home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Din cykeldag
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 39 40 [41] Udprint
Forfatter Emne: Din cykeldag  (Læst 149331 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #600: 30 Jul 2014, 08:48 »

Ser spændendene ud. Er vant til at intervaltræne i løb, men cykling har slet ikke været så struktureret endnu.

Er der en grund til at du fx. Opvarmer i 22:11 min eller er det bare lidt tilfældigt? Wink Ligger mærke til at mange af dine punkter med antal kilometer har forskellige kommatal, så det er vel bare som det lige passer Smiley

Opvarmning er typisk 15-20 min men skal lige ud af byrn, etc. Smiley

Mht til de kilometer så er de bare data, og ikke noget jeg kører efter. Træner på tid og ikke distance. Fx planlægger jeg træning på. 3-4 timer og om jeg så når 90 eller 120 km er for mig ligegyldigt. Bare jeg har lagt i de rigtige zoner i intervallerne så er træningen godkendt.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #601: 02 Aug 2014, 22:34 »

Var der nogen der så gadeløb fra Aalborg på TV3 Sport i dag? Jeg fik igen TV-tid. I hvert fald de få sekunder de lige nåede at filme bagdelen af feltet Opstemt

Hold da op, hvor blev der kørt stærkt, men okay, når det er Lars Bak, Jakob Fuglsang og Michael Mørkøv der sætter tempoet, så skal det sgu gøre voldsomt ondt på os amatører! Jeg nåede at køre godt og vel 24 minutter af gadeløbet, før jeg måtte kapitulere og lade mig udgå.
Logged


Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Din cykeldag
« Svar #602: 02 Aug 2014, 22:42 »

Yes, jeg så - så dog ikke lige dig. Det var meget fedt.

Jeg håber, de får kameraer op i Post Danmark Rundt. Det sker ikke i år, men håbet er tv-billeder næste år, og etaperne slutter jo altid med rundstrækninger (ikke så korte som i Aalborg dog). Det fungerede udmærket i dag, synes jeg.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #603: 02 Aug 2014, 23:03 »

Jeg må nok erkende, at jeg også kun var fyld-rytter i dag, som var med til at få feltet til at se endnu større ud Smiley Det var bare lige på og hårdt, og ren overlevelse, ligesom det var det i Hadsten og Skive. Der er langt for en middelmådig B-rytter til continental-niveau, og det skulle der jo også gerne være.
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #604: 03 Aug 2014, 13:55 »

Jeg var naturligvis ude på ruten! Gadeløb har aldrig været min kop te, men når det ligger 200 meter uden for døren, skulle man vidst være et skarn. Ærgerligt at Fuglsang ikke vandt!
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #605: 03 Aug 2014, 17:44 »

I dag cyklede jeg 80 kilometer på godt 3 timer - 26,3 i snit
i det jyske søhøjland = Masser af bakker, skove og et lidt træls regnvejr der kom !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #606: 06 Aug 2014, 23:35 »

Her til aften blev der kørt gadeløb i den lille sønderjyske by Agerskov. Der blev virkelig kørt stærkt selvom niveauet naturligvis ikke var helt på samme niveau som de 3 "store" løb i Hadsten, Skive og Aalborg.

Jeg blev 5 eller 6 men formåede at slå Akse Vorre fra TreFor-Blue Water og Mathias Rask fra Giant-Shimano Development Team.

Jeg dummer mig lidt til sidst og ender forrest med 600 meter igen, med den gamle landsholdsrytter fra banen, Michael Berling, på hjul, og han smutter forbi til sidst sammen med en anden rytter, og da Top 3 er væk, stopper jeg med at træde, da der kun er præmie til Top 3.

55 min 43 i snit.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #607: 03 Sep 2014, 19:32 »

https://www.facebook.com/video.php?v=10152278427732231

Nu ved jeg ikke hvor mange der har set denne video. Og jeg kan ikke helt bedømme om jeg er sløret af mit eget syn omkring det, at sidde på den to-hjulede?

Men hvor fanden er overskudet henne, når folk i kommentarsporet simpelthen går så meget amok, at de ligefrem snakker om at påkøre folk, køre ind foran og bremse hårdt, eller køre folk af vejen?

