EM-kvalifikation - kampen mod Serbien og MontenegroLørdag d. 1/9-2007Optakt:En sejr vil sende Danmark endnu tættere på EM 2008, og dermed gøre det endnu sværere for Tyskland at komme med. Samtidig er Serbien og Montenegro ikke noget dårligt hold, og spillere som Mirko Vucinic og Dejan Stankovic skal man altid holde øje med.
Startopstilling (4-3-3):Jesper Christiansen - Lars Jacobsen , Daniel Agger , Leon Andreasen , Niclas Jensen - Thomas Kahlenberg , Christian Poulsen , Mads Laudrup - Jon Dahl Tomasson , Nicklas Bendtner , Danilo Arrieta (Bænken: Casper Ankergren, Michael Gravgaard, Johan Absalonsen, Peter Løvenkrands, Michael Jakobsen, Thomas Gravesen, Søren Larsen)
Udskiftninger :45. min - Danilo Arrieta < Søren Larsen
82. min - Nicklas Bendtner < Thomas Gravesen
Kampen i tal:Danmark (3) - (2) Serbien og Montenegro1-0 S. Larsen , 54. min
1-1 M. Vucinic , 70. min
2-1 J. Tomasson , 82. min
2-2 M. Vucinic , 90. min
3-2 C. Poulsen , 90. min (straffe)
Publikum: 40.976 i Parken, i København
Dommer: Erol Ersoy (Tyrkiet)
Kampens spiller: Jon Dahl Tomasson (8) , Danmark
Kort om kampen:
Vi spiller ikke vores bedste kamp, men får mest muligt ud af den, nemlig 3 point. Måske lidt heldigt at vi får straffesparket, men klager ikke. Desværre bliver Danilo Arrieta skadet, og bliver erstattet af Jonas Troest fra Ajax.
Landskamp - træningskamp mod CameroonOnsdag d. 5/9-2007Optakt:Det forventes næsten at Nicklas Lyhne Johanssen, vil bruge kampen mod Cameroon til at prøve forskellige ting af. Efter sejren over Serbien og Montenegro er Danmark godt på vej til EM 2008, og skal derfor nok have nogle ting på plads før de sidste kvalifikationskampe
.
Startopstilling (4-3-3):Jesper Christiansen - Lars Jacobsen , Daniel Agger , Leon Andreasen , Niclas Jensen - Martin Retov , Christian Poulsen , Mads Laudrup - Nicklas Bendtner , Søren Larsen , Kasper Lorentzen (Bænken: Casper Ankergren, Michael Gravgaard, Johan Absalonsen, Peter Løvenkrands, Michael Jakobsen, Thomas Gravesen, Jon Dahl Tomasson, Thomas Kahlenberg, Jakob Rasmussen)
Udskiftninger :26. min - Martin Retov < Peter Løvenkrands
45. min - Mads Laudrup < Thomas Kahlenberg
45. min - Kasper Lorentzen < Jon Dahl Tomasson
Kampen i tal:Danmark (2) - (0) Cameroon1-0 S. Larsen , 40. min
2-0 S. Larsen , 90. min
Publikum: 31.187 i Parken, i København
Dommer: Andre Marriner (England)
Kampens spiller: Daniel Agger (9) , Danmark
Kort om kampen:
Vi spiller en acceptabel kamp, men spillet er stadig ikke helt perfekt. Søren Larsen skyder sig selv ind i startsopstillingen.
Stilling fra EM-kvalifikationenOnsdag d. 5/9-2007Stilling: (K-V-U-T-P)
Danmark | 9 | 7 | 1 | 1 | 22 |
Tyskland | 9 | 5 | 3 | 1 | 18 |
Serbien og Mont. | 9 | 5 | 1 | 3 | 16 |
Ukraine | 10 | 4 | 4 | 2 | 16 |
Bosnien | 9 | 3 | 2 | 4 | 11 |
Kasakhstan | 10 | 1 | 4 | 5 | 7 |
Moldova | 10 | 0 | 1 | 9 | 1 |
Resultater:Lørdag d. 1/9-2007:Danmark (3) - (2) Serbien og Mont.
Tyskland (1) - (1) Kasakhstan
Ukraine (0) - (0) Moldova
Onsdag d. 5/9-2007:Kasakhstan (2) - (2) Bosnien
Moldova (0) - (1) Tyskland
Serbien og Mont. (3) - Ukraine
SAS-Ligaen - kamp mod SønderjyskELørdag d. 8/9-2007Optakt:F.C. København og SønderjyskE har, siden Nicklas Lyhne Johanssen kom til København, mødt hinanden 7 gange: F.C. København har vundet 4, og spillet 3 uafgjort.
Startopstilling (4-3-3):Kasper Schmeichel - Phil Neville , Hedwiges Maduro , Michael Gravgaard (A) , Marcelo - Jesper Grønkjær , Daniel Jensen , Anthony Grant , Mads Laudrup - Klaas-Jan Huntelaar , Luciano Figueroa (Bænken: Lasse Staw, Leon Andreasen, Fellype Gabriel, Peter Løvenkrands)
Udskiftninger :45. min - Jesper Grønkjær < Fellype Gabriel
62. min - Anthony Grant < Leon Andreasen
Kampen i tal:F.C. København (1) - (0) SønderjyskE1-0 D. Jensen , 11. min
Publikum: 30.564 i Parken
Dommer: René Christensen
Kampens spiller: Daniel Jensen (8) , FCK
Kort om kamp:
Ser man på kampen som en helhed, er 1-0 meget fair, det var som om vores spil kun kørte rigtigt i små dele af kampen.
