home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 520 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  #26# Preston North End F.C
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: #26# Preston North End F.C  (Læst 30874 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#26# Preston North End F.C
« : 27 Jun 2010, 02:11 »


Damn...

... eller bare ganske enkelt satans. Det var sgu ikke lige det jeg havde regnet med, da jeg overtog trænersædet i Borussia Dortmund for godt otte måneder siden. Jeg vidste at opgaven ville være stor, for ikke at sige kæmpe stor, men så galt havde jeg heller ikke regnet med at det ville være. Klubben var selvfølgelig dybt forgældet, men jeg så et kæmpe potentiale i holdet og fremtiden så lys ud.
Min første tid i Dortmund var en utrolig svær tid og det var ikke gjort nemmere af, at jeg ville sætte mit eget præg på klubben fra dag ét. Metoderne var måske også lidt drastiske, men det var det der skulle til, efter min mening. Henover sommeren forlod 14 spillere klubben for en samlet pris af 27,5 millioner euro og på baggrund af dette, havde jeg store forhåbninger til at jeg ville få stillet penge til rådighed, men klubben allokerede kun 2,5 millioner til nye spillere. Det var en stor og meget usmagelig pille at sluge for mig og de nye spillere der kom ind, var et bevis på dette. Vi havde primært solgt ud af de gamle og reserve spillerne, men et par af de bærende kræfter havd også forladt os. Begrundelsen for mine beslutninger skulle findes i at holdet skulle bygges op omkring unge talenter, godt suppleret af stærke rutinerede spillere. Men på grund af de få ressourcer kunne vi kun få aldrende spillere og meget unge håbefulde spillere.



Det lagde en kraftig dæmper på målsætningen om, at end i midten af tabellen og holdets præstationer var virkelig derefter. De første seks måneder var et helvede og vores kampe virkede tabt inden de var begyndt. Da Januar kom, begyndte jeg at kunne se lyset og grunden var at vi havde sikret klubben nogle fantastiske forstærkninger, eneste problem var at de først ville komme til om sommeren. Mit håb var at jeg kunne holde mit job indtil sommer og så virkelig slå igennem i anden sæson og køre på fremadrettet. Men dette skete ikke og den 12. Februar 2010 fik jeg beskeden:

- You’re fired –

De sorte skyer svævede over mit hoved og jeg kunne ikke se lyset forude. Så nu stod jeg der uden job og ingen fodbold fremtid forude. Fandens også...
Men det er nu næsten to år siden jeg fik sparket i Dortmund og hvem skulle havde troet, at jeg ville finde lykken i min nuværende klub.

« Seneste Redigering: 23 Jul 2010, 14:36 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #1# Fired
« Svar #1: 27 Jun 2010, 02:12 »

This is not my first barbecue


Men det er ved at være lang tid siden, at jeg har skrevet en blog her på sitet. Så derfor tænkte jeg, at det save jeg køre lige nu, kunne være start skuddet for at fjerne rusten fra maskinen. Jeg er ikke den mest kendte blogger men jeg elsker Manager, så det er udgangspunktet. Normalt starter jeg ikke med store hold, men det gjorde jeg denne gang og lad os se hvor det fører os hen.

Jeg er et stykke inde i savet så derfor er det lidt "catching up to do" først, men derefter går det løs.
Jeg køre en ret stor database eller det jeg vil kalde en stor, da jeg køre det fra min bærbar. Database er som følger:


Patch: 10.3.0
Ligaer: Danmark(2.division), England(Coca Cola League 2), Frankrig(Ligue 2), Tyskland(3.Bundesliga), Italien(Serie B), Holland(Æresdivisionen) og Spanien (Segunda Division).
Spillerne fra: Alle spillere fra Sydamerika. Spillerne fra alle top klubber i United Kingdom, Irland og Østeuropa. Derudover er spillerne fra følgende ligaer med Belgien, Norge, Polen, Portugal og Sverige.



Career info:

Klubber:
Borussia Dortmund:     11/06-2009 til 12/2-2010
Preston North End F.C: 28/02-2010 til?

Placeringer:
2009/2010 sæsonen. Fyret hos Borussia Dortmund.
2009/2010 sæsonen. Nummer 17 i The Championship.
2010/2011 sæsonen. Nummer 16 i The Championship.
2011/2012 sæsonen. Nummer 2 i The Championship.
2012/2013 sæsonen. Nummer 8 i Premier League.
2013/2014 sæsonen. Nummer 5 i Premier League.
2014/2015 sæsonen. Nummer ? i Premier League.

