home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 549 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  30' FCK uden Ståle
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: 30' FCK uden Ståle  (Læst 35161 gange)
Mikkellas
Gæst
 
30' FCK uden Ståle
« : 30 Jun 2009, 15:05 »



15. juni 2008
Chok i FCK

FC København og Ståle Solbakken har med øjeblikkelig virkning sagt samarbejdet op. Hverken Flemming Østergaard eller Ståle Solbakken har ønsket at kommentere sagen, men i medierne spekuleres der i en række uenigheder, hvor en af dem skulle omhandle Ståles brændende ønske om at blive norsk landstræner.

FC Københavns bestyrelse var med det samme ude at sige, at de med det samme ville ud at lede efter en kompetent afløser for nordmanden, og man skulle helt sikkert regne med, at det denne gang ville blive en dansker, der skulle varme trænerbænken i PARKEN.





25. juni 2008
Ukendt dansker ansat i FCK

Ti dage skulle der gå, før FCK kunne præsentere en ny træner ovenpå den meget overraskende fyring af Ståle Solbakken, der havde haft enorm succes som cheftræner i den danske storklub. På pressemødet dukkede en mand af mindre bygning frem, og det er ikke ligefrem noget kendt ansigt i dansk fodbold, der skal bygge videre på succesen de senere år.

Mikkel Lasson hedder han. Han er 30 år gammel, og han har tidligere selv optrådt for FC Roskildes ungdomshold i sine unge dage, men en skade ødelagde hans drømme om førsteholdsfodbold på seniorniveau. Derfor har han som det bedste repræsenteret Roskilde Boldklubs serie 6-hold. Selv havde den nye FCK-træner disse kommentarer ved dagens pressemøde.

- Jeg er utrolig stolt og beæret over at blive træner for Skandinaviens største klub. Jeg får et fantastisk spillermateriale at arbejde med og en god træningsstab, der kan hjælpe mig igang her i starten. Hvis det er muligt, så håber jeg, at jeg kan holde på denne stamme mange år endnu.

- Hvis jeg skal sige noget om min fodboldfilosofi, så kan jeg lige gøre det meget kort for jer fremmødte. Jeg elsker det hurtige pasningsspil, og det kommer vi helt sikkert til at se meget af i løbet af sæsonen, mens jeg sidder på trænerbænken. Forsvaret skal være godt organiseret, og så kan vi helt sikkert runde sæsonen af med at løfte mindst en pokal.




Det var så starten på min nye blog om mit favorithold, FC København. I næste update regner jeg med, at jeg går igennem spillertruppen og mine mål for den første sæson.

Det er ikke sikkert, at alle updates bliver på denne måde. Jeg har ikke helt lagt mig fast på, hvordan opsætningen skal være endnu. Hvis i har nogle ønsker til det, så må i meget gerne skrive det her i tråden. Smiley
« Seneste Redigering: 31 Jul 2009, 22:17 af Mikkellas » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #1: 30 Jun 2009, 15:21 »

Det skriftlige er virkelig godt, og din opsætning er overskuelig. Jeg glæder mig bestemt til at læse mere.

Dog synes jeg titlen på din blog er en smule "underlig".. Wink
Logged

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #2: 30 Jun 2009, 15:22 »

fck blog = im in Opstemt

Logged


Mikkellas
Gæst
 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #3: 30 Jun 2009, 15:29 »

Det skriftlige er virkelig godt, og din opsætning er overskuelig. Jeg glæder mig bestemt til at læse mere.

Dog synes jeg titlen på din blog er en smule "underlig".. Wink

Jeg vidste slet ikke, hvad den skulle hedde, og så blev det bare det Smiley

fck blog = im in Opstemt

Lyder godt Thumbs Up
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: '2' FCK uden Ståle
« Svar #4: 30 Jun 2009, 21:33 »



Om FCK:

FC København blev stiftet tilbage i 1992 om en overbygning mellem KB og B1903. Klubben har i sin relativ korte levetid allerede høstet flere medaljer hjem til PARKEN. I den hjemlige liga er det blevet til seks guldmedaljer, tre andenpladser og to tredjepladser. Pokalturneringen er blevet vundet tre gange i 2004, 1997 og 1995. I de europæiske turneringer har de været godt med de senere år, men man vil nok mest huske deres sejre over Celtic og selveste Manchester United på hjemmebane i Champions League-gruppespillet i 2006 med profiler som Tobias Linderoth, Michael Gravgaard, Brede Hangeland og Marcus Allbäck. Alle disse er væk nu, og der skal arbejdes videre med nogle helt andre typer.





