home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1162 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Din cykeldag
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Din cykeldag  (Læst 158520 gange)
Risom
Manager

Sv: Din cykeldag.
« Svar #360: 05 Jul 2012, 11:04 »

hvor hurtigt kører du så ca. de 46 km, når du kører alene Smiley?

På grund af turen i aften slækkede jeg lidt på farten, så det var 27,9 km/t i snit Smiley

EDIT: Normalt ligger den på 28,5 og op af Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #361: 05 Jul 2012, 22:38 »

Jeg fik idag prøvet mig af med min første 100 km og av bagi da:)..

Er klar over der ligger en masse tilvending i det, men uanset hvad er min sadel lige smal nok 13,1 cm. Så jeg er på udkig efter noget andet - nogle anbefalinger??

Kører med en selle italia, som jeg egentlig syntes passer fint til min canyon. Men det er self ikke første prioritet:)

jokke
Førsteholdsspiller

« Svar #362: 05 Jul 2012, 23:37 »

Fik lige en tur i går - en tur der var lidt op og ned, jeg var meget opsat på at køre med en god gennemsnitsfart, og kørte derfor godt til. Dog da jeg havde kørt 11 km. punkterer jeg, uden ny slange med ticked off ticked off Jeg måtte derfor vente på min far i cirka 35 minutter, men på de 11 km havde jeg en gennemsnitsfart på 30,3 km/t - som er en rigtig god tid for mig, da jeg kun har kørt siden maj på min racer + at jeg ikke er ældre end 14, så mine benmuskler er tværtimod ikke specielt store. Jeg er overbevist om, at jeg sagtens ville kunne have holdt gennemsnitsfarten, så det var ret frustrerende.

Jeg kører selv på en Bianchi - hvad kører I på?

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #363: 06 Jul 2012, 00:27 »

Jeg fik idag prøvet mig af med min første 100 km og av bagi da:)..

Er klar over der ligger en masse tilvending i det, men uanset hvad er min sadel lige smal nok 13,1 cm. Så jeg er på udkig efter noget andet - nogle anbefalinger??

Kører med en selle italia, som jeg egentlig syntes passer fint til min canyon. Men det er self ikke første prioritet:)

http://www.specialized.com/dk/en/ftb/saddles/road-multisportsaddles/toupeexpert

Denne her har jeg, og jeg er faktisk utrolig glad for den. Hullet i midten gør at man ikke får lukket for blodtilførslen som ligger under pungen, hvilket godt kan give en "sovende" fornemmelse i hele røven Smiley

Fik lige en tur i går - en tur der var lidt op og ned, jeg var meget opsat på at køre med en god gennemsnitsfart, og kørte derfor godt til. Dog da jeg havde kørt 11 km. punkterer jeg, uden ny slange med ticked off ticked off Jeg måtte derfor vente på min far i cirka 35 minutter, men på de 11 km havde jeg en gennemsnitsfart på 30,3 km/t - som er en rigtig god tid for mig, da jeg kun har kørt siden maj på min racer + at jeg ikke er ældre end 14, så mine benmuskler er tværtimod ikke specielt store. Jeg er overbevist om, at jeg sagtens ville kunne have holdt gennemsnitsfarten, så det var ret frustrerende.

Jeg kører selv på en Bianchi - hvad kører I på?

1) Man har altid en slange og pumpe med selv. Er man gammel nok til at cykle selv, er man også gammel nok til at skifte en slange (det lærer vi i hvert fald de unge i klubben Wink )

2) Kører på en Cervelo S3 med SRAM red, og Zipp 404-hjulsæt. En super cykel, som er mangen til den som Thor Hushovd vandt VM på.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/384194_237733296345489_1486267619_n.jpg

jokke
Førsteholdsspiller

« Svar #364: 06 Jul 2012, 10:29 »

Citat
1) Man har altid en slange og pumpe med selv. Er man gammel nok til at cykle selv, er man også gammel nok til at skifte en slange (det lærer vi i hvert fald de unge i klubben Wink )

