home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1077 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1086 1087 [1088] 1089 1090 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 1874758 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #16305: 02 Mar 2013, 22:32 »

Derudover er han som Risom så korrekt påpeger ikke just nogen stor mand. Han er forholdsvis lav og vejer en fjer. Man hører tit at små spillere sagtens kan klare sig i premier league, men det er jo trods alt kun for dem der har hurtige fødder og er teknisk dygtige. Ingen af delene kendetegner desværre Borini. Han er ikke verdens hurtigste angriber, og kommer han i en nærkamp bliver manden fejet af banen. Sådanne typer skal i langt højere grad overleve på målnæse og placeringsevne end hurtige og teknisk dygtige angribere, noget Borini i den grad ikke lever op til.

Lige den her del synes jeg er meget sort på hvidt Peace
Borini er ikke nogen driblehaj og nej han er heller ikke nogen Rommedahl på en 100 meter. Men tilgengæld synes jeg modsat dig at han har nogle gode løb, og er en klog spiller. Derudover arbejder han hårdt for holdet.
Han kan egentlig på mange måde i statur og spillestil minde mig om Jon Dahl.

Jeg tror som nok Borini skal blive en god spiller for os. Der skal bygges på en del steder ja, men satser stærkt på at han med tiden bliver en spiller som kan score +10 mål for os på en sæson i PL. Han bliver aldrig en Suarez type der river forsvarene fra hinanden, men mere en snu spiller som står det rette sted.

Derudover tror jeg at hans manglende held med afslutninger i starten af hans karriere her, skyldes at forsvarerne kommer den tand hurtigere i PL end de gør i Serie A. Tempoet er alt andet højere i PL, i forhold til Serie A og det splitsekund han har der har han bare ikke hos os. Det kræver tilvænning.

Kan perspektivere det lidt til Aquilani der led under samme problem i starten. Han fik ofte bolden, og blev efterfølgende mejet ned fordi han besluttede sig for langsomt. Men jo længere der gik jo mere tog han taktstokken, og sidst på sæsonen inden han ( På hjernedød vis) blev lejet ud var han faktisk godt i gang med at vise hva vi betalte penge for.

Borini har min tillid !

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Risom
Manager

« Svar #16306: 03 Mar 2013, 00:23 »

Kiggede lige lidt på nogle statistikker Smiley

Suarez er nu nr. 1 på topscorerlisten (What a surprise) hvilket jo bare er super fedt. Lad os håbe han holder den resten af sæsonen. Derudover er han den første siden Torres til at score 21 mål i en sæson i ligaen. Vi skreg alle (mange) på en målscorer til holdet før sæsonen, men Suarez har virkeligt været god + vi har også Sturridge nu.

Vi har scoret 53 mål efter 28 kampe i ligaen. Sidste år scorede vi 47 gennem alle kampe, så her er der en klar forbedring. Fortsætter snittet på antal scorede mål for os, 1,9 pr. kamp, ender vi på 71 scorede mål, hvilket vil være det bedste siden 08/09, og fjerner man den sæson, skal man tilbage til 01 for at finde så mange mål fra LFC's side af i ligaen.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Batigol
Manager

« Svar #16307: 03 Mar 2013, 01:44 »

Jeg vil, selvfølgelig, gerne være med til at lege med statistik. Så her er lidt med hensyn til Luis Suárez.

Af de 13 spillere der har scoret over 15 mål i en af de fem store ligaer, er Luis Suárez en af de uskarpeste. Blot 13% af hans afslutninger havner i netmaskerne - en tvivlsom ære som han dog deler sammen med Gareth Bale.

Til gengæld står han for 40% af alle Liverpools mål i Premier League. Det er kun Lionel Messi, Zlatan Ibrahimovic og Radamel Falcao der står for en større procentdel af sit holds mål.

Sidst er han også en af de angribere der skaber allermest for sine medspillere. Han har godt nok lavet færre assists end Lionel Messi, Robin van Persie, Stefan Kieβling, Cristiano Ronaldo og Zlatan Ibrahimovic, men det er primært fordi Luis Suárez ikke har ligeså skarpe medspillere som disse har. Ser vi på chanceskabende afleveringer slår han nemlig alle andre - og endda ret stort.

