home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
14 Jan 2025, 10:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  0 Brugere, 698 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 836 837 [838] 839 840 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1444621 gange)
JimmyGP
Manager

Sv: Manchester United tråden
« Svar #12555: 11 Aug 2011, 19:44 »

Jeg trykker "synes godt om" Newtons indlæg.. Det er så sandt som det er skrevet Thumbs Up

Og Knudsen: spot ON med Raul.. Bare ærgerligt at han ikke fik lov til at slutte af i Madrid Peace

- Veni, vidi, vici -

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #12556: 11 Aug 2011, 20:22 »

Roy Keane var unægteligt et svin på en fodboldbane indimellem, det erkender jeg og forhåbentligt også mange andre United-fans, men han var ikke desto mindre tilmed en fantastisk fodboldspiller. Han var guld værd for holdet, og selvom hans hjerneblødninger stadig står skrevet ind som en skamplet på ham som spiller, så vil og burde han altid blive husket for sine fodboldmæssige evner. Han var en leder af type, og selvom han tabte hovedet indimellem, var han uden tvivl en kløgtig fodboldspiller med høj aggressivitet i sit spil. De andre spillede frygtede ham, og det gav ham fordelen i langt de fleste opgør på midten. Derudover var han også en forholdsvis dygtig målscorer i forhold til sin rolle på holdet.

Man kan mene og sige meget om Roy Keane, men hans evner på en fodboldbane står ikke til diskussion. Han er en af de dygtigste midtbanespillere der har indtaget Premier League og det er selvfølgelig klart at jer United-haters primært kun vil huske ham for de svinetacklinger han også har stået bag. Men jeg håber i den grad også at i ved hvor dygtig en spiller han er, for ellers må i være forblændet af had. Personligt mener jeg klart at han er i toppen af listen over bedste centrele midtbanespillere i Premier Leagues æra, men det er selvfølgelig bare min mening.

Det var måske lidt uklart, men min mening om Keane var udelukkende omhandlende hans evner som anfører, hvilket videoen jo også hentyder til. Du er spot on med hans fodboldmæssige evner. Hans evner på banen kan ingen tage fra ham.

Vuelve la ilusión

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #12557: 11 Aug 2011, 20:59 »

John Terry og Steven Gerrard har ikke lavet svinestreger der til nærmelsesvis, ligner det Roy Keane har lavet på banen. Terry og Gerrard slagter ikke spillere gang på, kommer op og slås i omklædningsrummet og tager en grusom hævn over en spiller, som på meget meget uheldig og ubevist vis skadede en selv. Det er fuldstændig vanvittigt at sammenligne Steven Gerrard og John Terry med Roy Keane. Gerrard og Terry er klasse anførere. Ingen tvivl om det. Det synes jeg bestemt ikke Keane var, selv om han var en stor leder.

Selvfølgelig har Roy Keane lavet gode ting i sin karriere. Han var en god spiller, og en leder uden lige. Hans hjerneblødninger som han viste gang på gang, gør dog, at jeg ikke synes han var en god anfører. Så svigter man ikke sit hold sådan. Jeg tror, og ved, at Keane har lavet fantastisk ting i sin karriere, men det viser denne video bare ikke. Den viser tværtimod det man husker ham bedste for, nemlig hans utallige vanvidstacklinger og hjerneblødninger. Derfor er det på ingen måde en fantastisk video.

Tør øjnene Chelsea, og kig indad.
Tag et koldt bad, og kom tilbage når du kan bidrage med noget. Dit indlæg er ubrugeligt, og det ønsker ingen. Vi skulle gerne skabe en god debat, på en ordentlig måde. Det burde du også vide.

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #12558: 11 Aug 2011, 21:09 »

John Terry og Steven Gerrard har ikke lavet svinestreger der til nærmelsesvis, ligner det Roy Keane har lavet på banen. Terry og Gerrard slagter ikke spillere gang på, kommer op og slås i omklædningsrummet og tager en grusom hævn over en spiller, som på meget meget uheldig og ubevist vis skadede en selv. Det er fuldstændig vanvittigt at sammenligne Steven Gerrard og John Terry med Roy Keane. Gerrard og Terry er klasse anførere. Ingen tvivl om det. Det synes jeg bestemt ikke Keane var, selv om han var en stor leder.

