home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1187 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Din cykeldag
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Din cykeldag  (Læst 158086 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller

Sv: Din cykeldag
« Svar #540: 04 Aug 2013, 18:41 »

Skulle i køre et motionsløb (da licens sæsonen først starter op igen på lørdag).

Og fandeme om jeg ikke glemmer mine cykelsko, og finder ud af det 25 før start. Nå, øv, det var heldigvis kun motionsløb, så jeg måtte køre med mine kondisko OVENPÅ mine pedaler, som heldigvis var til Look, så trædefladen var ret stor!

Inden løbet, havde jeg håbet på en top 3, men efter sko-tricket tænkte jeg et top 10 nok var umuligt. Men det gik sgu fint! Jeg sluttede nummer 5 (var blevet 4'er, hvis vi ikke skulle vente på en åben bro i Sønderborg, hvor jeg havde 1,5 minut til nummer 5, med 2 km igen).

Fik kørt knap 700 højdemeter med 36,3 km/t i snit (med 6 km masterstart ud af Sønderborg - så tallet er nok nærmere 38 km/t). Og når man tænker på at jeg ikke kunne stå op, eller lave voldsomme accellerationer så er det sgu meget godt. Faldt af frontgruppen efter alle bakker eller angreb og kørte mig op et utal af gange.

Man mister ca. 15-20 % ved ikke at køre med cykelsko og klikpedaler.

DeBuur
Manager

« Svar #541: 04 Aug 2013, 18:49 »

Skulle i køre et motionsløb (da licens sæsonen først starter op igen på lørdag).

Og fandeme om jeg ikke glemmer mine cykelsko, og finder ud af det 25 før start. Nå, øv, det var heldigvis kun motionsløb, så jeg måtte køre med mine kondisko OVENPÅ mine pedaler, som heldigvis var til Look, så trædefladen var ret stor!

Inden løbet, havde jeg håbet på en top 3, men efter sko-tricket tænkte jeg et top 10 nok var umuligt. Men det gik sgu fint! Jeg sluttede nummer 5 (var blevet 4'er, hvis vi ikke skulle vente på en åben bro i Sønderborg, hvor jeg havde 1,5 minut til nummer 5, med 2 km igen).

Fik kørt knap 700 højdemeter med 36,3 km/t i snit (med 6 km masterstart ud af Sønderborg - så tallet er nok nærmere 38 km/t). Og når man tænker på at jeg ikke kunne stå op, eller lave voldsomme accellerationer så er det sgu meget godt. Faldt af frontgruppen efter alle bakker eller angreb og kørte mig op et utal af gange.

Man mister ca. 15-20 % ved ikke at køre med cykelsko og klikpedaler.

det er sgu en klassiker - prøvede det selv engang..det var dog før klik pedalernes tid - jeg kørte Sjælland rundt uden cykelsko..men kun iført sandaler - det var dog bedre en min ven som glemte cykel bukserne og gennemførte de 320 km iført tætsidende adidas nylon shorts... han var hudløs nogen tid efter.

YNWA

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #542: 05 Aug 2013, 00:44 »

320 i almindelige shorts! Vanvittigt. Så ville jeg hellere være ærgerlig over ikke at kunne køre løbet. Smerten ved slidsår over 320 km er slet ikke den glæde værd, at cykle løbet - synes jeg Smiley

Jeg glæder mig efterhånden til sæsonen starter igen. Jeg er tæt på B, og VIL der op i år! Smiley

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #543: 05 Aug 2013, 11:06 »

Jeg har været en del skadet de seneste par år, og derfor er det også kun blevet til minimalt med fodbold. Nu skal jeg dog endelig opereres for compartment-syndrom i lægmusklerne, og så håber jeg endelig på at vende tilbage på fodboldbanen for fuld styrke.

Men skaden har også resulteret i, at jeg er begyndt at køre på mountainbike. Er der nogen herinde, der har erfaringer med det? Jeg synes, at det er ret sjovt, og man kommer rundt alle mulige steder i alle slags terræner. Marker, stier, grusveje og asfalt. Min far er blevet lidt bidt af det, da han blev opereret for et dårligt knæ, og så var det også slut med de længere løbeture. Derfor købte han en rigtig fed Giant mountainbike med hele skidtet til.

Jeg er stadig totalt uerfaren, og jeg ved ikke, om det er noget, jeg fortsætter med, når jeg forhåbentligt kommer tilbage på fodboldbanen. Men sjovt er det i hvert fald. Jeg har en god rute med masser af bakker og små smalle skovveje, der er kanon at køre. Men jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen herinde, der gør sig i mountainbike, eller om I alle kører landevejscykling?
« Seneste Redigering: 05 Aug 2013, 11:22 af Jakob E » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #544: 26 Aug 2013, 21:38 »

Så vandt jeg sgu mit første C-løb! Og fuck det var en fed følelse, selv for en halvgammel mand som mig Smiley En kulmination af meget hård træning bar endelig frugt, og følelsen kan slet, slet ikke beskrives!