2) Kører på en Cervelo S3 med SRAM red, og Zipp 404-hjulsæt. En super cykel, som er mangen til den som Thor Hushovd vandt VM på.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/384194_237733296345489_1486267619_n.jpg
Jeg kan også skifte slangen, problemet var jo bare at jeg ikke havde medbragt en, og det var også dumt, jeg har bare ikke fået købt en cykeltaske til min cykel. Jeg kører heller ikke i klub, så jeg har ikke haft mulighed for at lære det den vej :-)

Fed cykel forresten, har altid været fan af Cervelo cyklerne!
« Seneste Redigering: 06 Jul 2012, 10:32 af jokke » Logged

jokke
Førsteholdsspiller

« Svar #365: 06 Jul 2012, 10:58 »

Men jeg vlle også høre, om folk kan anbefale at starte i klub? Jeg har bare svært ved at blive klog på det på diverse hjemmesider, for er træningen delt op i aldersgrupper - ligesom fodbold. Selvom alle selvfølgelig starte et sted :-)

Risom
Manager

« Svar #366: 06 Jul 2012, 11:01 »

Fik lige kørt mig denne tur her for morgenen af: Smiley

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #367: 06 Jul 2012, 19:46 »

Men jeg vlle også høre, om folk kan anbefale at starte i klub? Jeg har bare svært ved at blive klog på det på diverse hjemmesider, for er træningen delt op i aldersgrupper - ligesom fodbold. Selvom alle selvfølgelig starte et sted :-)

Nu kan jeg ikke se om du er fra Jylland eller Sjælland, men her har du 2 lister over respektive klubber;
http://cyclingworld.dk/index.php?p=klubber/spec.php&spec=3
http://cyclingworld.dk/index.php?p=klubber/spec.php&spec=4

Alle klubber træner forskelligt - derfor kan jeg godt forstå, at det som "ny" godt kan være meget uoverskueligt. I Haderslev træner vi således (når vi snakker racercykel):

Mandag: Motionstræning i A-, B-, C-hold.
Tirsdag: Børne- og ungdomstræning, samt licens.
Onsdag: Motionstræning i A-, B-, C-hold.
Torsdag: Børne- og ungdomstræning, samt licens.
Fredag: -
Lørdag: Motionstræning i A-, B-, C-hold.
Søndag: -

Motionstræning består af 3 hold, som er opdelt efter evner. C-holdet er et hold der triller uden såkaldte frieløb. B-holdet kører lidt stærkere og har 4-5 frieløb. A-hold kører stærkt og har 4-5 lange frieløb.

B&U-træning, samt licens, er rent interval- og tekniktræning.

Mit bedste råd er at hive fat i den klub der ligger nærmest dig eller tæt nok på dig til at du kan cykle til træning. Hiv fat i formanden og hør bl.a. hvor mange i dit aldersområde de har - det vigtigste for at blive rigtig god, er at du kan blive presset, af jævnaldrene.

Håber du finder en god klub Smiley

jokke
Førsteholdsspiller

« Svar #368: 06 Jul 2012, 19:59 »

Nu kan jeg ikke se om du er fra Jylland eller Sjælland, men her har du 2 lister over respektive klubber;
http://cyclingworld.dk/index.php?p=klubber/spec.php&spec=3
http://cyclingworld.dk/index.php?p=klubber/spec.php&spec=4

Alle klubber træner forskelligt - derfor kan jeg godt forstå, at det som "ny" godt kan være meget uoverskueligt. I Haderslev træner vi således (når vi snakker racercykel):

Mandag: Motionstræning i A-, B-, C-hold.
Tirsdag: Børne- og ungdomstræning, samt licens.
Onsdag: Motionstræning i A-, B-, C-hold.
Torsdag: Børne- og ungdomstræning, samt licens.
Fredag: -
Lørdag: Motionstræning i A-, B-, C-hold.
Søndag: -

Motionstræning består af 3 hold, som er opdelt efter evner. C-holdet er et hold der triller uden såkaldte frieløb. B-holdet kører lidt stærkere og har 4-5 frieløb. A-hold kører stærkt og har 4-5 lange frieløb.

B&U-træning, samt licens, er rent interval- og tekniktræning.

