home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 17:42:57 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 934 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 557 558 [559] 560 561 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 2174359 gange)
Roman
Reserveholdsspiller

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #8370: 05 Apr 2011, 18:56 »

Selvfølgelig var pengene mindre dengang.. Men siden vi ikke havde en rig ejer må klubben jo selv have skabt en økonomi som gjorde at man havde overskud nok til at handle ind som man nu gjorde Smiley..

De kan fjerne underskudet i den forstand at de bare pumper endnu flere penge ind i klubben.. Men reelt set så er forretningen i city jo ikke eksisterende.. Hva så hvis ejeren smutter en dag? Ja så efterlader han vel en kompensation, men den løber jo også ud en dag..
Jeg synes bare det er en forkert måde at drive en fodboldklub på.. Fair nok at man har en rig ejer, men man bør stadig kunne se klubben fungere godt uden den ejer rent økonomisk.. Jeg kan ikke se city fungere uden ejerens MASSIVE pengeindsprøjtninge r..

Kan du se Liverpool fungere uden jeres ejere fra USA? Ja i ville nok stadigvæk være kørende, men ligesom City havde i jo ikke ligget i toppen.

verdenskrig
Manager

« Svar #8371: 05 Apr 2011, 19:04 »

Kan du se Liverpool fungere uden jeres ejere fra USA? Ja i ville nok stadigvæk være kørende, men ligesom City havde i jo ikke ligget i toppen.

Nej det kan jeg ikke lige nu, men det er fordi vores gamle ejere har smadret klubbens økonomi fuldkommen så den skal genopbygges.. Når NESV har været der nogle år, burde vores økonomi fungere upåklageligt sådan at vi hvert år leverer et pænt overskud.. Det har de i hvert fald proklameret..

I øvrigt dårligt formuleret af mig.. Selvfølgelig er man som klub i dag nok nødt til at have en ejer med en vis kapital.. I og med det er blevet en trend i moderne fodbold.. Men der er så sandelig forskel på at hvordan sådan en ejer agerer i klubben..

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #8372: 05 Apr 2011, 19:42 »

Liverpool blev dannet af en ganske rig mand. John Houlding var en meget succesfuld forretningsmand og ejede bryggerier og hoteller. Han var desuden en meget respekteret og højtanset politiker og blev borgmester i Liverpool.. En af datidens rigmænd.

Han var en grådig kapitalist og ved at hæve lejen urimeligt højt tvang han Everton til at flytte. Istedet startede han sin egen klub og købte straks hele 13 professionelle spillere. De lokale var altså ikke gode nok og man spendte store summer på spillere, så man kunne vinde og Houlding betalte, så det var ligegyldigt at det blev dyrt.

Ikke en særlig ægte måde at starte en klub på. Gad vide hvor Liverpool havde været uden  rigmanden Houlding, der var villig til at investere mange af sine penge i projektet?, ja gad vide om de overhovedet havde været.

Man City derimod blev grundlagt af kirkemedlemmer, der ville forsøge at undgå at de lokale kom i problemer med vold og drikkeri. De startede derfor klubben for at de unge mænd kunne have en ordentlig fritidsbeskæftigels e. En fantastisk klub bygget på smukke værdier som solidaritet og næstekærlighed. Det er fanme ægte.

It's gonna be legendary

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #8373: 05 Apr 2011, 19:44 »

Liverpool blev dannet af en ganske rig mand. John Houlding var en meget succesfuld forretningsmand og ejede bryggerier og hoteller. Han var desuden en meget respekteret og højtanset politiker og blev borgmester i Liverpool.. En af datidens rigmænd.

Han var en grådig kapitalist og ved at hæve lejen urimeligt højt tvang han Everton til at flytte. Istedet startede han sin egen klub og købte straks hele 13 professionelle spillere. De lokale var altså ikke gode nok og man spendte store summer på spillere, så man kunne vinde og Houlding betalte, så det var ligegyldigt at det blev dyrt.

