home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 766 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 744 745 [746] 747 748 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 2104680 gange)
JeppeA
Landsholdsspiller

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #11175: 20 Dec 2011, 23:14 »

Evra siger han er blevet stødt af Suarez, hvor vi formoder han har kaldt ham neger..

Hvis han er blevet stødt af dette viser bare hvor sølle Evra er! Som en nævnte, er det altid nemt at tage racisme kortet frem når det ikke går godt, hvilket jeg tror er tilfældet her. Kunne forstå hvis han havde kaldte ham negerslave eller sådan noget.

Vi ved ikke hvad han har kaldt ham og hvis det havde været noget grovere end neger vil der nok andre der havde udmeldt det.
« Seneste Redigering: 20 Dec 2011, 23:23 af JeppeA » Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11176: 20 Dec 2011, 23:16 »

"Neger" er jo racistisk på grund af historien bag. Det er "os" hvide mennesker's egen skyld. Og selvfølgelig ved Suarez, at Negrito vil blive opfattet racistisk i Europa ellers har han svært ved at ligge 2 og 2 sammen da.

Måske det falske sted at tage den diskussion, men "neger" er ikke mere racistisk end "sort" - det betyder det samme. "Negersvin" = racistisk, "Neger" = fact.

EDIT:

Forbrugerombudsmand en

Forbrugerombudsmand en har i 2000 afgjort at brugen af ordet "neger" i en reklame ikke var nedsættende eller krænkende. Begrundelsen var at "ordet "neger" har været almindeligt anvendt i mange år som den naturlige og neutrale betegnelse for et sort menneske."[6] Anledningen var Zirkus Nemo, der i et materiale om deres show havde skrevet frasen "Nu med neger", dog uden at det gav nogen egentlig mening.

Domspraksis

Straffelovens § 266 b handler om diskriminerende ytringer, hvorved "en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve" med videre. Rigsadvokaten har i en rapport af 21. april 2008 samlet eksempler på domme i perioden 2000-2007, hvoraf fire domme er relateret til udtrykket "neger".[7] Rapporten har ingen eksempler på at ordet "neger" anses for fornærmeligt i sig selv, men kun når udtrykket er brugt i en nedladende sammenhæng.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11177: 20 Dec 2011, 23:17 »

Jeg kan stadig ikke se at det er værre at sige Neger til en person(Han er jo en neger som g00n siger? ) end at sige fuck til de mange tusind mennesker der sidder og se kampen..

Hva med de børn som sidder og ser Rooney sige fuck. Selvom jeg hader at sige det, så er fodboldspiller jo rollemodeller, og unge børn gør hva de ser deres idoler gøre.
Nu må du altså stoppe! først og fremmest så kan jeg simpelthen ikke forstå at du mener united skulle have betalt penge og bestukket forbundet for at få denne kendelse!? 8 Dage er jo ikke nødvendigvis Uniteds fordel bortset fra den ene kamp hvor de 2 hold mødes, ellers ville det da være Uniteds fordel at i har alle spillere klar til at slå deres konkurrenter.

Derudover mener du simpelthen at det er værre at sige et bandeord på live tv? end at være racistisk overfor en anden person? Suarez HAR udtalt noget der er blevet opfattet racistisk og som 9/10 hvis ikke 10/10 gange ville blive opfattet racistisk.. Suarez og Evra er ikke venner så er fuldstændig ligeglad med hvad det havde betydet hvis Suarez havde sagt det til sin kammerat i Uruguay...

Og for lige at stoppe diskussionen om fuck. fuck beskrives som følgende: "Fuck" is an English word that is generally considered obscene which, in its most literal meaning, refers to the act of sexual intercourse. By extension it may be used to negatively characterize anything that can be dismissed, disdained, defiled, or destroyed.

Det er dermed ikke et ord der uden at være knyttet med andre ord kan opfattes som nedsættende overfor andre mennesker, det tætteste du kan komme på at de bliver er fornærmet skulle være som følge af en blufærdighedskrænke lse hvis de har opfattet det som et sexuelt udtryk!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #11178: 20 Dec 2011, 23:18 »

Evra siger han er blevet stødt af Suarez, hvor vi formoder han har kaldt ham neger..

Hvis han er blevet stødt af dette viser bare hvor sølle Evra er! Som JakobE siger, er det altid nemt at tage racisme kortet frem når det ikke går godt, hvilket jeg tror er tilfældet her. Kunne forstå hvis han havde kaldte ham negerslave eller sådan noget.

