home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 285 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Årets overraskelser!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Årets overraskelser!  (Læst 10001 gange)
Cesc
Gæst
 
Årets overraskelser!
« : 25 Aug 2009, 17:52 »

Årets overraskelser!
Hvert eneste år forekommer der overraskelser i fodbold. Hold som hurtigt skaffer sig mange fans. Hold der ofte skuffer året efter. Hold som bliver nævnt gang på gang i medierne. Noget vi elsker fodbolden for. De små finurlige hold som lige pludselig får klaveret til at spille, og derefter kan gå hen og ende på en helt usandsynlig placering i forhold til klubbens historie og seneste sæsoner. Sidste år kan man roligt kalde Wolfsburg og Hoffenheim for nogle af de største overraskelser, mens Aston Villa overraskede mig personligt meget. Lad os i denne tråd diskutere, hvem der bliver overraskelser.

Jeg har god fidus til et par hold i denne sæson, og lad mig remse dem op her:
Tottenham
Napoli
Sunderland

1) Tottenham
Jeg synes allerede at man kan se, Harry Redknapp har sat sine aftryk i Tottenham. Han er en meget kompetent træner, og jeg er sikker på, at han har stor skyld i Tottenhams opblomstring. Truppen fra White Hart Lane har fået en masse henrivende spillere gennem de sidste transfervinduer, og indkøbet af Crouch er rigtig stærkt. Deres angreb er uden tvivl den største styrke, men får de et par skader hist og her, kan det godt komme til at se en anelse svagt ud. Jeg tror dog tiltro til, at deres læger gør et godt arbejde og at Tottenham måske kan blive nyt medlem af Big Four i år. Jeg anser dem som værende en større trussel end Manchester City, da Tottenham har et mere sammentømret hold. Deres spil er flydende, Defoe er ved at komme op på tidligere dages niveau og Redknapp kender gamet rigtig godt. Alle disse faktorer kan blive spændende at se gå op i en højere enhed, men jeg tror ikke at de bliver mesterskabskandidan ter. Tottenham har ikke helt truppen til at sigte så højt endnu, men bestemt en fremragende placering tror jeg at de får.

2) Napoli
De lyseblå tropper skal høre på så meget lort når de løber på banen, fordi de er fra Syditalien, men de er ved at kunne måle sig med de mange topklubber fra Norditalien. AC Milan skal hvert fald tage sig meget sammen, hvis de ikke vil overhales af Napoli. Napoli har nemlig hentet suverænt ind i dette transfervindue, og de kan meget vel blive den allerstørste overraskelse af alle sammen! Jeg beundrer de ting som de har gjort, og dette kan gøre dem meget farlige. Angrebet er klart der, hvor de er farlige, og jeg er sikker på, at de kan lirke ethvert forsvar op. Samtidig har de en stabil defensiv og en pragtfuld nyindkøbt målmand. Jeg glæder mig meget til at se dem komme ordentligt i gang, for så er jeg sikker på, at de slet ikke er til at stoppe. Maradona vil gå midlertidigt i glemmebogen, for Napoli er på vej til at blive noget rigtig stort igen. Denne gang tror jeg ikke at det bliver få år, hvor de er fantastiske, men over en længere periode!

3) Sunderland
Jeg må nævne endnu et engelsk hold, fordi jeg er meget sikker på, at Sunderland kan blive en stor overraskelse for mange af os. Jeg har holdt meget øje med dem, da de er kædet sammen med mange af de samme spillere som Arsenal, men gang på gang, er det Sunderland som har løbet med spilleren, fantastiske spillere. Lee Cattermole ville komme ind på de fleste hold i Premier League, selv Arsenal, og Cana er også et habil fodboldspiller, der helt sikkert kommer til at trække et par gule kort og man-of-the-match meritter. Desuden er evighedstalentet Darren Bent kommet til klubben, og jeg er sikker på, at Sunderland præcis er klubben for ham. Han bliver nærmest centrum her, og derved kan han blive en storspiller. Han kommer hvert fald til at lave ti mål tror jeg, og dette kan Sunderland jo nyde godt af, da de også har mange andre målfarlige spillere på holdkortet. Ovenpå sidste års placering som nummer 16, vil en top otte placering være stort – og det tror jeg seriøst på vil ske.

Hvem tror du bliver årets overraskelser og hvorfor?
Logged

- MESSI -
Gæst
 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #1: 25 Aug 2009, 18:14 »

En hurtig kommentar:

Kigger vi nationalt, så må dem der kommer til at overraske mest formentlig AGF. Erik Rasmussen formår simpelthen altid at få det bedste ud af sine spillere, og har en dejlig offensiv og sprudlende tilgang til fodbolden.