Ikke en særlig ægte måde at starte en klub på. Gad vide hvor Liverpool havde været uden  rigmanden Houlding, der var villig til at investere mange af sine penge i projektet?, ja gad vide om de overhovedet havde været.

Man City derimod blev grundlagt af kirkemedlemmer, der ville forsøge at undgå at de lokale kom i problemer med vold og drikkeri. De startede derfor klubben for at de unge mænd kunne have en ordentlig fritidsbeskæftigels e. En fantastisk klub bygget på smukke værdier som solidaritet og næstekærlighed. Det er fanme ægte.

Vel også derfor Moyes kalder Everton for " The peoples club" ;-)

verdenskrig
Manager

« Svar #8374: 05 Apr 2011, 20:00 »

Fin gennemgang, men kan ikke helt se hvilken relevans det har, eftersom vi diskuterer hvordan man bør opbygge en trup, og hvordan en ejer bør behandle klubbens økonomi Smiley..

Ud fra det jeg skrev om Liverpools periode i 70-80'erne har du sikkert ville komme med et modsvar, men jeg har på intet tidspunkt sagt at Liverpools oprettelse som klub var ægte i forhold til andre.. Ville være dumt eftersom jeg aldrig har gidet sætte mig ind i Citys eller andre engelske klubbers grundlæggelse Wink .. Derudover må grundlæggerne af City da vende sig i graven over at se hvordan deres næstekærlige klub bliver kørt i dag  Forseglede Læber  Wink

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #8375: 05 Apr 2011, 20:43 »

Vel også derfor Moyes kalder Everton for " The peoples club" ;-)

Den normale konsensus i England er, at Everton har fans fra overklassen og middelklassen, mens Liverpool har kultur for at være arbejderklassens repræsentant.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #8376: 05 Apr 2011, 20:48 »

Tilsyneladende startede han også Everton sjovt nok, men der blev man altså trætte af hans grådige forretningsmetoder Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #8377: 05 Apr 2011, 21:11 »

Det var eddermanme en lang debat om ingenting, eller ihf noget der kunne klares på lidt færre indlæg og sidder.  Shockeret Det var jo gentagelse på gentagelse.  crazy

Det korte af det lange er jo at vi ville handle ind i vildskab hvis vi fik de penge feks City og Chelsea har til rådighed.
Her tænker jeg ikke på at købe for at købe men betale stor overpris for at få de rette spillere.
Dem der ikke tro dette er imo totalt naive og lever i deres egen verden Wink

Ang de 3 der bliver nævnt, Adam, Young og Mertesacker så kan det da godt være vi kan matche priserne på dem men det er jo ikke det samme som vi får dem.
Jeg ville elske at se Young i klubben. Men han har selv udtalt at han vil til en klub der spiller mindst EL og 1. prio er en top 4 klub som altså skal spille CL næste år. Ergo er vi slet ikke i betragtning.

Mertesacker vil også til en top klub, og det er vi bare ikke pt. Jeg tror han ender i Arsenal som rygterne flere gange har meldt om.

Adam tror jeg der er størst chance for at fåfat i. Vi er dem der har været mest interesseret og været de mest ihærdige for at hente ham.
Og nej han kan ikke erstatte Lucas.

En midtbane bestående af Gerrard - Merieles - Adam er jo rent selvmord. Hvem skal være den defensive skraldemand? Jeg har dælme svært ved at se nogen af de 3 lege defensiv midt og de ikke må komme over midterlinien.
Men nu har vi jo længe efterlyst en større bredde og hvis Adam kommer er vi da godt på vej og han skal helt sikkert nok få hans kampe.

verdenskrig
Manager

« Svar #8378: 05 Apr 2011, 21:22 »

Adam tror jeg der er størst chance for at fåfat i. Vi er dem der har været mest interesseret og været de mest ihærdige for at hente ham.

