home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  1 Bruger, 1259 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Kongehuset
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Kongehuset  (Læst 2279 gange)
Simze
Landsholdsspiller

Sv: Kongehuset
« Svar #15: 02 Jul 2009, 01:50 »

Nu skal jeg selvf. hellere ikke gøre mig for klog, men de 40. milioner de får til rådighed er da til dem selv ikke ? Når de skal på officielle besøg, bliver alt jo betalt fra det pågældende land.
Kan da godt ske 40. milioner er mange penge, og det har de slet ikke brug for, men de arbejder altså mere end den normale dansker, og det vil koste Danmark mere end 40. milioner om året, for at få den branding de giver.

Jo det er vidst rigtigt. Det er også nået med at de penge de får fra skat bruger de også til at løne dem der arbejder for kongehuset.

Enged
Gæst

« Svar #16: 02 Jul 2009, 01:54 »

Hvis de 40 mio. er deres 'løn' så er det jo ikke fordi at 1.5 er ret mange penge så, det er kun 3.75 % af hvad de får. Det svarer da til det samme når man tager på ferie med sin familie, så bruger man vel heller ikke mere eller mindre, udregnet i %, når man er afsted Wink Og som Frederik1994 siger så er det jo næsten lige meget hvad de bruger deres penge på, så længe de ikke overskrider deres budget.

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #17: 02 Jul 2009, 01:59 »

Hvis de 40 mio. er deres 'løn' så er det jo ikke fordi at 1.5 er ret mange penge så, det er kun 3.75 % af hvad de får. Det svarer da til det samme når man tager på ferie med sin familie, så bruger man vel heller ikke mere eller mindre, udregnet i %, når man er afsted Wink Og som Frederik1994 siger så er det jo næsten lige meget hvad de bruger deres penge på, så længe de ikke overskrider deres budget.

Jojo men hvad hjælper en tur på en yacht med image og branding?

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #18: 02 Jul 2009, 02:05 »

Ligesom resten af os i Danmark, skal de også havde deres ferie. De er hårdt arbejdene, og har også brug for at koble af. Så vi burde ikke havde ondt i røven, over hvordan de bruger deres penge.
Og ja det rigtigt Simze. At bruge 1,5 mil. på en ferie giver ikke Danmark et bedre image, men som overstående: De er mennesker ligesom os. Altså de skal havde lidt ferie engang imellem.

:-)

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #19: 02 Jul 2009, 02:12 »

Ligesom resten af os i Danmark, skal de også havde deres ferie. De er hårdt arbejdene, og har også brug for at koble af. Så vi burde ikke havde ondt i røven, over hvordan de bruger deres penge.
Og ja det rigtigt Simze. At bruge 1,5 mil. på en ferie giver ikke Danmark et bedre image, men som overstående: De er mennesker ligesom os. Altså de skal havde lidt ferie engang imellem.

Ja men de kan vel holde en ferie ligesom vi gør til ca 20.000 kr.

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #20: 02 Jul 2009, 02:17 »

Ja. Man kan undre sig lidt over hvorfor de får så mange penge af vores stat. Vi skal dog huske på at det ikker kun er lutter indtægter ved at eje ca. 1 milliard slotte i Danmark(sådan cirka). Som du selv har beskrevet, går der også udgifter til personalet. Så har deres revisor ment, de havde penge nok til en så dyr ferie, skal vi ikke havde ondt i røven over det.

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #21: 02 Jul 2009, 02:26 »

For guds skyld!

Vi er blandt de rigeste lande i verden, og hvad bruger vi den velstand til? At brokke os, danskerne er verdensmeste i at brokke sig. Hvis naboen tjener flere penge end dig, så har han fortjent det. Hvis kongehuset får 40 millioner om året og bruger en sjat på en ferie, så har de fortjent det. Kan vi ikke stoppe med at have ondt i røven, og se på hvor godt de gør det?

Om jeg vil have kongehuset? Nææ, men det er da ikke fordi de får 40 millioner om året, det er en institution der hører fortiden til, hvad skal vi dog med mennesker som er født ind i en så stor tjans og med juridisk immunitet?

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 02 Jul 2009, 10:45 »

Lad os lige slå én ting fast, som også Enged har en idé om.. Kongehuset er en (økonomisk) set fantastisk investering.. Det, de bidrager med til den danske eksport, overgår med længder det bidrag de modtager fra skatteindtægterne..

Som sådan har jeg ikke noget imod Kongehuset, netop fordi det kræves, at vi skal have et overhoved i vores land.. Problemet med kongehuset i mit hoved, er at kongehuset efterhånden bevæger sig hen imod at være "normale" mennesker.. Og hvis dette alligevel er tilfældet, kan vi for min skyld lige så godt nedlægge kongehuset, og ændre Danmark til en republik..

