home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:48:32 RasmusA12 Challenges Rule Brittannia Challenge
I dag kl. 13:27:35 Kenitho Challenges The real Sir Alex Ferg...
I går kl. 23:34:30 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
I går kl. 19:53:44 RasmusA12 Blogs Operation Pro Vercelli...
21 Jan 2026, 20:16 Kenitho Blogs Los Leones - Athletic ...
20 Jan 2026, 11:11 Rottenburg Blogs SV TODESFELDE - Kampen...
17 Jan 2026, 21:28 RasmusA12 Klubsøgnin... Tottenham
Antal Registrerede Brugere: 23211
  0 Brugere, 679 Gæster Online.

Nyeste Bruger: alfar
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 223 224 [225] 226 227 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1589698 gange)
dasmessi
Gæst

Sv: Manchester United tråden
« Svar #3360: 22 Maj 2008, 13:35 »

Fandme ærgeligt for Terry og com. Havde han scoret havde Chelsea haft pokalen.  ticked off

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #3361: 22 Maj 2008, 13:37 »

Mht. Ronaldo kan man jo sige, at selvmo han udtalte sig ret så kategorisk og sagde, at han ikke ville forlade klubben efter EM, så vil det ikke gøre fans, i hvert fald ikke mig, sikker på at han blev. Derfor synes jeg det er fint, at han udtaler som han gør, det er blot sandheden, i stedet for en eller anden halv-kunstig udtalelse, man godt ved ikke er helt til at rette sig efter Smiley

United-styrer
Gæst

« Svar #3362: 22 Maj 2008, 15:17 »

Det var så den sæson. Den glemmer man nok aldrig. En "lille" evaluering fra min side følger her.

Det endelige resultat taler for sig selv. Vi fik to trofæer, og det var de to største. Det er fantastisk, og det havde man ikke regnet med, da vi efter tre Premier League-kampe havde to point. Vi fik en frygtelig sæsonstart – både resultat- og spillemæssigt, og først i oktober fik vi gang i spillet. Det var den periode, hvor vi scorede fire mål i mange kampe på stribe.

Gummiben hos Arsenal blev vores 12. mand, selvom vi lod Chelsea komme lidt for tæt på – specielt fordi arrogancen måske var lidt for stor forud for kampen på Stamford Bridge. Til gengæld overlod vi heldigvis intet til tilfældighederne mod West Ham og Wigan.

Alt i alt er der for mig at se ingen tvivl om, at vi var de rigtige mestre. Vi var mest stabile og spillede det bedste bold set over hele sæsonen (Arsenal kan ikke tage den titel, når de går så meget ned). Alligevel synes jeg ikke, at vores spil var af samme standard som i 2006-2007-sæsonen, hvor vi da også blev mere suveræne mestre. I den sæson sprudlede vi i mange kampe, mens det i denne har begrænset sig til en håndfuld, heraf selvfølgelig med kampene mod Newcastle og FA Cup-kampen mod Arsenal som dem, der lyser klarest i hukommelsen. Ser man bort fra disse magtdemonstrationer, har der været mange kontrollerede kampe, hvor vi vinder sikkert, men uden at sprudle. Kampe som dem mod Newcastle og Arsenal viser dog, at vi er verdens bedste hold, når alt falder i hak.

Netop 4-0-sejren over Arsenal var det klare højdepunkt i FA Cuppen, hvor vi faktisk var ganske overbevisende – også i kvartfinalen mod Portsmouth, som fik én af de heldigste sejre, jeg har set inden for fodbold. Hvordan vi tabte den kamp, er mig stadig et under, men nu hvor vi står med Premier League- og Champions League-trofæet, så overlever jeg.

Vi fik aldrig en ”Roma-kamp” i Champions League, men der er ingen tvivl om, at vi vandt, fordi vi er blevet mere voksne. Vi har lært at føre taktisk disciplin ud i livet, hvilket ikke mindst skyldes vores fantastiske forsvar. Det blev udslagsgivende i knockout-kampene. Finalen var bare… ja, som den var.

Målmænd

Edwin van der Sar har været meget udskældt. For udskældt, for vores lange hollænder har stået en stor sæson og har været utrolig vigtig for os. Dette blev naturligvis symboliseret, da han reddede det afgørende straffespark i går. Han har en ro og sikkerhed, som forplanter sig i forsvarsspillerne, som er trygge ved at have van der Sar i ryggen. Jeg håber, at han tager en sæson mere. Den kan han passende bruge på at konkurrere mod Ben Foster, som satte en tyk streg under sit store potentiale i kampen mod Derby, hvor han leverer sæsonens redning og holder buret rent.
Tomasz Kuszczak er en fin tredjemålmand – hvis han gider at være det.