Titler & trofæer:
Sådan rimelig tomt



Updates Index:

Klubløs
#1# Fired

Preston North End F.C
#2# Opklaring og ny PNE manager
#3# A path to greatness?
#4# PNE - Ekstatisk
#5# PNE - January fever
#6# Preston North End F.C
#7# Preston North End F.C - Stand up if you're going up.
#8# Preston North End F.C - Welcome
#9# Preston North End F.C
#10# Preston North End F.C
#11# Preston North End F.C
#12# Preston North End F.C
#13# Preston North End F.C
#14# Preston North End F.C
#15# Preston North End F.C
#16# Preston North End F.C
#17# Preston North End F.C
#18# Preston North End F.C
#19# Preston North End F.C
#20# Preston North End F.C
#21# Preston North End F.C
#22# Preston North End F.C
#23# Preston North End F.C
#24# Preston North End F.C
#25# Preston North End F.C
#26# Preston North End F.C
« Seneste Redigering: 23 Jul 2010, 14:36 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1# Fired
« Svar #2: 27 Jun 2010, 12:51 »

Placeringer:
2008/2009 sæsonen. Fyret hos Borussia Dortmund.

-Skal der ik stå 2009-2010 :b? men glæder mig til at læse mere Opstemt
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #1# Fired
« Svar #3: 27 Jun 2010, 13:28 »

Placeringer:
2008/2009 sæsonen. Fyret hos Borussia Dortmund.

-Skal der ik stå 2009-2010 :b? men glæder mig til at læse mere Opstemt

Du har fuldstændig ret. Smiley
Jeg troede ellers jeg havde fået lavet det hele præcis som det skulle være, men nej. Så mange tak for rettelsen.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1# Fired
« Svar #4: 27 Jun 2010, 14:05 »

Du skriver lækkert, og man bliver virklelig fanget af din tekst... glæder mig til at se mere.
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#2# Opklaring og ny PNE manager.
« Svar #5: 27 Jun 2010, 17:24 »


Opklaring...

28.02.2010

...i dag. Efter nogle uger uden job og en mærkelig restløshed i kroppen, så kom der endeligt kommet en klub ind i billedet. Klubben havde lige smidt deres manager på porten og det var ingen Hr. hvem som helst, det var selveste Sir Alex Fergusons søn, Darren Ferguson.
Jeg var blevet tilbudt manager jobbet i Preston North End F.C, men jeg var ikke sikker. Det virkede som et trin ned af karriere stigen og alle jeg forhørte mig hos sagde det ville være spild af tid, men nej, jeg tager det sgu, tænkte jeg.
Klubben lå nummer 20 i ligaen og holdet havde haft en sæson, som de helt sikkert gerne ville glemme. I min første tid i klubben gennemgik jeg alt fra truppen, personalet, træningen og helt ned til køkkenpersonalet. Efter dette kunne jeg konstatere at klubben havde gjort sig nogle, efter min mening, tvivlsomme indkøb og meget forkerte dispositioner, noget jeg bestemt skulle havde gjort op med. Der blev renset ud i personale og samarbejds klubber og jeg fik sat mit første præg på klubben.
Da sommeren kom, var vi stadigvæk i The Championship og en flot 17. plads fik vi kæmpet os til. Jeg var rigtig stolt over vores slut position, men inde i mit hoved havde jeg allerede planen klar og jeg tror ikke folk var forberedte på det der skulle ske. Allerede dagen efter ligaen var færdig, tog jeg fat og nu skulle klubben bygges op.




2010/2011 sæsonen


01.07.2010

Henover sommeren blev der handlet en masse spillere, jeg havde en meget specifik idé om hvordan mit hold skulle være og der blev ikke skulet til anciennitet eller klub ikoner. Vi solgte spillere for godt 27 millioner euro den sommer, hvilket gjorde at jeg kunne begynde at bygge holdet op fra bunden af. Planen var den samme som den var i Dortmund, unge spillere skulle danne rammen og rutinerede skulle være lærermestre.
Men igen var der problemer, klubben var i økonomiske problemer, hvilket betød at mængden af penge til at forstærke holdet, var begrænsede. Så igen måtte vi satse på unge spillere uden klubber og talenter som ikke havde set skyggen af spille tid i deres klubber. Men det gjorde ikke noget her, for Preston skulle være mit ”work in progress” og jeg regnede ikke med at succes stod lige om hjørnet. Men det var sgu stadigvæk irriterende.
Min første fulde sæson som manager for "the lillywhites" var ikke noget at råbe hurra for, vi klarede os rimelig godt, spillede vores spil og mange af spillerne viste deres talenter. Vi havde været heldig med at kunne låne nogle gode spillere i Arsenal og Chelsea og netop disse skulle senere vise sig at blive guld værd.
Det der gjorde sæsonen fantastisk i mine øjne var at vi scorede en masse mål, men vi manglede en målmand der kunne styre forsvaret. Sæsonen bød på 72 scorede mål, men vi lukkede 85 kasser ind, hvilket gør det meget svært at vinder noget. Det helt store plus for den sæson, var at vi netop i denne sæson fik lagt grundstenene til vores fremtidige hold, mange af vores kommende stjerne trådte deres første skridt her og det var en super følelse.
Nu skulle sommeren bare bruges på at "fin tune" truppen og alt hvad der dertil høre.

