home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 740 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Tottenham > St. Etienne > Inter
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken spiller er bedst? Du kan vælge maksimalt 3 muligheder.
John Obi Mikel
- 24 (29,3%)
Jan Kromkamp
- 2 (2,4%)
Bryan Bergougnoux
- 3 (3,7%)
Reto Ziegler
- 1 (1,2%)
Carlos Magno
- 7 (8,5%)
Hugo Viana
- 3 (3,7%)
Freddy Guarín
- 5 (6,1%)
Vincent Kompany
- 19 (23,2%)
Nigel de Jong
- 16 (19,5%)
Gladstone
- 1 (1,2%)
Dida
- 1 (1,2%)
Antal Stemmer: 28

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint
Forfatter Emne: Tottenham > St. Etienne > Inter  (Læst 18882 gange)
Juller
Landsholdsspiller

Sv: Tottenham > St. Etienne
« Svar #90: 31 Jul 2006, 20:36 »

Fantastisk resultat mod Lyon. Har beundret over Yohan Gourcuff. Han har kanon stats. Fortsæt dit gode arbejde. Fantastisk blog Opstemt

cube
Manager

« Svar #91: 31 Jul 2006, 21:09 »

Fantastisk resultat mod Lyon. Har beundret over Yohan Gourcuff. Han har kanon stats. Fortsæt dit gode arbejde. Fantastisk blog Opstemt

Ja, han er super vigtig for holdet! Smiley har sat ham som spilfordeler, selvom han er højre fløj - men det fungerer Opstemt

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

« Svar #92: 31 Jul 2006, 22:15 »

Jeg åbner min computer og opdager et hav af nye mails. 90% er fra fans, der takker mig for at have "bragt St. Etienne tilbage, hvor de hører hjemme." Og ja - det går da også ganske godt; Vi er stadig ubesejrede i Ligue 1 og har vundet vores sidste 4 kampe. Hvis man tæller Tbilisi kampene med har vi vundet 6 i træk, hvilket er en ny rekord for St. Etienne.
På den korte tid jeg har været i klubben, har vi sat følgende rekorder:

- Største tilskuerantal
- Største sejr (11-0)
- Mest målrige kamp (11-0)
- Flest scorede mål i en kamp (Arouna Koné, 7)
- Største entréindtægter (9,75 mio mod Dinamo Tbilisi)

Her et blik på stillingen som den ser ud lige nu:

Inden vi retter synet mod de næste kampe, skal de også lige nævnes at jeg er blevet sat i kontakt med hele 4 klubber. Villareal, Sevilla, Valencia og Lazio har alle, gennem medierne, udtrykt deres interesse for min person. For det ikke skal være løgn så har både Lazio og Valencia givet mig konkrete tilbud men jeg afslog, hvilket fik fansene til at juble over min loyalitet.
Der har også været snak om Marseille, der råder over profiler som Ribery, Rafael Sóbis, Lynel Kitambala og Benoît Pedretti.

Og tilbage til virkeligheden. Nu gjaldt det Shakhtar Donetsk og vores første UEFA Cup kamp. "Vi har virkelig en reel chance for at vinde den her kamp," tillod jeg mig at fortælle vores fans dagen før kampen: "Men vi har brug for jeres støtte - det har vi altid."

St. Etienne - Shakhtar Donetsk

UEFA Cup, gruppespil, 1. kamp
Truppen var meget amputeret til aftenens kamp. Camara ville være ude med en skade i 4 til 5 måneder. Et stort tab i midterforsvaret, hvor 20-årige Cetout for en stund måtte tage over. Også Gourcuff var ude med en skade. Alligevel var vi foran ved pausen.
Shakhtars Fernandinho udlignede efter pausen og vi måtte, lidt skuffede, konstatere 1-1. Men jeg må dog rose deres hold. Det er virkelig stærkt besat på alle pladser.
1-1

St. Etienne - Le Mans

Coupe de la Ligue, 1. runde
Le Mans lignede en overkommelig modstander i ligacuppens første kamp og der blev heller aldrig nogen problemer. Arouna Koné scorede to gange og Perrin en enkelt gang i sejren, der lød på 3-1. Vi er videre. I næste runde hedder modstanderen Bastia.
3-1

