home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1231 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Real Madrid tråd
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 551 552 [553] 554 555 ... 664 Udprint
Forfatter Emne: Real Madrid tråd  (Læst 883544 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Real Madrid tråd
« Svar #8280: 29 Apr 2011, 15:30 »

Inden udvisningen havde Real Madrid flere afslutninger end Barcelona, så det du siger der er vist lige så meget anti-intelligens, som Mourinhos taktik er anti-fodbold.

Jo, Capello blev fyret for at spille for grimt - OVER EN SÆSON. Real har gjort det i samlet 2,5 kamp mod Barcelona. Ellers så har de spillet ganske pænt i de kampe jeg har set med dem.

En afslutning er ikke = en chance.. Real havde aflsutninger langt udefra jovist, men de havde aldrig folk nok med fremme til at tilspille sig en stor chance.. Så det er skam fin intelligens.. Deres eneste store chance kom fra valdes ikke kunne holde ronaldos skud langt udefra..

Jeg har set Real en del gange i denne sæson og det har ikke altid været lige kønt.. Og Capello vandt mesterskabet med sin stil.. Det gør Mourinho ikke.. Ikke dermed sagt at Capello er en bedre træner end Mourinho, men jeg synes bare det er påfaldende at han har sådan en populær status når hans stil ikke er videre inspirerende i forhold til Capello..

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Szczesny
Manager

« Svar #8281: 29 Apr 2011, 15:44 »

En afslutning er ikke = en chance.. Real havde aflsutninger langt udefra jovist, men de havde aldrig folk nok med fremme til at tilspille sig en stor chance.. Så det er skam fin intelligens.. Deres eneste store chance kom fra valdes ikke kunne holde ronaldos skud langt udefra..

Jeg har set Real en del gange i denne sæson og det har ikke altid været lige kønt.. Og Capello vandt mesterskabet med sin stil.. Det gør Mourinho ikke.. Ikke dermed sagt at Capello er en bedre træner end Mourinho, men jeg synes bare det er påfaldende at han har sådan en populær status når hans stil ikke er videre inspirerende i forhold til Capello..

Tjaah. Barcelona havde nu heller ikke et overdrevet antal store chancer i den første time - på trods af at de hvide åbenbart ikke rørte bolden.

Vi kan godt blive enige om at Real ikke spiller som i midthalvfemserne, eller i starten af dette årtusind, hvilket er en skam, da det var en fornøjelse at se på! Dog tror jeg endelig at ledelsen har indset, at det tager tid, hvis de vil bygge noget tilsvarende op, det kommer ikke overnight. Der har været en del utidige fyringer i Reals sen-historik og nu tror jeg de vil blive ved Mourinho indtil hans kontrakt udløber. For det første pga historikken, og for det andet fordi han vil være møghamrende dyr at fyre.

Derudover skal man vel også se på hvilket Barcelona-hold, som henholdsvis Capello og Mourinho har været oppe imod. Der er vist noget forskel. Synes dog også at det virkede meget mærkværdigt at fyre Capello - dog var jeg mere overrasket over fyringen af del Bosque og Hierro i sin tid.

Edit: Derudover var det da frygteligt at se kampen i onsdags. Der skulle have været et kvarters tillægstid i begge halvlege, sådan som stort set alle spillere lå ned, hver gang de ikke brokkede sig
« Seneste Redigering: 29 Apr 2011, 15:49 af Szczesny » Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Thore
Manager

« Svar #8282: 29 Apr 2011, 15:51 »

Jeg syntes nu heller ikke der var noget galt med Reals taktik. Før udvisningen, havde fået stresset Barcelona ind i periode hvor det ikke kørte super godt for dem. Efter min mening havde Real fået overtaget på det tidspunkt , men det er klart at efter udvisningen så forsvinder det hele.

Jeg tror det havde været en rigtig interessant kamp hvis det var 11 vs 11. og jeg kunne sagtens forstille mig at Real havde vundet.
Er det flot spil? Nej måske ikk, men det har alligevel sin egen charme, og jeg er egentlig også ligeglad med om det kønt.

Efter min mening, var det heller ikk en sejer for fodbolden, det var virkelig en omgang tuderi og film som Barcelona lagde for dagen. (Og ja, det samme galt Reals spiller:)

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #8283: 29 Apr 2011, 15:56 »

Måske en der har forstået at en klub som Real Madrid ikke bare skal lægge sig ned på forhånd, og stå og se de andre spille fodbold.. Det er nok ikke for sjov at Ronaldo midt i første halvleg slår ud med armene.. Det er naturligvis ok at spille organiseret mod Barcelona, men når en klub som Real bare graver sig ned så har man jo på forhånd vist at man kun er næstbedst.. Var det ikke samme defensive stil som fik Capello fyret på trods af at han lige havde vundet mesterskabet?