Forsvaret

Måske den helt store nøgle til vores triumfer. Rio Ferdinand-Nemanja Vidic er i mine øjne verdens absolut bedste midterforsvar, og vores backs har også været fantastiske i år.
Wes Browns vikariat på højrebacken var overraskende godt og næsten på højde med Gary Neville i topform, og Patrice Evra har været blandt vores allerbedste spillere i denne sæson. Han kan mere offensivt end næsten samtlige venstrefløje i verden (faktisk mere end nogen af vores), og samtidig gør han et solidt arbejde defensivt. Stor sæson.

Midtbanen

Cristiano Ronaldos præstationer taler for sig selv. Over 40 mål af en højrewing er absurd, og det tror jeg aldrig, at nogen fløjspiller vil overgå.
På den centrale midtbane har den store duel stået mellem Anderson og gode gamle Paul Scholes, som i øvrigt viste utrolig vilje ved at spille videre med en brækket næse i går. Michael Carrick er vores bedste centrale midtbanespiller og derfor selvskrevet i startopstillingen, mens Owen Hargreaves, når alt kommer til alt, har skuffet en lille smule i sin første sæson. Han scorer et uvurderligt frisparksmål i 2-1-sejren over Arsenal og spiller formidabelt mod Roma, men ud over det – samt et par gode præstationer som højreback – har han ikke helt indfriet forventninger. Det har til gengæld Anderson – og mere til. Jeg havde forventet en Ronaldinho-type, som udelukkende kunne spille fløj eller hængende angriber, hvorfor jeg spåede ham svære kår, men jeg er blevet positivt overrasket. Han er en ægte arbejdshest, som besidder alle de kvaliteter, der skal til, for at blive verdens bedste centrale midtbanespiller. Han kæmper defensivt, afleverer godt, er kreativ og kan tage nogle farlige løb med bolden. Han bliver ekstremt god; det er jeg ikke i tvivl om. Mod slutningen på sæsonen tyder det imidlertid på, at gassen er gået lidt af ballonen. Der har været langt mellem spilleminutterne for vores brasilianer, men Scholes har også gjort en god figur. I næste sæson må vi starte fra nul og se, hvem af de to, der leverer varen bedst. For slet ikke at glemme Darren Fletcher, som altid gør et solidt stykke arbejde, når han spiller. Samtidig er han bedre til at snige sig ind i feltet end vores andre midtbanespillere, og derfor skal han heller ikke afskrives, når pladserne skal fordeles.
Heller ikke på venstrefløjen har det været muligt at finde ud af, hvem der er fast mand. Ryan Giggs har haft en skuffende sæson, som dog fik en smuk afslutning, og Nani har været alt for svingende. Han startede godt, gik så helt ned, før han blomstrede op i anden halvsæson, men her mod sæsonens afslutning har han vist et alt for lavt bundniveau – kulminerende med hans idiotiske udvisning mod West Ham. Så dukkede Ji-Sung Park pludselig op, og som det ser ud lige nu, ligner han faktisk vores bedste venstrefløj.

Angreb

”To angribere af samme type kan ikke fungere”, råbte jeg ustandseligt inden denne sæson. Det kunne det. For selvom både Carlos Tevez og Wayne Rooney er meget bevægelige, og selvom de begge misser en del oplagte chancer, så har deres samarbejde, deres teknik og deres eksplosivitet gjort vores angrebsspil langt farligere, end hvis makkerskabet havde heddet Rooney-Nistelrooy. Ved enkelte lejligheder har deres indbyrdes forståelse lignet noget, man så i Andy Cole og Dwight Yorke-tiden, og jeg er meget spændt på at følge deres udvikling. Louis Sahas uendelige skadesproblemer har betydet, at vi ikke har haft mange alternativer til de to, men så har 4-5-1-opstillingen til gengæld fungeret godt. Saha skal væk, og spørgsmålet er så, om vi skal købe en ny angriber, eller om vi skal stole på Fraizer Campbell og Manucho (forudsat at han får sin arbejdstilladelse). Jeg hælder til det sidste.

Hvad nu?