Nantes - St. Etienne
Ligue 1, 13. runde
TOPKAMP! Vi lå som bekendt i toppen og Nantes lå nr. 3, så der var lagt op til en spændende kamp, men det tydede ikke på at det ville blive sådan, da Koné efter 10 minutter scorede. Nantes kom dog igen og udlignede og man måtte konstatere 1-1 ved pausen, selvom vi havde været bedst. Uheldigvis spillede Nantes en formidabel 2. halvleg og endte med at vinde kampen. Det var vores første nederlag i 11 kampe.
3-1

Werder Bremen - St. Etienne
UEFA Cup, gruppespil, 2. kamp
Der ventede os en meget svær kamp i Tyskland. En kamp vi meget gerne skulle have points i. Vi var presset i bund i store dele af 1. halvleg, men vi kom bedre med mod slutningen og der stod 0-0 ved pausen. Jeg prøvede at opmundre drengene i pausen.
Vi kunne prise os lykkelige for Janót i målet. Han stod ganske enkelt eminemt...og så pludselig. Ud af ingenting scorede vi. Yildirim spillede den ind til Hellebuyck, der prikkede til den og 0-1. Herefter fortsatte Bremen deres pres, men Janót var af en anden verden i dag.
0-1

Lyon - St. Etienne
Ligue 1, 14. runde
Den ene svære kamp efter den anden; nu gjaldt det Lyon - Frankrigs største hold og vores farligste konkurrent. 1. halvleg blev meget tæt og der stod 1-1 ved pausen. 2. halvleg var ligeledes meget lige og uden de helt store chancer. Jeg er fint tilfreds. Den eneste "ulempe" ved resultatet, er at Nantes kryber forbi os i tabellen.
1-1

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #93: 31 Jul 2006, 22:42 »

Flot arbejde du har lavet med Saint Etienne. KUTGW Cube Thumbs Up

cube
Manager

« Svar #94: 01 Aug 2006, 01:06 »

Januar 2009

Så blev det Januar og det betyder at lidt over halvdelen af sæsonen er færdigspillet og det er blevet tid til at berette om, hvordan det er gået i det franske og i Europa for den sags skyld.

I Ligue 1 Orange fortsatte vi, efter nederlaget til Nantes, det prangende spil og med sejre over bl.a. Lens og Lille og uafgjort med Lyon kunne vi lægge os alene i spidsen, med Nantes i hælene på os og Lyon mere eller mindre sat af for nu.
Noget, der understreger vores gode spil er antallet af mål for og mål imod. I snit scorer vi 2,5 mål per kamp og lukker 0,5 ind. En imponerende statistik.

Der er blevet gået til stålet i Saint Etienne i denne sæson.
    Ikke mange havde spået den kriseramte klub en placering
    helt i toppen af tabellen.

Ved de halvårlige prisuddelinger modtog vi stor hædder, da Fábio Santos fik 2. pladsen i Årets udenlandske spiller og 1. pladsen i Årets spiller under 23 (en pris, hvor Yohan Gourcuff blev 2'er). Sidst, men ikke mindst, modtog jeg selv prisen som Årets manger for første gang i min karriere. I England var jeg blevet 2'er og 3'er, men aldrig 1'er. Det skete nu og jeg var ovenud lykkelig.

Coupe de la Ligue var blevet skudt igang og vi fik upåagtede Le Mans i 1. runde. Det betød en forholdsvis sikker 3-1 sejr. Koné scorede 2 af målene og har igennem hele sæsonen været holdets topscorer.
I 2. runde skulle vi op imod Bastia. Endnu et hold vi skulle slå, hvad vi ligeledes let gjorde - denne gang med 0-2 på mål af Gourcuff og Yildirim.
Vores næste kamp er kvartfinalen, hvor Monaco venter.

Vi nåede videre i UEFA Cuppen med først uafgjort mod Krylja Sovetov og derefter en imponerende 1-5 sejr over M. Petach Tikva. Jeg havde forventet en 2. plads i gruppen, og det var, hvad vi opnåede:

I 16-delsfinalen skal vi møde NAC Breda fra Holland. En modstander vi burde kunne slå.
« Seneste Redigering: 01 Aug 2006, 01:11 af cube » Logged

Møller
Gæst

« Svar #95: 01 Aug 2006, 11:18 »

Flot skrevet, gode resultater og et flot snit.