Jeg ved godt at, vi cykelryttere, kan være så pisse irriterende, når vi engang i mellem i vores uopmærksomhed kommer til at fylde lidt mere af vejen end som så, og vi så samtidig snøvler med at komme ind til siden når der så kommer bagfrakørende.
Men hvor er tålmodigheden og respekten blevet af?
Logged


bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #608: 03 Sep 2014, 21:51 »

Jeg kan ikke se dit link desværre, men gætter på det er den samme som den der florerer idag på facebook.
Jeg må indrømme at jeg på den video heller ikke begriber hvad de cyklister foretager sig. De er altså bløde trafikanter, det er direkte dumt at forblive "så brede" på vejbanen og gentagende gange fylde heeeeele banen.

Det er dog torskedumt at påtale, hvor forkert det er og så selv ligge og filme med sin mobil;-).

Jeg er selv cyklist og bilist og forstår ikke der ikke er bare lidt mere tolerance. Jeg kan ikke klare når bilister holder på de har brugsretten på de danske landeveje.
Jeg har sgu som cyklist præcis samme rettighed. Jeg slår mig bare. Her hvor jeg selv bor har vi det bedste cykelterræn, men ikke ret mange cykelstier.. Selv når jeg kører på den hvide stribe dytter folk og råber ud af vinduet - hvad fanden bilder folk sig ind.

Men når jeg ser sådan en video forstår jeg frustrationen, men på ingen måde de smarte løsninger..
Vi har alle brugsretten - håndter det;-)

Langt hen ad vejen så har vi også så dårlige cykelstier at det er med livet som indsats at køre på dem, eller med en reel fare for smadret fælge. Og den chance tager man ikke på ruller der nogle gange er dyrere end den bil man kører i..
Forståelse må være vejen frem
« Seneste Redigering: 03 Sep 2014, 21:53 af bromberg » Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #609: 04 Sep 2014, 23:30 »

Netop apropos det her, så opstod der en situation i dag med en kammerat og mig selv. Vi kørte ad en hovedvej, nærmest helt indtil siden. Han var godt nok lidt længere ude end jeg selv var, men der var rigeligt med plads til at trække ud og overhale. Uheldigvis kom der en bil bagfra, imens der også kom en forfra. Den bagfrakørende var så tosset over, at han skulle vente fem sekunder med at overhale, at vi skulle have en sviner inden han fortsatte. Han/hun fik sgu fingeren med på vejen. Det kan fandeme ikke passe, at vi ikke kan cykle to mand på en vej, vel og mærke efter hinanden, uden at folk skal dytte. Ikke nok med det så skulle vi da også lige have en sviner med på vejen af sidemanden. De kan fandeme rende mig.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #610: 05 Sep 2014, 07:47 »

Vi på cykel er virkelig et hadet folkefærd.. Jeg kan godt forstå bilister i nogle tilfælde bliver tosset eks den omtalte video.
Men det er jo ikke hverdags billedet, så hvor det kommer fra er mig en gåde.

Noget der så til gengæld pisser mig af ved bilister er deres behov for smartphone's mens de kører. Det er så tydeligt når folk sidder og glor facebook eller hvad fanden de foretager sig, MENS de kører. Snotten er plantet ned i en skærm og der løftes blot øjne engang imellem for orientering..
Ved godt det er ikke er nemt at give den slags folk en sviner, men undrer mig over at jeg på cykel, på et sted jeg har lov at opholde mig, skal forvente en sviner, mens der omkring foregår helt hjernedøde trafikFORSEELSER. Dem laver jeg ikke på min cykel.

Edit: ift din situation sebbe, så tror jeg det rammer meget godt problematikken, når du som cyklist påtvinger en bilist ud i en overhaling/afvigelse fra ideel kørelinje, blot for at køre på HANS vej. Det kan bestemt også komme til farlige situationer, men vel langt fra ligeså farlige som den lovlige 45 knallert kan skabe.
Dernæst vil jeg sige at jeg som cyklist aldrig går efter forståelsen, dvs jeg tænker ikke at bare bilisten har rigeligt plads til at overhale. Der er jeg sgu for blød en trafikant og med de kloge forslag der ellers er kommet frem, så tror jeg at jeg gør klogt i det..
Min fejl består i når jeg cykler med min far, nyder jeg det til fulde fra første minut til sidste og så kan jeg godt finde på at ligge mig op på siden af ham istedet for bagved. Aldrig på veje hvor der almindeligvis er dagligdagen trafik, men småvejene på landet. Men det er altid med øjnene på nakken, for jeg kan ikke forvente en bilist afviger fra sin kørelinje..
« Seneste Redigering: 05 Sep 2014, 07:56 af bromberg » Logged

Sider: 1 ... 39 40 [41] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010