Vi ved ikke hvad han har kaldt ham og hvis det havde været noget grovere end neger vil der nok andre der havde udmeldt det.

Det har jeg ikke sagt noget om. Jeg tror det var michaelk, der skrev det.

verdenskrig
Manager

« Svar #11179: 20 Dec 2011, 23:18 »

"Neger" er jo racistisk på grund af historien bag. Det er "os" hvide mennesker's egen skyld. Og selvfølgelig ved Suarez, at Negrito vil blive opfattet racistisk i Europa ellers har han svært ved at ligge 2 og 2 sammen da.

Det ved han nok til hverdag.. Men alle der har spillet fodbold, ved at man ikke altid evner at lægge to og to sammen pga træthed, adreanalin osv mens man er i gang.. At han så som jeg ser det siger " Nååhr Evra min lille negrito" (Der hvor han forsøger at give hånden til Evra) kan jeg simpelthen ikke tage seriøst..

Muligvis er det historisk betinget, men historisk eller ej så ændrer det ikke ved at det burde give samme straf at svine en hvid person for hans hudfarve som en sort.. Racisme går ikke kun den ene vej!

FA kommer satme på overarbejde den næste tid

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #11180: 20 Dec 2011, 23:19 »

Jeg syntes folk skal tage den lidt med ro her i forum. Man skulle tro nogen har taget jeres sukkermad. Facts er at dommen helt sikkert vil blive appeleret. Liverpool udtaler jo også selv, at de kun har set afgørelsen men ikke har fået dokumentationen for afgørelsen endnu. Så ingen ved hvad der skete udover FA.

Nu er jeg selv glødende Liverpool fan, men hvis han har sagt det ord, så skal han sgu da også have en hård dom. Det er simpelthen for uintelligent af ham, og det burde han vide.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11181: 20 Dec 2011, 23:19 »

I øvrigt mener jeg heller ikke, at der er noget galt i at sige "fuck".

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #11182: 20 Dec 2011, 23:20 »

Måske det falske sted at tage den diskussion, men "neger" er ikke mere racistisk end "sort" - det betyder det samme. "Negersvin" = racistisk, "Neger" = fact.

Ja i teorien betyder det sort. Men du ved jo godt, at det har en klar racistisk undertone og det er klart, at de ikke vil kaldes med samme ord som dengang de var slaver. Du har dine egne forfædre at takke for det.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11183: 20 Dec 2011, 23:21 »

Ja i teorien betyder det sort. Men du ved jo godt, at det har en klar racistisk undertone og det er klart, at de ikke vil kaldes med samme ord som dengang de var slaver. Du har dine egne forfædre at takke for det.

Det har det ikke nej, medmindre det bruges i en nedsættende sammenhæng, såsom "Fede negersvin" eller lignende. "Neger" i sig selv er der absolut intet galt med - hvilket forbrugerombudsmand en og retten også giver mig ret i. (Se ovenstående indlæg)

Szczesny
Manager

« Svar #11184: 20 Dec 2011, 23:22 »

Beviserne på Suarez 8 dage er, at ingen ud over Evra har hørt ham sige n-ordet

Satme flot alligevel at det kan give 8 dage. Håber da Liverpools mørke spillere vil bruge det modsat mod United næste gang.

Suarez har selv indrømmet at have sagt "negrito"..

Men 8 dage er jo fuldstændig åndssvagt. Hvad hvis han havde sagt "nigger"?

Derudover så har Terry både sagt Fuck og Black og Cunt i samme sætning. Ses til næste år, John.... Nårh nej - manden er jo englænder, de er som regel hellige

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #11185: 20 Dec 2011, 23:23 »

Det ved han nok til hverdag.. Men alle der har spillet fodbold, ved at man ikke altid evner at lægge to og to sammen pga træthed, adreanalin osv mens man er i gang.. At han så som jeg ser det siger " Nååhr Evra min lille negrito" (Der hvor han forsøger at give hånden til Evra) kan jeg simpelthen ikke tage seriøst..

Muligvis er det historisk betinget, men historisk eller ej så ændrer det ikke ved at det burde give samme straf at svine en hvid person for hans hudfarve som en sort.. Racisme går ikke kun den ene vej!