KUTGW cube

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #96: 01 Aug 2006, 11:24 »

Imponerende, intet mindre. Men så vidt jeg kan regne scorer du "kun" ca. 1,5 mål pr. kamp.. Wink

- Men KUTGW! Smiley

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

cube
Manager

« Svar #97: 01 Aug 2006, 11:45 »

Imponerende, intet mindre. Men så vidt jeg kan regne scorer du "kun" ca. 1,5 mål pr. kamp.. Wink

- Men KUTGW! Smiley

Kerm

Det er over hele sæsonen at jeg har det gode snit - ikke kun i ligaen Smiley
« Seneste Redigering: 01 Aug 2006, 11:52 af cube » Logged

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #98: 01 Aug 2006, 11:47 »

Nårh, så slipper du denne gang, Cube.. Wink Smiley

Kerm

Helvede i Nord

Dusty78DK
Manager

« Svar #99: 01 Aug 2006, 12:48 »

Ja, ja, Etienne er også ved at blive et tophold. Sådan!

MisterFCK
Gæst

« Svar #100: 01 Aug 2006, 14:13 »

Nu har jeg lige læst hele bloggen og jeg må sige at jeg er imponeret. Du skriver som altid en spændende og let overskuelig blog. Og at det også går godt i spillet gør det jo ikke dårligere. Flot arbejde du gjorde med Tottenham og også flot arbejde du gør med St. Etienne. Jeg tror godt du kan vinde ligaen i år hvis du spiller som du har gjort indtil videre. Thumbs Up

Held og lykke i Ligue 1 og UEFA Cuppen og cuppen. Smiley

cube
Manager

« Svar #101: 01 Aug 2006, 14:48 »

Au revoir, Frankrig

Som overskriften siger; Det er slut i Frankrig. 1½ år var, hvad det blev til, men nu vil jeg videre. Nye udfordringer venter og jeg ved allerede, hvor de venter, men først et kig på sæsonen som den forløb:

Vi løb pludselig ind i en broget periode i Ligue 1 Orange, hvor vi spillede mange kampe uafgjort og Arouna Koné havde svært ved at finde formen. I 12 kampe scorede han kun et mål - langt fra godt nok for holdets stjerne. Derfor kritiserede jeg ham åbenlyst i pressen, og da han efterfølgende fortalte, at han ville gøre alt for at forbedre hans spil, kom han for alvor i gang. I de følgende kampe vente han en formkrise til topform og scorede 3 10-taller i træk.
Men vi var alligevel i problemer. Vores ringe periode havde betyddet at Nantes havde lagt sig i spidsen af ligaen
med 1 points forspring. Lyon var til alt held sat af med 5 points op. Vi slog Nantes i 5. sidste runde (en kamp jeg aldrig vil glemme - Koné scorede hat trick og vi havde en skudstatistik på 27-1), men tabte den følgende kamp og dermed status quo - derfor var vi under et konstant pres mht. resultater. Her et resumé af de sidste 3 spillerunder:

I vores sidste 3 kampe ventede Monaco, Lens og Lorient. Kampe jeg vidste vi kunne vinde, men kampe jeg også vidste ikke ville blive walk-overs.
Vi slog til alt held Monaco med overbevisende 3-1. Samtidig slog Nantes Amiens med 1-0 og holdt dermed deres forspring. I den næste kamp kom vi i store problemer mod Lens, men efter en fantastisk præstation af især Sablé lykkedes det os i sidste ende at vinde kampen med 2-3. Samtidig - i Nantes' kamp mod Istres - stod der 1-0 til Nantes indtil kampens overtid, men så udlignede underdogs fra Istres, der, for det ikke skal være løgn, lå nr. 17 i ligaen, i kampens overtid. 1-1 og vi lå nu i spidsen med 1 point ned til Nantes.
Det betød at vi i den sidste kamp mod Lorient "bare" skulle have en sejr, og det var lige, hvad vi fik. En klassisk præstation blev belønnet med en sejr på 3-0, der let kunne have været større. Vi havde vundet Ligue 1.
Som prikken over I'et skuffede Nantes ved at tabe til Paris Saint-Germain.

