home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 08:18:59 FCK88 Klubsøgnin... Partizan Beograd
I går kl. 12:35:29 g00n Blogs Minimalistic 2020
27 Nov 2025, 14:35 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
27 Nov 2025, 12:42 Broen13 Blogs #18 Youth to Gold
26 Nov 2025, 16:41 blomvikings Klubsøgnin... Brøndby IF
24 Nov 2025, 13:38 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
23 Nov 2025, 16:15 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
Antal Registrerede Brugere: 23183
  1 Bruger, 589 Gæster Online.

Nyeste Bruger: JamesHed
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  30' FCK uden Ståle
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: 30' FCK uden Ståle  (Læst 42057 gange)
fc-hansen
Manager

Sv: 13' FCK uden Ståle
« Svar #90: 05 Jul 2009, 12:33 »

fantastisk slutspurt på en godkendt sæson. Har store forventninger til transfermarkedet, og regner med at truppen er bedre end sidste år, da der nu står CHL på menuen, skuf mig ikke Wink Opstemt

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Asger Mørup
Lilleputspiller
*

« Svar #91: 05 Jul 2009, 12:39 »

Enig med hansen  Thumbs Up

Don AA
Manager

« Svar #92: 05 Jul 2009, 14:02 »

Sikke et comeback efter et ikke imponerende efterår, sådan godt gået, hold nu stilen og tillykke med guldet  Thumbs Up

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Mikkellas
Gæst

« Svar #93: 07 Jul 2009, 00:46 »

Juni/Juli 2009
- to måneder med ændringer i truppen

Træningskampe
FC Vestsjælland - FC København 0-3
FC København - Stuttgart 3-1
Ølstykke - FC København 0-4

FC København - Auxerre 2-2
FC Købehavn - Metz 3-1
FC København - Bordeaux 1-1

Transfers
Ind:
Mikkel Andersen, Reading
Marek Sapara, Rosenborg
Stian Nygård, Bryne
Alexander Hassum, Lyn
Christian Landu, Viking
Robert Lewandowski, Lech

Ud:
Ailton Almeida, Reggina
Niclas Jensen, fri transfer
Jesper Christiansen, Lille
Atiba Hutchinson, Dynamo Kiev
Rasmus Würtz, Sturm Graz

De officielle
FC København - Shakter 3-0
1-0 Martin Bernburg (11)
2-0 Thomas Kristensen (29)
3-0 Martin Vingård (90+1)

Esbjerg fB - FC København 0-1
0-1 Dame N’Doye (78)

Shakter - FC København 0-0
Eugeny Gesinov udvist (78)

FC København - FC Midtjylland  1-2
1-0 Dame N‘Doye (18)
1-1 Kim Christensen  (25)
Mathias Zanka Jørgensen udvist (85)
1-2 Winston Reid(87)

Rapid Wien - FC København 1-4
0-1 Morten Nordstrand (7)
0-2 Robert Lewandowski (16)
1-2 René Gartler (17)
1-3 Martin Vingård (22)
1-4 Thomas Kristensen, straffe (68)

Evaluering af juni+juli
Juni måned stod i træningskampenes tegn, og den kan vi vel lige så godt springe let og elegant over, da resultaterne er listet op i højre side. Det skal også lige tilføjes, at jeg havde valgt at lade min assistent, Bård Wiggen, få chancen for at vise, hvad han kan med truppen.

Der kom også for alvor gang i udsalget i klubben, hvor flere spillere var blevet interessante i udlandet. Atiba Hutchinson meddelte allerede i sidste sæson, at han gerne ville prøve kræfter med udlandet, og det fik han så lov til, da Dynamo Kiev kom med et udmærket tilbud på canadieren. Jesper Grønkjær var en anden, der gerne ville prøve noget større, og det havde jeg også givet ham lov til, men en alvorlig knæskade i en af træningskampene satte en stopper for et skifte, da han skal sidde udenfor i cirka fem måneder.

Jesper Christiansen, Ailton og Rasmus Würtz var alle kommet i overskud i klubben, så det var ikke den store overraskelse, da de blev solgt til hhv. Lille, Reggina og Sturm Graz for relativt små beløb.