FA kommer satme på overarbejde den næste tid

Du kan simpelthen ikke tro at Suarez skulle have sagt noget for at chikanere Evra men istedet har gjort det i en god mening og har ment det venligt?! I det tilfælde må jeg da give dig at jeg opfatter dig som ualmindeligt naiv og blåøjet i forsvaret af dit holds spillere, især en mands som Suarez der også er kendt for at have en trist attitude!?

Og ja racisme går absolut begge veje men det er bare ikke det der er spørgsmålet i situationen..

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11186: 20 Dec 2011, 23:24 »

Det har jeg ikke sagt noget om. Jeg tror det var michaelk, der skrev det.
Beklager, jeg læste for hurtigt. er rettet Wink

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

verdenskrig
Manager

« Svar #11187: 20 Dec 2011, 23:24 »

Nu må du altså stoppe! først og fremmest så kan jeg simpelthen ikke forstå at du mener united skulle have betalt penge og bestukket forbundet for at få denne kendelse!? 8 Dage er jo ikke nødvendigvis Uniteds fordel bortset fra den ene kamp hvor de 2 hold mødes, ellers ville det da være Uniteds fordel at i har alle spillere klar til at slå deres konkurrenter.

Derudover mener du simpelthen at det er værre at sige et bandeord på live tv? end at være racistisk overfor en anden person? Suarez HAR udtalt noget der er blevet opfattet racistisk og som 9/10 hvis ikke 10/10 gange ville blive opfattet racistisk.. Suarez og Evra er ikke venner så er fuldstændig ligeglad med hvad det havde betydet hvis Suarez havde sagt det til sin kammerat i Uruguay...

Og for lige at stoppe diskussionen om fuck. fuck beskrives som følgende: "Fuck" is an English word that is generally considered obscene which, in its most literal meaning, refers to the act of sexual intercourse. By extension it may be used to negatively characterize anything that can be dismissed, disdained, defiled, or destroyed.

Det er dermed ikke et ord der uden at være knyttet med andre ord kan opfattes som nedsættende overfor andre mennesker, det tætteste du kan komme på at de bliver er fornærmet skulle være som følge af en blufærdighedskrænke lse hvis de har opfattet det som et sexuelt udtryk!

Om det lige er United har jeg ingen anelse om, det var bare min første indskydelse.. Et eller andet korrupt er der i mine øjne over det.. Med den her dom har FA jo gået ud og dømt Suarez som Racist? Enhver der kan lægge de berømte to og to sammen ved naturligvis at det ikke er sandt.. Det ville være underligt at man i Ajax lod en racist være anfører for et multietnisk hold.

Det med tv kontra neger var bare med henblik på at Suarez er blevet dømt så markant hårdere end Rooney.. Det kan jeg bare ikke se, og så må du synes dårligt om mig hvis du vil.. Der bliver alligevel sagt så meget til hinanden under en kamp, men når du går ud og siger Fuck jer til offentligheden så er det også krænkende.. Og så er det muligt du kan en fin beskrivelse af den oprindelige mening for fuck, men det ændrer ikke på at det er et krænkende og hårdt ord at bruge i nutidens samfund..

Som jeg ser det kommer der jo til at være hele og halve hold som mangler de kommende år i PL.. For skal Suarez have 8 dage her, så skal der godt nok et par karantæner på bordet som siger spar to.. De kan passende starte med Terry.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #11188: 20 Dec 2011, 23:24 »

Det har det ikke nej, medmindre det bruges i en nedsættende sammenhæng, såsom "Fede negersvin" eller lignende. "Neger" i sig selv er det absolut intet galt med - hvilket forbrugerombudsmand en og retten også giver mig ret i. (Se ovenstående indlæg)

De færreste med afrikansk herkomst vil blive særligt glade for at blive kaldt negere. Med mindre du selvfølgelig selv er af afrikansk herkomst, så er det en helt anden sag jo Wink

Men vi bør nok ikke tage den her Smiley

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #11189: 20 Dec 2011, 23:25 »

Og lad nu være med at kalde mig racist for det er jeg IKKE.. Har mange venner med anden etnisk baggrund.. Men at det Suarez siger skal give 8 dage overfor det Rooney siger kan jeg ganske enkelt ikke se sammenhængen i.

Du er racist.  Sur

Sider: 1 ... 744 745 [746] 747 748 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010