Til de nysgerrige, kan man læse et sammendrag af løbet på min blog. Orker ikke skrive alle detaljerne igen Opstemt

Risom
Manager

« Svar #545: 26 Aug 2013, 21:58 »

Tillykke med det, Spez! Har lige læst det, og det kan bestemt anbefales til cykelfans at gøre, meget indlevende. Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #546: 08 Sep 2013, 23:54 »

Så blev det en sejr i B-klassen også! Et kort resume:

Med 8 km igen (102 kørt), gik jeg frem og tog en hård førring, og min klubkammerat holder så op med at træde og jeg får hullet... Holder egentlig bare min fart og tænker, så ofrer jeg mig for at de kan slappe af inden spurten.
Da jeg kører ud på sidste omgang (ca. 1 km efter) har jeg 5 sekunder eller sådan noget, men feltet ser ud til at være gået i stå. Jeg tænker, "Fuck det nu må de arbejde" og så begynder jeg at køre næsten fuld skrald. Jeg ligger vel med +44 km/t hele tiden og kan fornemme at jeg bare øger og øger. Da jeg kører ud på løbets sidste 4 km kan se langt bagud og rammer samtidig med vinden og kan fornemme den er ved at være hjemme... Jeg kommer ind på løbets sidste bakke med 30 sekunder, og ender med at vinde med 25 sekunder.

En mere dybtegående rapport kan læses i bloggen! Smiley

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #547: 11 Sep 2013, 04:57 »

Så blev det en sejr i B-klassen også! Et kort resume:

Med 8 km igen (102 kørt), gik jeg frem og tog en hård førring, og min klubkammerat holder så op med at træde og jeg får hullet... Holder egentlig bare min fart og tænker, så ofrer jeg mig for at de kan slappe af inden spurten.
Da jeg kører ud på sidste omgang (ca. 1 km efter) har jeg 5 sekunder eller sådan noget, men feltet ser ud til at være gået i stå. Jeg tænker, "Fuck det nu må de arbejde" og så begynder jeg at køre næsten fuld skrald. Jeg ligger vel med +44 km/t hele tiden og kan fornemme at jeg bare øger og øger. Da jeg kører ud på løbets sidste 4 km kan se langt bagud og rammer samtidig med vinden og kan fornemme den er ved at være hjemme... Jeg kommer ind på løbets sidste bakke med 30 sekunder, og ender med at vinde med 25 sekunder.

En mere dybtegående rapport kan læses i bloggen! Smiley

Stærkt kørt det der! Har lige læst et lille afsnit om din sejr i Lokalavisen. Smiley

Jeg læser ihvertfald med.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #548: 11 Sep 2013, 14:21 »

Stærkt kørt det der! Har lige læst et lille afsnit om din sejr i Lokalavisen. Smiley

Jeg læser ihvertfald med.

Fedt, er du fra nærheden af Haderslev?

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #549: 11 Sep 2013, 17:09 »

Fedt, er du fra nærheden af Haderslev?
Jeg arbejder tæt ved Vojens, men bor i Tønder. Smiley Så har vel 50 kilometer til Haderslev.

iaurdae
Ynglingespiller

« Svar #550: 11 Sep 2013, 17:54 »

Jeg arbejder tæt ved Vojens, men bor i Tønder. Smiley Så har vel 50 kilometer til Haderslev.

Nice, hvor var det i lokal avisen? Og fra hvornår er det?

Bor selv i Tønder.. Wink

Our Honor Defend! We will fight to the end!

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #551: 11 Sep 2013, 21:40 »

Tillykke med sejren Spezialized!

Desuden kan det varmt anbefales at følge din blog. Det må være spændende for mange cykelfanatikere.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #552: 12 Sep 2013, 01:08 »

Nice, hvor var det i lokal avisen? Og fra hvornår er det?

Bor selv i Tønder.. Wink
Læste det i går nat, så det må være Tirsdagens udgave. Det er en af de sidste sider.

Fedt at se at der er andre fra Tønder herinde.  Thumbs Up

Batigol
Manager

« Svar #553: 11 Apr 2014, 09:25 »

Så blev det året hvor jeg skal prøve kræfter med La Marmotte. Da jeg ikke har været hjemme i årets første tre måneder, har den store på hård løbetræning indtil for et par uger siden, hvor jeg endelig kom hjem og fik chancen for at komme ud på min dejlige cykel. Nu tager jeg så et smut til Italien. Det var egentlig for at holde ferie, men det bliver nok nærmere en træningslejr for mit vedkommende. Der skal køres nogle kilometer og nogle højdemeter. Jeg glæder mig bare sindssygt meget til om et par måneder. Det bliver hårdt, men forhåbentlig også en stor og god oplevelse.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager

« Svar #554: 22 Apr 2014, 17:06 »

Indtil den 4. april havde jeg haft 1 time og 55 minutter i sadlen i hele 2014. Nu har jeg haft 24 timer og 23 minutter bare i løbet af april. Det er dejligt.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010