Indkøbene har været spændende, og der er hovedsagligt blevet lagt vægt på at hente yngre spillere til klubben med en stor fremtid foran sig. Mikkel Andersen er blevet hentet ind som reserve for Johan Wiland. Marek Sapara skal kæmpe med Kvist, Hjalte og TK om pladserne på den centrale midtbane. Stian Nygård er et udviklingsprojekt til en af de forreste pladser på holdet. Han sammenlignes med Morten Nordstrand. Alexander Hassum er købt ind som manden, der skal agere backup for Oscar Wendt, da man har mistet Niclas Jensen, der ikke fik sin kontrakt forlænget. Christian Landu skal forsøge at udvikle sig så meget i nogle sæsoner, hvor han også vil få nogle kamp her og der. Robert Lewandowski vil allerede fra start være en af de markante profiler i truppen, og der ventes hård kamp om pladserne i front mellem ham, Bernburg, Nordstrand og N'Doye.

Og så vender vi blikket mod kampene, der er spillet i juli måned. SAS Liga-starten var mod vores onde ånd, Esbjerg, men vi har lagt sidste sæsons to nederlag mod dem bag os. Vi vandt nemlig det opgør 1-0 på et sent mål af Dame N'Doye. I den næste SAS Liga-kamp skuffede vi helt enormt, da vi tabte på hjemmebane til FC Midtjylland.

I Champions League-kvalifikationen er det gået forrygende. Vi sikrede os videre avancement til anden runde ved at besejre Shakter med 3-0 samlet over de to opgør, mens vi netop har banket Rapid Wien med 4-1 på udebane, hvor Robert Lewandowski fik scoret sit første mål for klubben i hans første optræden.

Frederik1994
Landsholdsspiller

Sv: 14' FCK uden Ståle
« Svar #94: 07 Jul 2009, 00:48 »

Helt fint skriftlig, finder det dog rimelig forvirrende med alle de faktaér ude i højre side.

Du kunne sagtens havde delt din blog i op i 2 blogs. Altså en pre-season, og så ellers bare videre ..

:-)

Mikkellas
Gæst

« Svar #95: 07 Jul 2009, 00:50 »

Helt fint skriftlig, finder det dog rimelig forvirrende med alle de faktaér ude i højre side.

Du kunne sagtens havde delt din blog i op i 2 blogs. Altså en pre-season, og så ellers bare videre ..

Der må jeg så indrømme, at det tænkte jeg også på at gøre. Jeg valgte dog denne, da jeg også gjorde sådan i vinterpausen med to måneder der, og så fortsatte jeg ellers med min ene måneds opdatering sæsonen ud, og det er præcis det samme, jeg vil gøre her.

Men tak for kritikken. Smiley

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #96: 07 Jul 2009, 12:51 »

Lækkert at du fik hentet Mikkel Andersen Smiley
Det skriftlige er stadig på et højt niveau, og bloggen er blevet rigtig fed!

Visby
Ynglingespiller

« Svar #97: 07 Jul 2009, 13:27 »

hvor meget fik du for ailton`?

Fc København !

fc-hansen
Manager

« Svar #98: 09 Jul 2009, 07:48 »

update?

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller

« Svar #99: 09 Jul 2009, 08:44 »

God update. Wink Gode indkøb, især Sapara. Thumbs Up
Det skriftlige er helt i top. Smiley

Mikkellas
Gæst

« Svar #100: 09 Jul 2009, 21:04 »

Lækkert at du fik hentet Mikkel Andersen Smiley
Det skriftlige er stadig på et højt niveau, og bloggen er blevet rigtig fed!

Jeg takker mange gange. Smiley

hvor meget fik du for ailton`?

Det kan du få svar på næste gang, jeg har spillet åbnet.
update?

Jeg har desværre ikke haft tiden her på det seneste, men jeg kan med sikkerhed sige, at den ikke er lukket. Bare rolig. Smiley

Der skal nok komme en update her til aften eller i morgen eftermiddag. Smiley

God update. Wink Gode indkøb, især Sapara. Thumbs Up
Det skriftlige er helt i top. Smiley

Jeg takker. Og jeg har også store forhåbninger til Sapara. Jeg håber, at han bidrage med nogle offensiv kvalitet, som Hjalte og Kvist ikke helt har.