Han er kort og godt en fantastisk spiller og en fantastisk vigtig spiller for Liverpool. Det er svært at forestille sig hvor de ville være i denne sæson, hvis de ikke havde haft Luis Suárez på holdkortet.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #16308: 03 Mar 2013, 01:52 »

Det er svært at forestille sig hvor de ville være i denne sæson, hvis de ikke havde haft Luis Suárez på holdkortet.

Den tanke tør jeg ikke tænke til ende Tunge

Vidste godt at Suarez var chanceskabende, men det overrasker mig alligevel at han er så eminent på det punkt! Det er nok, som du siger, på grund af kvaliteten af hans medspillere, at man ikke lægger mere mærke til det...

Batigol
Manager

« Svar #16309: 03 Mar 2013, 02:06 »

Ja, det var lidt overraskende, men det viser måske meget godt, hvor relativt alene han har været i offensiven i denne sæson, hvilket statistikken hvad angår driblinger og tabte bolde også meget fint indikerer.

Der har ikke været megen hjælp at hente, men man kan jo håbe på, for jeres skyld vel at mærke, at Daniel Sturridge og Philippe Coutinho kan bidrage lidt på den front. Indtil videre lover det jo i hvert fald meget godt.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

verdenskrig
Manager

« Svar #16310: 03 Mar 2013, 08:56 »

Den tanke tør jeg ikke tænke til ende Tunge

Vidste godt at Suarez var chanceskabende, men det overrasker mig alligevel at han er så eminent på det punkt! Det er nok, som du siger, på grund af kvaliteten af hans medspillere, at man ikke lægger mere mærke til det...
Det overrasker tilgengæld ikke mig. Jo at tallet er SÅ højt, men ikke at han skaber utroligt mange chancer.
Det er en debat jeg har haft tusindvis af gange med folk i min vennekreds som mener at Suarez er en egoistisk spiller der ikke bidrager med noget til holdet andet end når han selv scorer. Det er jo noget fordrukkent sludder, og statistikken her beviser det til fulde. Man kan selvfølgelig sige at han mister bolden tit, men det kommer jo som følge af at han altid vil skabe noget farligt, og er der ingen at kombinere med jamen så prøver han med glæde at sætte et helt forsvar alene. Som lykkes skræmmende ofte.
Suarez burde få løn for hver gang han laver tjups Opstemt

Synes i øvrigt det er bemærkelsesværdigt, at han både kommer frem til så mange afslutninger, men samtidigt laver så mange key passes til holdkammerater, plus dribler så meget. Det fortæller jo sin egen historie om at han altid er undervejs, aldrig har et stille øjeblik i en kamp, og søger en målfarlig situation hver gang med sit spil.

Jeg kan godt afsløre at jeg er dybt betaget af Luis Suarez som fodboldspiller og jeg føler mig priviligeret over at vi kan have en så fantastisk aktør ( En af verdens allerbedste) alt i mens vi er i en periode hvor vi ikke engang kan love trofæer eller CL. Suarez jeg hylder dig, og håber du bliver hos os mange år frem  Kys !

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DeBuur
Manager

« Svar #16311: 03 Mar 2013, 09:32 »

Suarez, Sturridge og Coutinho er et fint offensivt kraft centrum - vi mangler så en angriber med kvalitet der kan spille når enten Suarez eller Sturridge ikke kan spille og det er her at vi mangler kvalitet - Borini er ganske enkelt ikke i niveau og han er jo skadet det meste af tiden.

Andy Caroll skal spille hvergang planlægger BR ikke dette så skal han sælges.

Indkøbene i næste sæson skal holde fokus på en kvalitets spiller til den defensive del af midtbanen og så mener jeg vi skal have en DC.

Vores backs, tja hvor henter vi lige en bedre venstre back ? de står ikke ligefrem i kø og hvor er vores unge udviklings spillere hende - har de kvaliteten så skal de snart igang og have kampe.

Den post jeg er mest spændt på er målmands posten - forlader Reina os for at tiltræde i Barcelona ? jeg tror på det kan ske - hvem ville sige nej til det ?

YNWA

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #16312: 04 Mar 2013, 03:42 »

Missede desværre den første kamp i denne sæson pga skiferie, men heldigvis blev det til en 4-0 sejr. Måske jeg skulle holde mig væk fra skærmen noget mere, det går åbenbart godt, når jeg ikke følger kampen.