Hvis vi kigger på sæsonen som helhed, så skete der meget, for ikke at sige utrolig meget. Vi forbedrede vores placering fra året før, dog kun med én position, men det tæller også med. Der hvor vi gjorde store fremskridt var på spillerfronten. Vi fik konverteret flere låne spillere, til Preston spillere og vi fik solgt en masse af de spillere, som vi ikke fik brug for. Det kan se ud af meget, men hvor intet våger intet vinder, så kun fremtiden kan vise om det var klogt.



Diverse oplysninger indtil sommeren 2011


« Seneste Redigering: 27 Jun 2010, 21:38 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #6: 27 Jun 2010, 18:14 »

Du skriver flot, men jeg synes det er ærgeligt, at du ryger SÅ hurtigt igennem sæsonerne. Dog går jeg ud fra, at det er fordi du har haft gang i savet længe, og først nu har besluttet, at der skulle skrives en blog om det? Smiley

Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #7: 27 Jun 2010, 19:33 »

Du skriver flot, men jeg synes det er ærgeligt, at du ryger SÅ hurtigt igennem sæsonerne. Dog går jeg ud fra, at det er fordi du har haft gang i savet længe, og først nu har besluttet, at der skulle skrives en blog om det? Smiley

Tak for din ros og det er nemlig fordi jeg er længere fremme i savet. Jeg prøver at få snakket mig frem til hvor jeg er pt og så kommer der langt flere detaljer på. Men der kommer allerede flere ting på til næste update. Jeg besluttede mig nemlig, som du siger, ret sent for at skrive bloggen, men lover at der kommer mere detalje på. Smiley
Og tak for du læser med.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #8: 27 Jun 2010, 19:53 »

Udmærket start set i lyset af omstændighederne. En enkelt ting er dog, at man på dine SS ikke kan se hele billedet? Man kan ikke se hvor mange point hvert hold har samlet sammen i højre side ? Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #9: 27 Jun 2010, 20:09 »

Udmærket start set i lyset af omstændighederne. En enkelt ting er dog, at man på dine SS ikke kan se hele billedet? Man kan ikke se hvor mange point hvert hold har samlet sammen i højre side ? Smiley

Tak for oplysningen vedrørende de SS. Det havde jeg ikke selv set og det bliver lavet om så hurtigt jeg kan.
Det er super du siger det Smiley

EDIT: Det er rettet og endnu engang tak
« Seneste Redigering: 28 Jun 2010, 13:10 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #10: 27 Jun 2010, 22:09 »

Jeg vil læse med her så godt som muligt. Kan godt lide din skrivestil  Thumbs Up
Logged


Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #11: 27 Jun 2010, 22:19 »

Vil helt klart læse med her! Smiley Fed måde du skriver det på! Thumbs Up
Logged

Aldrig alene!

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#3# A path to greatness?
« Svar #12: 28 Jun 2010, 12:57 »


A path to greatness?

Vi kom, som sagt, helskindet igennem 2010/2011 sæsonen og det var lykkedes os at få godt styr på klubben og ikke mindst økonomien. Klubben kunne stolt fremvise et overskud på over 15 millioner Euro, hvilket også betød lidt ekstra i transfer kassen. Måden hvorpå vi handlede spillere var en smule risikofyldt og det kan ramme os på længere sigt, men vi håber på succesen og krydser alt hvad der krydses kan. Størstedelen af spillerne blev nemlig købt på afbetaling over 3 år og det kan blive dyrt på den lange bane.
Der kom mange unge spillere til henover sommeren, hvilket jeg mener, kan blive guld værd ude i fremtiden. Men der er kommet enkelte til, der kan gå direkte ind på holdet og det kan blive spændende. Men vi har også ladet nogle gode spillere gå, hvilket jeg ikke var glad for, men det må forventes i en fodbold klub.

Jeg mener personligt, at vi er ved at besidde en af de mest talentfulde trupper i The Championship på dette tidspunkt og tror faktisk vi kan klare os i Premier League, det er dog ikke målet for os på nuværende tidspunkt. På længere sigt kan Premier League dog blive interessant for os, men jeg tør ikke håbe på det, på nuværende tidspunkt.



