jer at i måske har hentet erstatninger for dem der er solgt og var inde omkring 1. holdet, Cesc, Nasri, Bendtner, Clichy og Eboue.
Men kan stadig ikke se hvem der skal tage over når bredden skal sættes på prøve.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #9970: 02 Sep 2011, 07:19 »

Ja tiden vil jo så vise om vores backup spillere er gode nok. Det er svært at svare på med de nye og ukendte som Miyiachi, Chamberlain, Santos, Park, Jenkinson, men man kan da håbe at Wenger har set noget i dem - han kan vel ikke lave 5 fejlkøb på én sommer? Smiley Pointen er at vi nu har større bredde end tidligere, vores solgte spillere er der blevet købt erstatninger for, og så må tiden vise om vi igen bliver ramt om et skadeshelvede, og når det sker, om de nye folk er gode nok til at tage over i de perioder... Smiley Men jeg er fortrøstningsfuld, for lige pt. ser det ud til at vi har et par gode backups på alle positioner på banen, hvilket man ikke just har kunne påstå tidligere. Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #9971: 02 Sep 2011, 08:19 »

Haha, nu kan man høre at VK er ved at blive sur over at han ikke får ret Opstemt Riis, du rammer tilgengæld spot on  Thumbs Up

Jeg bliver nemlig ikke sur fordi jeg ikke får ret, men fordi diskussionen pludselig drejer over på at Liverpool fansene bare er arrogante, i er så meget bedre pt, og at vi egentlig bare skal lade være med at blande os.. Synes egentlig jeg holdt en ordentlig tone længe, men når du skriver sådan et juks indlæg som det sidse jeg svarede på, så bliver man sgu frustreret Smiley Det er i hvert fald det indtryk jeg har, men egentlig kan jeg jo bare være ligeglad..

Det er holdene på banen som skal tale, og vi får se hvem der er bedst Smiley.. Pt er vi i hvert fald bedre end jer!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #9972: 02 Sep 2011, 08:41 »

Jeg bliver nemlig ikke sur fordi jeg ikke får ret, men fordi diskussionen pludselig drejer over på at Liverpool fansene bare er arrogante, i er så meget bedre pt, og at vi egentlig bare skal lade være med at blande os.. Synes egentlig jeg holdt en ordentlig tone længe, men når du skriver sådan et juks indlæg som det sidse jeg svarede på, så bliver man sgu frustreret Smiley Det er i hvert fald det indtryk jeg har, men egentlig kan jeg jo bare være ligeglad..

Det er holdene på banen som skal tale, og vi får se hvem der er bedst Smiley.. Pt er vi i hvert fald bedre end jer!

Det havde skam intet med arrogance at gøre, jeg mener slet ikke Liverpool fansene er arrogante. Jeres humør er bare utroligt skiftende efter resultaterne. Hvis det går godt, så mener I at I spiller helt overdådigt og det kan minimum blive til en 1. plads, hvis ikke en 0. plads. Når det så går skidt i en kamp eller to, så skal der spenderes millioner af pund til det forfærdelige hold hvis I ikke skal rykke ned. Ja, overdrivelse fremmer forståelsen, men I er imo de mest vægelsindede fans, hvilket også gør at jeg tager det med et gran salt når I mener at Liverpool ender højere end Arsenal Wink Og nej, pt. er I ikke bedst. I var bedst for et par uger siden, men der er sket meget siden Wink

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #9973: 02 Sep 2011, 08:55 »

Angående vores bredde i truppen, så har Arsenalvision opstillet følgende:

1. hold http://t.co/HC6iNJy
2. hold http://t.co/2VPgru6
3. hold http://t.co/UFOZvlu

Helt ringe er det ikke Smiley

EDIT: The Squid Boy har i hans blog beskrevet transferdeadlinedag en ret godt:

As I sit down to type this, it is 11pm UK time on Thursday, exactly 24 hours after the transfer window slammed shut. I’m still feeling a bit groggy from it all. Like many of you I was sat in front of my computer screen all day, refreshing various news sites and my Twitter feed like a reprobate, with Sky Sports News playing in the background and my ears pricking up every time our name was mentioned. By the end of it all I became no more than your standard Neanderthal, my finger rhythmically hitting the F5 button and dribble running down my chin as we waited with bated breath for Arsenal.com to confirm the Mikel Arteta deal and release us from the pleasure and pain that was deadline day.

And then like manna from heaven, it arrived.

Opstemt
« Seneste Redigering: 02 Sep 2011, 08:57 af Gazlgor » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #9974: 02 Sep 2011, 09:18 »

Peace naturligvis er det dejligt at se en konkurrent starte dårligt og jeg vil stadig påstå at Arsenal og Wenger har skuffet lidt i forhold til ikke at hente verdensklasse spillere ind i truppen.

Men når det så er sagt så er jeg overbevist om at Wenger formår at få Arsenal tilbage på sporet igen.

Santos tror jeg bliver en succes - jeg mener ikke han er ringere end Clichy som IMO lavede mange fejl.

Gervinho er et lysende talent - nuvel han dummede sig i en af kampene og fik rødt men han bliver spændende at følge og kan blive lige så stor en spiller som Nasri.

Arteta, ham har jeg altid holdt af, har aldrig forstået at han løb rundt i en klub som Everton og sammen med enten Ramsey eller Wilshere så mener jeg i står med en suveræn midtbane og så kan det godt være at Fabregas er en klasse bedre..tja hvad hjælper det når han er skadet eller hvis han ikke er motiveret ?

Mertesacker.... jeg er ikke overbevist om ham i PL er han ikke for langsom ?

YNWA

Sider: 1 ... 663 664 [665] 666 667 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010