home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  2 Brugere, 734 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Shafts Tour de France blog
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Shafts Tour de France blog  (Læst 44924 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Shafts Tour de France blog
« : 28 Jun 2009, 15:50 »

Tour de France 2009


Nu havde jeg sidste år en "ekspert blog" hvor jeg prøvede at forudsige den kommende etapes vindere, med udemærket succes. I år åbner jeg bloggen her lidt under en uge før starten af Tour de France da jeg først skal igennem de forskellige kategorier. "Favoritter til det samlede", "Hvem tager den grønne trøje", "Hvem bliver årets bjergged", og så regner jeg også med at komme med en ang. ungdomskonkurrencen . Det skal lige understreges at jeg bare gør dette af ren fornøjelse. Jeg har altid elsket at skrive, og give mine bud på diverse ting.

Jeg er mere end glad hvis folk kommer med deres bud, og kommer med deres mening om den spalte jeg nu skriver senere hen. Elsker alt respons. Positivt som negativt. Men jeg gider dog ikke læse om alle mine gramatiske fejl. Dem er jeg godt klar over jeg laver mange af. Men sådan er det.

Jeg begynder nu at skrive på den første spalte som formentlig kommer engang senere idag. Håber i tager godt imod det.

Shaft
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #1: 28 Jun 2009, 15:52 »

lars din lille gavtyv Wink

kom så med det Thumbs Up
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #2: 28 Jun 2009, 16:13 »

Tour de France 2009

"Hvem bliver årets bjergged"

Hvordan kan du overhovedet spørge om det Lars? Ubeslutsom Sur
Logged

SSLazio123
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #3: 28 Jun 2009, 16:27 »

Dejligt med entusiastiske cykelfans som fremlægger deres etapebud. Følger spændt med;)
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #4: 28 Jun 2009, 17:50 »

Fantastisk og håber du klarer det lige så godt som sidste år Smiley

Dog har du en del grammatiske fejl du lige skal tjekke..
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Ben92
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #5: 28 Jun 2009, 17:53 »

Spændende. Vil helt klart læse med!
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #6: 28 Jun 2009, 18:07 »

Jamen tak til jer alle Smiley Med undtagelse af Steeval Tunge

Glemte at sige, at hvis der er noget i vil have jeg skal kigge på, så er i mere end velkommen til at sige til Smiley
Logged


Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #7: 28 Jun 2009, 18:17 »

Glæder mig personligt meget til din analyse af Bjergtrøjen Smiley Kiu.
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #8: 28 Jun 2009, 18:17 »

Lækkert med en ekspert-blog!! Smiley
Jeg vil helt klart give mit besyv med, når bloggen kommer så vidt Smiley
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #9: 28 Jun 2009, 18:17 »

spændende, jeg så ikke den sidste år, men jeg skal nok kigge med.

jeg vil godt have din vurdering på Team Milram, jeg vil personligt sige de har en outsider i Linus, men ikke god nok til at vinde Touren...
Logged

Kristensen100
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #10: 28 Jun 2009, 18:25 »

Jeg glæder mig også meget til og følge med i din blog.. og vil bestemt også kommentere de enkle vuderinger.. Har længe selv haft lyst til at skrive en blog, men det magter jeg simpelthen ikke Smiley
Logged

Man er ikke beruset, hvis man kan ligge på gulvet uden at holde fast.

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #11: 28 Jun 2009, 18:46 »

spændende, jeg så ikke den sidste år, men jeg skal nok kigge med.

jeg vil godt have din vurdering på Team Milram, jeg vil personligt sige de har en outsider i Linus, men ikke god nok til at vinde Touren...

Ved du hvad. Jeg går så igang med at give min mening om Team Milram. Det bliver det første indlæg jeg laver.

Så er planen lige pt. at de næste updates kommer til at hede i nævnte rækkefølge. Outsiderne, favoritterne, bjergtrøjen, pointtrøjen, den hvide trøje og så min mening om det Saxo Bank hold som de stiller op med i år.