Det store spørgsmål er, om vi kan gentage kunststykket. Og det kan jeg ikke se nogen grund til, at vi ikke skulle. Vi har et ungt hold med nogle rutinerede spillere, og det tyder på, at de alle sammen fortsætter. Jeg kan ikke forestille mig, at vi sælger Cristiano Ronaldo eller nogen af vores andre profiler, hvorfor vi i værste fald vil have et lige så stærkt hold i næste sæson. Måske går vi ud og forstærker os og bliver endnu bedre. Sir Alex Ferguson har jo allerede været ude og bebude, at vi køber en angriber.

Samtidig har spillere som Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Carlos Tevez, Anderson, Nani og mange flere fået værdifuld erfaring. Vi har ikke set det bedste fra dette hold endnu. Det er måske det bedste Manchester United-hold nogensinde, og det er vel den største ros, man overhovedet kan få.

Tillykke.

Matigol
Landsholdsspiller

« Svar #3363: 22 Maj 2008, 15:36 »

MANCHESTER UNITED

Jeg giver dig til dels ret – på nogle punkter er vi ret uenige. En ting jeg vil give dig ret i, og er sikker på resten af verdens også vil, er at vi har haft en stor sæson. Nok den største nogensinde – hvis man piller ”the trible” væk. Men mht. vores angriber – synes jeg Carlos Tevez er alt for svingene, selvfølgelig skal vi ud og hente en angriber. Da jeg er sikker på Fraizer Campell ikke er klar endnu. Og hvis Manchester United sælger Ronaldo – så skal man starte helt forfra. Han er ryggraden på det her unge United hold. Ryggraden sammen med nogle andre selvfølgelig. Hvis du piller Rio Ferdinand væk, braser det hele også. Det er forskellige stolper der holder det hele oppe.

Og mht. målemandsposten – ser jeg gerne Edwin Van Der Saar væk. Det er måske hårdt sagt. Han har haft en stor sæson – og med hans redninger i går viste han bare igen har er en utrolig god målemand. Men han har haft sin tid – og hvis Ben Foster er klar, synes jeg han skal overtage målemandsposten. Ellers skal der hentes en ny målemand – fordi Edwin er ikke det han har været.

Forsvaret er jo helt sikkert Uniteds store side – Wes Brown spillede jo unikt i går – han var oppe i mod Malouda, og gjorde det rigtig godt. Jeg synes du er lidt hård ved Owen Hargreaves – jeg synes han har spillet er god sæson – Man kunne måske godt forvente lidt mere, men han skulle lige spille sig en på et ungt og offensivt hold. Især offensivt har United virkelig været en fornøjelse at se. Det har jo været eminent det de har gjort fremad banen – men igen – man kan sagtens se at det er et ungt hold. Og det viser de i går i kampen – de spillede jo perfekt i første halvleg. Der viste de United når det var bedst – men de viste også United i pres – United når Ronaldo var mandsopdækket. Det var jo frygteligt nervepirrende at være United fan i anden halvleg i går. Men jeg tror hvis Chelsea virkelig ville have scoret i forlænget spilletid i går – havde de gjort det. Men de var så selvsikker på straffe at det hele gik galt. Manchester United er for tynde – ja de har en bredtrup – men de mangler en angriber der kan scorer når han kommer ind – så mit ord til Alex Ferguson er : Køb Ailton.
« Seneste Redigering: 22 Maj 2008, 16:27 af JakobHove » Logged

ManUtd83
Manager

« Svar #3364: 22 Maj 2008, 15:57 »

– men de mangler en angriber der kan scorer når han kommer ind – så mit ord til Alex Ferguson er : Køb Ailton.

Nu skal United jo ikke spille mod Viborg, og mod andre hold er han jo uduelig.

Matigol
Landsholdsspiller

« Svar #3365: 22 Maj 2008, 16:00 »

Nu skal United jo ikke spille mod Viborg, og mod andre hold er han jo uduelig.

