home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  0 Brugere, 651 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktiske tips
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Taktiske tips  (Læst 3542 gange)
cube
Manager

Taktiske tips
« : 27 Jul 2006, 16:04 »

Hejsa. Jeg er gået lidt stå mht. taktik og bruger meget de samme taktikker i mine spil - derfor har jeg oprettet denne tråd for at folk og fæ kan komme med deres taktiske guldkorn (hvis i da vil af med dem Wink).

Selv har jeg lidt problemer med forsvaret for tiden, så et godt tip til forsvarsspillernes instruktioner ville være velkomment =)

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Kerm
Landsholdsspiller

Sv: Taktiske tips
« Svar #1: 27 Jul 2006, 16:38 »

Mine forsvarer har jeg selvfølgelig sat til at tackle hårdt og ellers har jeg bare sat deres close-down helt op. Derudover sætter jeg en man til at markere modstanderens angriber hvis de kun spiller med en enkelt.

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

cube
Manager

« Svar #2: 27 Jul 2006, 16:51 »

Mine forsvarer har jeg selvfølgelig sat til at tackle hårdt og ellers har jeg bare sat deres close-down helt op. Derudover sætter jeg en man til at markere modstanderens angriber hvis de kun spiller med en enkelt.

Kerm

Skal man ikke kun sætte dem til at tackle hårdt, hvis de har meget i tackling?
Og det med closing down. I taktiske teorier skriver bademesteren at forsvaret ikke skal have så meget i closing down.

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #3: 27 Jul 2006, 16:55 »

Dét kender jeg så ikke noget til, faktisk ingen af dine argumenter, jeg ved kun at det virker helt udmærket hos mig med Michael Dawson, Ledley King og Leandro Gioda..

Jeg har i skrivende stund lige tjekket op på deres værdier, og de har fra 18 og opefter, så det kan ikke gå helt galt. Jeg er netop lige gået i gang med sæson 08/09 og skal til at spille venskabskampe lige om lidt, så jeg skal lige have afprøvet dine argumenter.. Smiley

Kerm

Helvede i Nord

cube
Manager

« Svar #4: 27 Jul 2006, 17:06 »

Dét kender jeg så ikke noget til, faktisk ingen af dine argumenter, jeg ved kun at det virker helt udmærket hos mig med Michael Dawson, Ledley King og Leandro Gioda..

Jeg har i skrivende stund lige tjekket op på deres værdier, og de har fra 18 og opefter, så det kan ikke gå helt galt. Jeg er netop lige gået i gang med sæson 08/09 og skal til at spille venskabskampe lige om lidt, så jeg skal lige have afprøvet dine argumenter.. Smiley

Kerm

Det er meget muligt at mine argumenter vil virke fint for mig. Det er i hvert fald gået godt for mig når jeg har brugt dem i klubber med mange stjerner.
Til gengæld går det knap så godt når niveauet bliver en lille smule lavere synes jeg.

cube
Manager

« Svar #5: 27 Jul 2006, 17:08 »

Jeg vil bede så mange som muligt om at deltage i tråden her. Bare kom med alt, hvad i har omkring hvad som helst =D

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6: 27 Jul 2006, 17:09 »

Jeg har mine angribere helt oppe i Attacking, så de hele tiden presser målmanden når han har bolden.. Det har ført til mange mål når forsvarere skal til at aflevere bolden tilbage, hvor vi når at snuppe den før keeperen.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

DelPiero
Gæst

« Svar #7: 27 Jul 2006, 17:21 »

Jeg bruger en dejlig hjørnesparksformati on.
Jeg sætter de to backs til og blive tilbage alle andre - undtagen den der har bedst i finishing og langskud (Han skal heller ikke havde for meget i kreativitet!) til og så ved bagerste stolpe. Den sidste skal så stå i øvrigt område, og så sætter du din hjørnesparksskytte til og spille den ind i det store felt.

cube
Manager

« Svar #8: 27 Jul 2006, 17:32 »

Jeg sætter de to backs til og blive tilbage alle andre - undtagen den der har bedst i finishing og langskud (Han skal heller ikke havde for meget i kreativitet!) til og så ved bagerste stolpe. Den sidste skal så stå i øvrigt område, og så sætter du din hjørnesparksskytte til og spille den ind i det store felt.

Lyder specielt =D hvordan virker den så?

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #9: 27 Jul 2006, 17:33 »

Hehe, meget specielt..  Opstemt

Kerm

Helvede i Nord

Simoni
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 27 Jul 2006, 18:41 »

Ja den bruger jeg også nogle gange.. Måske lidt urealistisk at modstanderne aldrig har intelligens nok til at dække "den frie mand" i feltet Opstemt 
Men det virker ihvertfald godt.

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #11: 27 Jul 2006, 18:46 »

Hvad er øvrigt område? jeg er ikke med...

KF
Landsholdsspiller

« Svar #12: 27 Jul 2006, 18:51 »

Skal man ikke kun sætte dem til at tackle hårdt, hvis de har meget i tackling?
Og det med closing down. I taktiske teorier skriver bademesteren at forsvaret ikke skal have så meget i closing down.

Hvis du læser taktiske teorier grundigt, så står der at en høj closing down kan være ganske nyttig med større hold - eller for opretholde en mindre holds succes i anden sæson. En høj closing down sørger for at dine forsvarsspillere vil forsøge at erobre bolden højt på banen, og derved vil kunne fange modstanderen - men mere om det kan læses i taktiske teorier ;-).

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Simoni
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 27 Jul 2006, 19:00 »

Hvad er øvrigt område? jeg er ikke med...

Du kan sætte en spiller til "øvrigt område" under hans hjørnesparksindstru ktioner, og så vil han finde et sted omkring feltet hvor der er god plads. (sådan har jeg ihvertfald forstået)   
Men jeg plejer nu, også  med succes, at sætte den spiller der skal sparke til "Lur udenfor feltet".

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #14: 27 Jul 2006, 19:13 »

Nå okay, jeg kender ikke de danske betegnelser Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010