United-styrer
Gæst

« Svar #23: 02 Jul 2009, 11:54 »

Der er ingen tvivl om, at kongehuset er glimrende ambassadører for Danmark. Jeg har bare svært ved at abstrahere fra det skisma, at man i et demokratisk land, hvor en af kongstankerne er, at alle er født lige, har et kongehus. Det er principielt forkert, og jeg er især imod, at man med den nylige tronfølge-afstemning forsøgte at modernisere monarkiet. Jo mere det moderniseres, des mere forkert bliver det.

Altid FCK
Manager

« Svar #24: 02 Jul 2009, 18:11 »

Jeg ved ikke om det skal afskaffes men jeg synes hvertfald det skal laves om. Det kan ikke være rigtigt at de bruger så mange penge, så burde de næsten hele tiden promoverer Danmark. Og så synes jeg også at det er lidt tankevækkende at de kan have al den magt, når de "bare" er blevet født ind i kongehuset og ikke har måttet arbejde. Teknisk set kunne mig, dig eller en helt tredje gøre det lige så godt.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Enged
Gæst

« Svar #25: 02 Jul 2009, 18:58 »

Jeg ved ikke om det skal afskaffes men jeg synes hvertfald det skal laves om. Det kan ikke være rigtigt at de bruger så mange penge, så burde de næsten hele tiden promoverer Danmark. Og så synes jeg også at det er lidt tankevækkende at de kan have al den magt, når de "bare" er blevet født ind i kongehuset og ikke har måttet arbejde. Teknisk set kunne mig, dig eller en helt tredje gøre det lige så godt.

Hvordan laves om?
De har jo sådan set ikke nogen magt, den eneste der har magt er jo regenten, og den eneste magt denne har er at skulle skrive under på love, og det er sådan set kun noget formelt, ikke andet. Kongehusets job er sådan set 'bare' at promovere Danmark.

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #26: 02 Jul 2009, 19:16 »

Forstår ikke folks stolthed over monarkiet i DK. Jeg er republikaner og jeg så helst de blev degraderet til normale borgere. Jeg vil såmænd gerne betale for at holde vores slotte osv. kørende. Jeg kan bare ikke se, hvorfor jeg skal betale for deres ekstravagante livsstil.

Monarkiet har i tusinde år undertrykt og udnyttet befolkningen. Hvordan den danske kongefamilie overlevede, er mig en gåde.. De er født til at være hævet over os alm. danskere.

Hvis de skal være de ambassadører, som er det klassiske pro-argument, så burde de sgu også få fingeren ud. Mary og Frede er vel kongehusets pt. største aktiv. De holder så ferie det meste af tiden. For Kronprinsen er en "arbejdsdag" at holde fødselsdag for Isabella. Er det en joke??

De burde have en 37 timers arbejdsuge - ligesom alle andre.

PS. Hvordan kan Kongehusets effekt bevises? Man ved jo ikke, om effekten kunne have været det samme ved et reklame-fremstød af en art og generel promovering af DK. Køber verden svinekød, enzymer, vindmøller osv. fra DK pga. kongefamilien? Jeg tror ikke helt på det, vil i hvert fald gerne se den pågældende undersøgelse.

verdenskrig
Manager

« Svar #27: 02 Jul 2009, 20:11 »

Det skal siges at jeg langt fra er konservativ el, men jeg mener nu vi skal beholde det..

Jeg tænker ikke så meget ud fra økonimiske, eller fornufts baner.. Jeg tænker mere på det specielle..

Vores kongehus står imo for en stor del af danmarkshistorien, og vi har siden den første reele konge nemlig Gorm den gamle haft en konge eller dronning i DK.. Dette var helt tilbage i midten af 900 tallet.
Jeg mener ikke at man skal pille ved noget så smukt som vores kongehus.. Det er en virkelig smuk og speciel verden ved siden af vores stressede, jagende, og ambitiøse liv.. Så en gang imellem kan man nyde vores kongefamilie på tv.. eller kongelige begivenheder som bryllup, død, døbelse osv...

Jeg syntes det er fantastiske begivenheder som der bliver gjort noget særligt ud af.. Kongehuset er kort og godt smukt og særligt. Noget særligt man ikke finder andre steder i samfundet, og vel den sidste rest fra gamel tid i DK..

Nogle vil sige, ja de er der bare, men imo må man ikke spilde noget der er så specielt som vores kongehus på gulvet Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #28: 03 Jul 2009, 12:20 »

Andersen:  Jeg kan love dig for de arbejder meget ! Når de er i udlandet som de er mere, end de i DK, arbejder de altså ekstremt meget !
Det kan godt ske at en reklame kampagne vil give DK bedre PR, men ikke i forhold til hvor billigt det er at kongehuset giver os PR. Når de er i udlandet betaler de jo ikke selv udgifterne, de får det hele severet på et sølvfad af pågældende land.
Den reele udgift for os danskere er de 40. milioner de får, og for dem får vi mere PR, end vi havde fået for 40. milioner på kampagner rundt i verdenen !

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010