Altså imo er Mourinho ingen kujon, faktisk tværtimod. Ved at spille defensivt på hjemmebane har han ALT at tabe. Hvis man taber får han ikke blot kritik for at tabe, men også MÅDEN man taber på. Havde han spillet frisk til, kunne han altid have trukket "vi prøvede da" kortet som undskyldning. Så Mourinho tog den største chance. Og hvorfor i alverden skulle han ikke det? Som den blog Hallihallo linker til forklarer det, så havde det jo i to kampe virket fint, og INTET hold i denne verden er lykkedes med at spille offensivt mod Barcelona. Så ville de da være super naivt af Mourinho at gøre det...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #8284: 29 Apr 2011, 18:13 »

Uden at have set kampen, så kan jeg da i hvert fald konstatere, at med det efterspil den allerede har fået, så er det da vist fodbolden der tabte størst i den kamp. Så den der med en sejr for fodbolden, det er simpelthen en gang useriøst pladder. Fodbolden er da i den grad bragt i miskredit, det er hverken spillet, eller resultatet den kamp vil blive husket for, det er film, tuderi osv. altså, et svigende nederlag for fodbolden.

Når det så er sagt, så så jeg lige, at begrebet antifodbold blev trukket ind i debatten også, og med det efterspil kampen har fået, kan man da egentlig også godt forstå det. At det så ikke har været grunden til at begrebet kom ind i debatten, er så for mig lidt uforståeligt. At spille taktisk velovervejet, hvad enten det er defensivt, offensivt, eller midt imellem, kan ikke kaldes antifodbold. Personligt irriterer det mig væsentligt mere, at se på et hold, der bare flytter bolden fra mand til mand i et væk, end det gør at se et hold grave sig ned, men intet af det har noget med antifodbold at gøre, det er en smagssag hvad man bryder sig om. Næ antifodbold, det er alt det, som har fremkaldt det efterspil vi nu ser, altså film, svinske tacklinger/nedsavninger osv.

Netop boldflytteri og filmeriet er en afgørende grund til at jeg overhovedet ikke gider beskæftige mig med Spansk fodbold.

Det kan i øvrigt ikke undre, at dommerne ofte laver fejl, når spillerne i den grad gør alt hvad de kan, for at snyde ham. Der bør slås ned på den slags snyd, så vil vi også helt automatisk se en kvalitetsstigning i dommerstandarden.

Hamza_BIF
Manager

« Svar #8285: 29 Apr 2011, 18:17 »

Vil hellere holde med et hold der spiller mindre smuk fodbold, end et hold der spiller iiih og åååh så klassebold, men kaster sig som var de skudt. Især Busquets i HVER store kamp. At han så kommer med racistiske tilråb overfor Marcelo udover det, giver mig uden pis lyst til at kastrere hans diller, selvom han tydeligvis ikke har nogen.

Dermed ikke sagt, at Di Maria og Ronaldo f. eks. er helt i orden. Brækker mig hver gang de filmer.

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Swizz CataR
Manager

« Svar #8286: 29 Apr 2011, 18:27 »

@Hamza:
Der må ofte lugte af bræk hos dig så Wink Jeg synes ikke, at man skal se ud over, at spillere filmer. Det er selvfølgelig ikke i orden, og man bør tage stilling til det fra en større instans. Dog så synes jeg, at alt for mange brokker sig alt for meget over den seneste kamp mellem Real og Barca. Problemet er langt fra kun hos Barcas spillere, det er også hos Reals og utrolig mange andre klubbers spillere. Det er en pest i moderne fodbold, og sandheden er vel, at langt de fleste overspiller deres "skader" hver gang de nedlægges.

I kampen mellem Barca og Real var der hverken frispark eller straffespark, der var givet på baggrund af film. Derfor synes jeg at protesterne er helt ude af proportioner. Jeg tror at de fleste protester bunder i, at man mener at Pepe ikke ramte Alves da han fik rødt. Ifølge de slow-billeder jeg har set, så nej, så rammer han bolden. Men tacklingen er stadig til rødt, da han kommer med strakt ben, knopperne først og ikke tager det mindste hensyn. Det kan godt forsvares, selvom det selvfølgelig var tvivlsomt set i forhold til dommerens linje. Det må dog være dommerens fejl, ikke Alves'.

