home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1114 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 401 402 [403] 404 405 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 1877542 gange)
Tobias-Toft
Reserveholdsspiller

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #6030: 01 Dec 2010, 12:31 »

Forskellen er at vi bruger vores tonser på kanten.. Det du skriver  om hans indstilling kan ingen være uenig i, men når man bruger en type som Kuyt på kanten så har man allerede tabt på forhånd!

Han er nok den kantspiller i pl som er mindst kreativ og driblestærk.. Hvis vi skulle gøre som du siger, kan vi lige så godt forbedrede os på at spille om nedrykning de næste par år.. Et hold skal bestå af fodboldintelligente spillere.. Ikke tonsere! Navnligt når vi taler om den offensive del af spillet!

Jeg siger absolut ingenting om at vi ikke skal have teknisk dygtige spiller og taktiskbegavede spillere, men det er indstillingnen hos spillerne der til at starte med der skal være i orden, hvilket også har gjort min holdning overfor Torres ret ambivalent.
Og jeg er dybt uenig i at en kant per automatik skal være god til at drible for at kunne være en klassespiller. Især ikke i PL, mange kantspiller i PL bruger deres fysik og vilje til at sætte sig igennem og ikke deres boldkunster. Og jeg vil til hver en tid foretrække en mand som Kuyt som er blandt de bedste i verden af hans type i stedet for at hente en middelmådig taber, der får det velkendte Brittish Syndrome når han dukker op fra sydens varme. Det holder ikke. Og da vi ikke kan ta' fra øverste hhylde og hente sådan en type spiller ind der virkelig kan gøre en forskel så hvorfor spilde pengene ? Smiley

- 96 -

verdenskrig
Manager

« Svar #6031: 01 Dec 2010, 12:33 »

Jeg siger absolut ingenting om at vi ikke skal have teknisk dygtige spiller og taktiskbegavede spillere, men det er indstillingnen hos spillerne der til at starte med der skal være i orden, hvilket også har gjort min holdning overfor Torres ret ambivalent.
Og jeg er dybt uenig i at en kant per automatik skal være god til at drible for at kunne være en klassespiller. Især ikke i PL, mange kantspiller i PL bruger deres fysik og vilje til at sætte sig igennem og ikke deres boldkunster. Og jeg vil til hver en tid foretrække en mand som Kuyt som er blandt de bedste i verden af hans type i stedet for at hente en middelmådig taber, der får det velkendte Brittish Syndrome når han dukker op fra sydens varme. Det holder ikke. Og da vi ikke kan ta' fra øverste hhylde og hente sådan en type spiller ind der virkelig kan gøre en forskel så hvorfor spilde pengene ? Smiley

Det er muligt Kuyt er en af de bedste typer af hans slags i verden, men hans type hører stadig ikke til på kanten.. Han bidrager med nul og niks rent offensivt, og hver gang han får bolden på kanten ryger tempoet ud fordi han skal bruge 2-3 berøringer på at få den under kontrol, for så alligevel bare at spille den tilbage.. Hvis han da ikke har mistet den, og igen igen skal jagte modstanderen..

For mig at se løber Kuyt mere efter modstanderen end de løber efter ham.. Hvor mange klubber som har stor succes, ser du have sådan en type på en af kanterne?

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst

« Svar #6032: 01 Dec 2010, 12:43 »

Kuyt har flere gange i denne sæson ligget lige bag Torres, den plads Gerrard tidligere havde, og jagtede alt hvad der kunne krybe og gå. Altså han spillede IKKE fløj.
Og jeg er sgu da ligeglad om han kan drible Messi ud af en telefonboks, det er ikke det vi mangler pt. Vi mangler spillere der vil dø for klubben og løbe de ekstra 10 km for holdet. Det vil Kuyt.

Og jo Kuyt kan også godt spille i angrebet, hans problem er bare at han vil for meget og ikke altid er inde i boksen når det kræves. Derfor er pladsen centralt også lige hans stil.

Som Tobias-Toft skriver så er der mange fans der elsker ham pga hans indstilling og fight på banen.

Du bryder dig ikke om ham, fair nok, men du kan ikke sætte noget som helst på hans indstilling og hans fight.

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller

« Svar #6033: 01 Dec 2010, 12:44 »

Det mener du ikke vel? Prøver du at definere ægte fans, ud fra om de kan lide en spiller på deres hold eller ej. Nu er vi jo tilbage på niveauet med, at hvis du har været fan af Liverpool i 10 år, og en anden har været det i 5, så er du større fan end ham den anden. Det er jo noget vrøvl, så tror ikke det er op til dig, hvem der er ægte fans eller ej. Det er faktisk ikke op til nogen.