Selvfølgelig har Roy Keane lavet gode ting i sin karriere. Han var en god spiller, og en leder uden lige. Hans hjerneblødninger som han viste gang på gang, gør dog, at jeg ikke synes han var en god anfører. Så svigter man ikke sit hold sådan. Jeg tror, og ved, at Keane har lavet fantastisk ting i sin karriere, men det viser denne video bare ikke. Den viser tværtimod det man husker ham bedste for, nemlig hans utallige vanvidstacklinger og hjerneblødninger. Derfor er det på ingen måde en fantastisk video.
Tag et koldt bad, og kom tilbage når du kan bidrage med noget. Dit indlæg er ubrugeligt, og det ønsker ingen. Vi skulle gerne skabe en god debat, på en ordentlig måde. Det burde du også vide.

Dog skal du jo huske på, at en god anfører også skal være eksemplarisk uden for banen Wink

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #12559: 11 Aug 2011, 21:12 »

Rigtig godt og begrundet indlæg, og jeg er selvfølgelig som ikke-united fan enig med dig Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #12560: 11 Aug 2011, 21:25 »

Keano var intet mindre end en fantastisk anfører for os i sin tid, en af de bedste vi haft. Nøj hvor kunne han dog bare ruske op i spillerne, og gik altid forrest. Han gik dog over stregen nogen gange, som bestemt ikke er godt. Men med den fantastiske aggresivitet og vilje han havde, fulgte der selvfølgelig en del hårde tacklinger med. Den mand var fantastisk, og det er ikke uden grund, at man i årevis snakkede om, hvem der kunne afløse ham. Guess what? Ingen. Selv den dag idag skrives der stadig om, at man mangler en type som ham.
Og endnu engang vil jeg slå fast, at jeg hellere ikke påskønnede de ekstreme tacklinger der kom engang imellem, men det hørte bare med i pakken Keano.
Desværrer endte det som bekendt også med, at hans ærlighed kostede ham karrieren i United.

Gazlgor, i havde også en hvis Patrick Vieira, der nu også kunne tackle igennem. ;-) Ham synes jeg iøvrigt også var en fantastisk anfører, og nøj hvor var det dog fantastisk at se de to, dengang United og Arsenal mødte hinanden med de 2 på holdkortet. 

Newton Heath
Manager

« Svar #12561: 11 Aug 2011, 21:27 »

Dog skal du jo huske på, at en god anfører også skal være eksemplarisk uden for banen Wink

Og på det punkt kan John Terry vel ikke ligefrem kategoriseres som en specielt god anfører. ;-)

Inde på banen derimod.

Desuden er jeg stort set enig i hvad du skriver SeRuX.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #12562: 11 Aug 2011, 21:36 »

Jeg synes ikke en anfører med så stor tendens til at få hjerneblødninger er en god anfører. Som sagt, så sælger man holdet, og det koster som regel. Jeg synes bestemt en anfører skal være en leder, og ikke nødvendigvis stjernen på holdet. Keane var en leder, det var han helt bestemt. Men han var altså blot for gal i hovedet på banen. Hvor tit ser du f.eks. John Terry blive smidt ud på en sæson? Maks én, og det kan sagtens forsvares. Det sker for alle i ny og næ.

Slutteligt må jeg sige, at jeg synes anfører-egenskaberne er vigtigere på banen, end udenfor. Det er sgu på banen sejrede vindes.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #12563: 11 Aug 2011, 21:47 »

Keano fik 7 røde kort i hans United tid i PL. Blandt andet ét mindre end Vieira fik. Det er jo ikke voldsomt meget, taget i betragtning af, at han spillede for klubben i i 12 år. Dog var det 'blot' de sidste 7 år, han var anfører.

Det skal dog ikke fjerne det faktum, at han tit gik over stregen.