Snakker vi om at dive i kampen, så mindes jeg en episode hvor Real får et taktisk farligt frispark på kanten af feltet, efter at netop Di Maria diver uden at være ramt. Det punkterer i den grad protesterne i min optik.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Hamza_BIF
Manager

« Svar #8287: 29 Apr 2011, 18:31 »

@Hamza:
Der må ofte lugte af bræk hos dig så Wink Jeg synes ikke, at man skal se ud over, at spillere filmer. Det er selvfølgelig ikke i orden, og man bør tage stilling til det fra en større instans. Dog så synes jeg, at alt for mange brokker sig alt for meget over den seneste kamp mellem Real og Barca. Problemet er langt fra kun hos Barcas spillere, det er også hos Reals og utrolig mange andre klubbers spillere. Det er en pest i moderne fodbold, og sandheden er vel, at langt de fleste overspiller deres "skader" hver gang de nedlægges.

I kampen mellem Barca og Real var der hverken frispark eller straffespark, der var givet på baggrund af film. Derfor synes jeg at protesterne er helt ude af proportioner. Jeg tror at de fleste protester bunder i, at man mener at Pepe ikke ramte Alves da han fik rødt. Ifølge de slow-billeder jeg har set, så nej, så rammer han bolden. Men tacklingen er stadig til rødt, da han kommer med strakt ben, knopperne først og ikke tager det mindste hensyn. Det kan godt forsvares, selvom det selvfølgelig var tvivlsomt set i forhold til dommerens linje. Det må dog være dommerens fejl, ikke Alves'.

Snakker vi om at dive i kampen, så mindes jeg en episode hvor Real får et taktisk farligt frispark på kanten af feltet, efter at netop Di Maria diver uden at være ramt. Det punkterer i den grad protesterne i min optik.

Enig. Det er latterligt, at vores spillere har trukket tiden ved at brokke sig så meget i disse kampe, selvom det dog er effektivt.

Levede ikke selv dengang, men gad sgu godt se de gode gamle dage igen, hvor der blev vist lårbasser og folk spillede fodbold i stedet for alt muligt andet.

Imod moderne fodbold.

Szczesny
Manager

« Svar #8288: 29 Apr 2011, 18:37 »

Det kan i øvrigt ikke undre, at dommerne ofte laver fejl, når spillerne i den grad gør alt hvad de kan, for at snyde ham. Der bør slås ned på den slags snyd, så vil vi også helt automatisk se en kvalitetsstigning i dommerstandarden.

You said it!

Det er jo klart at "alle" bliver ved med at gøre det. De har jo aldrig noget at tabe. Det er stort set altid et frispark i god position, gult/rødt kort til modstanderen de vinder. Og måske (måske!) hver tiende gang de bliver taget i det, så får de selv et gult kort. Decideret ulækkert!

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #8289: 29 Apr 2011, 20:10 »

Levede ikke selv dengang, men gad sgu godt se de gode gamle dage igen, hvor der blev vist lårbasser og folk spillede fodbold i stedet for alt muligt andet.

Imod moderne fodbold.

Aarrhh det er sådan en omgang romantisk pladder i mine ører. Vi må se realiteterne i øjnene og ikke tænke "græsset er altid grønnere på den anden side" eller "det var meget bedre i de gamle dage". Hver tid har sine faldgrupper, hver tid har sine helte og skurke og hver tid har sin charme.

I gamle dage, i England, måtte man ikke have udskiftere med (i virkeligt gamle dage). Det benyttede man sig nogle gange af, til at flæske og skade den bedste spiller for at skaffe sig en stor fordel. Det selvom man kaldte det en gentlemansport Smiley

I dag er det noget andet der er i fokus. For nogle handler det om film og det vi heroppe nordpå ville kalde snyderi, mens det for andre længere sydpå er de vilde tacklinger man har fokus på, og som man der kalder snyd. To forskellige måder at opfatte tingene på, den ene ikke mere korrekt end den anden.

Og hvad er moderne fodbold? Der mangler ligesom en definition i mine øjne, før man kan slynge om sig med den slags udbrud. Er moderne fodbold snyd og bedrag? Tja tjo måske. Mere end i gamle dage? Hmmm jeg tvivler stærkt. Er det blevet en hårdere og mere kynisk fodboldverden? Uden tvivl. Gør det den til en dårlig fodboldverden? Jeg er ikke sikker. I det hele taget en ufatteligt mængde spørgsmål der skal findes svar på, før man kan udtale sig om dagens fodboldverden er dårligere end "den var engang".