En midtbane bestående af Gerrard - Merieles - Adam er jo rent selvmord. Hvem skal være den defensive skraldemand? Jeg har dælme svært ved at se nogen af de 3 lege defensiv midt og de ikke må komme over midterlinien.
Men nu har vi jo længe efterlyst en større bredde og hvis Adam kommer er vi da godt på vej og han skal helt sikkert nok få hans kampe.

Det er jo som man ser det.. Jeg synes ikke vi ville miste halvt så meget defensivt som vi ville få offensivt.. Vi ville få afløst en fysisk alt for klein alibispiller med en englænder der ved at der skal arbejes hårdt, og som evner at få en bold i fødderne og gøre andet end bare at spille den 2 meter .....

Jeg kan lige så godt afsløre at jeg ville give alt for at få Lucas afløst på den midtbane da jeg VED at vi aldrig opnår store resultater med Lucas som defensiv midtbanespiller..

Om Adam er den rette mand kan man diskutere, men jeg ser ham ikke som værende defensivt svag selvom det ikke er hans spidskompetence.. Tilgengæld indeholder han så meget mere som fodboldspiller end Lucas nogensinde kommer i nærheden af..

Jeg er så træt af at vores spil altid går totalt i stå når Lucas er i nærheden af bolden, og det er for let for modstanderene at presse på omkring ham, da man ved det enten medfører et boldtab, eller en aflevering tilbage som gør at vi må starte forefra..

Cool

JKJ
Gæst

« Svar #8379: 05 Apr 2011, 21:29 »

Det er jo som man ser det.. Jeg synes ikke vi ville miste halvt så meget defensivt som vi ville få offensivt.. Vi ville få afløst en fysisk alt for klein alibispiller med en englænder der ved at der skal arbejes hårdt, og som evner at få en bold i fødderne og gøre andet end bare at spille den 2 meter .....

Jeg kan lige så godt afsløre at jeg ville give alt for at få Lucas afløst på den midtbane da jeg VED at vi aldrig opnår store resultater med Lucas som defensiv midtbanespiller..

Om Adam er den rette mand kan man diskutere, men jeg ser ham ikke som værende defensivt svag selvom det ikke er hans spidskompetence.. Tilgengæld indeholder han så meget mere som fodboldspiller end Lucas nogensinde kommer i nærheden af..

Jeg er så træt af at vores spil altid går totalt i stå når Lucas er i nærheden af bolden, og det er for let for modstanderene at presse på omkring ham, da man ved det enten medfører et boldtab, eller en aflevering tilbage som gør at vi må starte forefra..

Han er 100% mere boldspiller end Lucas nogensinde bliver, enig.

Men vi kan ikke spille med 3 offensive på den centrale midt, 2 offensive fløje plus 1 på top. Hvem skal så støtte forsvaret og lave den stødpude som gør at det er lidt sværer at at komme til vores mål?

Jeg ser os gerne spille flot offensive bold, men vi skal ikke smide alt overbord bare for det.

Edit: og vi må jo også forholde os til, og det kan vi så lide eller lade være, at Lucas altså IKKE forlader os forløbelig og sikkert vil være en nøglespiller for Daglish ihf de næste sæsoner også  Ubeslutsom
« Seneste Redigering: 05 Apr 2011, 21:31 af JKJ » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #8380: 05 Apr 2011, 21:32 »

Det var eddermanme en lang debat om ingenting, eller ihf noget der kunne klares på lidt færre indlæg og sidder.  Shockeret Det var jo gentagelse på gentagelse.  crazy

Det korte af det lange er jo at vi ville handle ind i vildskab hvis vi fik de penge feks City og Chelsea har til rådighed.
Her tænker jeg ikke på at købe for at købe men betale stor overpris for at få de rette spillere.
Dem der ikke tro dette er imo totalt naive og lever i deres egen verden Wink

Ang de 3 der bliver nævnt, Adam, Young og Mertesacker så kan det da godt være vi kan matche priserne på dem men det er jo ikke det samme som vi får dem.
Jeg ville elske at se Young i klubben. Men han har selv udtalt at han vil til en klub der spiller mindst EL og 1. prio er en top 4 klub som altså skal spille CL næste år. Ergo er vi slet ikke i betragtning.

