home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1050 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Din cykeldag
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Din cykeldag  (Læst 158291 gange)
UlrikE
Juniorspiller
**

Sv: Din cykeldag.
« Svar #450: 12 Jan 2013, 10:51 »

Jeg går ikke ud fra at en landevejs cykel har så godt af det salt der ligger når der er frost, det er vel det som er problemet Smiley
Det kommer an på hvor meget man går op i rengøringen efter sin træning. (eller man kan finde en billig cykel, til brug om vinteren)

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #451: 12 Jan 2013, 13:06 »

Så tag da ud på landevejen. Lidt frost har aldrig skadet nogen, eller du kan tage en tur i skoven hvis det er en mulighed for dig.

Jeg har ikke en MTB, så det bliver svært. Wink

Her sydpå ligger der 2 cm sne på vejene, og med den frost der har været i nat, så gemmer der sig is nogle steder. Jeg vil ikke risikere mine sæsonforberedelser ved at styrte. Det er simpelthen ikke risikoen værd.

At jeg ikke kører ude i dag, har intet med kulde at gøre. Jeg foretrækker jo løb i koldt, regnfuld vejr Smiley Og så har jeg naturligvis en vintercykel, der bruges så længe der er salt på vejene. Det kommer min Cervelo sgu ikke ikke ud i  Smiley
« Seneste Redigering: 12 Jan 2013, 13:16 af Spezialized » Logged

UlrikE
Juniorspiller
**

« Svar #452: 12 Jan 2013, 18:05 »

Så kan jeg godt se problemet. Jeg kommer selv fra Vejen området og her, har vi knapt nok fået dækket vejene med sne, så i dag har det ikke været noget problem. Men jeg kan godt se hvad du mener angående at risikere sæsonforberedelsen.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #453: 12 Jan 2013, 23:10 »

Så kan jeg godt se problemet. Jeg kommer selv fra Vejen området og her, har vi knapt nok fået dækket vejene med sne, så i dag har det ikke været noget problem. Men jeg kan godt se hvad du mener angående at risikere sæsonforberedelsen.

Det er som sådan ikke noget problem, udover at Haderslev kommune ikke er så seje, at de rydder sne på andet end de store veje i byen.

Jeg regner bestemt med at være ude på rammen igen, når de har fået saltet, og man kan se hvor isen ligger. Smiley

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #454: 12 Jan 2013, 23:12 »

Jeps, det er jeg. Og kravene er jo højere i år, end sidste år, nu hvor det er C i stedet for D. Dog er mit mål faktisk først at toppe formen i maj måned, når vi skal køre i Sønderborg, som må betegnes som godt gammeldags flad.

Planen er, at få kørt ca. 1200-1400 km pr. måned inden (alt efter vejret, for kører ikke i sne, og for voldsom frost), hvor der toppes med en tur i de franske bjerge i slut marts (Påskeferien). Og derefter har jeg så 4-5 løb til at komme i løbs form, og så slå til i Sønderborg Smiley

Så flere kilomenter i stængerne, mindre kilo på kroppen Wink

Hvordan er ruten i Sønderborg? Skal I over brostenene i Dybbøl og op ad Dybbøl Banke? Der døde jeg altid, men jeg kunne heller ikke sidde med i et felt i D-løb i mere end et par minutter crazy

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #455: 12 Jan 2013, 23:26 »

Hvordan er ruten i Sønderborg? Skal I over brostenene i Dybbøl og op ad Dybbøl Banke? Der døde jeg altid, men jeg kunne heller ikke sidde med i et felt i D-løb i mere end et par minutter crazy

Vi kørte ikke over nogle brosten, og heller ikke over nogen nævneværdi bakke Smiley Altså der var én bakke, men den var ikke lang nok til at sætte mig, selvom jeg er relativ stor i forhold til mange af de andre.

Spurten er perfekt for mig, da vi rammer et skarp sving 400-500 meter før stregen, så kommer man ind som nummer 6-7 stykker så er det godt. Og da jeg besidder en ret god svingteknik vinder jeg ret mange meter i svingende.

