home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 674 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktiske tips
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Taktiske tips  (Læst 3568 gange)
LosCules
Gæst

Sv: Taktiske tips
« Svar #15: 27 Jul 2006, 19:44 »

Hvis man skal spille FM ordentligt så spiller man med engelsk Smiley.

SirToby
Manager

« Svar #16: 27 Jul 2006, 20:36 »

Spiller pt med AaB, hvor jeg har sat mine to centrale forsvarsspillere til at sparke lange bolde op til min Target Mand (Augustinussen), hvor efter han header den videre til min offensive midtbanespillere eller den anden forward. Netop den anden forward har fået Mentality helt op, hvilket gør, at han hele tiden står et par meter foran Target Manden, og han dermed får bolden fra Target Manden i en position, hvor han lige akkurat ikke er i offside, og så er der en friløber.

Det har indtil videre resulteret i SAS Liga-titlen og Royal League-titlen i første sæson.
« Seneste Redigering: 27 Jul 2006, 20:38 af SirToby » Logged

cube
Manager

« Svar #17: 27 Jul 2006, 20:42 »

Spiller pt med AaB, hvor jeg har sat mine to centrale forsvarsspillere til at sparke lange bolde op til min Target Mand (Augustinussen), hvor efter han header den videre til min offensive midtbanespillere eller den anden forward. Netop den anden forward har fået Mentality helt op, hvilket gør, at han hele tiden står et par meter foran Target Manden, og han dermed får bolden fra Target Manden i en position, hvor han lige akkurat ikke er i offside, og så er der en friløber.

Det har indtil videre resulteret i SAS Liga-titlen og Royal League-titlen i første sæson.

Det lyder jo meget let når du siger det på en måde, men ikke videre realistisk ;P må næsten være en lille fejl, hvis du scorer sådan voldsomt mange mål på den måde.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

« Svar #18: 27 Jul 2006, 20:43 »

Mht. Target man? Bruger i sådan én, og hvordan bruger i ham? Smiley

SirToby
Manager

« Svar #19: 27 Jul 2006, 20:45 »

Det lyder jo meget let når du siger det på en måde, men ikke videre realistisk ;P må næsten være en lille fejl, hvis du scorer sådan voldsomt mange mål på den måde.

Scorer ikke voldsomt mange mål med den "finte", men jeg scorer da et par mål med den.

Vil heller ikke mene, det er helt urealistisk, da jeg ikke rigtig kan se, hvad modstanderen skal kunne gøre ved det.

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #20: 27 Jul 2006, 20:47 »

Jeg spiller lige pt med Viborg og jeg har købt Øyvind Hoås. En nordmand som er lige over to meter.. ham bruger jeg som traget man. Dog uden den store viden med alle spillerne smider altid en høj bold op i hovedet på ham og han er god til at snitte den videre til en mand som så løber i dybden og score... kan gå galt hvis han ikke vinder duellen ticked off.. sådan bruger jeg en target man.. Håber det var svar nok  Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #21: 27 Jul 2006, 20:49 »

Mht. Target man? Bruger i sådan én, og hvordan bruger i ham? Smiley

Jeg bruger den ikke.. Det strider mod mine fodbold filosofier, da jeg mener at det vil komme til at minde for meget om norsk fodbold, at spille op mod 1 mand.. hele mit hold skal kunne fungere som en enhed, og alle skal kunne komme frem og score, i stedet for at det hele afhænger af en enkelt spiller

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

cube
Manager

« Svar #22: 27 Jul 2006, 20:50 »

Scorer ikke voldsomt mange mål med den "finte", men jeg scorer da et par mål med den.

Vil heller ikke mene, det er helt urealistisk, da jeg ikke rigtig kan se, hvad modstanderen skal kunne gøre ved det.

Det jeg mener, der er urealistisk ved det er at det er ret svært at spille en lang bold gennem midten af banen og så headde den videre til en friløber i virkeligheden =)

cube
Manager

« Svar #23: 27 Jul 2006, 20:51 »

Jeg spiller lige pt med Viborg og jeg har købt Øyvind Hoås. En nordmand som er lige over to meter.. ham bruger jeg som traget man. Dog uden den store viden med alle spillerne smider altid en høj bold op i hovedet på ham og han er god til at snitte den videre til en mand som så løber i dybden og score... kan gå galt hvis han ikke vinder duellen ticked off.. sådan bruger jeg en target man.. Håber det var svar nok  Smiley

Det var også sådan jeg tænkte en target man på normal vis skulle bruges. Så jo, svar nok =)

cube
Manager

« Svar #24: 27 Jul 2006, 20:52 »

FM har nogle spillerinstruktione r, der i forvejen er implementeret i spillet til: Back, Midterste Back, Defensiv Midtbanespiller osv.
Bruger I nogensinde dem? Er der nogen mening med galskaben i de instruktioner? Peace

SirToby
Manager

« Svar #25: 27 Jul 2006, 20:52 »

Som sagt bruger jeg Target Mand med AaB. Har sat "Target Man Supply" til "To Head". Det gav i første sæson 1439 hovedstødsdueller, og Augu vandt 625 af dem. I forhold til f.eks. en Allbäck, der havde 633 hovedstødsdueller, må det siges at være rimelig pænt.

SirToby
Manager

« Svar #26: 27 Jul 2006, 20:54 »

FM har nogle spillerinstruktione r, der i forvejen er implementeret i spillet til: Back, Midterste Back, Defensiv Midtbanespiller osv.
Bruger I nogensinde dem? Er der nogen mening med galskaben i de instruktioner? Peace

Nope, dem bruger jeg aldrig, da da fleste spillere skal være afhængige af nogle holdinstruktioner.

cube
Manager

« Svar #27: 27 Jul 2006, 20:57 »

Nope, dem bruger jeg aldrig, da da fleste spillere skal være afhængige af nogle holdinstruktioner.

Og med at de skal være "afhængige af holdinstruktioner" mener du at der skal være en slags form for "taktiske retningslinier", der gælder for hele holdet?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #28: 27 Jul 2006, 20:59 »

Overhovedet ikke.. det er vel nogle standardindstilling er til n00b FM gameren. Man laver da sine egne personlige spillerindstillinge r, der passer til holdindstillingerne .

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SirToby
Manager

« Svar #29: 27 Jul 2006, 21:01 »

Og med at de skal være "afhængige af holdinstruktioner" mener du at der skal være en slags form for "taktiske retningslinier", der gælder for hele holdet?

F.eks. hvis jeg sætter Passing Style i holdinstrutioner til Direct, så gælder den for hele holdet, undtaget den offensive midtbane, der får Short, og målmanden, der får Mixed.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010