Mertesacker vil også til en top klub, og det er vi bare ikke pt. Jeg tror han ender i Arsenal som rygterne flere gange har meldt om.

Spot on imo. Jeg er meget enig i din analyse vedr. spillerkøb, og kunne derimod godt forestille mig, og hvis jeg var Liverpool-fan ville jeg nok også ønske mig det, at man gik hårdt efter nogle af de unge talenter der er i Europa lige pt., men som endnu ikke er slået helt igennem hvis man kan sige det sådan. Altså vi snakker spillere til mellem 50-100 mio, lidt som Agger da man købte ham. Med det ville man kunne bygge på fremtiden OG have en ret bred trup med en jævn fordeling af evner og potentiale.

@VK mener du helt seriøst, at Adam arbejder hårdere end Lucas? Han arbejder stort set lige så hårdt som Jan Mølby Smiley Jeg har ihf. på ingen måde indtrykket af, at han er en mand kan regne med defensivt. Derudover har han en kondi som en Serie 5 spiller, men det kan man self nemt få ændret på.

verdenskrig
Manager

« Svar #8381: 05 Apr 2011, 21:40 »

Han er 100% mere boldspiller end Lucas nogensinde bliver, enig.

Men vi kan ikke spille med 3 offensive på den centrale midt, 2 offensive fløje plus 1 på top. Hvem skal så støtte forsvaret og lave den stødpude som gør at det er lidt sværer at at komme til vores mål?

Jeg ser os gerne spille flot offensive bold, men vi skal ikke smide alt overbord bare for det.

Edit: og vi må jo også forholde os til, og det kan vi så lide eller lade være, at Lucas altså IKKE forlader os forløbelig og sikkert vil være en nøglespiller for Daglish ihf de næste sæsoner også  Ubeslutsom

Vi skal forsvare os som et hold, og angribe som et hold.. Jeg kan ikke arbejde med at der er nogle spillere ( Midterforsvaret fraregnet) som ikke har noget at byde på begge veje.. I mine øjne ville det perfekte Liverpool hold være et hvor alle havde noget at byde ind med offensivt..

Selvom vi har Lucas på den defensive midtbane synes jeg ofte at modstanderen løber lige igennem vores midtzone.. Så kan man sikkert finde adskillige statistikker der siger at han tackler godt osv.. Men når jeg ser kampene synes jeg ofte han bliver alt for let overløbet... Det er for mig at se tydeligt at Lucas ikke er en skolet defensivt midtbanespiller.. Han blev jo reelt købt som tovejsspilleren der skulle være lidt overalt.. Som en Meireles type..

For mig at se har Adam et langt bedre blik for spillet, og han læser det meget bedre end Lucas gør.. Hvis man kunne omskole ham til at være ankeret på midten, og samtidigt lade ham styre opspillet ville vi være godt tjent med det på sigt..

Jeg har personligt aldrig forstået at man skal have en tonser som defensiv midtbanespiller.. Det ville i mine øjne revolutionere fodbolden hvis man gik væk fra det princip..

KongFjong: I de kampe jeg har set med Blackpool har han ikke været en Mascherano defensivt nej.. Men han har heller ikke været dårligere end Lucas imo.. Han er god til at tage presset af sit hold ved at holde på bolden og se omkring efter korte men stadig overraskende løsninger .. Konditionen kan man arbejde med over pre-season, men har godt lagt mærke til at det er et område der skal forbedres Smiley

Men skal Lucas absolut spille, vil jeg anbefale at vi tager Meireles ud og sætter Adam ind.. Som jeg ser det er det for meget alt eller intet med Meireles.. Enten rammer han virkelig dagen eller også løber han snotforvirret rundt og gør hverken fra eller til offensivt som defensivt.. Smiley

Cool

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #8382: 05 Apr 2011, 21:44 »

Spot on imo. Jeg er meget enig i din analyse vedr. spillerkøb, og kunne derimod godt forestille mig, og hvis jeg var Liverpool-fan ville jeg nok også ønske mig det, at man gik hårdt efter nogle af de unge talenter der er i Europa lige pt., men som endnu ikke er slået helt igennem hvis man kan sige det sådan. Altså vi snakker spillere til mellem 50-100 mio, lidt som Agger da man købte ham. Med det ville man kunne bygge på fremtiden OG have en ret bred trup med en jævn fordeling af evner og potentiale.