Og skulle det endelig være muligt at finde en del dårligere sider ved dagens fodbold i forhold til de "gode gamle dage", kan der garanteret findes lige så mange sider der er blevet sjovere, federe, mere underholdende Smiley

Så før vi allesammen iklæder os et kollektivt tudefjæs og tingenes tilstand i dagens fodboldverden, må vi finde svar på utroligt mange spørgsmål. Bl.a. spørgsmål som "Ser vi kampe som onsdagens, med det forløb, særlig ofte?".

Hamza_BIF
Manager

« Svar #8290: 29 Apr 2011, 20:23 »

Aarrhh det er sådan en omgang romantisk pladder i mine ører. Vi må se realiteterne i øjnene og ikke tænke "græsset er altid grønnere på den anden side" eller "det var meget bedre i de gamle dage". Hver tid har sine faldgrupper, hver tid har sine helte og skurke og hver tid har sin charme.

I gamle dage, i England, måtte man ikke have udskiftere med (i virkeligt gamle dage). Det benyttede man sig nogle gange af, til at flæske og skade den bedste spiller for at skaffe sig en stor fordel. Det selvom man kaldte det en gentlemansport Smiley

I dag er det noget andet der er i fokus. For nogle handler det om film og det vi heroppe nordpå ville kalde snyderi, mens det for andre længere sydpå er de vilde tacklinger man har fokus på, og som man der kalder snyd. To forskellige måder at opfatte tingene på, den ene ikke mere korrekt end den anden.

Og hvad er moderne fodbold? Der mangler ligesom en definition i mine øjne, før man kan slynge om sig med den slags udbrud. Er moderne fodbold snyd og bedrag? Tja tjo måske. Mere end i gamle dage? Hmmm jeg tvivler stærkt. Er det blevet en hårdere og mere kynisk fodboldverden? Uden tvivl. Gør det den til en dårlig fodboldverden? Jeg er ikke sikker. I det hele taget en ufatteligt mængde spørgsmål der skal findes svar på, før man kan udtale sig om dagens fodboldverden er dårligere end "den var engang".

Og skulle det endelig være muligt at finde en del dårligere sider ved dagens fodbold i forhold til de "gode gamle dage", kan der garanteret findes lige så mange sider der er blevet sjovere, federe, mere underholdende Smiley

Så før vi allesammen iklæder os et kollektivt tudefjæs og tingenes tilstand i dagens fodboldverden, må vi finde svar på utroligt mange spørgsmål. Bl.a. spørgsmål som "Ser vi kampe som onsdagens, med det forløb, særlig ofte?".

Angående definitionen, var der engang en bruger på et andet forum som skrev "Moderne fodbold er vel et projekt, hvor fodbold er til for pengenes skyld og ikke omvendt" - noget i den stil.

Nu vil jeg ikke køre det helt ud på et sidespor til en diskussion om moderne fodbold, men du ser også langt, langt, færre spillere der er i en klub i mange, mange, år nu, i modsætning til i de gamle dage, hvor klubfølelse vejede langt mere. Spillerne er møgforkælede nutildags, og tjener vel i virkeligheden astronomiske beløb på at kæmpe mindre end der blev gjort tilbage i tiden. Nu har de altid en undskyldning. Enten er de ikke i form fordi de har spillet for få kampe, eller også er de trætte fordi de har spillet for mange - hvis de altså ikke spiller godt nok Wink

Men som sagt skal det ikke køres ud på et sidespor.

Jeg mener blot omkring det med film i hvert fald, at spillerne spiller død alt for ofte. Jeg har forståelse for, at man gør det engang imellem, men hvis det er noget der kan have stor indflydelse på spillet (Straffe, røde kort, firspark lige udenfor feltet osv.), mener jeg simpelthen at det er for unfair. Men det kan der sgu nok ikke laves om på.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #8291: 30 Apr 2011, 12:04 »

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #8292: 30 Apr 2011, 13:31 »