Og mange tak til alle jer andre Smiley Dejligt i vil læse med, og i siger bare til hvis der er noget andet i også gerne vil have jeg kigger på Smiley
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #12: 28 Jun 2009, 20:35 »

Team Milram


Linus Gerdemann
Gerald Ciolek
Christian Knees
Fabian Wegmann
Markus Fothen
Peter Velits
Niki Terpstra
Peter Wrölich
Johannes Fröhlinger


Det er disse ryttere der skal præsentere Team Milram i årets udgave af Tour de France, med mindre der kommer skader i sidste øjeblik på holdet.
Man kender Milram som et hold der viser sig, nå feltet nærmere sig målstregen, hvor de tidligere har haft super sprintere som Erik Zabel og Allesandro Petacchi. De to store sprintere er nu fortid på holdet, og i stedet stiller Milram op i et mere afbalanceret hold, som kan i alle slags terræn.

Der er ingen tvivl om de to største stjerner på holdet er Linus Gerdemann og Gerald Ciolek, og det er som udgangspunktet også de to der skal køres for i den tyske lejr. Størst opmærksomhed har der været omkring den 26-årige Gerdemann som har en fortid hos det gamle CSC hold. Gerdemann kørte for to år siden et par dage i den gule trøje, da han erobrede den i et langt udbrud i alperne.

I år håber Milram på en af deres egne ryttere, eventuelt Gerdemann igen kan erobre den gule trøje i den første uge af løbet. Men holdet er også klar over de ikke kommer til at vinde touren, og har også udtalt at en top 10 placering er hvad de går efter i år.

Gerdemann har ellers et par yderst kompetente hjælpere i de to tyskere Christian Knees og Markus Fothen, som nok skal give god støtte op af de fleste bjerge, indtil der bliver sat et alt for højt tempo på af favoritterne. Derefter må Gerdemann formentlig klare sig selv. Linus skal holde sig til i bjergene for at komme i top 10. Hans enkelstart gør han ikke taber for meget tid til alle modstanderne i bunden af den liste, selvom han stadig mangler en del før han kan blande sig helt fremme på enkelstartsetaperne .

Markus Fothen som skal hjælpe op af, har selv leveret et flot Tour de France resultat, den gang han var ung nok til at køre med i ungdomskonkurrencen . Tilbage i 2006 blev det en flot 15 plads i det samlede klassement, og kun slået af italieneren Damiano Cunego i en tæt kamp om den hvide trøje. Allerede året inden var han blevet nummer 12 i Giro d´Italia. Fothen er desuden tidligere verdensmester i U23 udgaven som han vandt i 2003. Derfor er han også en vigtig brik til Milrams holdtidskørelse. Det er også på enkelstarterne han har hentet de bedste resultater som tæller en etapesejr i Tour de Romandiet og sejr på prologen i Schweiz rundt i 2007.

Christian Knees fik sidste år lov til at køre Tour de France som kaptajn i bjergene, uden det dog gav det store resultat. En 29 plads blev det til, dog som bedste Milram rytter. I år har hen dog leveret pæne resultater, som en 11 plads i Amstel Gold Race og en samlet 11 plads i Vuelta al Pais Vasco.
Knees styrke er at han kan levere utroligt stabilt niveau, hvilket er meget værdsat nå man skal agere hjælper i bjergene, og han er en vigtig brik for Gerdemann hvis han skal køre sig i top 10.

Den anden kaptajn som Milram har med i år er den kun 22-årige tysker Gerald Ciolek. Allerede som 21-årig gennemførte han touren sidste år, hvor han i øvrigt kørte en samlet 10 plads hjem i kampen om den grønne pointtrøje for det daværende T-Mobile, som havde en Mark Cavendish i starten af touren som første priotet. Derfor er det spændende at se hvor meget Ciolek har udviklet sig, og i år hvor han undgår ryttere som Steegmans, McEwen og formentlig Tom Boonen giver det lige pludselig gode chancer for den hurtige tysker.
I år er det kun blevet til en enkelt sejr. Han sejrede i Trofeo Calvia, men har derudover kørt masser af top 10 placeringer hjem. Helt præcist 9 styks i denne sæson. Cioleks største styrke er afgørelser der går lidt op af, hvor han kan udnytte sit store potientale helt optimalt.

Til at hjælpe ham er den rutinerede østrigere Peter Wrölich med. Wrölich som efterhånden er blevet hele 35 år, er en helt igennem dejlig mand for den unge Ciolek at have ved sin side. Wrölich ved om nogen hvor man skal placere sig nå feltet kommer stormende mod målstregen og er vigtig hvis Ciolek skal køre med om etapesejren.
Udover Wrölich er der også Niki Terpstra som lige har vundet Ster Elektrotoer, og det er de to som skal ud og guide Ciolek frem til slutningerne.