Der er en ubeskrivelig stemning over AGF når man ser dem. Om det skyldes at der bare er en særlig atmosfære omkring denne klub, eller fordi ER simpelthen får dem til at stråle skal være usagt?

AGF tror jeg kommer til at gøre det godt rigtig langt ind i sæsonen, men har nok ikke truppen og bredden til at gøre arbejdet helt færdigt.

Internationalt så ser jeg Atletico Madrid som endnu stærkere end sidste år, og de har lavet nogle klasse indkøb. De var stærke sidste år, men virker endnu skarpere i år, og tror de kommer lang i CL og vil være en seriøs kandidat til at true Barcelona i det spanske. Real Madrid tror jeg endnu ikke på.

I Italien kan jeg kun tilslutte mig den holdning at der er store ting i gære hos Napoli, men lur mig om ikke også den Gamle Dame er ved at vågne. AC Milan får det i mine øjne virkelig svært, og skal vist være glade for at komme i CL næste år.

Det var lige en hurtigt kommentar blot, så er ikke gået helt så meget i dybden - og jeg kunne formentlig også nævne et par andre klubber hvis jeg havde tiden. 
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #2: 25 Aug 2009, 18:15 »

Tottenham er jeg også lidt bange for på Chelsea's vejne. De er stærke i år.  De har hentet bla. Sebastien Bassong , som allerede har vist sig at være vigtig, da ham lavede det afgørede mål mod Liverpool. Så har Defoe og så fået en fantastisk start, og ser skarp ud.
Og så har Tottenham Harry Redknapp som jeg synes er en fantastisk træner, og som du siger Cesc, synes jeg også allerede man har kunne se forandring.

Det er Tottenham jeg har som fidus i år Smiley
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #3: 25 Aug 2009, 18:22 »

Jeg er enig mht. Sunderland - det er et hold som jeg længe har fulgt, og med deres seneste indkøb, kan det kun gå bedre for dem end i sidste sæson. De har virkelig fået stablet et godt hold på benene indenfor de sidste par sæsoner, og jeg tror også de kan blive en af overraskelserne i 09/10. Det er dog også værd at nævne at de har hentet Fraizer Campbell, og med ham, Kenwyne Jones og Darren Bent har de et frygtindgydende angreb hvor de kan rotere mellem dem - det skal der nok komme en masse mål ud af. Derudover har de jo Kieran Richardson som altid har spillet med et højt niveau, og er ikke i tvivl om at han også nok skal gøre en god figur i den kommende sæson.
Af andre sublime spillere på midtbanen er Lee Cattermole, Malbranque, Leadbitter, Andy Reid helt sikkert værd at nævne. Midtbanen bliver en meget vigtig ting for Sunderland i næste sæson, da de har spillerne til at føre bolden gennem midtbanen. I forsvaret ser det også rigtig godt ud. En Anton Ferdinand i rivende udvikling samt Cana som vel godt kan betegnes som forsvarsspiller.

Det bliver en god sæson for Sunderland, og jeg vil fortsat følge dem.
Logged

schöler/*-*
Gæst
 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #4: 25 Aug 2009, 18:27 »

Et bud på en negativ overraskelse:

Jeg tror ikke Bayern klarer sig særlig godt i år. De spiller uden nogen form for kreativitet når Ribery ikke spiller, og jeg er bange for at han ikke kan løfte holdet gennem hele sæsonen. Vi så allerede sidste år at de simpelthen ikke kan spille fodbold uden ham, og jeg tror at det slider på ham, alt presset. Så hvis jeg var ham ville jeg finde en ny klub hurtigst muligt. Han er ganske enkelt for god til Bayern og den tyske liga. Jeg har heller ikke den største fidus til deres indkøb; Tymoschuk har hvert fald underpræsteret i pre-season, og jeg tror ikke at van Gaals 'udvalgte' fra hollandsk fodbold kan holde niveau i Bundesligaen.
Men jeg tror alligevel de ender på en 4-5. plads.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #5: 25 Aug 2009, 18:39 »

Fed tråd Smiley
Jeg er fuldstændig enig i Tottenham og AGF, men her er lige nogle af mine bud:

Silkeborg IF
Med deres ganske okay start i SAS-ligaen, tror jeg de hurtigt kommer til at spille sig udenom nedrykningsspillet, og kæmpe om middelpladserne. De har allerede vist at de kan spille op med de store hold i form af 4-0 hjemme mod FCM, 1-1 i Parken og 2-2 ude mod AGF i kampe, hvor SIF så absolut har været med i spillet. Derudover har de hentet godt ind på afgørende pladser, nemlig Frank Hansen (højreback og central midtbane), Lasse Heinze (målmand) og Jesper Bech (off midt/kant/angriber), og alle disse nyindkøb har allerede leveret varen!
Jeg spår altså SIF til at spille med om midterpladserne, hvilken for mange vil være en lille overraskelse da oprykkere som regel altid er tippet til at kæmpe om at undgå nedrykning.