Newton Heath
Manager

« Svar #12564: 11 Aug 2011, 21:49 »

Jeg synes ikke en anfører med så stor tendens til at få hjerneblødninger er en god anfører. Som sagt, så sælger man holdet, og det koster som regel. Jeg synes bestemt en anfører skal være en leder, og ikke nødvendigvis stjernen på holdet. Keane var en leder, det var han helt bestemt. Men han var altså blot for gal i hovedet på banen. Hvor tit ser du f.eks. John Terry blive smidt ud på en sæson? Maks én, og det kan sagtens forsvares. Det sker for alle i ny og næ.

Slutteligt må jeg sige, at jeg synes anfører-egenskaberne er vigtigere på banen, end udenfor. Det er sgu på banen sejrede vindes.
Selvfølgelig synes du det når John Terry på banen fremstår som en eksemplarisk anfører, mens han udenfor banen er en omvandrende katastrofe. ;-)

Der er ingen tvivl om at en anfører vel skal have evner som indpisker, holdspiller og støtte for de øvrige spillere på banen, mens han udenfor banen skal sætte et godt eksempel for klubbens andre spillere og specielt de yngre spillere i klubben ved at opføre sig professionelt og ikke at rode sig ud i unødvendige problemer.

At vægte evnerne på banen højest er vel naturligt da, som Jakob siger, kampen vindes der, men jeg tror bestemt heller ikke at man skal undervurdere betydningen af at vedkommende sætter et eksempel udenfor banen. Specielt i forhold til at klubbens yngre spillere vel skal have en rollemodel at se op til i form af klubbens anfører.

Szczesny
Manager

« Svar #12565: 11 Aug 2011, 21:54 »

Nu er det jo også fjollet at tælle antal gange, de forskellige er blevet udvist. Hellere se på antallet af vanvidstaklinger. Idag er det jo meget nemmere at få gule kort for alle mulige ligegyldige petitesser, som dommerne går op i.

I stedet for at snakke om, at Keane var en hund - hvilket han til tider var - så vil jeg erklære mig enig, i at han var manden der kunne holde "halvleg" flere gange i en kamp. Forstået på den måde, at han kunne give hårtørreren hele tiden, hvorimod Ferguson måtte vente til pausen. Alle de gange han fik rusket op i folk var forbilledligt ægte Captain-style.

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #12566: 11 Aug 2011, 22:00 »

Nu er det jo også fjollet at tælle antal gange, de forskellige er blevet udvist. Hellere se på antallet af vanvidstaklinger. Idag er det jo meget nemmere at få gule kort for alle mulige ligegyldige petitesser, som dommerne går op i.

I stedet for at snakke om, at Keane var en hund - hvilket han til tider var - så vil jeg erklære mig enig, i at han var manden der kunne holde "halvleg" flere gange i en kamp. Forstået på den måde, at han kunne give hårtørreren hele tiden, hvorimod Ferguson måtte vente til pausen. Alle de gange han fik rusket op i folk var forbilledligt ægte Captain-style.
Det er selvfølgelig rigtigt, Szcesny, men det var ligeså meget bare for at pointerer, at SÅ mange røde kort tiltrak han nu heller ikke.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #12567: 11 Aug 2011, 23:42 »

Nej det kan godt være han ikke gjorde, men som Szczesny siger, er det sgu egentlig også forkert at stille det sådan op. Jeg er godt klar over, at jeg selv startede. :-)

Keane fik måske kun 7 røde kort, men jeg vil vove den påstand at sige, at han skulle have haft mindst dobbelt så mange. Jeg synes også han var en leder, der fandme kunne hive sine medspillere i bollerne, men en anfører der sælger holdet, og opfører sig på den måde på banen, synes jeg sgu ikke er en anfører værdigt.