Efter nogle dages overvejelse vil jeg gerne vedkende mig at Pepe's røde kort sagtens kan forsvares. Men på det tidspunkt i kampen var det sgu ikke den hårdeste tackling der havde været, og det er egentlig derfor jeg synes man i Real Madrid godt kan se sig en anelse snydt. Kampen var noget af det grimmeste jeg havde set længe, og jeg skammer mig skam også over at Adebayor får lov til at lave små eftertacklinger med armene i hovedet på Barca-spillerne. Det var absolut ikke kønt.
Når jeg så alligevel mener vi blev snydt, er det fordi jeg ikke mener dommeren dømte ens for hvert hold. Nu da det er kommet frem at Pepe (sandsynligvis) ikke rammer Alves, som jeg mindes JG7 tidligere meget kraftigt har postuleret (og haha for det (; ), ville det godt nok ikke have været videre hårdt hvis Alves blev belønnet med sit andet gule kort for film. Jeg har i hvert fald set flere eksempler - bl.a. i en tidligere El Clasico med Messi - hvor en situation har givet frispark og gult kort, men samtidigt også gult kort for at filme og overdrive situationen. Det ville have været en helt anden situation.
Samtidigt var der vist nok også noget med at Messi siddende flæsker en albue i Ramos, og mig bekendt skal sådan en situation vist også give rødt. Så kan vi vist også snakke om flere gule kort til Busquets og Pedro for i den grad at filme, de kunne dog ikke have været vist ud på det pågældende tidspunkt.
Bevares, jeg skal da ikke sidde her og tude over at Real var perfekte, for Marcelo kunne skam også have været vist ud for at træde på Pedro, som garanteret var med vilje.

Min pointe er bare at kampen jo egentlig burde have budt på 3 røde kort mere i kampen, men i stedet var det kun Real der endte med udvisningen på banen - en udvisning der på det tidspunkt virkede underlig i forhold til den linje (eller mangel på samme) der var lagt hos dommeren. Igen: Det røde kort kan sagtens forsvares, ja det kan næsten alle røde kort jo, men i forhold til resten af kampen, virkede det mærkeligt at Pepe skulle ud, og i så fald at han var den eneste der skulle ud.

Angående Mourinhos taktik ser jeg virkelig ikke det pinlige i den. Han spiller en halvleg, som om der var tre mere at spille, og det var der jo. Han taktik var at gøre Barca frustrerede og trætte i første halvleg, og efter en times spil så smide de offensive kort på banen. Og rent faktisk var det jo sådan det så ud til at det bar frugt. Barca havde godt nok bolden meget i første halvleg, men den var jo lige til glemmebogen rent chancemæssigt. Efter et kvarter i anden halvleg begyndte Real at få en overtag i kampen, hvor så Kaka skulle ind i stedet for Lass, og havde Pepe ikke fået rødt, lignede det jo egentlig en taktik der godt kunne virke. Det er selvfølgelig et mindre postulat at kampen ville udvikle sig sådan, men for mig var det en ret tydelig taktik, som også bekræftes af Mourinho selv senere. Så når kampen bliver at Real spiller defensivt og ødelæggende i 60 minutter og pakker sig i de sidste 30 pga. rødt kort, så ville det jo have været en genistreg af Mourinho, hvis nu det var lykkedes at få 1-0 med til Camp Nou ved at spille offensive kort i den sidste halve time uden et rødt kort. Jeg er ikke i tvivl om Mourinho ved præcist hvad de lavede, men selvfølgelig kan han ikke medtænke røde kort der på det tidspunkt i kampen ikke gav mening.

Angående filmeriet væmmes jeg (tror nok jeg har nævnt det tidligere) ved Pedro og Busquets. Ja, Di Maria og Ronaldo gør det også, men de tager sig ikke til hovedet (hver gang) for at fremprovokere et rødt kort, de lader sig falde når de har bolden for at få en favorabel dødboldssituation. Jeg synes der er en klar forskel. Pedro og Busquets gør det for at for det til at virke som om nogen slog dem, Di Maria og Ronaldo gør det for at få en god frisparksmulighed.

Det skal ikke lyde som en bitter og sur Real-fan (selvom det nok gør alligevel Wink ) som bare vil hakke ned på UEFA, tuderiet hos Barca og resten af verden, men jeg synes sgu alligevel jeg har en lille grund til at undre sig over kendelserne som kampen forløb, og jeg her heldigvis ikke den eneste. Tak herfra.

Vuelve la ilusión

phil0883
Reserveholdsspiller

« Svar #8293: 30 Apr 2011, 13:32 »

Jeg tror på de har manipuleret med videoen, se selv den første af dem, som JG7 lige har lagt ind Smiley

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #8294: 30 Apr 2011, 13:43 »

Ok, jeg tror der er manipuleret med den video der påstår der er manipuleret med videoen som viser Pepe ikke rammer Alves Wink Det er ikke så meget det essensen i mit indlæg handler om.

Vuelve la ilusión

Sider: 1 ... 551 552 [553] 554 555 ... 664 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010