HSV
HSV ligger efter blot 3 kampe på en 2. plads i Bundesligaen med 7 point, hvor de efter et skuffende uafgjort mod Freiburg, nakkede Dortmund 4-1 på hjemmebane og slog mestrene Wolfsburg 4-2 på udebane. Jeg tror altså at HSV-truppen er blevet moden nok til at kæmpe ordentligt med om mesterskabet i år, og forhåbentligt gøre en god figur i Europa League. De har dog allerede vist et flot resultat i form af 5-1 mod de franske pokalmestre på udebane.
Logged

Vuelve la ilusión

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #6: 25 Aug 2009, 19:12 »

Internationalt så ser jeg Atletico Madrid som endnu stærkere end sidste år, og de har lavet nogle klasse indkøb. De var stærke sidste år, men virker endnu skarpere i år, og tror de kommer lang i CL og vil være en seriøs kandidat til at true Barcelona i det spanske. Real Madrid tror jeg endnu ikke på.
Der er sku noget du ikke har helt styr på der.
Logged

FC-Sjælland
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #7: 25 Aug 2009, 19:20 »

Nationalt: AGF
AGF har fra start vist stort spil og det skulle undre mig hvis de ikke ender i top-4. Deres kreatør Jakob Poulsen storspiller og bredden virker faktisk god, derudover har de nogle giftige angriber og en boldvinder i Feilhaber. Deres profiler bliver: Jakob Poulsen, Rafael og Feilhaber tror jeg. Rafael viste bl.a. i weekenden målfarlighed med et fint mål.

Internationalt: Juventus
Har bygget et rigtigt stærkt hold op og virkede i deres første kamp, kloge og hele tiden et skridt foran deres modstander.
De angriber klogt og har en solid defensiv, Del Piero, Buffon og Chiellini tror jeg bliver meget afgørende. Især Chiellini som skal holde styr på deres forsvar, som kan sejle, hvis der ikke bliver sat skik på fra starten.

Derudover god sæson til alle, nyd det her år, for jeg garanterer, det bliver fantastisk!
Logged

Alle snakker om C.Ronaldo, Messi, Kaka osv.
Men om 10 år er alle de glemt og jeg er fremme Opstemt
GLEM DEM!

Cesc
Gæst
 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #8: 25 Aug 2009, 19:28 »

Jeg forstår egentlig ikke at folk nævner Juventus. Jeg overvejede dem selv før jeg skrev mit indlæg, men da de er et af mine favorithold, har jeg stor viden omkring klubben - og pga. Juventus' navn, føler jeg ikke, at det er nogen overraskelse, hvis de kravler forbi Inter i denne sæson. De endte som nummer to sidste år, i deres første sæson siden skandalen i den bedste række, og dette er jo i sig selv fantastisk. Derfor føler jeg ikke, at det ville være nogen stor overraskelse, hvis de går et enkelt trin opad stien. Der er kun én placering til forskel fra sidste år, hvis de skal overraske - hvert fald i ligaen - på kontinentet er en anden snak.

Jeg synes ikke man kan kalde det for overraskende, hvis Juventus går hen og vinder Scudettoen. Det må jeg ærligt indrømme, om det så er fordi jeg er optimistisk fan eller hvad, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg synes bestemt ikke det vil komme som en overraskelse. Jeg vil nærmere sige, hvad jeg sagde jeg. Jeg er sikker på at Juve henter titlen tilbage til hvor den hører hjemme i år.
Logged

FC-Sjælland
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #9: 25 Aug 2009, 19:32 »

Jeg vil også pointere at jeg regner med Juve snupper Scudettoen, men jeg tror de overrasker i Europa og når længere end du regner med!
Logged

Alle snakker om C.Ronaldo, Messi, Kaka osv.
Men om 10 år er alle de glemt og jeg er fremme Opstemt
GLEM DEM!

CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #10: 25 Aug 2009, 19:37 »

Internationalt så ser jeg Atletico Madrid som endnu stærkere end sidste år, og de har lavet nogle klasse indkøb. De var stærke sidste år, men virker endnu skarpere i år, og tror de kommer lang i CL og vil være en seriøs kandidat til at true Barcelona i det spanske. Real Madrid tror jeg endnu ikke på.

Hvilke klassekøb er det? Juanito?

De kan hverken true Real Madrid eller Barcelona i kampen om første- og andenpladsen. Jeg vil godt vædde 1000 kr. med, at de ender +12 point efter Real Madrid og Barca.