Mikkellas
Gæst

« Svar #101: 10 Jul 2009, 16:02 »

August 2009
- en måned med blandede bolsjer

SAS Ligaen
Brøndby - FC København 3-3
0-1 Dame N’Doye (15)
1-1 Sebastián Fernández (20)
2-1 Jan Kristiansen (42)
2-2 Andraz Kirm, selvmål (49)
3-2 Remco van der Schaaf, straffe (59)
3-3 Robert Lewandowski (82)

CL-kvalifikation
FC København - Rapid Wien 1-1
0-1 Branko Boskovic (32)
1-1 Martin Bernburg (73)

SAS Ligaen
FC København - AaB 1-1
1-0 Robert Lewandowski (5)
1-1 Hjalte Nørregaard, selvmål (31)

CL-kvalifikation
FC København - Dinamo Minsk 2-0
1-0 Ulrik Laursen (9)
2-0 Oscar Wendt (66)

SAS Ligaen
FC København - Randers FC 1-2
0-1 Robert Arzumanyan (8)
0-2 Søren Pedersen (63)
1-2 Morten Nordstrand (88)

CL-kvalifikation
Dinamo Minsk - FC København 4-2
0-1 Martin Vingård (30)
1-1 Yury Rodenkov (45)
2-1 Sergey Ostapenko (60)
3-1 Sergey Ostapenko (75)
4-1 Ivan Baha (89)
4-2 Robert Lewandowski (90+2)

SAS Ligaen
FC Nordsjælland - FC København 1-2
0-1 Morten Nordstrand, straffe (75)
1-1 Marcus Pode (81)
1-2 Morten Nordstrand (87)

Transfers
Ligesom i juli måned, så har vi været aktive i spillerhandlerne, og det er udelukkende kun fordi, at vi har mistet et par store profiler i denne måned.

Først mistede vi vores 20-årige komet, Abdou Razack Traoré, der gerne ville prøve lykken i engelske Bolton, som var villige til at betale 22 millioner kroner for venstrekanten. Til England er også Johan Wiland røget, da Middlesbrough valgte at smide hele 16 millioner efter den svenske keeper, der dermed måtte forlade København allerede efter en enkelt sæson, hvor han havde formået at vælte Jesper Christiansen af pinden.

Med disse salg var der plads til indkøb igen, og det første kom fra svenske Malmö FF. Her vandrede det unge svenske talent, Jimmy Touma, rundt, og ham valgte vi altså at hente for den nette sum af godt otte millioner kroner. Efter Wilands afgang var vi på jagt efter en erstatning, og ham fandt vi ligeledes i den svenske liga.Pa Dembo Touray hentede vi for lidt under fem millioner i Djurgården. Det sidste indkøb i denne omgang blev den norske centrale forsvarsspiller, Børre Steenslid, der blev hentet for hele 22 millioner kroner i Viking.

Evaluering af august
Udover transfers så var der selvfølgelig også masser af kampe, der skulle afvikles. I Champions League-kvalifikationen skulle vi spille returopgør mod Rapid Wien på udebane efter hjemmebanesejren på 3-0. Den føring forsvarede vi selvfølgelig med et 1-1-resultat, og i næste runde skulle vi op imod Dinamo Minsk, der var lige ved at få skovlen under os.

Efter det første opgør i PARKEN, hvor vi sejrede med 2-0, kom vi for alvor i problemer på udebane. Da der var spillet 89 minutter stod det 4-1 til Minsk, der dermed var meget tæt på at skabe overraskelsen. Heldigvis for os dukkede Robert Lewandowski op i overtiden, og med hans sene mål sikrede vi os videre adgang til gruppespillet, hvor vi ikke ligefrem var heldige. Manchester United, Inter og Stuttgart er modstanderne her.

I SAS Ligaen har det været meget blandede resultater. Det hele startede med et 3-3-resultat på Brøndby, mens vi siden også spillede uafgjort med AaB. Et nederlag til Randers og en sejr over FC Nordsjælland var de andre resultater i SAS Ligaen i denne måned, som må betegnes som en anelse skuffende trods kvalifikationen til gruppespillet i Champions League.

Til Visby: Jeg fik 8,5 millioner kroner for Ailton. Smiley

sells!
Førsteholdsspiller

« Svar #102: 10 Jul 2009, 16:05 »

god update, det er dog ærgeligt at resultaterne ikke rigtig er med dig.

Altid FCK
Manager

Sv: 15' FCK uden Ståle
« Svar #103: 10 Jul 2009, 16:59 »

God update. Regner du med at bruge JC fra start af nu?

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Mikkellas
Gæst

« Svar #104: 10 Jul 2009, 17:32 »

god update, det er dog ærgeligt at resultaterne ikke rigtig er med dig.

Ja, det er også irriterende, at vi starter forfærdeligt ud i SAS Ligaen igen i år, men jeg håber selvfølgelig på, at vi kan afslutte ligesom sidste sæson. Smiley

God update. Regner du med at bruge JC fra start af nu?

Som tidligere skrevet i en update, så er han jo blevet solgt, så det bliver Mikkel Andersen og Pa Dembo Touray, der skal kæmpe om pladsen mellem stængerne.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010