Mit bedste råd er at hive fat i den klub der ligger nærmest dig eller tæt nok på dig til at du kan cykle til træning. Hiv fat i formanden og hør bl.a. hvor mange i dit aldersområde de har - det vigtigste for at blive rigtig god, er at du kan blive presset, af jævnaldrene.

Håber du finder en god klub Smiley
Tusinde tak. Jeg har faktisk fundet en klub i 2-3 kilometers afstand fra min bopæl, men det er nemlig det der, hvor nemt det er at komme ind på et hold og starte, uden at ligge sådan flere længder fra rytterne i klubben. Jeg synes systemet i Haderslev lyder aldeles fornuftigt, og håber det ligner noget i den klub, som jeg må få kigget lidt nærmere på (Sorø Bicycle Club) Smiley Tak for hjælpen!

Risom
Manager

« Svar #369: 07 Jul 2012, 12:50 »

Nogle, der kører med Garmin Edge som cykelcomputer?

Søger lidt hjælp, fordi min driller lidt.
F.eks. viser den forskellige stigningsprocenter op af den samme bakke fra gang til gang. Op ad Trehøje plejer den at vise 6 % som maks, men i dag røg den op på 8 %. Et andet problem er, at når jeg kommer hjem, siger den altid, at jeg har kørt mere ned ad end op ad (i højdemeter) selvom højdemåleren står på 55 m over havet inden og efter turen.

Nogen, der ved om jeg kan gøre noget ved det? PFT.

Risom
Manager

« Svar #370: 09 Jul 2012, 19:54 »

Nogle, der kører med Garmin Edge som cykelcomputer?

Søger lidt hjælp, fordi min driller lidt.
F.eks. viser den forskellige stigningsprocenter op af den samme bakke fra gang til gang. Op ad Trehøje plejer den at vise 6 % som maks, men i dag røg den op på 8 %. Et andet problem er, at når jeg kommer hjem, siger den altid, at jeg har kørt mere ned ad end op ad (i højdemeter) selvom højdemåleren står på 55 m over havet inden og efter turen.

Nogen, der ved om jeg kan gøre noget ved det? PFT.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #371: 09 Jul 2012, 21:32 »

Vil først sige med det samme at jeg ikke kan hjælpe med problemet selvom jeg selv har en Garmin Edge 705.
Jeg har nogen gange selv nogen underlige problemer med min, jeg henter ruter på nettet og den er ikke altid lige kvik til at følge den, nogen gange fortæller den at jeg skal lave en uvending selvom jeg kører på en forholdvis lang strækning.

For leden gik den også amok på km i timen, den bevægede sig fra 7 til 19, og ned til 10 osv. Så den er jeg ikke altid lige heldig med. Men spørg på feltet.dk, der er flere der vist har en 705 derinde.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

Risom
Manager

« Svar #372: 09 Jul 2012, 21:42 »

Vil først sige med det samme at jeg ikke kan hjælpe med problemet selvom jeg selv har en Garmin Edge 705.
Jeg har nogen gange selv nogen underlige problemer med min, jeg henter ruter på nettet og den er ikke altid lige kvik til at følge den, nogen gange fortæller den at jeg skal lave en uvending selvom jeg kører på en forholdvis lang strækning.

For leden gik den også amok på km i timen, den bevægede sig fra 7 til 19, og ned til 10 osv. Så den er jeg ikke altid lige heldig med. Men spørg på feltet.dk, der er flere der vist har en 705 derinde.

Okay. Tak Smiley

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #373: 10 Jul 2012, 16:40 »

Jeg er lige kommet hjem fra endnu en cykeltur. Vi cyklede igen tre mand sammen og rundede de 55 kilometer. Vores gennemsnitsfart for turen var 29.1 km/t. Et ganske pænt snit, når man tænker på hvor meget modvind der var ved Rømø og omegn.

Risom
Manager

« Svar #374: 11 Jul 2012, 22:03 »

35 km i morges og 47 km her til aften. Dejligt Smiley

Er jeg den eneste, der efterlyser varmere og mere solrigt vejr? Jeg kører langt bedre i 20 grader + og solskind...

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 41 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010