Jeg blev 2'er i feltets spurt sidste år, og 3'er i løbet - og det var samtidig mit første løb i ca. 8 år Smiley

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #456: 12 Jan 2013, 23:32 »

Jeg ved sgu heller ikke hvor hård, den er for jer:

Længde:   2.150 meter
Samlet stigning:   65 højdemeter (Bund: 1 m.o.h. Top: 66 m.o.h.)
Gns.stigning:   3,0%

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #457: 12 Jan 2013, 23:35 »

Jeg ved sgu heller ikke hvor hård, den er for jer:

Længde:   2.150 meter
Samlet stigning:   65 højdemeter (Bund: 1 m.o.h. Top: 66 m.o.h.)
Gns.stigning:   3,0%

Hmm, det kan måske godt være vi har kørt over den. Længden virker dog lidt længere end jeg kan huske den bakke var Smiley

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #458: 12 Jan 2013, 23:40 »

Hmm, det kan måske godt være vi har kørt over den. Længden virker dog lidt længere end jeg kan huske den bakke var Smiley

Jeg føler heller ikke lige, at den er 2 kilometer lang, men har aldrig målt den.

Men uanset hvad.. efter planerne er jeg i Sønderborg i de dage, så det kunne da være jeg skulle dukke op og se noget cykelløb crazy

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #459: 02 Feb 2013, 15:12 »

Året første tur over 100 km overstået i dag. Med næsten 30 km/t i snit, så er benene godt trætte. Men fantastisk februar-vejr - det kan ikke bliver ret meget bedre Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #460: 06 Feb 2013, 16:42 »

Året første tur over 100 km overstået i dag. Med næsten 30 km/t i snit, så er benene godt trætte. Men fantastisk februar-vejr - det kan ikke bliver ret meget bedre Smiley

Jeg har indtil videre kun holdt mig til min ven Tacx i år. Får dog kørt de samme intervaller som træneren smider op før hver træning, jeg mangler så bare lidt vind på snuden og og udholdenhed. Men jeg regner ikke med D i år, synes ikke tiden er til det. Så jeg stresser ikke over det  Smiley

Til gengæld fik jeg lidt inspiration fra ham her da jeg tog halvanden time på Tacx i går: http://www.youtube.com/v/3ru3vGR8nck

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #461: 06 Feb 2013, 21:40 »

Til gengæld fik jeg lidt inspiration fra ham her da jeg tog halvanden time på Tacx i går: http://www.youtube.com/v/3ru3vGR8nck

Den er virkelig også vild! Jeg har aldrig råbt så højt over en ikke dansker/ikke-Saxo bank-rytter, når et løb skulle vindes.

Personligt holder jeg mig til musik når jeg sidder på hometraineren - det er for mig klart nemmest at køre intervallerne til musik Smiley

Risom
Manager

« Svar #462: 06 Feb 2013, 21:51 »

Fuck en vild og fed afslutning på den etape Opstemt

- Jeg er ikke kommet i gang endnu pga. vejret og fodbold, men når det begynder at blive bare lidt mildere skal jeg uden tvivl ud og køre en masse igen. En kammerat og jeg har mere ambitiøse planer, dog ikke så meget som jeres, med vores træning i foråret, da vi skal deltage i race24, hvis I ved hvad det er. (24 timers cykelløb ála Le Mans) Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #463: 06 Feb 2013, 21:52 »

Den er virkelig også vild! Jeg har aldrig råbt så højt over en ikke dansker/ikke-Saxo bank-rytter, når et løb skulle vindes.

Personligt holder jeg mig til musik når jeg sidder på hometraineren - det er for mig klart nemmest at køre intervallerne til musik Smiley

Jeg havde nu også fuld skrald på musikken i mine høretelefoner, men satte lyden til computeren for at høre kommentatoren her. Mega inspirerende og alt for fedt de tror han blev hentet da feltet kommer gennem svinget! Det er da også rimelig vildt at smide et 150 graders sving ind så kort før mål!

I morgen eller overmorgen kommer min PC-upgrade til min Tacx Flow, så skal jeg til at se real life videoer, køre VR, multiplayer online osv... Håber virkelig det kan gøre en ellers jævnt kedelig Tacx-træning noget bedre!!  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #464: 06 Feb 2013, 21:54 »

Fuck en vild og fed afslutning på den etape Opstemt

- Jeg er ikke kommet i gang endnu pga. vejret og fodbold, men når det begynder at blive bare lidt mildere skal jeg uden tvivl ud og køre en masse igen. En kammerat og jeg har mere ambitiøse planer, dog ikke så meget som jeres, med vores træning i foråret, da vi skal deltage i race24, hvis I ved hvad det er. (24 timers cykelløb ála Le Mans) Smiley

Jeg kender godt det løb og har faktisk selv overvejet at deltage en dag. Jeg mangler bare lige at samle et hold, men har hørt det skulle være virkelig godt organiseret  Smiley

Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 41 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010