Truppen:

I mine øjne er truppen næsten perfekt. Der er rigtig gode spillere til hver position, og jeg synes kun, at jeg mangler en højreback, der kan agere reserve for Pospech, der selvfølgelig også skal have nogle hvil i løbet af en så lang sæson, som vi måske går i møde. Jeg mener ikke, at William Kvist skal derned, og jeg synes heller ikke, at Danni Jensen har det, der skal til for at spille på dette hold.

Udover back-positionen, så kunne jeg også rigtig godt tænke mig en fløj eller to mere pga. Grønkjærs situation. Jeg har selvfølgelig alsidige spillere som Kvist og Hutchinson, der kan dække fløjen, men de to herrer vil jeg gerne beholde inde centralt, så bredden bliver intakt. Et indkøb til fløjen kan dermed godt blive en realitet.



Mål for denne sæson:

Bestyrelsen sætter altid høje krav, og dette er også nødvendigt med så god en trup, som jeg har til rådighed her i FC København. Et mesterskab er målet for bestyrelsen, ligesom det også er det for mig. I kan se mine mål for sæsonen her:

- Vinde SAS Ligaen
- Nå til finalen i Ekstra Bladet Cup
- Komme i UEFA Cup-gruppespillet

Bonusmål:

- Ubesejret igennem SAS Ligaen i PARKEN
- Europæisk fodbold i foråret




Hvis I vil have SS af noget, så skriver i det bare Smiley


« Seneste Redigering: 30 Jun 2009, 21:44 af Mikkellas » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #5: 30 Jun 2009, 21:41 »

Spændende Mikkellas og nu er det jo med FCK også! Jeg håber du kan levere varen og nogle fine updates du får skrabet sammen.
Jeg håber du vinder SAS Ligaen og Pokalen og henter nogle gode spillere og prikker Brøndby væk fra dig!
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #6: 30 Jun 2009, 22:10 »

Igen en velskreven update! Virkelig lækkert læsestof.
Logged

Don AA
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #7: 30 Jun 2009, 22:19 »

En blog om FCK er altid dejlig, også de eneste jeg gider at læse  Smiley, så vil da også følge mig i denne her.
En lille rettelse om din intro om FCK, vi har altså vundet syv guldmedaljer (men mon ikke du ved det, og bare ikke har taget det nyeste mesterskab med, da du jo ikke er nået der til, i det spil du skal i gang med) 
Logged

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #8: 30 Jun 2009, 22:21 »

Fantastisk godt skriftligt, og opsætningen er dejlig simpel og let at overskue. Hvad har du tænkt dig at gøre med Ailton? for mine erfaringer siger mig at han i FM, ikke er egnet til et hold som FCK, men kan være det bare er mig Smiley Men ihvertfald rigtig god start, og håber på flere updates iaften/nat Opstemt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Modric
Gæst
 
Sv: '2' FCK uden Ståle
« Svar #9: 30 Jun 2009, 22:23 »

Uhhh lyder spændene følger med i din blog hehe
selvom jeg er Brøndby fan Smiley
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: '1' FCK uden Ståle
« Svar #10: 30 Jun 2009, 22:32 »

Igen en velskreven update! Virkelig lækkert læsestof.

Jeg takker Smiley

En blog om FCK er altid dejlig, også de eneste jeg gider at læse  Smiley, så vil da også følge mig i denne her.
En lille rettelse om din intro om FCK, vi har altså vundet syv guldmedaljer (men mon ikke du ved det, og bare ikke har taget det nyeste mesterskab med, da du jo ikke er nået der til, i det spil du skal i gang med) 

Jeg ved godt, at vi i år vandt det syvende mesterskab, men som du selv siger, har jeg undladt det, da spillet starter i 2008. Det samme gør sig gældende med pokaltitler.