En mand som de fleste kan huske er Fabian Wegmann. Den tidligere tyske mester plejer at køre efter alt og alle i den første uge af touren. Det har også give ham et par bjergtrøjer med tiden. Wegmann er kommet til fra det nedlagte hold Gerolsteiner, og det bliver spændende om han får lige så frie hænder hos Milram, som han tidligere har haft. Eller om han bliver beodret til at passe på de to kaptajner. Wegmann er også et udemærket bud på en etapesejr på de lettere kuperet etaper, hvor det forventes at feltet vil lade nogle lykkeriddere få chancen.

De to sidste ryttere som Milram stiller op med er den tidligere U-23 verdensmester Peter Velits som skal igang med at køre sin anden Tour de France på trods af han kun er 24 år og Johannes Fröhlinger. Sidste år blev det til en samlet 55 plads, i et år hvor han bare skulle lære. I år skal han se om han kan tage skridtet op af, og være en god hjælper til Gerdemann i bjergene. Velits kan desuden også selv køre en udemærket spurt i en mindre gruppe.
Johannes Fröhlinger er med i sin første Tour de France, i en alder af 24 år. Sidste år debutterede han i Giro d´Italia og var tæt på at tage en etapesejr, men måtte se sig slået af Pavel Brutt som sejrede. I år skal han med for at lære og hjælpe de to kaptajner. Hans bedste resultat i år er en 3 plads i GP Triberg-Schwarzwald.

Min egen mening om hvad Milram kan opnå, er en top 15 placering til Gerdemann, da jeg simpelthen ikke tror helt på han kan klare mosten i et tre-ugers etapeløb. Og formentlig i den sidste uge vil gå lidt ned.
Holdet kan derudover gå efter en masse etapesejre, da de har ryttere der kan det hele. Og Ciolek skal nok overraske folk i årets Tour, men kommer ikke til at blande sig helt fremme i kampen om den grønne trøje.
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #13: 28 Jun 2009, 20:52 »

Det ser sgu godt ud, Lars! Thumbs Up

Personligt tror jeg at Gerdemann kan rykke op i top-10, men det kræver at han skifter til et hold, der fokuserer mere på bjergene end Milram gør! Bevares de har som du har skrevet Fothen med, men han skal til et hold i stil med Saxo Bank, hvor han kan blive løjtnant i stil med Chris Anker Sørensen!

Men jeg glæder mig til din gennemgang af favoritterne Thumbs Up
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #14: 28 Jun 2009, 21:01 »

Wouw vil helt klar følge med her. Imponerende arbejde og du virker meget entusiastisk. Vil da lige give min mening om din analyse af Milram, som jeg personligt glæder mig meget til at se i år uden Petacchi og Zabel, som jeg mener har lukket holdet lidt.

Er helt enig i at Gerdemann med en god Tour kan køre i Top 15, men det tror jeg ikke han vil gå efter. Jeg tror han vil køre som da han fik førertrøjen og tage chancen på en af løbets første bjergetaper, måske den første, hvor der er lidt usikkerhed. Kommer han af sted i en ordentlig gruppe og så sætter dem til sidst, og så måske får en etapesejr. Det vil jeg tro han vil gå efter på måske flere etaper. Klassement mæssigt vil han nok få en offday og så smide det væk, så håber han går efter det andet. Han er for usikker at satse på samlet.

Er meget enig vedr. Knees og Fothen. To super hjælperyttere, der også kan være gode for et udbrud på en mellemhård etape specielt Knees, som jeg rent faktisk tror går i top 20. Han har virkelig imponeret mig de sidste år og han er ikke helt dårlig på en enkelstart.

Ciolek ved jeg sku ikke helt med. Tror slet ikke han får en etapesejr, men der er altid en outsider der ender med at tage en og det kunne sagtens være ham. Hans hold ser heller ikke så stærk ud til at få ham frem, men forhåbentlig kan Terpstra, Wegmann eller Wrölich få ham frem.

Glæder mig meget til at se Terpstra, Wegmann og Velits på de kuperede etaper. Tre utrolig spændende ryttere i et udbrud og vil være meget farlige. Har en stærk tro til at en af dem napper en etapesejr eller kommer med en gruppe hjem sidst i løbet.

Glæder mig til at læse mere fra dig Shaft! (:

Logged

former zoesuckins

Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010