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #12568: 12 Aug 2011, 00:21 »

Jeg ville give min ene arm, hvis vi kunne få noget ægte "90'er-bold" tilbage i Premier League. Idag skal anførerne stå til regnskab for hele holdet, hvis der bliver spillet unfair eller for hårdt. Jeg så forleden (godt nok en tysk ligakamp) anføren for det respektive hold blive trukket hen til dommeren, belært og opfordret til at få ro på sine medspillere fordi de havde fået 2 gule kort inden for 10 minutter... Hvad filan sker der?.. Og hvad blev der af de spillere, som fik hul i hovedet, blackout og dertilhørende koma hvorefter de fik hæftet lidt bandage omkring hovedet og gik direkte ind i hovedstødsduel? Vi så flere spillere blive smidt ud sidste sæson med begrundelse; Farligt spil - strakt ben med knopperne fremme. Come on.. Førhen blev et par lårprintede Umbro-knopper takseret med stående bifald og straffen var højst en småfesen, ophøjet pegefinger fra dommeren. Keane var et smukt eksempel på hvordan fodbold skulle spilles. Han var ikke verdens bedste fodboldspiller, men hans aggression og mentalitet til spillet, gjorde, at modstanderen allerede inden kampen var igang blev svækket på det mentale. En spiller, som fyldte ekstremt meget og havde kæmpe betydning for de flotte resultater, som klubben anskaffede sig i perioden. Det er imo en ægte anfører.

Fandme ærgerligt, at C. Ronaldo-generationen har fået fodbold til nærme sig den fesne sport basket mht. det fysiske.

Selv Joey Barton er endt på den lade side. Suk.

« Seneste Redigering: 12 Aug 2011, 00:28 af Njaourinho » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #12569: 12 Aug 2011, 02:18 »

"En kaptajn skal skal altid holde hovedet koldt"... Bah  Tunge Ingen kan kræve af noget menneske, at han altid skal holde hovedet koldt. Ej heller af en anfører i fodbold, håndbold eller nogen anden sport. Så er den ikke længere.

Roy Keane er for mange Utd, indbegrebet af perioden hvor vi virkeligt tog et jerngreb på engelsk fodbold. Et svin til tider ja, men som Utd fan tilgiver man ham naturligvis hurtigt, hvis man da kan kalde det at tilgive, og ikke "at vende det blinde øje til".

Den video viser jo NETOP hvorfor han var så fantastisk en spiller OG anfører for Utd. Ja, han var et svin og tacklingen på Haaland havde givet en kortere fængselsstraf i "den virkelige verden" og kan aldrig undskyldes, selvom man forstår at han ikke bryder sig om at blive kaldt "a cheat". Men han var så meget mere end det.

Se målene, se den måde han forsvarer sine holdkammerater og går forrest når det var sværest. Tror rigtig mange Utd fans var enormt kede af det på hans vegne, at han missede finalen i 99, den havde han fortjent. Manden fortjener uden tvivl en plads i den engelske fodboldhistorie og (heldigvis) bliver han aldrig glemt.

En fantastisk tovejsspiller (i hvert fald det første 10 år af hans karriere), der ikke havde Gerrards (skud)teknik, men alligevel scorede en del mål, og ja gik forrest når det var sværest.

Jeg savner ikke "90'er bold" som du Njaourinho benævner det, for savner ikke tacklinger a la Haaland, men jo jeg kan godt ind i mellem savne især hans "slåskampe" med Vieira. De to var for mig, de to største spillere fra 2000-2004/5 stykker. Der kan Gerrard og Terry altså godt smutte deres vej, ingen kommer i nærheden af de to spillere hvad angår betydning for deres hold, uanset at de begik nogle svinestreger i ny og næ.

Desværre har han fået et lille eftermæle som den her spiller der "gang på gang" slagtede modstanderne, hvilket på ingen var tilfældet. Men det er modstander-fans jo self med til at puste til, hvilket er synd, da det er 1% af alt hvad han har lavet for Utd i gennem hans 12 år i klubben.

Og som det bliver nævnt: En kaptajn skal også gå forrest udenfor banen og på træningsbanen (Ikke Terry Wink)

For mig vil han altid være Utds #16 Smiley

Sider: 1 ... 836 837 [838] 839 840 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010