Det var nu også ment som en Joke - Skal nok forsøge at gøre mine jokes tydeliger som du også kan opfatte dem. Sorry. s:

ManUtd83
Manager

« Svar #3366: 22 Maj 2008, 16:16 »

Det var nu også ment som en Joke - Skal nok forsøge at gøre mine jokes tydeliger som du også kan opfatte dem. Sorry. s:

Var da godt klar over det var en joke, men jeg spottede en gylden mulighed for at rakke ned på noget der er i forbindelse med FCK Opstemt

Matigol
Landsholdsspiller

« Svar #3367: 22 Maj 2008, 16:27 »

Var da godt klar over det var en joke, men jeg spottede en gylden mulighed for at rakke ned på noget der er i forbindelse med FCK Opstemt

BAH BAH BAH BAH BAH ! Skal du sige Peace Peace
Ej den sidste sætning i min tekst skal selvfølgelig ikke tages med (:

Zumsar
Reserveholdsspiller

« Svar #3368: 22 Maj 2008, 16:51 »

Mega nice af vinde CL

ManUtd83
Manager

« Svar #3369: 22 Maj 2008, 21:14 »

Hahahahahahahahahah hahahahahahh hold kæft hvor er det bare klasse det der !!!!  Grin  Grin  Grin Han kan lære det Chelsea-gris!

Nu undrer i jer måske over grunden til at jeg lige pludselig sviner John Terry, men der er en grund.

http://www.footytube.com/2008/05/21/champions-league-final-manchester-utd-v-chelsea/

Prøv at se situationen omkring Drogbas udvisning og hvad Terry gør ved Tevez (omkring 8,5 minut inde i filmen)! Han går lige hen til ham og spytter/snotter ham i nakken og siger noget til ham - jeg gætter på at det ikke var søde ord. Man kan også lige se, at Tevez tager sig til nakken. Han er manden der skulle forestille at være den mest sympatiske Chelsea-spiller og et forbillede, men føj for helvede hvor skulle han bare skamme sig! Håber at det kommer til at koste ham anførerbindet for England! Jeg fryder mig gevaldigt nu.

Andre nævneværdige Chelsea-svin er Michael Ballack (altid usympatisk og svinsk), Ricardo Carvalho (altid MEGET svinsk - kunne have brækket Ronaldos ben) og Joe Cole (meget svinsk - kunne have brækket Ronaldos ankel i denne tackling)

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3370: 22 Maj 2008, 21:24 »

og Joe Cole (meget svinsk - kunne have brækket Ronaldos ankel i denne tackling)

Øh, han kom bare for sent? Hvis hvert eneste frispark kan føre til en brækket et-eller-andet i din terminologi, vil Scholes da være et mega-super-hyper-svin ... Det var ikke en svinestreg fra Cole. Jeg er dog enig i at Carvalho's takling var slem, og burde have givet rødt.

Jeg vil ikke lige kommentere resten af din tilsvining af Chelseaholdet og episoden med Terry gider jeg heller ikke at se...

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Matigol
Landsholdsspiller

« Svar #3371: 22 Maj 2008, 21:39 »

Øh, han kom bare for sent? Hvis hvert eneste frispark kan føre til en brækket et-eller-andet i din terminologi, vil Scholes da være et mega-super-hyper-svin ... Det var ikke en svinestreg fra Cole. Jeg er dog enig i at Carvalho's takling var slem, og burde have givet rødt.

Jeg vil ikke lige kommentere resten af din tilsvining af Chelseaholdet og episoden med Terry gider jeg heller ikke at se...

Jeg synes lige du skal se den. MR. Chelsea ?? Baah.
Lampard er den eneste ordentlige spiller i Chelsea - og han smutter forhåbentlig også.

ManUtd83
Manager

« Svar #3372: 22 Maj 2008, 21:44 »

Øh, han kom bare for sent? Hvis hvert eneste frispark kan føre til en brækket et-eller-andet i din terminologi, vil Scholes da være et mega-super-hyper-svin ... Det var ikke en svinestreg fra Cole

Ja ok jeg undervurderer nok Cristiaos holdbarhed, men du mener forhåbentlig ikke, at det ikke var en svinestreg! Come on! Han kaster sig ned efter allerede at være 1 meter bagefter for at stoppe ham og fjerner lige støttebenet med knopperne!

Jeg synes lige du skal se den. MR. Chelsea ?? Baah.
Lampard er den eneste ordentlige spiller i Chelsea - og han smutter forhåbentlig også.

Kunne ikke være mere enig.

jemil
Landsholdsspiller

« Svar #3373: 22 Maj 2008, 21:45 »

Cech er nu også en god spiller, der virker som en flink fyr Smiley

19-18!

SirToby
Manager

« Svar #3374: 22 Maj 2008, 21:46 »

Uha, I - alle andre væk fra Manchester United - er alle en flok tabere! Manchester United er de største! UNITED! UNITED!

Ufatteligt at Carvalho gang på gang (specielt imod os) slipper for rødt kort.

. . .

Sider: 1 ... 223 224 [225] 226 227 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010