Har af den grund selvfølgelig kun set highlights, og set på statistikkerne, og i følge dem, så viser det at Wigan havde flest afslutninger og mest possesion i kampen. Det virker bare forkert, at vi kan være så træfsikre, og forbedre os så markant på lidt over en halv sæson. Det er simpelthen fantastisk at vi er blevet så kyniske, og spiller sindsygt godt fodbold. Alligevel så har jeg set udfra highlightsne, at Wigan havde nogle rimelig store muligheder, og havde vel ligeså store chancer som dem vi scorede på, men heldigvis så reddede Reina et clean sheet til os. Det er også vigtigt for vores defensiv, at de bliver bedre og bedre, efter den store defensive krise vi har været inde i.

Kan ikke forholde mig til andet end de mål, og de andre chancer han har haft i kampen, men Suarez er simpelthen fantastisk, og burde klart blive årets spiller i PL, men lur mig om den ikke falder til Bale eller RvP. Tvivler på at hvilke som helst, som ikke er Liverpool fan, vil stemme på Suarez, fordi han er den som han er, havde han været Gerrard, så ville han klart vinde titlen, men tror desværre at dem som afgører det vil se for subjektivt på det, og ikke lade Suarez få prisen.

Coutinho havde med 2 assist også en yderst vigtig rolle, og satte jo både Downing og Suarez perfekt op. Downing kunne ikke undgå at score, mens Suarez bare skulle have førsteberøringen i hus, og så sikkert forbi Al-Habsi, og ind til 2-0.

Trods det ser nærmest umuligt ud, så forholder jeg mig til det lille håb om top-4 som vi har. Vi har jo både Chelsea, Tottenham og Everton hjemme, og en sejr mod dem alle hjemme, er bestemt ikke urealistisk. Samtidig har vi egentlig ikke nogle svære udekampe tilbage, hvor Newcatsle nok bliver den hårdeste modstander. Everton har både Arsenal, Tottenham og Chelsea ude udover os, og også City hjemme, så ser os klart over dem når sæsonen er slut. Arsenal har både Swansea ude, og også Newcastle, som begge kan tage point fra dem. Derudover har de United hjemme, og også Everton, som også begge kan tage point fra dem. Tror også der er en god mulighed for at vi ender over Arsenal i tabellen. Herfra ser det så nærmest umuligt ud, og tror vi skal gøre rent bord for at kravle over enten Chelsea eller Tottenham. Tottenham taber mod os, og har udover det Swansea ude, Everton hjemme, Chelsea ude og City hjemme, hvor de helst skal smide point, og så er der også Stoke ude, og Wigan, som plejer at være stærke til allersidst. Chelsea er måske dem vi skal håbe på smider de mange point. De kan sagtens smide point ude mod Southampton, hjemme mod Tottenham, mod os på udebane, United på udebane og nok også i nogle af de andre kampe de har.

Jeg har et lille urealistisk mål om at vi kan gå hen og vinde 9 ud af de sidste 10 kampe, og måske kan tage 4. pladsen! Kom så Liverpool.
YNWA!

Liverpool F.C

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #16313: 04 Mar 2013, 14:48 »

Det er godt nok optimistisk at tro på at i vinder 9 af de sidste 10 kampe, og at Chelsea, Arsenal og Tottenham smider så mange point som du tror Anders... Rullende Øjne

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #16314: 04 Mar 2013, 16:35 »

Det er godt nok optimistisk at tro på at i vinder 9 af de sidste 10 kampe, og at Chelsea, Arsenal og Tottenham smider så mange point som du tror Anders... Rullende Øjne
Selvfølgelig er det optimistisk, men hvorfor ikke forholde sig til at vi stadig kan nå det, og chancen for at enten Arsenal og enten Tottenham eller Chelsea smider point nok til at vi med sejre i alle de sidste kampe vil bliver 4'er, er rimelig god. At sansynligheden for at vi vinder alle kampe derimod er minimal, gør også at det er en smule urealistisk som jeg også skriver, men forholder mig stadig til det lille håb der er, og tro lidt på det, fremfor at tage til takke med 7. pladsen uden kamp. Du tager det åbenbart alt for bogstaveligt, siden du påstår at jeg ligefrem regner med det. Det hele er håb, og så længe muligheden er det, så er der også håb, men ikke garanti, som du hentyder til jeg mener.