@VK mener du helt seriøst, at Adam arbejder hårdere end Lucas? Han arbejder stort set lige så hårdt som Jan Mølby Smiley Jeg har ihf. på ingen måde indtrykket af, at han er en mand kan regne med defensivt. Derudover har han en kondi som en Serie 5 spiller, men det kan man self nemt få ændret på.

Præcis. Man kan bl.a. se den her video http://www.footylounge.com/films//motd-analysis/charley-adam-blackpool-v-sunderland-video_abda7a0f5.html

Adam er i langt højere grad en Xabi Alonso-type med nogle fremragende lange skift og afleveringer i dybden. Som man kan se til sidst i klippet er hans arbejdsindsats defensivt ikke specielt god, og der koster han et mål.
Ham, Gerrard og Meireles ville simpelthen ikke lave nok defensivt til at det ville være holdbart mod dygtige hold..  

Lucas og Charlie Adam kunne sagtens komme til at fungere ligesom Mascherano og Xabi Alonso gjorde, eller som Busquets og Xabi Alonso gør på det spanske landshold.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2011, 21:48 af kerzhakov » Logged

It's gonna be legendary

verdenskrig
Manager

« Svar #8383: 05 Apr 2011, 21:48 »

Præcis. Man kan bl.a. se den her video http://www.footylounge.com/films//motd-analysis/charley-adam-blackpool-v-sunderland-video_abda7a0f5.html

Adam er i langt højere grad en Xabi Alonso-type med nogle fremragende lange skift og afleveringer i dybden. Som man kan se til sidst i klippet er hans arbejdsindsats defensivt ikke specielt god, og der koster han et mål.
Ham, Gerrard og Meirieles ville simpelthen ikke lave nok defensivt til at det ville være holdbart mod dygtige hold..  

Lucas og Charlie Adam kunne sagtens komme til at fungere ligesom Mascherano og Xabi Alonso gjorde, eller som Busquets og Xabi Alonso gør på det spanske landshold.

Det kan jo være at han har fået til opgave ikke at tænke særlig defensivt i Blackpool.. Jeg synes i de kampe jeg har set at han virker til at arbejde hårdt nok, og hvis vi køber ham og Dalglish beder ham agere spilfordeler og stopklods derinde på en og samme tid bør han vel være professionel nok til at løse opgaven? Smiley

Det sidste har jeg også tænkt.. Men i mine øjne er Lucas simpelthen ikke god nok til at agere part i sådan en midtbane.. Han hører til på bænken i hovedparten af kampene og så kan han bruges som indskifter og i kampe hvor vi ved vi kommer under massivt pres, eller hvis vi skal holde en føring med 10 min igen....

Cool

JKJ
Gæst

« Svar #8384: 05 Apr 2011, 21:56 »

Jeg ser gerne Adam komme til klubben, sammen med en defensiv midtbane mand også.

Gerrard kan alligevel ikke holde en hele sæson og så kan Adam sagtens erstatte ham.
Fordi vi køber en spiller med en forholdvis højt niveau er det jo ikke nødvendigvis en betingelse at han absolut skal starte.
Det styrker i den grad bredden og hæver lidt niveauet på bænken ganske meget.

Udover Merieles, Gerrard og Jonjo han vi jo intet til den centrale midt, der ville Adam virkelig pynte.

Spearing og Lucas kan så lave det defensve arbejde og jeg ser stadig gerne at Spearing får mere tid og flere chancer inden vi køber en erstatning for ham.

Sider: 1 ... 557 558 [559] 560 561 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010