Førsteholds truppen 2011/2012


Vi har opbygget en fantastisk trup og mange vil nok tilføje at den er utrolig bred, hvilket jeg nok vil give dem ret i. Men efter min mening skal man have en bred trup i The Championship, fordi vi spiller mange kampe og der forekommer en del skader. Yderligere er man jo også nødt til at have spillere klar til at overtage pladserne, hvis der skulle forekomme spillersalg, vi er jo en slags feeder club. Vi sælger ikke så gerne vores startere, men det er svært for klubben at sige nej til de millioner, som holder klubben oven vande. Vores trup er som følger:

MÅLMÆND
Ben Amos
Mathieu Gorgelin
Abdoulaye Keita

FORSVARET
Michael Mancienne
Håvard Nordtveit
Chris Smalling (Lånt i Man Utd)
Thomas Mangani
Eddie Nolan
Erik Sviatchenko
Guillaume Gigliotti
Carlos Diogo
Julio Arca
Matthieu Saunier
Igor Vasic
Kyriakos Papadopoulos (Lånt i Arsenal)

MIDTBANEN
Jack Wilshere (Lånt i Arsenal)
Henry Lansbury (Lånt i Arsenal)
Danny Szetela
Pierre Ducasse
Serge Gakpé
Olivier Kapo
Lulinha
Ryan Mcgowan
Corry Evans
Billy Jones

ANGREB
Franco di Santo
Damien Le Tallec
Nassim Ben Khalifa
Pablo Vitti
Andriy Shevchenko
Eidur Gudjohnsen
Rob Earnshaw

Målmænd
* * * * *

Vores nok svageste led i kæden, hvilket skal ses i at alle tre målmænd kun er 21 år og ikke rigtig har set førsteholds fodbold nogen steder. Ben Amos er førstemand mellem stængerne og har været det i ca. et halvt år, men han er en kende usikker, hvilket betyder vi kigger efter en mere sikker mand til positionen.

Forsvarer
* * * * *

Vi er rigtig godt dækket ind her, men som det er med resten af holdet, så er forsvaret meget ungt. Mancienne, Smalling, Mangani og Nolan er vores foretrukne kæde, men Nordtveit og Papadopoulos ånder dem kraftigt i nakken. Der er yderligere seks spillere der kan bruges i forsvaret, men de er hovedsagelig bredde spillere og kommer ind når der er plads.

Midtbanen
* * * * *

Vi er stærkt besat her og jeg er rimelig imponeret over vores niveau, men to af hovedkræfterne på midtbanen er lånt i Arsenal, hvilket ikke er holdbart. Wilshere er helt klar vores bedste mand og det er andet år han er hos os, et køb var tæt på men en pris 11 millioner euro var for meget for os. Kapo og Szetela er faste når de kan spille ellers er der lidt udskiftning på den sidste plads.

Angrebet
* * * * *

Det er uden tvivl her, hvor vi vinder kampene. Franco di Santo scorede 28 mål i 40 kampe sidste år og det var grunden til vi købte ham for svimlende 5 millioner Euro i sin tid. Le Tallec hentede vi i min tidligere klub Dortmund og han har vist et kæmpe potentiale. Som backup for dem har vi fået Shevchenko og Gudjohnson, de er ikke helt unge længere men de kan stadigvæk spille fodbold.

Jeg mener bestemt at denne trup kan drive det langt og jeg glæder mig til at gå fremtiden i møde med dette hold. Allerede nu viser holdet fremskridt, men der skal gøres noget for at gøre holdet endnu stærkere så vi har scouts ude for at finde de kommende stjerner.


Spillerkøb           Spillersalg

« Seneste Redigering: 28 Jun 2010, 13:11 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #13: 28 Jun 2010, 13:04 »

Endnu en velskrevet update! Flot!!

Dit hold er også yderst beundringsværdigt, og det bliver bestemt spændende at følge!
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2# Opklaring og ny PNE manager
« Svar #14: 28 Jun 2010, 13:06 »

Jeg vil læse med her så godt som muligt. Kan godt lide din skrivestil  Thumbs Up
Vil helt klart læse med her! Smiley Fed måde du skriver det på! Thumbs Up

Jeg er rigtig glad for at høre i er med og skal prøve at holde det spændende.
Jeg syntes det er sjovt at i kan lide min skrive stil, for jeg har ingen Smiley Eller det mener jeg selv. Jeg skriver nemlig bare som det foregår i mit hoved, men jeg håber at jeg kan holde det på det niveau.

Men tak for i følger med  Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010