Liverpool F.C

DeBuur
Manager

« Svar #16315: 04 Mar 2013, 16:49 »

Chelsea har et svært program og hvis vi ellers selv slår dem så har de nogle svære kampe mod Tottenham, Man Utd, Swansea... men resten af deres program tror jeg Chelsea vinder.

Arsenal jamen det er ikke umuligt at de forsætter med deres ustabilitet hvorimod Tottenham virker mere og mere sikker på en 3 plads og så tror jeg meget på Everton så IMO ville det være en drøm hvis vi kunne blive nr. 4 men en placering som nr. 6 tror jeg mere på.

Nu handler det om at klare den næste kamp så må vi se... men det er blevet sjovere at være Liverpool fan...det er sikkert.

YNWA

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #16316: 04 Mar 2013, 17:09 »

Jeg synes bare det er voldsomt at tro på i kan vinde 9 af de sidste 10 kampe på baggrund af at i har været meget ustabile gennem hele sæsonen. Jovist i har vundet de sidste par kampe overbevisende, men Swansea havde allerede indstillet sig på deres finale ugen efter så den sejr skal man ikke lægge så meget i. Og jeres resultater imod topholdene i denne sæson gør heller ikke noget for at bakke jeres håb op...

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

JKJ
Gæst

« Svar #16317: 04 Mar 2013, 19:45 »

Helt enig.

Vi bør og skal kun tage en kamp af gangen, og den næste er mod Spurs. Når den er spillet tager vi den næste osv osv.

Alt det der med at vi kan vinde den og de kampe og tabe den og de kampe langt ude i fremtiden kan vi ikke bruge til alverden. Skader og karentæner både hos os og kommende modstandere kan vi jo ikke tage højde for.

I vores position skal vi bare frem i tabellen, men det kan kun ske hvis vi fokusere 110% mod næste modstander, hvis vi skal til at tænke 1-2-3 modstandere frem taber vi jo fokus.

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #16318: 04 Mar 2013, 20:02 »

Helt enig.

Vi bør og skal kun tage en kamp af gangen, og den næste er mod Spurs. Når den er spillet tager vi den næste osv osv.

Alt det der med at vi kan vinde den og de kampe og tabe den og de kampe langt ude i fremtiden kan vi ikke bruge til alverden. Skader og karentæner både hos os og kommende modstandere kan vi jo ikke tage højde for.

I vores position skal vi bare frem i tabellen, men det kan kun ske hvis vi fokusere 110% mod næste modstander, hvis vi skal til at tænke 1-2-3 modstandere frem taber vi jo fokus.

Enig! Vi havde jo et "let" program i december, hvor vi skulle have vundet alle, men sådan skulle det ikke gå! Man tager én kamp ad gangen!

verdenskrig
Manager

« Svar #16319: 04 Mar 2013, 20:02 »

Personligt er jeg af den opfattelse at intet andet end 3 point hjemme er godt nok. Det er uanset hvem vi møder. Der er ikke et hold i PL hvor jeg vil være tilfreds med 1 point hjemme.

Udebanekampene er dog en anden snak. Hold som Stoke, West Ham, og ja naturligvis de store hold der kan man alt efter kampens udvikling nøjes med 1 point.

Jeg synes naturligvis, vores program taget i betragtning, at vi skal gå efter så mange sejre som muligt. Vi SKAL simpelthen i Europa næste år. CL toget er i mine øjne kørt, og det kræver sejre i resten af kampene for at vi bare skal have en chance. Det er helt utænkeligt, i mindst en af de kampe skal vi nok ramme en dag hvor bolden enten ikke vil ind, eller vi bare ikke rammer dagen. Det er umuligt andet, det må vi erkende. Vores evne til at vinde kampe på dårlige dage er endnu en mangelvare, og kommer først når konceptet kommer endnu mere ind under huden på holdet.

Men vi skal vinde nok kampe til at komme i EL. Selvom det ikke er CL er det Europæisk fodbold, og det er alt andet pænere at skilte med end intet.

Cool

Sider: 1 ... 1086 1087 [1088] 1089 1090 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010