Men Kuyt er en god spiller uden tvivl. Han er bare ikke en spiller, som sætter sine mænd af ude på fløjen. Jeg kunne godt se ham spille angriber for jer, sammen med Torres. Men så skulle i også lave om på holdopstillingen.

Elmander tror jeg vil passe perfekt i angrebet for jer. Han gør det altid godt, med en hængende angriber, som i har i Gerrard. Elmander og Davies samarbejde i Bolton er fantastisk, og det tror jeg sagtens Elmander kan få i Liverpool med Gerrard også. Elmander har flere gange denne sæson vist tegn på hans teknik, imod Wolverhampton og i seneste kamp mod Blackpool. Han har gang på gang præsteret i år, og jeg kan slet ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne præstere for jer. I er inde i en krise, og i denne sæson har Elmander vist, at han kan score mål uden hjælp fra sine holdkammerater, og det har i fandme manglet i år.

Det er måske også formuleret forkert, men jeg mener bare at man som fan af LIverpool må elske hans indstilling, da jeg personligt mener at det er den der skal ligge til grundlag for Liverpools spillestil, så må alt det andet bygges på bagefter.

Og mht. til Kuyt og det med tonsere. 1. Kuyt holder et stabilt niveau, hvilket er svært at sige om andre Liverpool spillere. Og for at finde en god sammenligne kan man kigge mod Spurs, ja selvfølgelig har Bale en laaaaaangt bedre teknik en Kuyt, men han er virkelig også en tonser. Så selvfølgelig mangler Kuyt noget, men han gør det godt. Og selvfølgelig går det ikke med et hold hvor der ingen kreatører er men det behøves pr. defination ikke at være på kanterne, det er en gammel taktisk skrøne.
Og man kan jo ikke sige, de har ikke en driblestærk kant så lige præcis derfor har de ikke vundet noget. Fodbold handler om balance og harmoni for at skabe en stabil præsterende klub der skal med i toppen, hvilket Inter er et genialt eksempel på!
Og i Arsenal har man altså også tonsere nede bagi, bl.a. i midterforsvaret og nogle defensivt fundere midtbanemænd, for sådanne typer er nødvendige for balancen på et hold Wink

- 96 -

verdenskrig
Manager

« Svar #6034: 01 Dec 2010, 12:49 »

Kuyt har flere gange i denne sæson ligget lige bag Torres, den plads Gerrard tidligere havde, og jagtede alt hvad der kunne krybe og gå. Altså han spillede IKKE fløj.
Og jeg er sgu da ligeglad om han kan drible Messi ud af en telefonboks, det er ikke det vi mangler pt. Vi mangler spillere der vil dø for klubben og løbe de ekstra 10 km for holdet. Det vil Kuyt.

Og jo Kuyt kan også godt spille i angrebet, hans problem er bare at han vil for meget og ikke altid er inde i boksen når det kræves. Derfor er pladsen centralt også lige hans stil.

Som Tobias-Toft skriver så er der mange fans der elsker ham pga hans indstilling og fight på banen.

Du bryder dig ikke om ham, fair nok, men du kan ikke sætte noget som helst på hans indstilling og hans fight.

Hovedparten af gangene har han været på kanten, og generelt så synes jeg ikke han er en type der skal satses på.. Selvfølgelig skal man have nogle der løber de ekstra meter for holdet, men de burde høre til den centrale midt.. At arbejde, fighte, og løbe for holdet er noget jeg tager for givet hos prof spillere.. Derfor ser jeg det ikke som en kompetence, snarer som noget man bør være i stand til ala at lave en inderside...

Jeg har set ham gøre EN rigtig god ting i denne sæson da han spillede Torres fri mod Chelsea.. Ellers er han anonym, mister ALT for mange bolde, og gør ikke det som en kant i mine øjne bør kunne, nemlig at være farlig.. Det er ikke noget at sige til at vores offensiv er så mangelfuld når vi har typer som ham til at lave de afgørende ting..

Derudover har jeg da aldrig sat spørgsmålstegn ved hans indstilling og fight  Peace ?

VI bør stile mod Tottenham når vi skal opbygge vores hold.. En stor angriber og en væver teknisk stærk,  to fløje som kan gøre deres modstandere rundtosset, en playmaker på midten og en skraldemand.. SÅDAN ser et vinderhold ud i mine øjne, og jeg håber det er sådan at vores ejere tænker!

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #6035: 01 Dec 2010, 12:52 »

Og for at finde en god sammenligne kan man kigge mod Spurs, ja selvfølgelig har Bale en laaaaaangt bedre teknik en Kuyt, men han er virkelig også en tonser. Så selvfølgelig mangler Kuyt noget, men han gør det godt.