Wolfsburg genvinder Bundesligaen, mens Hoffenheim kommer i Europa. Jeg ved ikke, hvor store overraskelser det er, men de er i hvert fald ikke favoritter til at gøre det.

Logged


Chril
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #11: 25 Aug 2009, 19:51 »


Mine bud på årets overraskelser:

Juve vinder Serie A. Har en rigtig stærk trup, (bortset fra backerne) på samme tid med Inter har tabt det meste af deres Kreativitet (Zlatan). På samme tid tror jeg så Inter flopper.

Burnley redder livet. Sidste år var det Stoke det som oprykkerne overraskede alt og alle. I år går mit bud på Burnley kan overraske, selvom alle var enige om at deres trup ikke var god nok til i PL inden sæsonstart.

Portsmouth rykker ned. Ved ikke om det er en stor overraskelse, nu når de har solgt alle deres stjerner, men de har trods alt været i PL en del år.
« Seneste Redigering: 25 Aug 2009, 19:54 af Chril » Logged

Chril
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #12: 25 Aug 2009, 19:52 »

*Slettet*
Hold kæft det går godt. Citerer istedet for at redigere min mange typos  ticked off
« Seneste Redigering: 25 Aug 2009, 19:54 af Chril » Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #13: 25 Aug 2009, 20:34 »

Til det med Atletico.. Hvis man kigger på deres indkøb med FM-briller, er Asenjo jo et fremragende køb. De har haft en masse aldrende målmænd, men nu får man nok stabilitet, da jeg personligt regner med at Asenjo kan blive fast keeper i de næste mange år. Jeg forstår faktisk godt MESSI's indlæg - med en vis skepsis, selvom jeg også tror på dem. Desuden trir jeg også på at Sunderland overrasker, ligesom mange andre.

Derimod mener jeg ikke at Tottenham kan overraske vildt meget. Selvom de ender på 5. pladsen, ville jeg langt fra se det som en overraskelse. Der kunne de jo også sagtens have endt sidste år, hvis det ikke var fordi deres elendige start ødelagde sæsonen en smule. Ærligt talt virker det for mig som et krav og en nødvendighed at de ender i top 6, ellers er det en skuffelse. Og det ville heller ikke overraske mig meget, hvis de kunne overhale formsvage Liverpool - eller måske endda Arsenal, som måske kun ender på en 4. eller 5. plads. Bredden mangler, og deres niveau falder måske i løbet af sæsonen. (Deja-vu)

Og nu til selve emnet.. Som sagt tror jeg på Atletico og Sunderland i denne sæson. Derudover tror jeg også at Werder Bremen eller HSV kan overraske i Bundesligaen i år. Også selvfølgelig Wolfsburg - da alle tre hold er blevet gode. I hvert fald på papiret. Men også i Spanien venter der, IMO, en overraskelse eller to. Jeg tror MEGET på Zaragoza, og de blander sig forhåbentligt i den øverste halvdel i La Liga. Min tredje og sidste fidus i Spanien går til.... Malaga! De har forstærket sig en del, men er måske en smule ubemærkede. Jeg tror på, at de kan klare skærene. Det aller sidste hold, jeg vil nævne lige nu og her - det er Birmingham! De har også forstærket sig en del, og med lidt held slutter de sæsonen af, med en slutplacering i PL's bedste halvdell.
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Årets overraskelser!
« Svar #14: 25 Aug 2009, 22:13 »

David Madsen har fat i noget. Havde helt glemt Malaga.

De har gjort nogle fantastiske indkøb for at sige det lige ud, faktisk. Milan Stepanov er blevet lejet i Porto, en stærk forsvarsspiller, som de får stor gavn af. Edinho er også blevet føjet til truppen, spændende og kreativ type. Gustavo Munúa, en god målmand fra Deportivo er også blevet hentet - en sikker sidste skanse. Og en jeg personligt ser meget frem til er Fernando Forestieri som er kommet til det sydspanske på en lejeaftale - drengen er et kæmpe talent og jeg glæder mig til at se ham blive prøvet af i Spanien. Og de sidste som er værd at nævne er Selim Ben Achour som kan gå hen at blive en midtbanestrateg på Malaga's hold. Den anden er jo den danske back/fløj Patrick Mtiliga som også bliver værd at følge.

Ja, jeg kunne blive ved, de har hentet et par flere spillere men jeg synes jeg har nævnt de mest væsentlige. De har virkelig fået et godt hold stablet på benene efterhånden, og jeg tror helt sikkert de kan gengive noget af det de gjorde i sidste sæson hvor de netop var en af overraskelserne og man kan så diskutere om det er en overraskelse hvis de ender deromkring igen. Det mener jeg dog det er, da de jo for nylig rykkede op.
« Seneste Redigering: 25 Aug 2009, 22:16 af motZ » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010