Fantastisk godt skriftligt, og opsætningen er dejlig simpel og let at overskue. Hvad har du tænkt dig at gøre med Ailton? for mine erfaringer siger mig at han i FM, ikke er egnet til et hold som FCK, men kan være det bare er mig Smiley Men ihvertfald rigtig god start, og håber på flere updates iaften/nat Opstemt

Jeg håber, at jeg kan få ham til blomstre, men hvis han ikke gør, så må jeg jo få lidt penge ud af ham, hvis det er muligt.

Det kan godt være, at der lige kommer en update til her efter træningskampene, og så regner jeg med, at jeg leverer updates hver anden måned i spillet, hvis det er okay? Smiley

Uhhh lyder spændene følger med i din blog hehe
selvom jeg er Brøndby fan Smiley

Og tak siger jeg også til dig, Brøndby-fan. Thumbs Up
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: '2' FCK uden Ståle
« Svar #11: 30 Jun 2009, 22:41 »

Følger også med Opstemt
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: '2' FCK uden Ståle
« Svar #12: 30 Jun 2009, 22:42 »

Ser godt ud og god start med Danmarks bedste hold Wink Jeg kigger med og håber på en god blog Smiley
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: '2' FCK uden Ståle
« Svar #13: 30 Jun 2009, 23:26 »

Lækker blog det her. Super opsætning, super sprog og ikke mindst et fantastisk hold. Jeg vil følge med Thumbs Up.
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: '2' FCK uden Ståle
« Svar #14: 30 Jun 2009, 23:38 »



Træningskampe:
- Primorje, Slovenien (ude) 6-1
- Interblock, Slovenien (ude) 3-1
- Gorica, Slovenien (ude) 3-2
- Celje, Slovenien (ude) 2-0
- Saint-Etienne, Frankrig (hjemme) 3-1
- Le Mans, Frankrig (hjemme) 2-1

Opstarten:

En fantastisk optakt til den nye sæson blev det til for FC København. I seks kampe blev det til lige så mange sejre og en samlet målscorer op 19-6. Specielt den første kamp var målrig, hvor Cesar Santin, Libor Sionko, Atiba Hutchinson og et hattrick af Dame N'Doye sikrede løverne en sejr på 6-1 over Primorje fra Slovenien.

Alle seks kampe var med københavnerne med spilovertaget, og FC København fik også skabt rigeligt med chancer i træningskampene, så det lover godt til den nye sæson for sidste sæsons nr. 3, der med glæde vil tage revanche for den skuffende slutplacering.

Positivt at tage med fra de seks træningskampe er, at alle fire angribere formåede at putte bolden i kassen. Cesar Santin med fire mål, Dame N'Doye med tre mål, Ailton med en enkelt og slutteligt Morten Nordstrand, der formåede at blive dobbelt målscorer i 2-0-sejren over Celje.




Transfers:
Ind:
Sebastian Castro-Tello, Hammarby
Truls Hagen, HamKam

Ud:
Peter Piil, fri transfer
Güney Özcan, fri transfer
Mikkel Linnet, fri transfer

Transfers:

Som lovet i trupgennemgangen, så blev der handlet ind til bredden i FC København. Først hentede de den talentfulde svensker, Sebastian Castro-Tello, for ca. ni millioner i Hammarby. Den 21-årige offensivspiller kan dække alle de offensive pladser på midtbanen, mens han også i værste tilfælde kan bruges helt i front.

Sammen med Castro ankom en anden 21-årig. Her er der tale om den talentfulde norske back, Truls Hagen, der er blevet hentet til København fra HamKam for godt to millioner kroner. Det ventes, at han skal agere backup for Pospech i sin første sæson, og så kan det være, at han til næste sæson kan tage kampen om med den tjekkiske landsholdsspiller.




UEFA Cup:

Tirsdag den 1. juli blev der trukket lod til 1. kvalifikationsrunde i UEFA Cuppen, og her var der fire danske hold med i bowlen. Lodtrækningen for de danske hold blev som følger:

MTZ-Ripo (Hviderusland) - FC Nordsjælland
FC Midtjylland - Milano Kumanovo (Makedonien)
Brøndby IF - Zestafoni (Georgien)
Vllaznia (Albanienn) - FC København





Hvis I har spørgsmål, så fyrer I bare løs. Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010