Nej nej nej og atter NEJ! Bale er alt det Kuyt ikke er.. Kreativ, HAMRENDE hurtig, god en mod en, rigtig godt indlæg, god til at løbe i dybden, god til at kombinere. Det er ikke for sjov at storholdene er ude efter Bale og ikke Kuyt!

Derudover kan jeg slet ikke se hvordan du kan sige at Kuyt er stabil.. Stabilt middelmådig? Ja han løber solen sort hver kamp, men udover det bidrager han med nul og niks!

Den dag vi sælger Kuyt, og køber en spiller der rent faktisk kan noget på egen hånd, så vil Kuyt være hurtigere glemt end jeg kan nå at sige "tonser"

Cool

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller

« Svar #6036: 01 Dec 2010, 12:58 »

Verdenskrig:
Du mener simpelthen at alle figther lige meget så det er ikke en styrke, en kompetence, en færdighed at ha'? Arrrh, det er lidt at stramme den, disse spillere er ligeså vigtige for et hold som en mand der kan sætte tre mand af.

Selvfølgelig har Tottenham gjort et godt stykke arbejde, men direkte at ligge en hel filosofi og taktik om med en spilllertrup der ikke passer ind, er et vidtgående og MEGET dyrt projekt, så det vil nok resultere at køre klubben helt i sænk økonomisk hvis ikke det lykkedes. For mig at se er der andre måder, der er ikke kun en opskrift på succes Wink

God damn, jeg siger også at Bale er teknisk bedre og hurtigere, men grunden til Bale er blomstret op er hans indstilling som ligner Kuyt's meget og hvis du nu kommer og siger han er manden der finter som Messi og Ronaldo... tilsammen bliver jeg ked af det. Men ja, han bruger sin fysik, hurtighed og frem for alt sin vilje og målrettethed til at komme forbi sine modstandere ikke fikse tricks og finurlige finter. På den måde ligner de to hinanden, Bale er selvfølgelig et par niveauer bedre, eller er han blevet i løbet af de seneste par år.

- 96 -

verdenskrig
Manager

« Svar #6037: 01 Dec 2010, 13:04 »

Derudover bliver du altså lige nødt til at læse hva jeg skriver Wink.. Jeg skriver netop at man skal have en eller to tonsere på holdet som kan tage skraldet for de andre.. Men jeg skriver at man skal have dem i forsvaret eller på den centrale midtbane, og IKKE i offensiven hvor fodbold i dag er så komplekst et spil at der skal mere end blot hårdt arbejde til at få succes Smiley

Derudover vil jeg da gerne lige høre hvem af Eto'o, Milito, Pandev, Sneijder som du vil kalde tonsere ala Kuyt, siden du hele tiden fremhæver Inter Smiley ?.. For mig at se er alle 4 typer som jeg gerne ville have i en offensiv hvis jeg skulle bestemme  Peace

Verdenskrig:
Du mener simpelthen at alle figther lige meget så det er ikke en styrke, en kompetence, en færdighed at ha'? Arrrh, det er lidt at stramme den, disse spillere er ligeså vigtige for et hold som en mand der kan sætte tre mand af.

Selvfølgelig har Tottenham gjort et godt stykke arbejde, men direkte at ligge en hel filosofi og taktik om med en spilllertrup der ikke passer ind, er et vidtgående og MEGET dyrt projekt, så det vil nok resultere at køre klubben helt i sænk økonomisk hvis ikke det lykkedes. For mig at se er der andre måder, der er ikke kun en opskrift på succes Wink

God damn, jeg siger også at Bale er teknisk bedre og hurtigere, men grunden til Bale er blomstret op er hans indstilling som ligner Kuyt's meget og hvis du nu kommer og siger han er manden der finter som Messi og Ronaldo... tilsammen bliver jeg ked af det. Men ja, han bruger sin fysik, hurtighed og frem for alt sin vilje og målrettethed til at komme forbi sine modstandere ikke fikse tricks og finurlige finter. På den måde ligner de to hinanden, Bale er selvfølgelig et par niveauer bedre, eller er han blevet i løbet af de seneste par år.

Nej det mener jeg ikke.. Det er noget man bør være i stand til når man træner fodbold 8 gange om ugen, får milllioner i løn, og har en hel fanskare som elsker dig.. Så bør du være i stand til at gå i døden for din klub! Det er ganske givet en styrke, men en reel kompetence som god teknik, god spilforståelse, placeringsevne eller noget man på anden måde skal træne sig til mener jeg ikke det er.

For mig at se skal der ikke vildt meget til at spille som Tottenham.. VI skal for mig at se bare have to nye kanter og en stor angriber.. 3 indkøb, plus måske en ny midterforsvarer.. Om ikke andet er den model vi kører lige nu utroligt umoderne, og vi vinder absolut INTET og kommer ej heller i CL med den stil vi praktiserer lige nu!