Sagt til Onside efter kampen:
"Jeg er virkelig stolt over at have fået debut så hurtigt. Og så vinder vi samtidig, så kan næsten ikke bede om mere." - Phil Neville der fik debut for F.C. København.
Debut til Phil NevilleSøndag d. 8/9-2007I følge medierne spillede Phil Neville en solid kamp, da han fik debut for F.C. København, mod SønderjyskE igår.
Men hvad synes F.C. Københavns træner, Nicklas Lyhne Johanssen og den nye backs debut:
-
Jeg synes Phil fik en god debut for os, og han fik et par gange vist hvad der gjorde ham til fast mand i Manchester United. Selvom han lavede nogle fejlafleveringer i starten af kampen, er det ikke noget der fik ham ned med nakken.
Nye siddepladser på pladsSøndag d. 8/9-2007Det var en stolt bestyrelses formand, Flemming Østergaard, der i dag viste pressen den nye tribune i Parken. Lige siden sommerpausen har der været arbejdere igang med at bygge en tribune, i det ene hjørne af Parken, med plads til 2700 mennesker.
-
Vi har et ønske om at gøre Danmarks nationalstadion til et af Europas førende stadions. Vi har både varme i banen, og udelukkende siddepladser, og det at der er kan tages tag over banen, gør at Parken også kan bruges til andet end bare fodbold, såsom koncerter som det er er sket før. Samtidig vil vi også gerne gøre Parken til et førende kultur hus i Danmark, hvor der også vil være mulighed for andet end bare fodbold og musik, men også udstillinger og teater. Men først og fremmest er Parken til fodbold, og derfor er det også vigtigt at der er nok siddepladser. Det kan ikke udelukkes at dette kun er første etape i en større udvidelse af Parken, kom det fra bestyrelse formanden.
Efter indvielsen af den nye tribune er nu plads til 44.892 mennesker i Parken.
Champions League - gruppekamp mod Club BrüggeOnsdag d. 12/9-2007Optakt:Så venter årets første kampe i Champions League, og F.C. København tager i aften mod belgiske Club Brügge. Sidste års Champions League-gruppespil deltagere, har et kompetent hold, og største stjerne lige nu er Deni Lulic som bliver ved med at scorer.
Startopstilling (4-4-2):Lasse Staw - Phil Neville , Leon Andreasen , Michael Gravgaard , Marcelon - Jesper Grønkjær , Daniel Jensen , Anthony Grant , Mads Laudrup - Fernando Morientes , Cato Vonheim
(Bænken: Kasper Schmeichel, Hedwiges Maduro, Fellype Gabriel, Luciano Figueroa, Oscar Ahumada, Jérémy Clément, Andrés D'Alessandro)
Udskiftninger :45. min - Lasse Staw < Kasper Schmeichel
51. min - Daniel Jensen < Andrés D'Alessandro
Kampen i tal:F.C. København (1) - (1) Club Brúgge1-0 L. Andreasen , 9. min
1-1 Francismar , 44. min
Publikum: 43.536 i Parken
Dommer: Sergey Shmolik (Hviderusland)
Kampens spiller: Francismar (7) , Brügge
Kort om kamp:
Rigtig dårlig kamp, hvor vi også får både Daniel Jensen og Marcelo skadet.
Kvartfinaler i PokalturneringenTorsdag d. 13/9-2007Vinderen af pokalkampen mellem F.C. København og AaB skal møde Esbjerg fB i kvartfinalen.
Kampen mellem F.C. København og Aab bliver spillet onsdag den 19. september, mens kvartfinalen skal spilles onsdag den 2. april.
"Vi stopper F.C. København!"Fredag d. 14/9-2007-
F.C. København er godt nok ubesejere i år, men der er stadig lang tid tilbage af denne sæson, og jeg mener at alt kan ske! F.C. København har ikke tabt en ligakamp i år, men det vil jeg gøre alt for at vi sætter en stopper for, kom det fra den selvsikre Peter Bonde, træner for AaB.
Aalborg Boldklub har før denne sæson forstærket sig med Kim Christensen i målet, og den brasilianske angriber Élvis, der har scoret 4 mål i 6 ligakampe. Alligevel ryster Nicklas Lyhne på hovedet.
-
Jeg synes det er flot at AaB ligger nummer 4 i år, hvilket må siges at være en topplacering, især når man tænker på at de har en træner, der taber lige så mange kampe som han vinder, siger Nicklas Lyhne Johanssen og henviser til statistikken der siger at Peter Bonde har spillet 50 kampe med AaB, vundet 20, spillet 12 uafgjort og tabt 18, samtidig tilføjer Nicklas Lyhne Johansen,
Jeg mener heller ikke at AaB har evnerne til at konne spille lige op med os. Jeg er sikker på vi nok skal vinde i morgen.
Jeg har besluttet mig for at lave updates for hver 14. dag, så der kommer en update den 1. i hver måned og igen omkring der 15. hver måned.