Arouna Koné blev både kåret til Årets afrikaner og topscorer i ligaen, mens Yohan Gourcuff blev kåret til Årets mest lovende spiller. Jeg selv blev kåret til Sæsonens bedste manager. Det har været et stolt år.
Det var St. Etiennes første mesterskab siden 1981.

Efter videre avancement i UEFA Cuppen, skulle vi i 16-delsfinalen som bekendt op imod hollandske NAC Breda og der blev aldrig slinger i valsen, da vi vandt med først 4-0 og derefter 0-2 - altså sammenlagt 6-0. I ottendedelsfinalen hed modstanderen Lille i et rent fransk opgør.
Vi var ubetinget bedst i den første kamp, men alligevel klarede Lille 1-1. I returopgøret var vi foran i store dele af kampen. Først med 1-0 og derefter med 2-1, men endnu engang kunne Lille klare frisag, da Chevantón udlignede et kvarter før tid og vi blev sendt ud i mørket på reglen om udebanemål.

I Coupe de la Ligue havde vi på tålmodig vis knoklet os forbi Le Mans, Bastia og senest Monaco med 3-1, inden vi i semifinalen skulle møde ærkerivalerne fra Nantes.
Det blev mere end svært. Nantes spillede fuldstændig sublimt og slog os let ud af turneringen. Skuffende, men håbet om en cuptriumf levede i Coupe de France.

Coupe de France turneringen bød generelt på ringe modstandere til os - lige med undtagelse af Lyon.
I vores første kamp slog vi sikkert Toulon ud med cifrene 6-0, inden vi i den næste kamp måtte afgøre det i straffesparkskonkur rence mod Lyon. Ottendedelsfinalen mod Grenoble blev en walk-over, 3-0, og det samme gjorde kvart- og semifinale, da vi slog henholdsvis Niort og Ajaccio med 1-8 og 4-0.
I finalen forventede jeg heller ikke den store modstand fra Strasbourg, men de bed dog lidt fra sig og der stod 1-1 indtil langt inde i 2. halvleg, hvor Arouna Koné kunne cementere sejren og vores 3. trofæ i år.
Vi vandt Coupe de France!
Sejren var den første siden 1977, og supporterenes jublen ville ingen ende tage. De kaldte det "the treble," selvom jeg godt vidste, at det i så fald var en meget lille treble. Intertoto Cup, Ligue 1 og Coupe de France.

Nu venter der som sagt nye udfordringer for mig som manager. Kan I gætte, hvor det er? Italy, somewhere.

cube
Manager

« Svar #102: 01 Aug 2006, 14:51 »

Nu har jeg lige læst hele bloggen og jeg må sige at jeg er imponeret. Du skriver som altid en spændende og let overskuelig blog. Og at det også går godt i spillet gør det jo ikke dårligere. Flot arbejde du gjorde med Tottenham og også flot arbejde du gør med St. Etienne. Jeg tror godt du kan vinde ligaen i år hvis du spiller som du har gjort indtil videre. Thumbs Up

Held og lykke i Ligue 1 og UEFA Cuppen og cuppen. Smiley

Tak for de rosende ord Smiley

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #103: 01 Aug 2006, 15:01 »

Jamen, jeg kan kun tage hatten af for dine resultater! Flot klaret! - Dog er jeg igen lidt skuffet over du ikke prøver at føre holdet videre, nu har du endelig fået dem til kval i CL også smutter du. Det er jo derude det er sjovt at spille. Smiley

- Men uanset hvad så synes jeg det er flot klaret, og jeg ønsker dig først og fremmest tillykke med titlerne men du skal også have et held og lykke i Italien.. Smiley

- Hmmm, med hensyn til gæt, så tror jeg meget på Chievo. Du har kun haft underdogs i dette spil, så det virker som et realistisk bud.? Smiley

Kerm

^^ Og der så jeg så lige din afstemning, så jeg ændrer mit bud til Lecce.. Wink
« Seneste Redigering: 01 Aug 2006, 15:03 af Kerm » Logged

Helvede i Nord

ZhotLog
Gæst

« Svar #104: 01 Aug 2006, 15:04 »

Jeg tror 110 % på Palermo eller Roma Opstemt

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010