Min pointe er sådan set blot at Bale er så mange klasser over Kuyt at det er en hån mod Bale at sammenligne ham med Kuyt.. Han står for ting som en kant bør kunne.. HUrtigt træk forbi manden, skarpt indlæg eller god afslutning.. Så kort kan det siges Smiley

Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #6038: 01 Dec 2010, 13:08 »

Men overordnet set synes jeg egentlig ikke vi har så vidt forskellige meninger om Kuyt.. Jeg anderkender skam ligesom du at han arbejder hårdt og spiller med hjertet.. Det er skam meget fint..

Men i og med at du ikke rigtig fremhæver andre ting end hans fight, og hjerte for klubben, så giver du omvendt også mig indirekte ret i at han boldmæssigt ganske enkelt er for mangelfuld.. Så egentlig er vi ikke så uenige igen Smiley

Cool

Skipper
Gæst

« Svar #6039: 01 Dec 2010, 13:09 »

Der står inde på den officielle hjemmeside at Liverpool vil bye 25 mio pund, sådan cirka 210 mio kr. For Gary Cahill fra Bolton. Det åbenbart også en spiller united er intereseret i.
Nogen der har set ham spille? Har ikke rigtig set ham.

JKJ
Gæst

« Svar #6040: 01 Dec 2010, 13:16 »

Der står inde på den officielle hjemmeside at Liverpool vil bye 25 mio pund, sådan cirka 210 mio kr. For Gary Cahill fra Bolton. Det åbenbart også en spiller united er intereseret i.
Nogen der har set ham spille? Har ikke rigtig set ham.

Du skal lige huske at læse det hele Wink

Der bliver også afsluttet med: This story has been reproduced from today's media. It does not necessarily represent the position of Liverpool Football Club.

De ting der står i den boks er rygter og ikke andet og har ikke noget at gøre med Liverpools officielle holdning til transfer rygter Wink

JKJ
Gæst

« Svar #6041: 01 Dec 2010, 13:20 »

VK af ren og skær nysgerighed hvordan ser din favorit opstilling så ud og med hvilket spillere? Huh

Og nu snakker vi kun om dem der er i klubben, ikke ønskespillere og dem der rygtes til klubben.

Og så evt lige en bænk til holdet også  Opstemt

verdenskrig
Manager

« Svar #6042: 01 Dec 2010, 14:00 »

VK af ren og skær nysgerighed hvordan ser din favorit opstilling så ud og med hvilket spillere? Huh

Og nu snakker vi kun om dem der er i klubben, ikke ønskespillere og dem der rygtes til klubben.

Og så evt lige en bænk til holdet også  Opstemt

Reina

Glenn Johnson - Carragher - Kyrgiakos - Aurellio

Maxi Rodriguez - Steven Gerrard - Raul Meireles - Joe Cole

David N'Gog - Fernando Torres

Nogenlunde sådan Smiley.. Derudover gad jeg godt at der blev LANGT mere spilletid til Babel og Pacheco.

Bænken giver i mine øjne sig selv.. Du kan vælge mellem Lucas, CP, Skrtel, Konchesky, Jovanovic, Kuyt, Spearing, Babel, samt Pacheco Smiley og så selvfølgelig Brad Jones eller Martin Hansen!

Men jeg synes simpelthen der skal så maksimal udskiftning til i truppen.. Den er på så mange pladser tyndt besat.. Jeg håber vi får et godt januarvindue, hvor en central forsvarsspiller, en ny kant, samt en ny angriber må være på ønskelisten.. Derudover ser jeg frem til at Insua vender hjem, hvis han da gør det!

Cool

JKJ
Gæst

« Svar #6043: 01 Dec 2010, 14:27 »

Ingen Agger?  Huh

Og ja, vi kan da ihf godt blive enig om vi mangler noget kvalitets forstærkning, og gerne snarest Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #6044: 01 Dec 2010, 14:30 »

Ingen Agger?  Huh

Af en eller anden mystisk grund havde jeg faktisk glemt alt om ham crazy  Ubeslutsom..

Men jo en FIT Agger der har spillet 12-15 kampe i streg ville jeg elske at have på vores hold.. Men har han ikke det så synes jeg ikke hans fysik er god nok til at opveje for hans manglende timing, som imo er det han lever på når han er bedst Smiley.. For set i forhold til mange andre pl forsvarere så er Agger ikke en ordentlig Bjørn, men tilgengæld en utrolig klog spiller..

Det kræver bare han er fit, og er han ikke det så ser jeg helst at han ikke spiller  Smiley

Cool

Sider: 1 ... 401 402 [403] 404 405 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010